ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Ιανουάριος 24, 2021

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 18/1 ΕΩΣ 22/1/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 11:12 πμ

Ανανεώνουμε τα παιχνίδια. Λόγω κορονο’ι’ού δεν δίνονται όλα τα παιχνίδια στα παιδιά αλλά τμηματικά. Επιτραπέζια που ευνοούν το παιχνίδι σε ολιγομελείς ομάδες. Σχήματα, αριθμοί και κάρτες.

 

 

Παραμύθι για τις υποδιαιρέσεις του χρόνου! Τα παιδιά ακούνε για τα δευτερόλεπτα, για τα λεπτά, τις ώρες και τις ημέρες. Συσχετίζουν τους διαφορετικούς χρόνους με πράγματα που μπορούν να κάνουν τα ζώα που βρίσκονται εντός του ζωολογικού κήπου. Ακούνε για τους μήνες και τα χρόνια που περιλαμβάνουν δώδεκα μήνες. Όλα τα έμβια όντα στη γη έχουν μια ηλικία που εκφράζεται με έναν αριθμό.

Τρόποι που οι άνθρωποι μετρούσαν τον Χρόνο. Από τις φάσεις του φεγγαριού, στο ηλιακό ρολόι, στο εκκρεμές, την πυξίδα και το ρολόι.

 

 

Η προσπάθεια ενός κοριτσιού να δημιουργήσει το δικό του ημερολόγιο. Αντιδρά στον προγραμματισμένο ημερήσιο χρόνο και διεκδικεί περισσότερη ελευθερία για να ζήσει τον ελεύθερο χρόνο με τον τρόπο που αυτό επιθυμεί. Προσπαθεί, αλλά καταλαβαίνει ότι δύσκολα θα πετύχει το φιλόδοξο σχέδιό της! 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το Αριθμόδεντρο και το Γραμματόδεντρο. Στο Αριθμόδεντρο τα παιδιά χρωματίζουν μόνο τους αριθμούς. Στο Γραμματόδεντρο αποφεύγουν να χρωματίσουν τους αριθμούς. Άσκηση διάκρισης των αριθμών και γραμμάτων.

 

 

Δραστηριότητα αντιστοίχισης του αρχικού φωνήματος με την σωστή εικόνα.

 

Τα παιδιά ζωγραφίζουν τα μέλη της οικογενείας τους και συμπληρώνουν τον αριθμό στον κύκλο , που αντιστοιχεί στα μέλη της οικογένειας.

 

 

Τα παιδιά ακούνε και τραγουδούν το τραγούδι » Καστανάκια». Στο αρχείο ήχου ακούγεται η ομάδα των παιδιών να το τραγουδάει.

 

 

Παραμύθι » Ο βασιλιάς των αριθμών». Στην αριθμοχώρα οι αριθμοί μαλώνουν για αυτόν που πρέπει να ανακηρύξουν ως βασιλιά. Τα παιδιά ψηφίζουν. Ο αριθμός που λαμβάνει τις περισσότερες ψήφους είναι το 10.

Άσκηση λεπτής κινητικότητας. Τα παιδιά προσπαθούν να κάνουν κόμπο με το σχοινί.

 

 

Τα παιδιά παρακολουθούν βίντεο  σχετικό με την εποχή του Χειμώνα 

 

 

Τα παιδιά ζωγραφίζουν με τέμπερες στο καβαλέτο.

 

 

 

 

Ιανουάριος 17, 2021

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 11/1/ ΕΩΣ 15/1/2021

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 10:30 πμ

 

Τα παιδιά μιλούν για το πώς πέρασαν τις διακοπές τους. Ο στολισμός του  δέντρου είναι μια πράξη που κυριαρχεί στην αφήγησή τους.

 

-Έπεσε σε ένα μεγάλο μπολ με μαρμελάδα. Μετά, το παιδί έκανε μπάνιο

-Παίζουν με παιχνίδια και συμμαζεύουν το δωμάτιό τους

-Βοηθάνε τους γονείς στις δουλειές του σπιτιού.

-Στολίζουν το χριστουγεννιάτικο δέντρο με κουδουνάκια και κορδέλες

-Σε αρκετά παιδιά ήρθε ο Άγιος Βασίλης. Δυο παιδιά λένε  ότι ο Άγιος Βασίλης τους ξέχασε!

.-Ένα παιδί βοηθούσε τον πατέρα του στις δουλειές.

( Ακολουθούν οι ζωγραφιές των παιδιών)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣΗ

Ένα παιδί αποχωρεί οριστικά από το νηπιαγωγείο. Τα παιδιά σε κύκλο μπορούν να του απευθυνθούν και να του πουν αυτό που θέλουν! Είναι η ώρα του αποχαιρετισμού. Τα παιδιά εύχονται » καλή τύχη», στο καινούργιο σχολείο που θα πάει και να κάνει νέους φίλους. Τα παιδιά δηλώνουν την αγάπη τους κι άλλα δυσκολεύονται να βρουν λόγια για να πουν. Κατόπιν, όλα τα παιδιά φτιάχνουν μια ωραία ζωγραφιά που θα συμπεριληφθεί σε ένα βιβλίο αναμνηστικό που θα δοθεί στο παιδί!!

 


 

ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ

Δομημένο υλικό για τη δραστηριότητα της έννοιας της ποσότητας. Το στρογγυλό σχήμα είναι σαν ένα κομμάτι μπιφτέκι. Καλούμε τα παιδιά να το συγκρίνουν με τα άλλα κομμάτια που είναι χωρισμένα σε μισά, σε τρία και σε τέσσερα. Αφού τα παιδιά πιστέψουν στην ισότητα των ποσοτήτων, κάνουμε συγκρίσεις με το ολόκληρο κομμάτι. Τα παιδιά δίνουν διαφορετικές απαντήσεις και λίγα είναι αυτά που θα απαντήσουν ότι σε όλα υπάρχει η ίδια ποσότητα.

 

Γεμίζουμε δύο ακριβώς όμοια ποτήρια με πράσινο χρωματισμένο νερό. Τα νήπια θα πρέπει να αντιληφθούν ότι μέσα στα δύο ποτήρια υπάρχει η ίδια ποσότητα νερού. Βλέπουν τη στάθμη του νερού που είναι ίδια και στα δύο ποτήρια. Τότε, μεταφέρουμε την ποσότητα νερού από το ένα ποτήρι σε ένα άλλο φαρδύτερο και πιο κοντό. Τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν αν η ποσότητα του νερού έχει μεταβληθεί και αν στα δύο ποτήρια υπάρχει διαφορετική ποσότητα. Συνήθως, τα παιδιά δυσκολεύονται να αντιληφθούν το αμετάβλητο των ποσοτήτων.

 

 

 

ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

Παραμύθι » Αριθμοχώρα εναντίον Γραμματοχώρας». Μέσα από το παραμύθι τα παιδιά προσπαθούν να κατανοήσουν ότι τα γράμματα και οι αριθμοί είναι εξίσου σημαντικά στις ζωές των ανθρώπων.Άλλα παιδιά θεωρούν ότι και τα δύο είναι σπουδαία  και  άλλα ισχυρίζονται ότι οι αριθμοί παίζουν μεγάλο ρόλο στη ζωή μας. Άλλα μιλάνε για την αξία των γραμμάτων. Η μεγαλύτερη κατηγορία των παιδιών δεν διαχωρίζει την αξία των γραμμάτων και των αριθμών. Μέσα από το παραμύθι είναι μια καλή ευκαιρία για να γίνει η διάκριση των αριθμών από τα γράμματα. Αυτός ο στόχος επιτυγχάνεται με το παρακάτω φύλλο εργασίας. Τα παιδιά πρέπει να χρωματίσουν μόνο τους αριθμούς και όχι τα γράμματα, ώστε να δημιουργηθεί ένας διάδρομος όπου ο βασιλιάς 9 θα πάει να συναντήσει τον βασιλιά Α. 

 

 

 

 

Παραμύθι και συζήτηση για την εκμάθηση καλών τρόπων συμπεριφοράς. Είναι πολύ σημαντικό για τα παιδιά αυτής της ηλικίας να κάνουν χρήση λέξεων , όπως » ευχαριστώ «, » παρακαλώ «, » συγγνώμη «, που συμβάλλουν στην ανάπτυξη ενός κλίματος αλληλοκατανόησης μέσα στην σχολική τάξη.

 

 

Ο Προκόπης τρέχει και δεν φτάνει!! Για να μπορέσει να τακτοποιεί τις δουλειές του φέρνει στο σπίτι άλλους εννιά Προκόπηδες που αρχίζουν να τον βοηθούν στις δουλειές του σπιτιού. Στο τέλος είναι τόσο κουρασμένος που  αποκοιμιέται. Οι άλλοι Προκόπηδες τον κατακρίνουν. Αυτός, χαμογελά όπως στο όνειρο κι εξαφανίζει τους υπόλοιπους. Στα παιδιά αρέσει που ο Προκόπης  καταφέρνει να εξαφανίσει τους υπόλοιπους εννιά, παρόμοιους μ’ αυτόν, εαυτούς! Το δίδαγμα; Δεν κάνει πολλά που τον κουράζουν, αλλά λίγα που τ’ απολαμβάνει.

 

ΔΑΧΤΥΛΟΜΠΟΓΙΕΣ

Στην πρώτη φωτογραφία τα παιδιά μαθαίνουν για τη σωστή χρήση της δαχτυλομπογιάς. Στην δεύτερη εικόνα τα παιδιά ζωγραφίζουν. Κάποια που έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με το συγκεκριμένο υλικό,  πειραματίζονται. 

 

 

ΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΛΕΞΗΣ «ΧΕΙΜΩΝΑΣ»

 

Προσπάθεια για να γράψουν τα παιδιά την λέξη » Χειμώνας».Η δραστηριότητα θα συνεχιστεί και την επόμενη εβδομάδα.

 

 

 

 

 

Ακούνε το τραγούδι με τίτλο » Χειμώνας » και μαθαίνουν να το τραγουδάνε! 

 

 

 

 

 

 

Παιχνίδι με τις κάρτες συναισθημάτων Πρώτα ατομικά, έπειτα παιχνίδι σε ζευγάρια και, τέλος, σε ομάδα τεσσάρων παιδιών!

 

 

 

 

Ψυχοκινητικές δραστηριότητες ευλυγισίας και ισορροπίας με ραβδάκια, κώνους, τουβλάκια και στεφάνια. Κατά την ώρα του διαλείμματος. 

 

Δεκέμβριος 24, 2020

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ 16/11 ΕΩΣ 23/12/2020

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 9:32 μμ

 

ΕΛΙΑ-ΛΙΟΜΑΖΕΜΑ-ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ

 

Ξεκινήσαμε το πρόγραμμα τηλεκπαίδευσης με επίδειξη εικόνων με ελαιόδεντρα, τον καρπό της ελιάς και το λιομάζεμα. Ο μήνας Νοέμβριος είναι παραδοσιακά ο μήνας κατά τον οποίο οι άνθρωποι μαζεύουν τις ελιές. Αυτές, τις βάζουν σε σακιά και τις μεταφέρουν στα ελαιοτριβεία. Με την κατάλληλη επεξεργασία του καρπού παράγεται το λάδι που χρησιμοποιούμε στο φαγητό και τις σαλάτες. Τέλος, γίνεται αναφορά στον μεγάλο ζωγράφο Βαν Γκογκ και τον πίνακα ζωγραφικής που έχει σαν θέμα του το λιομάζεμα.

 

 

 

ΧΕΙΜΩΝΑΣ

 

Συζήτηση για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη

 

 

 

 

Πίνακας με τη διάκριση χειμερινών και καλοκαιρινών ρούχων

 

 

ΣΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΩΜΑΤΑ

Γίνονται επαναλήψεις των ονομασιών που έχουν τα χρώματα και τα σχήμετα. ;Hδη έχουμε προλάβει να  ασχοληθούμε με αυτές τις έννοιες κατά τη διάρκεια της δια ζώσης διδασκαλίας.

Ι

 

 

{Αναγνώριση σχημάτων σε αντικείμενα του περιβάλλοντος}

 

 

 

 

Διάκριση των ευθειών, τεθλασμένων και καμπύλων γραμμών.

 

 

 

Συγκρίσεις ως προς το μήκος

Βιωματική προσέγγιση στο μέγεθος των αντικειμένων-Εισαγωγή λέξεων μεγάλο-μέτριο-μικρό-Διατάξεις από το μεγαλύτερο στο μικρότερο με αντικείμενα που τα παιδιά διαλέγουν από το σπίτι τους.

 

 

Διατάξεις εικόνων με βάση τη σωστή τους χρονολογική σειρά

 

 

 

 

Έννοιες αντικριστά, ανάμεσα και δεξιά -αριστερά

 

 

Προσανατολισμοί  μπροστά , πίσω, αριστερά και δεξιά (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ)

 

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η τηλεκπαίδευση είναι μια καινούρια πραγματικότητα για τα παιδιά. Γίνεται επίδειξη εικόνων που αφορούν τους τρόπους επικοινωνίας. Η επικοινωνία στις ημέρες μας γίνεται με πολλούς τρόπους. Από το γράμμα στο φάκελο και στο ταχυδρομείο, μέχρι την εφημερίδα, το ραδιόφωνο, το τηλέφωνο, την τηλεόραση και τον ηλεκτρονικό υπολογιστή.

 

 

 

 

 

 

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Τα τέσσερα βασικά συναισθήματα, της χαράς, της λύπης, του θυμού και του φόβου. Αναγνώριση και κατονομασία των συναισθημάτων.

Παιχνίδι «Λείπει ένα συναίσθημα και ποιό;»

Ακρόαση μουσικών μοτίβων και σύνδεσή τους με τα τα τέσσερα συναισθήματα. 

 

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ

Στα παιδιά γίνεται επίδειξη των αριθμητικών συμβόλων. Βρίσκουν στο δωμάτιο αντικείμενα μέχρι τον αριθμό πέντε. Ανάλογα με τον αριθμό που τους επιδεικνύεται, απομονώνουν τον αντίστοιχο αριθμό αντικειμένων.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ψηφιακό υλικό από το G COMPRΙS. Δραστηριότητα για την ανάπτυξη της οπτικής μνήμης και σύνδεσης του αριθμητικού συμβόλου με την ανάλογη ποσότητα αντικειμένων στις κάρτες. Μέχρι τον αριθμό τρία.

 

 

 

 

 

Στο σταθμό των τρένων. Τα τρένα αναχωρούν και τα παιδιά πρέπει να συγκρατούν το σχέδιο και το χρώμα τους ώστε να τα εντοπίζουν όταν αυτά θα έχουν χαθεί από την οθόνη. Παραλλαγή της δραστηριότητας οπτικής μνήμης, το μέτρημα ενός τρένου. 

 

 

 

Στο πολυκατάστημα και στο παιχνιδοπωλείο. 

Στην πρώτη εικόνα. τα παιδιά βλέπουν τον αριθμό. Με βάση τον αριθμό λένε για την ποσότητα των αντικειμένων που πρέπει να τοποθετηθούν στα ράφια.

Στην δεύτερη εικόνα, τα παιδιά μετρούν τον αριθμό των αντικειμένων και τους αντιστοιχούν με τους σωστούς αριθμούς.

 

 

[Μαθηματικά Λεμονίδη]

 

 

 

 

{Διαδραστικός πίνακας της νηπιαγωγού Βιβής Γκραβέλη}

Αντιστοιχίσεις  αριθμητικών  συμβόλων και ποσότητας

 

 

 

Μπανάνες, πορτοκάλια και ποτήρια με χυμό. Τα παιδιά παρατηρούν προσεκτικά, τα εντοπίζουν και τα μετρούν. Παιχνίδι η χελώνα.

 

 

 

 

 

Εμπεριεχόμενα σχήματα, τα οποία τα παιδιά καλούνται να τα εντοπίσουν και να τα μετρήσουν. Διαλέγουν τον σωστό αριθμό. 

 

 

 

Αναπαραγωγή μιας σύνθεσης. Με βάση τη σειρά των χρωμάτων στα αριστερά, τα παιδιά προσπαθούν να την αναπαράγουν. Η δραστηριότητα εμπλέκει τα παιδιά στη διάκριση των χρωμάτων.

 

 

 

Παιχνίδι ο γερανός. Κατόπιν των οδηγιών από τα παιδιά , ο γερανός τοποθετεί τα σχέδια σε συγκεκριμένα σημεία του πίνακα. Δραστηριότητα για την εκμάθηση του πάνω, κάτω και αριστερά-δεξιά.

 

 

 

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

Συμβατική φορά της ανάγνωσης. Δραστηριότητες για ανάγνωση των λέξεων από τα αριστερά προς τα δεξιά και από πάνω προς τα κάτω.

 

 

 

 

{Ψηφιακό βιβλίο της Αθηνάς Αργυρίου}

Διάκριση του φωνήματος από το αρχικό γράμμα της λέξης

 

 

 

-Αντιγραφή της λέξης ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.

Αντιγραφή οριζοντίως και με κεφαλαία γράμματα

Αντιγραφή καθέτως και με πεζά γράμματα

 

 

 

 

 

Κύκλοι που αν ενωθούν, αποκαλύπτουν μια εικόνα. Με βάση αυτήν την εικόνα, τα παιδιά σχηματίζουν μια πρόταση.

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΠΑΙΝΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ

Ο ΚΛΟΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΣ

ΤΟ ΣΚΙΑΧΤΡΟ ΠΙΝΕΙ ΚΑΦΕ

ΤΟ ΨΑΡΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΙ

ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΕ ΖΑΡΙΑ

ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ ΤΑ ΠΑΙΡΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΣΟΣ, ΤΑ ΚΟΒΟΥΝ ΚΑΙ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ

Ο ΚΛΟΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΨΑΡΙ

ΤΟ ΑΡΚΟΥΔΑΚΙ ΗΤΑΝ ΜΠΑΛΑ

ΠΑΝΩ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΣΤΕΡΙ

 

 

[Πίνακας από την νηπιαγωγό Μάρκου Κλεοπάτρα) 

Για κάθε γράμμα αντιστοιχίζουμε μια συγκεκριμένη εικόνα. Κατόπιν, τα παιδιά φτιάχνουν το δικό τους αλφαβητάρι των Χριστουγέννων στο σπίτι τους. Σε κάθε σελίδα τέσσερα γράμματα. Το εξώφυλλο από το αλφαβητάρι είναι το παρακάτω:

 

 

 

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ

-Αρκουδάκι

Σαν τη νύφη στολισμένο

-Κάλαντα Χριστουγέννων

-Τρίγωνα κάλαντα

-Χιόνια στο Καμπαναριό

– Κάλαντα Πρωτοχρονιάς

-Πάει ο Παλιός ο Χρόνος

 

ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

 

ΕΝΑ ΑΣΤΕΡΙ ΑΠΌ ΑΣΗΜΟΧΑΡΤΟ

 

 

Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ

 

ΕΝΑ ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑ ΔΩΡΟ

 

 

Η ΝΙΑΝΙΑ ΑΝΑΖΗΤΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ «ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ;»

 

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ «ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΠΟΥ ΕΔΙΝΕ»

 

 

ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

 

 

Κατέφτασε με τον μαγικό του σάκο! Βγάζει παιχνίδια από κει και σταματημό δεν έχει. Κάθε χρόνο η ίδια βαρετή ιστορία της έλευσης που συναρπάζει. Τα νήπια τον βλέπουν σαν ένα τεράστιο δώρο που μετακινείται από μέρος σε μέρος. Είναι πολύ μελετηρός! Διαβάζει αμέτρητα γράμματα με επιθυμίες, αλλά κανείς ποτέ δεν σκέφτηκε να του κάνει δώρο. Βάζει και γυαλιά, επειδή τα μάτια του κουράζονται με τα τόσα γράμματα που διαβάζει. Πού και πού ξεφουρνίζει το παράπονό του! Κανένας δεν τον θυμάται τις άλλες εποχές του χρόνου. Ήρθε φουριόζος για να το εκμυστηρευτεί στα παιδιά του νηπιαγωγείου. Αυτά ορκίζονται ότι τον είδαν από την οθόνη του δικού μου υπολογιστή. Τα ρώτησα για δεύτερη φορά για να μου το επιβεβαιώσουν! Όλα μου είπαν ότι τον είδαν και τον άκουσαν! ΄Ήταν λαλίστατος και δεν έμοιαζε με τον σιωπηλό Άγιο Βασίλη που είχαν στο μυαλό τους! Όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά είπαν ότι πιστεύουν στην ύπαρξή του και ότι τον αγσπούν για την γενναιόδωρη στάση του να μοιράζει αφειδώς δώρα! Εγώ δεν πρόλαβα να τον δω! Μπήκε απρόσκλητος στο σπίτι και ούτε ένα μελομακάρονο δεν πρόλαβα να του τρατάρω!!

 

 

Έρχονται  οι καλικάντζαροι να αναστατώσουν όλους τους νοικοκυραίους. Φυλαχτείτε! Τα παιδιά τους είδαν σαν σκιές και τους φαντάζονται σαν άκακους λύκους που πέρασαν μέσα από τη φωτιά! 

 

Μας αρέσει η τέχνη. Οι παρακάτω πίνακες ζωγραφικής έχουν χριστουγεννιάτικη θεματολογία. Τα παιδιά περιγράφουν αυτό που βλέπουν.(Πηγή:Aντικλείδι)

Copyright Victoria and Albert Museum / Supplied by The Public Catalogue Foundation

(c) Wolverhampton Arts and Heritage; Supplied by The Public Catalogue Foundation

 

Κάποιες εικόνες ονειρικές που βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν τη φαντασία: 

 

 

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ! ΜΕ ΥΓΕΙΑ!

Νοέμβριος 15, 2020

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ 9/11 ΕΩΣ 13/11

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 8:21 πμ

Τα παιδιά ασκούνται στην ελεύθερη κίνηση για τον σχεδιασμό ευθειών στο χαρτί. Τους επιδεικνύεται και ο χάρακας που είναι πολύ βοηθητικός στην χάραξη των ευθειών. Πρώτα, προσπαθούν ελεύθερα με το χέρι τους να σχεδιάσουν ευθείες. Σε μια άλλη φάση θα δοκιμάσουν να κάνουν χρήση του χάρακα.

 

Παραμύθι » Τα Μαγικά χρώματα» της Σοφίας Ζαραμπούκα. Ο κυρ-Τάκης ο ελαιοχρωματιστής είναι δεξιοτέχνης στην εργασία του.Περιζήτητος καθώς είναι, δεν βρίσκει χρόνο για να βάψει το δικό του σπίτι. Τελικά, τις Κυριακές που διαθέτει ελεύθερο χρόνο, αποφασίζει να βάψει το σπίτι του. Τα χρώματα που χρησιμοποιεί ή αναμιγνύει, είναι μαγικά. Για κάθε χρώμα με το οποίο βάφει, εμφανίζεται κάτι που έχει κι αυτό το ίδιο χρώμα. Με το κίτρινο οι μαργαρίτες, με το πορτοκαλί τα πορτοκάλια, με το κόκκινο η ντομάτα. Ναι, τα χρώματα είναι μαγικά και χρησιμοποιώντας τα, μπορεί να έχει ό,τι επιθυμεί. Ακολουθεί άσκηση διάκρισης των χρωμάτων. Το κάθε παιδί καλείται να διακρίνει το πράσινο, κόκκινο, κίτρινο, πορτοκαλί, μπλε και ροζ χρώμα.

 

Εμφάνιση καινούριου υλικού: δαχτυλομπογιές. Οι δαχτυλομπογιές πέρα από την άσκηση των χεριών και την ευχαρίστηση που προκαλεί η χρήση τους, είναι ιδανικές για την ανάμειξη των χρωμάτων. Το κάθε χρώμα( πράσινο, κίτρινο, κόκκινο και μπλε) αναμιγνύεται με τα υπόλοιπα χρώματα. Στην ανάμειξη χρησιμοποιείται μαύρο και άσπρο χρώμα.

 

Το τραγούδι » Ένας μαρκαδόρος μια φορά» που αρέσει πολύ στα παιδιά:

 

Ο Πρίγκιπας Λεμόνης αρρώστησε βαριά…

 

 

 

Μουσικοκινητικό παιχνίδι για την βιωματική προσέγγιση των αριθμών από το ένα μέχρι το δέκα. Κάθε παιδί έχει κάρτα με αριθμό. Κατά την διάρκεια του τραγουδιού τα παιδιά ακούνε τον αριθμό και προστίθενται στο μεγάλο τρενάκι. Κάθε παιδί είναι βαγόνι στο οποίο αντιστοιχεί ένας συγκεκριμένος αριθμός. 

 

 

Η έννοια των αντιθέτων. Τα παιδιά ακούνε παραμύθι για την λέξη » αντίθετα». Ανακαλύπτουν με την βοήθεια των εικόνων του παραμυθιού τα ζεύγη των αντιθέτων πάνω-κάτω, μπροστά- πίσω, ζεστό-κρύο, βαρύς-ελαφρύς, κατεβαίνω-ανεβαίνω.

 

 

Άσκηση αυτοπειθαρχίας. Παιχνίδι με κάρτες. Για ορισμένο χρονικό διάστημα τα παιδιά προσπαθούν να διατηρήσουν τη σιωπή τους. Σε περίπτωση που μιλήσουν, χάνουν την κάρτα με το παιδί που σωπαίνει και παραλαμβάνουν την κάρτα με το παιδί που φωνάζει. Στο τέλος της ημέρας γίνεται αξιολόγηση από μέρους των παιδιών. Η ομάδα αποφασίζει για κάθε παιδί ξεχωριστά για το πού ανήκει, στο βασίλειο της ησυχίας ή στο βασίλειο  των φωνών;

 

Ανακεφαλαίωση για τα σχήματα κύκλος,  τρίγωνο,  ορθογώνιο και τετράγωνο. Γίνεται επανάληψη των ονομασιών και σχεδιασμός τους κάτω από τις αντίστοιχες στήλες.

 

Επίδειξη εικόνων που δεν βρίσκονται σε σωστή σειρά. Περιγραφή των εικόνων και συζήτηση για να τοποθετηθούν σε σωστή σειρά. Εισαγωγή των εννοιών τώρα-πριν-μετά.

Στο δεύτερο μέρος της δραστηριότητας τα παιδιά  κόβουν και  κολλάνε  στη σωστή σειρά τις εικόνες.

 

Ένα ποντικάκι κοιμάται στο ίδιο δωμάτιο με τον πατέρα του. Την ώρα που πάει να κοιμηθεί ακούει παράξενους ήχους και φοβισμένο ζητάει από τον πατέρα του να έρθει στο κρεβάτι του.Ο πατέρας του λέει πάντα όχι και το καθησυχάζει. Μόνο που το ποντικάκι δεν μπορεί να ησυχάσει και τελικά βρίσκεται να κοιμάται στο ίδιο κρεβάτι με τον πατέρα του. Ακολουθεί συζήτηση με τα παιδιά. Κάθε ένα λέει αν κοιμάται μόνο του και αν το ποντικάκι χρειαζόταν να φοβάται τόσο και να ζητάει την αγκαλιά του πατέρα.

 

Άσκηση ετοιμότητας και αυτοσυγκέντρωσης. Παιχνίδι με τις γάτες και τις ουρές. Κάθε παιδί έχει την ουρά του από πίσω. Ο στόχος είναι να καταφέρει ν’ αρπάξει την ουρά του άλλου παιδιού χωρίς, όμως, να χάσει τη δική του. Κερδίζει το παιδί που μαζεύει τις περισσότερες ουρές!

Το πασίγνωστο παραμύθι της Ντενεκεδούπολης. Οι ήρωες της Ντενεκεδούπολης, ο Σαρδέλας, η Μηλίτσα, ο Βουτυρένιος, ο Οκέι Μπαμ Μπαμ και ο Σοφός προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τον Λαδένιο, έναν απρόσκλητο επισκέπτη που θέλει να γίνει αρχηγός με το έτσι θέλω. Τα ντενεκεδάκια καταφέρνουν ενωμένα να απαλλαχθούν από τον τύραννο Λαδένιο. Τα παιδιά ακούνε όλα τα τραγούδια για τους ήρωες της Ντενεκεδούπολης.

 

Τα παιδιά ακούνε τις λέξεις » ψήφος», » εκλογές», » αρχηγός». Διενεργούμε εκλογές για την ανάδειξη αρχηγού. Η ψηφοφορία είναι μυστική και το παιδί αποφεύγει να ανακοινώσει στην υπόλοιπη ομάδα για αυτόν που ψηφίζει.

Νοέμβριος 8, 2020

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 2/11 ΕΩΣ 6/11

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 10:04 πμ

Ομαδική εργασία για την εποχή του Φθινοπώρου. Τα παιδιά ολοκληρώνουν την εργασία με θέμα ένα φθινοπωρινό τοπίο.

 

Τα παιδιά ζωγραφίζουν το εξώφυλλο με τον μήνα Οκτώβριο. Στο βιβλιαράκι περιλαμβάνονται όλες οι ζωγραφιές που κάνουν κατά τον μήνα Οκτώβριο. Όσα παιδιά επιθυμούν, μπορούν να αντιγράψουν τη λέξη Οκτώβριος.

 

Γραφική απεικόνιση της τεθλασμένης γραμμής. Εν συνεχεία, τα παιδιά προσπαθούν να κάνουν τέτοιες γραμμές στο χαρτί.

 

Μετά το  σχήμα  κύκλος, σειρά έχει το τετράγωνο και το ορθογώνιο παραλληλόγραμμο. Μικρή ιστορία για το πως προέκυψε το ορθογώνιο από το τετράγωνο.

– Ψυχοκινητική δραστηριότητα Λαγοί-Δέντρα Τα παιδιά χωρίζονται σε δυο ομάδες. Στην πρώτη ανήκουν οι λαγοί και στη δεύτερη τα δέντρα. Σε μια δεύτερη φάση υπάρχει εναλλαγή των ρόλων. Δραστηριότητα για τις έννοιες μπροστά-πίσω-πλάγια.Παραλλαγή της παραπάνω δραστηριότητας είναι η διάκριση αριστερά-δεξιά. Τα παιδιά -λαγοί στέκονται σε κάθε παύση των ήχων που κάνει το ντέφι, αριστερά ή δεξιά από τα δέντρα τους.

 

-Γλωσσικό παιχνίδι με τις λέξεις. Κάθε παιδί λέει μια λέξη. Με βάση τις λέξεις που ακούγονται, τα παιδιά θα προσπαθήσουν να φτιάξουν την δική τους ιστορία. Οι λέξεις που βρήκαν είναι:

-Γραφείο

-Μαρκαδόρος

-Ξύστρα

-Κινητό

-Φιόγκος

-Κυπελάκι

-Λαστιχάκι

-Καπάκι

-Φαγητό

-Παγωτό

-Ταύρος

-Μηχανή

Ντόνατς

Να η ιστορία που φτιάχνουν τα παιδιά με τις λέξεις ( δραστηριότητα για την ανάπτυξη του προφορικού λόγου):

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια αρκούδα που είχε φαγητό ντόνατς και ένα κυπελάκι παγωτό. Η αρκούδα είχε έναν φιόγκο με λαστιχάκι και καθόταν σε γραφείο που είχε μαρκαδόρο με καπάκι, ξύστρα και κινητό. Η αρκούδα πάνω σε μια μηχανή συναντάει τον ταύρο.

 

-Τα παιδιά τραγουδούν το Φθινόπωρο.

 

 


Παιδί με το αδιάβροχο, τις μπότες και την ομπρέλα. Εκτεταλλευόμενοι τον βροχερό καιρό, τα παιδιά χρωματίζουν με χρώματα της αρεσκείας τους το παιδί με την ομπρέλα. Η ομπρέλα καλύπτεται με μικρά κομμάτια χαρτονιού. Κατόπιν, γίνεται χρήση ψαλιδιού για να κοπεί το περίγραμμα. Επιδιώκεται η μεγαλύτερη δυνατή προσπάθεια από μέρους των παιδιών.

 

Άσκηση συντονισμού και συνεργασίας ανάμεσα στα ζευγάρια παιδιών. Στην επιφάνεια ενός καπακιού τοποθετείται η μπάλα. Τα παιδιά χρειάζεται να διανύσουν μια απόσταση μέσα στην τάξη χωρίς να αφήσουν την μπάλα να κυλήσει εκτός.

 

Σε ένα χαρτόνι Α4 που βρίσκεται σχεδιασμένο ένα φύλλο, τα παιδιά κολλάνε χρωματιστά χαρτάκια και γεμίζουν το σχήμα. Χρώματα κατά προτίμηση, πράσινο, καφέ, κίτρινο και πορτοκαλί.

 

Τα παιδιά ακούνε το παραμύθι » Άλφονς, κάνε γρήγορα». Παραμύθι για τη διαχείριση του χρόνου. Ένα τετράχρονο παιδί έχει έναν ορισμένο χρόνο για να προετοιμαστεί για τον παιδικό σταθμό. Ο πατέρας του τον περιμένει στην κουζίνα για να φάνε μαζί το πρω’ι’νό τους και να αναχωρήσουν. Ο Άλφονς, όμως, θέλει να ασχοληθεί με τα βιβλία και τα παιχνίδια του. Ο Άλφονς ΘΕΛΕΙ ΜΟΝΟ!  Ο Άλφονς έχει τις δικές του επιθυμίες, ωστόσο καταφέρνει να είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του. Τα παιδιά μέσα στην τάξη θέλουν μόνο:

– να ντύνονται

-να τρώνε παγωτό

– να παίζουν με τους φίλους τους

να τρώνε

– να μοιράζουν παιχνίδια στους φίλους

– να πηγαίνουν στη θάλασσα

– να κάνουν εργασίες

– να κάνουν » πολλά πράγματα»

 

Μουσικοκινητικό παιχνίδι με τα γράμματα του αλφαβήτου. Τα παιδιά ακούνε μουσική και τραγούδι. Κατά την διάρκεια του τραγουδιού ακούγονται οι παρακάτω λέξεις :

-Αυγό

-Βρω

-Γαιδραράκος

-Δράκος

-Ελιά

-Ζωγραφιά

-Ήλιος

-Θησαυρός

-Ισπανία

-Καρχαρίας

-Λιοντάρι

– Μανιτάρι

-Νύστα

-Ξύπνα

-Οδηγός

-Ποταμός

-Ρηχά

– Στεριά

– Τεμπελιά

-Υπναρά

-Φτερά

-Χαρά

-Ψηλά

-Ωκεανός.

Ακούγοντας κάθε φορά μια συγκεκριμένη λέξη, σηκώνουν το αρχικό γράμμα αυτής της λέξης. Τα παιδιά είναι χωρισμένα σε ολιγομελείς ομάδες.

Στο νηπιαγωγείο δεν πετάμε.Η χαρτονένια συσκευασία του δώρου που μας πρόσφερε ένα παιδί και το ευχαριστούμε θερμά, μπορεί να μετατραπεί σε τηλεόραση. Από εκεί, τα παιδιά θα μπορούν να εκφωνούν δελτία καιρού ως μετεωρολόγοι ή ειδήσεις ως δημοσιογράφοι.

 

Τα παιδιά μαθαίνουν και σχεδιάζουν στο χαρτί καμπύλες γραμμές.Όσα επιθυμούν, αντιγράφουν την λέξη » καμπύλη».

Νοέμβριος 1, 2020

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 26/10 ΕΩΣ 30/10

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 9:37 πμ

Ξ

 

Την Τρίτη 27 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε η μικρή μας γιορτή για την εθνική επέτειο. Τα παιδιά άκουσαν ηχητικό ντοκουμέντο για την έναρξη του πολέμου από τον ραδιοφωνικό σταθμό των Αθηνών εκείνης της εποχής.Άκουσαν τις σειρήνες του πολέμου και τους ήχους της πολεμικής σύρραξης. Με αφορμή το ΟΧΙ των Ελλήνων φτιάχνουν χειροτεχνία για την ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας.

 

 

Βλέπουν απόσπασμα από την ταινία » Ξυπόλητο τάγμα» . Ένα αγόρι πρέπει να μεγαλώσει την μικρή του αδελφή, Μάρθα. Τα δύο παιδιά είναι ορφανά από πατέρα και μητέρα. Ζούνε στα χαλάσματα, καίνε χαρτιά για να ζεσταθούν και πεινάνε. Το αγόρι βγαίνει και ζητιανεύει φαγητό. Στα χρόνια του πολέμου δεν περισσεύει σε κανέναν. Το αγόρι ψάχνοντας για λίγο ψωμί, βλέπει τη δραστηριότητα μιας ομάδας παιδιών που αποκαλείται το ξυπόλητο τάγμα. Τα παιδιά αφαιρούν τρόφιμα από ένα στρατιωτικό όχημα του εχθρού. Το παιδί με την αδελφή του βρίσκει τροφή και αλληλεγγύη σε αυτήν την ομάδα των παιδιών. Η έλ.ειψη της στέγης και του φαγητού είναι απ’ αυτά που χαρακτηρίζουν τους αιματηρούς πολέμους!

 

Εμφάνιση καινούριου υλικού » Ψηφίδες» για ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας.  Αφού δοκιμάζουν τα παιδιά τη χρήση του υλικού, ενεργοποιούν τη φαντασία τους για να φτιάξουν τα δικά τους σχέδια. 


 

Ένα παιδί χρησιμοποιεί ψηφίδες τριών διαφορετικών χρωμάτων και φτιάχνει λουλούδι

 

Ένα παιδί ενεργοποιεί τη φαντασία του και αποδίδει τη δική του σημασία στη διάταξη των ψηφίδων. Φτιάχνει αυτοκίνητο.

 

 

 

Διάσπαρτα τοποθετημένες οι ψηφίδες. Το παιδί σχεδιάζει έναν δράκο.

 

 

Συνδυασμός δύο υλικών. Με τα τουβλάκια του οικοδομικού υλικού και τα ζωάκια, μια ομάδα παιδιών φτιάχνει ζωολογικό κήπο.

 

 

 

Τα παιδιά ακούνε ποίημα για το Φθινόπωρο. Για την βροχή και το μαλακό χώμα που θα οργώσει ο γεωργός, για τα αποδημητικά πουλιά που φεύγουν σε πιο ζεστές χώρες, για τα φύλλα που πέφτουν από τα δέντρα και για τα σπουργίτια που απομένουν να ψάχνουν για ψίχουλα. Ακούγοντας το ποίημα, τα παιδιά ζωγραφίζουν μια φθινοπωρινή εικόνα.

 

 

 

 

 

Με αφορμή την μετατροπή της θερινής ώρας σε χειμερινή και το γύρισμα του ωροδείκτη  κατά μια ώρα πίσω, θέτουμε τον προβληματισμό πάνω στην έννοια του Χρόνου. Ο χρόνος είναι μια θεμελιώδης διάσταση της προσωπικότητας του παιδιού και συχνά πυκνά θα οργανώνονται δραστηριότητες που θα αποσκοπούν στην καλύτερη κατανόησή του. Αρχικώς, τα παιδιά αναφέρουν τι γνωρίζουν για τον Χρόνο. Κατόπιν, ακούνε το παραμύθι » Κύριε χρόνο, σου έχω πολλά παράπονα». Ένα παιδί που τον λένε Αντρέα έχει πολλές απορίες και ερωτήσεις για τον Χρόνο. Προσπαθεί να φανταστεί την μορφή του, τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά του. Ό Αντρέας ακούει και τους φίλους του για να μπορέσει να πλάσει στη φαντασία του τον Χρόνο. Υπόσχεται ότι κάποια ημέρα θα τον συναντήσει από κοντά. Έχοντας δει πολλές παραστάσεις  που απεικονίζουν το χρόνο στο παραμύθι, τα παιδιά προσπαθούν να  τον φανταστούν και να τον ζωγραφίσουν.

 

 

Ομαδική εργασία. Τα παιδιά συμμετέχουν όλα για να φτιάξουν σε χαρτί του μέτρου ένα φθινοπωρινό τοπίο.Στην αρχή σχεδιάζουν με χαρτί και έπειτα χρωματίζουν με τέμπερες σε χρώματα φθινοπωρινά( πορτοκαλί, πράσινο, κίτρινο, καφέ). Για να πετύχουμε το καφέ κάνουμε μίξη του μαύρου και κόκκινου χρώματος. Για τα σύννεφα απαιτήθηκε η μίξη μαύρου και μπλε χρώματος. Τα παιδιά μαθαίνουν να κρατούν σωστά τα πινέλα. 

 

-Τα παιδιά ακούνε δύο τραγούδια. Ένα για το Φθινόπωρο και ένα για το Σπουργίτι. Μιλάμε για τα χρώματα του Φθινοπώρου, για τον καιρό που κρυώνει, για τα πράσινα, καφέ, πορτοκαλί και καφέ φύλλα που βρίσκονται πεσμένα στους δρόμους, για τα αποδημητικά πουλιά που φεύγουν σε πιο ζεστές χώρες, για τα σπουργίτια που αναζητούν ψίχουλα για να φάνε και για τις βροχές που γίνονται περισσότερες αυτήν την εποχή.

Εκμάθηση του τραγουδιού » Φθινόπωρο «

 

 

-Ομαδικό παιχνίδι στην αυλή. Ένα παιδί κυνηγάει τα υπόλοιπα. Για να σωθούν, θα πρέπει να ακινητοποιούνται φωνάζοντας το όνομά τους. Για να συνεχίσουν να τρέχουν θα πρέπει να τα απελευθερώσουν άλλα παιδιά που τα ακουμπάνε λέγοντας το όνομά τους. Όσα παιδιά πιάνονται θα γίνουν βοηθοί του παιδιού που κυνηγάει. Η δραστηριότητα αποσκοπεί στην ενδυνάμωση των δεσμών της ομάδας , στο σεβασμό στους κανόνες και στην ετοιμότητα των παιδιών.

-Ομαδικό παιχνίδι στην αυλή » Περπατώ, περπατώ εις το δάσος». Ψυχοκινητική δραστηριότητα για την ανάπτυξη της έννοιας της ακολουθίας και της σύσφιξης των δεσμών της ομάδας.

 

Οκτώβριος 24, 2020

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 19/10 ΕΩΣ 23/10

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 12:52 μμ

Γίνεται μια εκτενέστερη συζήτηση για τον πόλεμο και την ειρήνη. Στον πόλεμο το φαγητό και το νερό λιγοστεύει και οι άνθρωποι κάνουν αγώνα για να τα βρουν.Τα παιδιά είναι φτωχικά ντυμένα και δεν μπορούν να παίζουν ελεύθερα. Οι επισκέψεις σε φίλους και γνωστούς, λιγοστεύουν κι αυτές. Ένα παιδί λέει ότι οι μεγάλοι κάνουν » πολλή ώρα πόλεμο» και ολόκληρη η ομάδα μιλάει για ανθρώπους που σκοτώνονται. Όταν έχουμε Ειρήνη, τα παιδιά απολαμβάνουν την αγκαλιά της μητέρας και τα φιλιά του πατέρα. Στον πόλεμο οι άντρες ντύνονται με στρατιωτικές στολές και φεύγουν από τα σπίτια. Πