ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Μάιος 31, 2021

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΊΑ ΕΝΗΜΈΡΩΣΗ 24/5 ΕΩΣ 28/5/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 5:35 μμ

 

Κάθε ένα παιδί δουλεύει με το τριγωνικό αριθμητήριο. Τοποθετεί τις ξύλινες χρωματιστές σφαίρες με τρόπο που να οδηγεί σε μια αύξουσα σειρά των αριθμών από το ένα μέχρι το δέκα. Μπροστά τους διαθέτουν χαρτί με τα χρώματα που αντιστοιχούν στους αριθμούς 1 έως δέκα και μπορούν να το συμβουλεύονται.

 

Ο Φάνης το φαβορί και ο Σωτήρης το σκουμπρί. Τα δύο ψάρια αντιλαμβάνονται ένα σκουλήκι μέσα στη θάλασσα. Κάθε ένα απ’αυτά το λαχταράει και θέλει να το καταπιεί. Αρχίζουν οι διαξιφισμοί για τη διεκδίκηση της λιχουδιές. Κάθε ένα ψάρι λέει ότι το » μεζεδάκι» του ανήκει. Μαλώνουν και συγκεντρώνουν κοντά τους φίλους και συγγενείς για να ξεκινήσουν τον μεγάλο πόλεμο. Λίγο προτού ξεσπάσει η μεγάλη αιματοχυσία περνάει από κοντά τους ένας γέρος κοκοβιός που αποδεικνύεται σοφός και τους ανοίγει τα μάτια. Το σκουλήκι είναι το δόλωμα ενός ψαρά που βρίσκεται στην επιφάνεια της θάλασσας με μια βάρκα. Ευτυχώς που τα ψάρια ακούνε τις συμβουλές του γέρο-κοκοβιού και αποσύρονται από τη διεκδίκηση. Τελευταία στιγμή αποτρέπεται η γενικευμένη σύρραξη.

 

 

Βλέπουμε αρκετές πινακίδες οδικής κυκλοφορίας και τα παιδιά ασκούνται στην παρατήρησή τους και τη σημασία που έχουν. Μαθαίνουν να » διαβάζουν» τις πινακίδες και με βάση αυτές εκτελούν συγκεκριμένη διαδρομή στον αύλειο χώρο του σχολείου.

 

 

Άσκηση παρατηρητικότητας σε δύο πίνακες ζωγραφικής. Στον πρώτο πίνακα, τα παιδιά βλέπουν τον πίνακα ζωγραφικής του Βαν Γκογκ που έχει πολύ συγκεκριμένα και κατανοητά στοιχεία για το επίπεδο γνώσης των παιδιών. Ο δεύτερος πίνακας του Χουάν Μιρό είναι πιο αφηρημένος και μη αναγνωρίσιμος από τα παιδιά. Αυτός ο πίνακας δίνει την ευκαιρία να αναπτύξουν τη φαντασία τους και να «διαβάσουν» τον πίνακα με τον δικό τους τρόπο.

 

Άσκηση για τη διάκριση των αριθμών και των γραμμάτων. Τα παιδιά κυκλώνουν μόνο τους αριθμούς ώστε να καταστεί ευδιάκριτη η διαφοροποίησή τους από τα γράμματα.

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΊΑ ΕΝΗΜΈΡΩΣΗ ΑΠΟ 17/5 ΕΩΣ 21/5/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 5:29 μμ

Συνεχίζουμε με επιλεγμένες ιστορίες από την ελληνική μυθολογία. Η ελληνική μυθολογία είναι πλούτος για την καλλιέργεια της φαντασίας των παιδιών. Οι άθλοι του Ηρακλή εντυπωσιάζουν τον οποιονδήποτε θα τους ακούσει. Από μικρή ηλικία ο Ηρακλής έδειξε πόσο ατρόμητος και δυνατός ήταν, πνίγοντας το φίδι. Η Λερναία Ύδρα, η πάλη του με άγρια ζώα και η επικράτησή του μέσα απ’ αυτήν την πάλη, η αναμέτρηση με υπερφυσικά όντα, όπως ο δικέφαλος Κέρβερος του Κάτω Κόσμου, αποτυπώνονται στο μυαλό των παιδιών ως δυνατές παραστατικές εικόνες.

Ο εξαίσιος τεχνίτης Δαίδαλος μαζί με τον γιο του Ίκαρο διασχίζουν τη θάλασσα με κερένια φτερά.»Ούτε ψηλά στον ήλιο, ούτε χαμηλά στο θαλασσινό νερό», είναι η συμβουλή του πατέρα στο γιο. Δυστυχώς, ο ενθουσιώδης Ίκαρος το ξεχνάει και ανεβαίνοντας κοντά στον ήλιο, τα φτερά του λιώνουν και αυτός χάνεται στο πέλαγος. Από τότε, το πέλαγος ονομάζεται Ικάριο και το νησί στο οποίο συνέβη το δυστύχημα Ικαρία.

Ο Θησέας καταφέρνει να νικήσει τον Μινώταυρο μέσα στον λαβύρινθο , με την βοήθεια της Αριάδνης που κρατάει στο χέρι της  την μία άκρη από το κουβάρι με το νήμα.

Τα παιδιά εικονογραφούν τις ιστορίες που ακούν!

 

 

Κάθε ημέρα και για μια εβδομάδα, τα παιδιά ανακοινώνουν στο τέλος της ημέρας αυτό που νιώθουν. Είναι χαρούμενα; Λυπημένα; Τρομαγμένα ή θυμωμένα; Για ό,τι νιώθουν το αιτιολογούν. Δραστηριότητα για την αναγνώριση και την κατανόηση των συναισθημάτων.

 

Φύλλα εργασίας για τα γράμματα Ψ Και Ω που δεν προλάβαμε τον προηγούμενο καιρό ν’ ασχοληθούμε.

 

Τι έχει ο βυθός της θάλασσας; Τα παιδιά βλέπουν εντυπωσιακές φωτογραφίες από όλους τους ζωντανούς οργανισμούς που κατοικούν στο βάθος των θαλασσών. Κοράλλια, Αστερίες, κάβουρας, ο Ιππόκαμπος που εντυπωσιάζει με το σχήμα του που μοιάζει σαν του αλόγου. Υπάρχει μια αθέατη ζωή αρκετά μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας κι αυτήν προσπαθούμε να δούμε.

 

Ψυχοκινητικό παιχνίδι με τα σήματα οδικής κυκλοφορίας. Άσκηση ετοιμότητας και ταχύτητας αντίδρασης στις εναλλαγές των οπτικών ερέθισμάτων( αλλαγή πινακίδας που αντιστοιχεί σε διαφορετική κίνηση). Κινήσεις μπροστά, όπισθεν και κυκλικώς.

 

 

 

Το τριγωνικό αισθητήριο, μια ξύλινη και επίπεδη βάση στην οποία είναι στηριγμένες δέκα στήλες.Ένα δομημένο υλικό που βοηθάει τα παιδιά να κατανοήσουν την έννοια των αριθμών μέχρι το δέκα. 

Μάιος 17, 2021

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ 10/5 ΕΩΣ 14/5/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 11:02 μμ

Μετά τις πασχαλινές διακοπές τα παιδιά αφηγούνται τις εμπειρίες τους από αυτά που πέρασαν με την οικογένειά τους. Παιχνίδι με τα αδέρφια και τους φίλους, επισκέψεις στην εκκλησία με τις αναμμένες λαμπάδες, αγορές δώρων, τσούγκρισμα με τα πασχαλινά αυγά, βοήθεια στις δουλειές του σπιτιού. Ακόμη, παιχνίδι στην παιδική χαρά, μικρά ατυχήματα και βόλτα με ποδήλατο.

 

Παλιό τεύχος από την εφημερίδα Καθημερινή. Τα παιδιά βλέπουν μαρμάρινες ανάγλυφες πλάκες και ψηφιδωτά στα οποία απεικονίζεται ο μήνας Μάιος. Συνήθως είναι ένας έφιππος που κρατάει στο χέρι του δρεπάνι. Είναι ένας πρώιμος θεριστής.

 

Τα παιδιά ζωγραφίζουν και κόβουν λουλούδια που θα τα βάλουν στο στεφάνι και πάνω στο κεφάλι τους.

 

 

Δραστηριότητα βιωματική για την κατανόηση των εννοιών πρώτος- μεσαίος-τελευταίος. Επιμένουμε στη χρήση ολοκληρωμένων προτάσεων » αυτός/ αυτή είναι πρώτος/πρώτη, μεσαίος/ μεσαία και τελευταίος/ τελευταία»

 

 

 

 

 

 

Ο κύκλος της ελληνικής μυθολογίας αρχίζει με τον σκανδαλιάρη Ερμή που με καπατσοσύνη καταφέρνει να γίνει κι αυτός ο δωδέκατος Θεός του Ολύμπου. Προστάτης των ταξιδιωτών, των βοσκών και των εμπόρων.

Στην δεύτερη ιστορία από την μυθολογία, τα παιδιά ακούνε για την θεά Δήμητρα και την κόρη της Περσεφόνη που την αρπάζει ο Θεός του Κάτω Κόσμου. Τελικά, ο Ερμής κατεβαίνει στον Κάτω Κόσμο και παραλαμβάνει την Περσεφόνη. Η συμφωνία είναι να παραμένει Άνοιξη, Καλοκαίρι και Φθινόπωρο με την μητέρα της και τον Χειμώνα με τον Άδη.

Στην τρίτη ιστορία μαθαίνουμε για τον Ορφέα που έπαιζε μαγευτική μουσική και είχε χάσει την αγαπημένη του Ευρυδίκη από τσίμπημα φιδιού. Ο Ορφέας αποτυγχάνει να φέρει στον Πάνω Κόσμο την Ευριδίκη.

Μια ακόμη ιστορία αφορά τον Προμηθέα που κλέβει την φωτιά από τους θεούς και τη δίνει στους ανθρώπους.  Ένας αετός του τρώει το συκώτι όλη την ημέρα. Το βράδυ το συκώτι ξαναγίνεται. Είναι η τιμωρία των θεών για την κλοπή της φωτιάς. Ευτυχώς, τον απελευθερώνει ο Ηρακλής. 

 

 

Τα παιδιά ζωγραφίζουν λουλούδια, μέλισσες, χελιδόνια,  πεταλούδες και τα κόβουν για να συνθέσουν το ανοιξιάτικο τοπίο.

 

Τραγούδια «Πετούν τα πεταλούδια».

«Γλυκό καλοκαιράκι».

«Καλοκαίρι μου μυρίζει»

 

Μάιος 16, 2021

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ 19/3 ΕΩΣ 23/4/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 9:16 πμ

 

 

Παραμύθι «Ο Μαγικός Αυλός». διαβάζουμε αξιόλογα παραμύθια. Σε μια πλούσια πόλη με εύπορους κατοίκους εμφανίζονται εκατοντάδες τρωκτικά που τρυπώνουν στις αποθήκες με τα προϊόντα και στα σπίτια και τα ρημάζουν όλα. Μπροστά σε αυτόν τον κίνδυνο, ο δήμαρχος αναζητά την λύση του προβλήματος. Εμπιστεύεται έναν κύριο που παίζει μουσική με τον αυλό. Μαζί του συμφωνεί να του δώσει ένα σακουλάκι με χρυσά νομίσματα στην περίπτωση που απαλλάξει την πόλη από τα τρωκτικά. Πράγματι, ο νεαρός καταφέρνει να μαγέψει όλα τα ποντίκια με την μουσική του και να τα οδηγήσει σε πνιγμό σε μια λίμνη. Ο δήμαρχος είναι ασυνεπής στην καταβολή της αμοιβής. Ο νεαρός κύριος θυμώνει και με την μουσική του μαγεύει όλα τα παιδιά της πόλης και τα βγάζει έξω από αυτήν. Ο δήμαρχος καταλαβαίνει το λάθος και επανορθώνει. Ο νεαρός κύριος μόλις του έχει παραδώσει ένα μεγάλο μάθημα. Οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους και ακόμη περισσότερο οι συμφωνίες γίνονται για να τηρούνται.

 

 

 

Παιχνίδι για την σωστή ακολουθία των αριθμών από το 1 έως το 10. Τα παιδιά καθοδηγούν το ελικόπτερο ώστε να ακουμπάει τα συννεφάκια με την σωστή αύξουσα σειρά από το ένα μέχρι το δέκα. 

 

 

 

 

 

Η ιστορία της Πασχαλιάς με την πασχαλίτσα. Η Πασχαλιά υιοθετεί την πασχαλίτσα που έχασε την φωλιά και την μητέρα του. Ακόμη και όταν τα υπόλοιπα έντομα του λένε ότι ένα δέντρο δεν μπορεί να είναι η μητέρα ενός ζουζουνιού, η πασχαλίτσα δεν ακούει κανέναν και εμπιστεύεται την πασχαλιά. Ακολουθεί μια σειρά ερωτήσεων με τις οποίες επιδιώκουμε να δούμε τον βαθμό κατανόησης του κειμένου της ιστορίας.

 

Παιχνίδι με μαθηματικές έννοιες. Το πιγκουινάκι θα πρέπει να υπολογίσει τα κομμάτια του πάγου πάνω στα οποία θα πρέπει να πατήσει για να φτάσει τα ψαράκια. Υπολογίζοντας, δίνει εντολή στο ΄ζαρι να δείξει τον αντίστοιχο αριθμό. Είναι μια σύνθετη δραστηριότητα όπου τα παιδιά πρέπει να μετρήσουν και ταυτόχρονα να βρούν τον σωστό αριθμό που ταιριάζει στο μέτρημα.

 

 

 

Παζλ με κομμάτια που απεικονίζουν διάφορες εικόνες. Τα αντικείμενα αρχίζουν τα μισά από Τ και τα άλλα από Μ. Κάθε παιδί ψάχνει να βρει πρώτα τα αντικείμενα με το αρχικό γράμμα Μ και έπειτα με το Τ. Στο τέλος αποκαλύπτεται το πρόβατο.

 

Δραστηριότητα για τα χελιδόνια. Αντιστοίχιση των λέξεων με τα σημεία του σώματος. Η δεύτερη δραστηριότητα αφορά λέξεις που είναι μπερδεμένες και τα παιδιά καλούνται να τις βάλουν στη σωστή σειρά( Σχεδιασμός: Αντιγόνη Κουλέτση)

 

Παραμύθι «Ο λαγός που μισούσε το Πάσχα». Ένας λαγός που μισεί τη σοκολάτα και όλα τα σοκολατένια αυγά που διακινούνται τις ημέρες του Πάσχα. Για να σωθεί. βρίσκει καταφύγιο στην βιβλιοθήκη και στα φανταστικά ταξίδια που κάνει με το μυαλό του( Σχεδιασμός: Κατερίνα Λιοντάκη)

 

Παιχνίδι όπου τα παιδιά εκτελούν σύνθετες οδηγίες. Στην αρχή πρέπει να αντιστοιχίζουν τα αντικείμενα στα δύο πάνω ράφια και να συμπληρώνουν το κενό στο δεύτερο ράφι, με βάση τις αντιστοιχίσεις.

 

 

Απρίλιος 18, 2021

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ 12/4 3ΩΣ 16/4/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 10:25 πμ

Μιλάμε για τα επαγγέλματα. Από το βιβλίο του Φίκος/Ροδούλα Παππά με τον τίτλο «Όταν μεγαλώσω». Τα παιδιά μαθαίνουν για τον Παλαιοντολόγο, τον δικηγόρο, τον αθλητή, τον αστροναύτη, τον μουσικό, τον κτηνοτρόφο, τον παιδαγωγό, τον σκηνοθέτη, τον παιδίατρο, τον αρχιμάγειρα , τον προγραμματιστή και τον αρχιτέκτονα. Η δραστηριότητα έρχεται να συμπληρώσει τη δραστηριότητα όπου τα παιδιά γνωρίζουν την πόλη και τους επαγγελματίες που ζούνε σε αυτήν την πόλη.

 

Τώρα που ο ήλιος δυναμώνει, είναι απαραίτητο να εφαρμόζουμε μέτρα προστασίας στην ηλιακή ακτινοβολίας. Τα πολλά νερά, το καπέλο, το αντιηλιακό, η μπλούζα και η ομπρέλα στην παραλία, είναι μερικά από αυτά. Συζητάμε με τα παιδιά για αυτά τα μέτρα και παίζουμε παιχνίδι όπου ανακεφαλαιώνουμε τη γνώση μας για τα μέτρα προστασίας( Σχεδιασμός ψηφιακού υλικού, Αντιγόνη Κουλέτση)

 

 

 

Τι χρειάζεται για να μεγαλώσει ένα φυτό; Οπωσδήποτε ήλιο, νερό, αγάπη, χώμα και αέρα. Τα παιδιά μαθαίνουν και συζητάνε κι για αυτά που δεν χρειάζεται το φυτό στην ανάπτυξη. Τα παιδιά μέσω των παιχνιδιών με την ομαδοποίηση αυτών που χρειάζεται και δεν χρειάζεται το φυτό για να μεγαλώσει και του αεροπλάνου που ψάχνει να βρει το σωστό σύννεφο, εμπεδώνουν τη γνώση που τους δίνεται.( Σχεδιασμός Εύη Κοτζογιώργη)

 

 

 

Τα παιδιά θυμούνται ξανά για τον ωροδείκτη και τον λεπτοδείκτη. Επιλέγουν τη δική τους ώρα και παίζουν το παιχνίδι «Ρολογά, ρολογά τι ώρα είναι;»

 

 

 

Το πιγκουινάκι βρίσκεται παγιδευμένο μέσα σε έναν λαβύρινθο, Τα παιδιά πρέπει να δούνε πρώτα τη διαδρομή που θα χρειαστούν για να βοηθήσουν το πιγκουινάκι να βρει την έξοδο. Σε ένα χαρτί σχεδιάζουν με βελάκια τη συγκεκριμένη διαδρομή. Θα τους χρειαστεί ένας χάρτης για να μπορέσουν να δώσουν τις οδηγίες για την κατεύθυνση που πρέπει να έχει το πιγκουινάκι σε ένα λαβύρινθο που πια δεν οριοθετείται. Δραστηριότητα ανάπτυξης της διαδρομής με την βοήθεια χάρτη και χωρίς την παρουσία προτύπου.

 

 

ΤΑ ΠΑΘΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ- Η ΜΑΡΤΥΡΙΚΗ ΤΟΥ ΘΥΣΙΑ ΚΑΙ Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ

Τα πάθη του Χρισιτού μέσα από την τέχνη. Τα παιδιά μαθαίνουν για το νόημα κι αυτό που γιορτάζουμε την μεγάλη γιορτή της Χριστιανοσύνης, το Πάσχα. 

 

Τα ήθη και τα έθιμα του Πάσχα. Τα παιδιά αντιγράφουν την λέξη «Πάσχα» και μαθαίνουν για τις προετοιμασίες της παρασκευής των τσουρεκιών, και των άλλων γλυκισμάτων. Για το βάψιμο των αυγών, την αναπαράσταση της σταύρωσης του Χριστού στην εκκλησία, για τον στολισμό του επιταφίου. Μαθαίνουν για το τσούγκρισμα των αυγών και γίνεται αναφορά στις λαμπάδες και τα λουλούδια της πασχαλιάς, του κρίνου και της παπαρούνας που συνδέονται με τα πάθη του Χριστού. Το ψήσιμο του οβελία, η χαρμόσυνη Ανάσταση. Οι καμπάνες που χτυπούν με δύναμη και το επικίνδυνο έθιμο με τα εκτόξευση πυροτεχνημάτων.(Δημιουργός του ψηφιακού υλικού, Λίτσα Γέραλη)

 

 

 

Δραστηριότητα όπου τα παιδιά ασκούνται στην σωστή ακολουθία των αριθμών από το 1 έως το 15.

Απρίλιος 10, 2021

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ 5/4 ΕΩΣ 9/4/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 11:30 πμ

 


 

Τα παιδιά παρατηρούν το εσωτερικό ενός Μουσείου. Βλέπω την εσωτερική διαρρύθμιση και βοηθούν στην τοποθέτηση των επιγραφών στις αίθουσες που πρέπει.  Φρεσκάρουν τις γνώσεις τους για τους εργαζομένους του Μουσείου. Ο διευθυντής, η γραμματέας, ο ξεναγός, ο ταμίας . ο συντηρητής και ο φύλακας. Η τελευταία δραστηριότητα που ολοκληρώνει τον κύκλο των δραστηριοτήτων που αφορούν το Μουσείο.

 

Άνοιξη χωρίς μέλισσες δεν μπορεί να υπάρξει. Τα παιδιά παρατηρούν και περιγράφουν τα  μέρη του σώματος της μέλισσας. Μαθαίνουμε για τα είδη των μελισσών και για την διαφορετική δουλειά που κάνουν οι εργάτριες, οι κηφήνες και η βασίλισσα. Όπως και για την πεταλούδα που θα δούμε παρακάτω, οι μέλισσες διανύουν μια περίοδο μεταμόρφωσης μέχρι την τελική τους μορφή. 

 

 

Ακούνε καινούριες λέξεις για τα έντομα που εμφανίζονται την εποχή της Άνοιξης. Με βάση τις λέξεις που αντιστοιχούν στα έντομα, οργανώνεται δραστηριότητα αντιστοίχισης με το αρχικό γράμμα που βρίσκεται στην δεξιά στήλη.

 

Δραστηριότητες ανάγνωσης με τις λέξεις Κυψέλη, Κηρήθρα, Μέλι και Μέλισσα. Τα παιδιά αναγνωρίζουν τις λέξεις που είτε τους παρουσιάζονται με την συμβατική φορά από τα αριστερά προς τα δεξιά, είτε  υπάρχουν στο σύνολο των τεσσάρων  λέξεων.

 

 

Μιλάμε για τα τριαντάφυλλα και τα μέρη από τα οποία αποτελούνται. Η ρίζα που διακλαδίζεται προς διάφορες κατευθύνσεις, ο βλαστός που στην αρχή είναι πράσινος και μαλακός και μετά σκληραίνει. Για τα φύλλα, τα αγκάθια και για τα μπουμπούκια που ανοίγουν. Ένα καλλωπιστικό φυτό που ομορφαίνει τους κήπους των σπιτιών και μπορούμε να το συναντήσουμε σε διάφορα χρώματα. (Δραστηριότητες σχεδιασμένες από την Ιφιγένεια Κοτλίδη)

 

΄΄

 

 

Το πιγκουινάκι έχει παγιδευτεί μέσα στον λαβύρινθο. Τα παιδιά δίνουν οδηγίες δεξιά, αριστερά, πίσω και ευθεία μπροστά, ώστε να το βοηθήσουν να βρει την έξοδο. Στην τελευταία εικόνα, τρισδιάστατη απεικόνιση του λαβύρινθου. Τα παιδιά προσπαθούν να διατηρούν στη μνήμη τους το σχέδια (Χάρτης) και με βάση αυτό δίνουν οδηγίες για να βρει το πιγκουινάκι την έξοδο. 

 

 

Η ΠΟΛΗ

 

Μιλάμε για την πόλη μας και για την αγορά με τα πολλά μαγαζιά, τον πυροσβεστικό σταθμό, το νοσοκομείο, την παιδική χαρά, τον σταθμό των λεωφορείων, των τρένων και, τέλος, τα σχολεία. Τα παιδιά βλέπουν όλες τις εικόνες, τις περιγράφουν και αντιλαμβάνονται την πόλη στην οποία ζουν σαν ένα σύνολο δραστηριοτήτων και ανθρώπων που απασχολούνται σ΄ αυτές τις δραστηριότητες.

 

Από το παραμύθι της Γεωργίας Λάττα , «Η Αγάπη είναι Κύκλος». Μια συκιά δεν έχει γνωρίσει ποτέ την αγάπη και μια πεταλούδα αναλαμβάνει να της το μάθει. Η συκιά έχει τα φύλλα και η πεταλούδα τα φτερά. Μια συγκινητική ιστορία για όλους αυτούς που δεν μπορούν να νιώσουν την αγάπη των άλλων. Η αφήγηση του παραμυθιού δεν βασίστηκε στην πιστή και ολόκληρη  απόδοση του κειμένου, αλλά χρησιμοποιήθηκαν  αποσπασματικά μερικά σημεία του.

 

 

Ο  κύκλος ζωής της πεταλούδας. Από την λαίμαργη κάμπια στην χρυσαλίδα με κουκούλι και από εκεί στην οριστική μεταμόρφωση σε πεταλούδα. Τα παιδιά προσπαθούν να βάλουν στη σωστή σειρά τις εικόνες.

 

 

Στην παρακάτω διεύθυνση το βίντεο για την μεταμόρφωση της πεταλούδας

https://video.link/w/Zxdjc?fbclid=IwAR0THyEDflJxwN5AxkNCY2sBaVseggbN-Hhd90PSB3wT8EO4ftl92kjPyLk

Απρίλιος 4, 2021

ΤΗΕΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ 29/3 3ΩΣ 2/4/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 11:04 πμ

 

Κάθε τελευταία Κυριακή του μηνός Μαρτίου, οι άνθρωποι δεν ξεχνάνε να αλλάζουν τους δείκτες του ρολογιού. Εκεί όπου ο ωροδείκτης δείχνει τρεις το πρωί, εκεί το αλλάζουν και το πηγαίνουν μια ώρα μπροστά, στις τέσσερις. Είναι η θερινή ώρα που θα έχουμε μέχρι τον μήνα Οκτώβριο.

Παιχνίδι με τις λέξεις. Η ντέντεκτιβ, Ντόροθυ, δεν ψάχνει για κακοποιούς , αλλά για χαμένες λέξεις. Από το τραγούδι της λείπει μια χαμένη λέξη και δεν μπορεί να ολοκληρώσει ποτέ το τραγούδι. Για να μπορέσει να ανακαλύψει την λέξη θα πρέπει να βρει 3 λέξεις που είναι κρυμμένες πίσω από διάφορα αντικείμενα. Βρίσκοντας τα παιδιά τα αντικείμενα, σχηματίζουν από τις αρχικές φωνές τους την λέξη που χρειάζονται. Οι λέξεις ΠΟΥΛΙΑ, ΑΝΘΗ και ΗΛΙΟΣ μας παραπέμπουν στην εποχή της Άνοιξης. Τα παιδιά μαντεύουν την εποχή και την αντιγράφουν. ( Από τη σελίδα της νηπιαγωγού, Χριστίνας Καραπά)

 

 

 

Παιχνίδι Μνήμης με κάρτες συναισθημάτων. Τα παιδιά θα πρέπει να συγκρατούν στην μνήμη τους τις θέσεις με τις κάρτες των συναισθημάτων. Για κάθε πρόσωπο που απεικονίζει ένα συναίσθημα υπάρχει το ταίρι του. Όταν τα παιδιά θα βρουν όλα τα ζευγαράκια θα έχουν ταιριάξει τις κάρτες και θα έχουν κερδίσει(Φωτόδεντρο)

 

 

Θέμα: Άνοιξη. Πελαργοί, χελιδόνια, προβατάκια, κότες σε κοτέτσι που κλωσάνε τα αυγά,  τα βατράχια στη λίμνη, ο λαμπερός ήλιος και οι εργατικές μέλισσες. Ένα τοπίο ανοιξιάτικο που κρύβει πολλές εκπλήξεις για τα παιδιά. Στις μέλισσες υπάρχουν παιχνίδια με λέξεις. (Ιδέα και σχεδιασμός: Αντιγόνη Κουλετσή)

Στις 2 Απριλίου είναι η παγκόσμια μέρα παιδικού βιβλίου. Σε συνδυασμό με την Πρωταπριλιά, διαβάζουμε στα παιδιά το παραμύθι «Πινόκιο». Ο εξαιρετικός ξυλουργός , Τζεπέτο, φτιάχνει μια ξύλινη κούκλα που η καλή νεράιδα την μεταμορφώνει σε ένα παιδί που ο ξυλουργός το βαφτίζει Πινόκιο. Ο Πινόκιο μέσα στην αφέλεια του παγιδεύεται στα πονηρά σχέδια ενός γάτου και μιας αλεπούς. Αντί να πηγαίνει στο σχολείο και να αποκτά γνώσεις, ο Πινόκιο βρίσκεται να έχει πουληθεί και να είναι φυλακισμένος στο κλουβί ενός τσίρκου . Για καλή του τύχη, έχει κοντά του έναν γρύλλο που κλαίει. Το κλάμα είναι τόσο δυνατό που η καλή νεράιδα το  ακούει και προστρέχει για βοήθεια. Αμέσως απελευθερώνει τον Πινόκιο και ο Πινόκιο με τη σειρά του βοηθάει στην απελευθέρωση του πατέρα του από την κοιλιά μιας τεράστιας φάλαινας! Το ηθικό δίδαγμα από το παραμύθι είναι ότι τα ψέματα μας οδηγούν σε μπελάδες και περιπέτειες που δεν μπορούμε να φανταστούμε.

 

Τα παιδιά εκτελούν τις κινήσεις που υποδεικνύει το γύρισμα του τροχού. Κάνοντας τις κινήσεις, μπορούν σε έναν δεύτερο χρόνο να τις αναπαράγουν και να μαντέψουν τα άλλα παιδιά αυτό που κάνουν. Παιχνίδι Παντομίμα (Ο σχεδιασμός του τροχού από την Μάρθα Τουλουπίδου)

Μάρτιος 26, 2021

ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ 22/3 ΕΩΣ 26/3/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 9:35 μμ

Διονύσιος Σολωμός, ο άνθρωπος που διέσωσε μέχρι τις ημέρες μας την ελληνική ψυχή. Στα παιδιά γίνεται επίδειξη εικόνων με την μορφή του Σολωμού. Ο Σολωμός γεννήθηκε στη Ζάκυνθο και σπούδασε στην Ιταλία. Επιστρέφοντας από το εξωτερικό, έμεινε στο νησί της Κέρκυρας. Αγαπούσε με πάθος τη γλώσσα και την ελευθερία.


Είναι ο εθνικός μας ποιητής. Οι δυο στροφές από τον Ύμνο εις στην Ελευθερία αποτελούν τον εθνικό μας ύμνο.

 

 

Τα παιδιά ακούνε τον Εθνικό Ύμνο της Ελλάδας:

 

 

 

 

 

Για να διασώσουμε την μορφή του Σολωμού και  για να τιμούμε την μνήμη του, τον κάναμε άγαλμα. Το άγαλμα υπάρχει για να μας θυμίζει ότι το ισχυρότερο όπλο είναι τα γράμματα και η αληθινή μόρφωση που εξυψώνει και εξευγενίζει τις ψυχές των ανθρώπων.Τα παιδιά ακούνε για τα αγάλματα και για την αποστολή που έχει η ανέγερσή τους σε δημόσιο χώρο.

 

 

Τα παιδιά προσπαθούν να αντιγράψουν το όνομα του Σολωμού. Βλέπουν τον γραφικό χαρακτήρα του ποιητή.

 

Τον συγκίνησε πολύ ο αγώνας και η ηρωική αυτοθυσία των Ελλήνων στο Μεσολόγγι. Τα παιδιά ακούνε το τραγούδι από τους Ελεύθερους Πολιορκημένους:

 

 

Εποπτικό υλικό από τη σελίδα της Τάνιας Μάνεση. Τα παιδιά βλέπουν μερικά αντικείμενα αντίκες που διασώζονται μόνο στα μουσεία ή και σε μερικά σπίτια. Η επίδειξη των εικόνων είναι ο απαραίτητος προιδεασμός για να μιλήσουμε τις επόμενες ημέρες για τα Μουσεία.

 

 

 

 

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Η κεντρική είσοδος στο Μουσείο. Μας υποδέχεται ο φύλακας με τον φακό. Τα παιδιά περιγράφουν τον χώρο. Η στολή του φύλακα,. το ρολόι , τα εκθέματα, η πινακίδα που δείχνει πώς πρέπει να κατευθυνθεί ο επισκέπτης του Μουσείου. Όταν ανοίγει η πόρτα του Μουσείου, γνωρίζουμε τους ανθρώπους που εργάζονται μέσα σε αυτό. Είναι η ταμίας, ο διευθυντής, η γραμματέας, ο συντηρητής, ο φύλακας και η ξεναγός. Τα παιδιά βοηθάνε ώστε να αντιστοιχίσουμε τις σωστές λέξεις με τις πινακίδες που βρίσκονται πλησίον των εργαζομένων του Μουσείου.

(Οι δημιουργοί του παραπάνω εκπαιδευτικού λογισμικού)

 

Παιχνίδι με τα αυτοκίνητα. Τα αυτοκίνητα είναι παρκαρισμένα στο πάρκινγκ. Ο οδηγός από το  κόκκινο αυτοκίνητο θα πρέπει να βρει την έξοδο ώστε να βγει από το πάρκινγκ. Τα παιδιά με τις κατάλληλες οδηγίες που δίνουν, βοηθούν ώστε ο οδηγός του αυτοκινήτου να παρακάμψει τα  άλλα εμπόδια και να μπορέσει να βγει. Έννοιες πάνω-Κάτω και πλάγια.

 

 

 

 

Ο Ρήγας Φεραίος. Από τις πιο σημαντικές μορφές του προεπαναστατικού αγώνας. Άνθρωπος φιλομαθής που του άρεσαν πολύ τα γράμματα και η εκμάθηση κι άλλων γλωσσών εκτός από τη μητρική του. Με τα λόγια του και τον σπουδαίο Θούριο εμψύχωσε τους Έλληνες που αποφάσισαν την επανάσταση. Δυστυχώς, δεν μπόρεσε να δει την πατρίδα του απελευθερωμένη και το όραμά του να γίνεται πραγματικότητα. Τα παιδιά βλέπουν σε εικονόλεξο και ακούνε την μουσική από το τραγούδι «Θούριος»:

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο αγώνας των Ελλήνων για ανεξαρτησία συγκίνησε και ανθρώπους που βρίσκονταν στο εξωτερικό και δεν ήταν Έλληνες. Αυτοί ονομάστηκαν Φιλέλληνες. Ένας από τους πιο σπουδαίους Φιλέλληνες ήταν ο λόρδος Μπάιρον. Καταγόταν από εύπορη οικογένεια. Θα μπορούσε να γίνει πολιτικός και να ζήσει μια καλή ζωή. Ωστόσο, διάλεξε τον δύσκολο δρόμο κι αυτό που έλεγε η καρδιά του. Αγαπούσε την ελευθερία και τη φύση. Ταξίδεψε στην Ελλάδα και κοντά στους αγωνιστές της επανάστασης. Τους έδωσε την περιουσία του και τον καιρό του. Η υγεία του κλονίστηκε και πέθανε από ελονοσία. Ως το τέλος της ζωής του παρέμεινε πιστός στα ιδανικά του.

 


Η 25η Μαρτίου είναι μια διπλή γιορτή. Μαζί με την εθνική επέτειο γιορτάζουμε τον ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Ο ‘άγγελος παραδίδει στην Παναγία τον κρίνο και της αναγγέλλει το χαρμόσυνο γεγονός της γέννησης του Χριστού.

 

Τώρα στον ευαγγελισμό της Θεοτόκου, υπάρχει το έθιμο να καταναλώνουμε μπακαλιάρο με σκορδαλιά. Έθιμο που διατηρείται από τα παλιά χρόνια. Ο μπακαλιάρος είναι ένα ψάρι που διατηρείται μέσα στο αλάτι και είναι φτηνός. Τα παλιά χρόνια που δεν υπήρχαν ψυγεία για να μπορούν να συντηρηθούν τα ψάρια, ο μπακαλιάρος υπήρξε μια φτηνή λύση. Από τότε, ο μπακαλιάρος με τη συνοδεία σκορδαλιάς έγινε μέρος της παράδοσης.

 

Ο πρώτος τσολιάς είναι ντυμένος χωρίς να του λείπει τίποτα. Τα παιδιά κάνουν συγκρίσεις με τους υπόλοιπους τσολιάδες που κάτι τους λείπει. Δραστηριότητα για την άσκηση της παρατηρητικότητας.

 

s

Τα παιδιά παρατηρούν και περιγράφουν τις σημαίες άλλων κρατών. Διαλέγουν αυτή που τους αρέσει και τη ζωγραφίζουν. Από κάτω από τη σημαία γράφουν το όνομα της χώρας.(Δραστηριότητα της νηπιαγωγού, Χριστίνας Καραπά)

 

 


 

Τα παιδιά μαθαίνουν για τα διαφορετικά είδη του Μουσείου. Περιγράφουν τα εκθέματα του κάθε Μουσείου και αναλόγως τοποθετούν την αντίστοιχη επιγραφή.

Μάρτιος 21, 2021

ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ 16/3 ΕΩΣ 19/3/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 9:37 μμ


ΕΚΦΩΝΗΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ «ΤΑ ΕΛΛΗΝΑΚΙΑ»

Δυο παιδιά , η Μαρία και ο Γιώργης, μεγαλώνουν μέσα στην Τουρκοκρατία. Ο Αγάς που εξουσιάζει το χωριό, μαζεύει τα λεφτά και τα προϊόντα των ντόπιων κατοίκων. Όλος ο ελληνικός πληθυσμός καταπιεζόταν από τον Αγά και δυσανασχετούσε. Κάποια στιγμή, ο Αγάς ζήτησε από τον Γιώργη να του φέρει φυλακισμένη μια γοργόνα που του βύθιζε τα πλοία μέσα στη θάλασσα. Ο Αγάς τον απειλεί ότι αν ο Γιώργης δεν εκτελέσει τη διαταγή θα πάρει για γυναίκα του την  αδερφή του Μαρία. Μπροστά σε αυτόν τον μεγάλο κίνδυνο ο Γιώργης πηγαίνει να φέρει την γοργόνα. Στη θάλασσα , η γοργόνα δεν ήταν εύκολο να την πιάσει. Η γοργόνα  ζητάει  από τον Γιώργη να επιστρέψει στο χωριό, επειδή η Μαρία κινδυνεύει. Ο Γιώργης γυρνάει πίσω στο χωριό  και μαθαίνει τι πραγματικά έχει συμβεί από ένα παγόνι με ανθρώπινη λαλιά. Θυμώνει πολύ και μαζί με τους συντρόφους ανεβαίνει στα βουνά μαζί με άλλους μαχητές  Η σπίθα της επανάστασης είχε ανάψει την φωτιά στις ψυχές των Ελλήνων.

 

Οι ήρωες του 1821. Επίδειξη των εικόνων στα παιδιά:

Ο  Παπαφλέσσας στο Μανιάκι

σαν γενναίο παλικάρι

του εχθρού τους στρατιώτες

πολεμούσε σαν λιοντάρι

Και ο Ρήγας ο Φεραίος

ήτανε κι αυτός γενναίος

καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή

παρά σαράντα χρόνια

σκλαβιά και φυλακή.

 

Λευτεριά για λίγο πάψε

να χτυπάς με το σπαθί

κι έλα σίμωσε και κλάψε

εις του Μπάιρον το κορμί

 

 

 

Με αρχηγό τους τον Κανάρη

της Ελλάδας το καμάρι

κυνηγούσαν στο γιαλό

κάθε πλοίο εχθρικό

 

Κι η ωραία η Μπουμπουλίνα

η ξακουστή η Λαρσκαρίνα

με το καράβι αρμένιζε

και τους εχθρούς φοβέριζε

Από τα κόκκαλα βγαλμένη

των Ελλήνων τα ιερά

και σαν πρώτα ανδρειωμένη

χαίρω ω χαίρε λευτεριά

 

 

Και οι άλλες οι Σουλιώτισσες

πιασμένες χέρι χέρι

με ένα γλυκό σκοπό

χόρεψαν με λύπη

του πόνου το χορό


Μα και τον γέρο του Μωριά

φοβόταν όλοι τους παιδιά

Κολοκοτρώνης φώναζαν

και όλοι οι εχθροί μας τρόμαζαν

 

 

Επίδειξη εικόνας με τον Ρήγα Φεραίο. Πληροφορίες για τη ζωή του Ρήγα. Άνθρωπος που αγωνίστηκε για την ελευθερία της Ελλάδας , αλλά δεν πρόλαβε να δει λεύτερη την πατρίδα του. Αγαπούσε τα γράμματα και έγραφε ποιήματα. Πολύγλωσσος. Υπήρξε μια σημαντική φυσιογνωμία που εμψύχωσε με τον Θούριο το επαναστατικό όραμα των Ελλήνων.

 

 

Τραγούδια για την 25η Μαρτίου:

-Μάνα μου τα Κλεφτόπουλα

-Ένα παλικάρι είκοσι χρονών

-Θούριος

 

 

Τα παιδιά ζωγραφίζουν και «διαβάζουν» την ελληνική σημαία. Αν ήταν λόγια η σημαία θα έγραφε ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ. Αντιστοίχιση των συλλαβών και σύγκριση στο μήκος των λωρίδων.

 

 

Δραστηριότητα σύγκρισης εικόνων και εντοπισμός των διαφορών. Ανάπτυξη λογικών συσχετισμών με χρήση των κατάλληλων ερωτήσεων

Μάρτιος 14, 2021

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ 4-3 ΕΩΣ 12/3/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 1:11 μμ

 

Εικονόλεξο με το τραγούδι για το Καρναβάλι. Συνδυασμός λέξεων και εικόνων. Τα παιδιά αντιλαμβάνονται ότι στις λέξεις μπορούν να αντιστοιχούν εικόνες και το αντίστροφο( το εικονόλεξο από τη σελίδα της Τάνιας Μάνεση)

 

Η  Αμυγδαλιά είναι το πρώτο δέντρο που ανθίζει και προαναγγέλλει τον ερχομό της Άνοιξης. Τα παιδιά ασκούνται στην παρατήρηση και περιγράφουν αυτά που βλέπουν. Από την ανυπόμονη Αμυγδαλιά παράγεται ο γευστικός καρπός του αμύγδαλου. Τα λευκά ή ροζ άνθη της Αμυγδαλιάς είναι από αυτά που ξεχωρίζουν.

 

 

Οι άνθρωποι πλάθουν ιστορίες για την Αμυγδαλιά. Η πρώτη είναι από την αρχαία ελληνική μυθολογία.

Ο μύθος της αμυγδαλιάς
Τα αρχαία χρόνια στην Ελλάδα, όπως και σήμερα, υπήρχαν αμυγδαλιές. Η αμυγδαλιά, πριν γίνει δέντρο ήταν γυναίκα. Ονομαζόταν Φυλλίς και ήταν θυγατέρα βασιλιά της Θράκης. Ο Δημοφών που ήταν γιος του Θησέα και επιστρέφοντας από την Τροία, ταξίδευε στο Αιγαίο με σκοπό να επιστρέψει στην Αθήνα. Κάποτε έφθασε στις ακτές της Θράκης, ίσως για να γλιτώσει από κάποια θαλασσοταραχή. Έτσι γνώρισε τη Φυλλίδα και παντρεύτηκαν. Όμως ο Δημοφών νοσταλγούσε την πατρίδα του, τους φίλους, τους συγγενείς και τον πατέρα του. Έτσι ζήτησε από τη νεαρή σύντροφό του να του επιτρέψει να ταξιδέψει για λίγο μέχρι την Αθήνα. Η κοπέλα διστακτικά δέχτηκε και τον παρακάλεσε να μην καθυστερήσει διόλου την επιστροφή του, μα να βρεθεί σύντομα πάλι κοντά της. Οι μήνες περνούσαν και η Φυλλίς αγωνιούσε για την τύχη του συντρόφου της. Τον περίμενε να γυρίσει ξανά με ανυπομονησία και στο μυαλό της έκανε σκέψεις πώς κάτι άσχημο είχε συμβεί στον Δημοφώντα. Μέρα με την μέρα  κόρη μαράζωνε και οι θεοί την λυπήθηκαν και την μεταμόρφωσαν σε όμορφο δέντρο, την Αμυγδαλιά. Ο Δημοφώντας δεν την είχε ξεχάσει. Καθώς επέστρεψε για να την βρει, δεν την πρόλαβε. Εκεί που είχαν χωρίσει, ο Δημοφώντας είδε να στέκεται ένα ψηλό ξεραμένο δέντρο χωρίς καρπούς και φύλλα. Ο νέος κατάλαβε τι είχε συμβεί και βγάζοντας μια κραυγή πόνου, με δάκρυα στα μάτια αγκάλιασε σφιχτά τον ξερό κορμό σαν να αγκάλιαζε το σώμα της αγαπημένης του. Και τότε, σαν από θαύμα, ζωή πλημμύρισε το άψυχο ξύλο και τα γυμνά κλαδιά του δέντρου στολίστηκαν με πανέμορφα μικρά λευκά άνθη.
 
Και ένας δεύτερος μύθος λέει ότι η Αμυγδαλιά ήταν ένα νέο, όμορφο, κορίτσι, που κατοικούσε σε ένα μεγάλο πύργο. Η μητέρα της, την είχε μονάκριβη και την αγαπούσε τόσο πολύ και τον χειμώνα δεν την άφηνε να βγει έξω για να μην κρυώσει. Η Αμυγδαλιά καθόταν τις χειμωνιάτικες ημέρες μέσα στη ζεστασιά του δωματίου της και πίσω από το τζάμι του παραθύρου της, έβλεπε τη βροχή να πέφτει, τον άνεμο να λυσσομανάει, το χιόνι να στροβιλίζεται και να ντύνει κάτασπρη τη γη. Μια μέρα ο Βοριάς, ο ψυχρός από τους ανέμους που φυσάνε τη γη, πέρασε έξω από το παράθυρο της Αμυγδαλιάς, την είδε και την ερωτεύτηκε.
 
Πως όμως θα ερωτευόταν και αυτή το Βοριά. Τριγυρνούσε θλιμμένος έξω από το παράθυρό της, ώσπου μια νύχτα σκέφτηκε να μεταμορφωθεί σε έναν όμορφο πρίγκιπα και μια μέρα πήγε έξω από το παράθυρό της. Τον είδε η Αμυγδαλιά και τον ερωτεύτηκε. Ο Βοριάς της ζήτησε να παντρευτούν και εκείνη δέχτηκε την πρόταση του, αλλά του είπε να περιμένει έως το καλοκαίρι γιατί το χειμώνα δεν την αφήνει η μητέρα της να βγει έξω.
 
Μια μέρα που έλειπε η μητέρα της από τον πύργο, ντύθηκε στα λευκά και βγήκε έξω για να συναντήσει τον πρίγκιπα της. Βγήκε τρέχοντας και αγκάλιασε το Βοριά. Ο Βοριάς την έσφιξε στην αγκαλιά του, αλλά ήταν τόσο παγωμένος και η Αμυγδαλιά τόσο άμαθη στο κρύο που πάγωσε το σώμα της. Εκεί φύτρωσε ένα δέντρο που πήρε το όνομά της και από τότε κάθε χειμώνα ντύνεται νυφούλα και βιάζεται αν συναντήσει τον αγαπημένο της Βοριά !
 

 

Η 8η Μαρτίου είναι η παγκόσμια ημέρα της Γυναίκας. Δεν είναι γιορτή, αλλά ημέρα μνήμης για όλες αυτές τις γυναίκες που αγωνίστηκαν για καλύτερες συνθήκες εργασίας, για καλύτερες αμοιβές και για λιγότερες ώρες εργασίας. Τα παιδιά βλέπουν γυναίκες των αρχών του 20ου αιώνα και μαθαίνουν τον λόγο για τον οποίο τιμούμε τις γυναίκες.

 

Τα παιδιά παρατηρούν και περιγράφουν πίνακες που είναι σχετικοί με την εποχή της Άνοιξης

 

Τα παιδιά παρατηρούν και μαθαίνουν για τις ονομασίες των λουλουδιών. Η βιολέτα, η βουκαμβίλια, το γεράνι, το γιασεμί, η ντάλια, οι πανσέδες και η πετούνια. Στο τέλος, τα παιδιά ψηφίζουν το καλύτερο λουλούδι. Αυτό που συγκεντρώνει τις περισσότερες ψήφους είναι η ντάλια.

 

Κάλαντα δεν έχουμε μόνο τα Χριστούγεννα, αλλά και τον μήνα Μάρτιο με τα χελιδονίσματα. Τα παιδιά φτιάχνουν ομοίωμα του χελιδονιού σε μια ξύλινη βάση και περιφέρονται από σπίτι σε σπίτι. Λένε τα χελιδονίσματα και παίρνουν κρασί, λεφτά, λάδι, αλεύρι από τους νοικοκύρηδες του σπιτιού. 

 

Ήρθε ήρθε χελιδόνα
ήρθε και άλλη μεληδόνα
κάθισε και λάλησε
και γλυκά κελάηδησε:

Μάρτη, Μάρτη μου καλέ,
και Φλεβάρη φοβερέ
κι αν φλεβίσεις κι αν τσικνίσεις
καλοκαίρι θα μυρίσεις
Κι αν χιονίσεις κι αν κακίσεις
πάλιν άνοιξη θ’ ανθίσεις.

 

 

Εδώ, μπορείτε να ακούσετε τα χελιδονίσματα από το στόμα μικρών παιδιών:

 

 

 

 

Να και ο ΑΡΛΕΚΙΝΟΣ με τα πολύχρωμα και μπαλωμένα ρούχα. Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον δικό τους Αρλεκίνο, που αναζητά την Κολομπίνα του.

Το πάρτι του Άγγελου. Τα παιδιά διακρίνουν λεπτομέρειες από αυτά που φοράνε οι προσκεκλημένοι στο πάρτι. Οι ζώνες, το ύψος , οι κάλτσες, το χρώμα της μπλούζας και των μαλλιών, γίνονται αντιληπτά από τα παιδιά.

 

 

(Οι Χρυσές Σερπαντίνες του Ευγένιου Τριβιζά. Από τη σελίδα της Τάνιας Μάνεση)

 

 

 

 

Δραστηριότητα με την οποία τα παιδιά βρίσκουν το περίγραμμα που αντιστοιχεί στα αντικείμενα που υπάρχουν στην αριστερή στήλη.

 

 

Δραστηριότητα αντιστοίχισης. Τα παιδιά βρίσκουν τα αντικείμενα που ταιριάζουν μεταξύ τους.

 

 

 

Τα παιδιά παρατηρούν και περιγράφουν πίνακες ζωγραφικής που σχετίζονται με την γιορτή του καρναβαλιού:

 

 

 

Το Παραμύθι της Κατερίνας Τζαβάρα «Οι Χαρταετοί της Αγάπης». Έχει προηγηθεί μια συζήτηση με τα παιδιά για το κυρίαρχο έθιμο της Καθαράς Δευτέρας, το πέταγμα του χαρταετού.

 

Το έθιμο της σαρακοστής. Τα σαρακοστιανά εδέσματα και η έναρξη της νηστείας και η αποχή από την κατανάλωση του κρέατος. Τα εφτά πόδια της Σαρακοστής που αντιστοιχούν στις εφτά εβδομάδες μέχρι την μεγάλη χριστιανική γιορτή του Πάσχα. Κάθε εβδομάδα που περνάει, η κυρά Σαρακοστή χάνει ένα από τα πόδια της.

 

Δραστηριότητα αμφιπλευρικότητας. Τα παιδιά προσπαθούν να μαντέψουν το αριστερό και το δεξί των χεριών που βλέπουν σε φωτογραφίες.

©2021 ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων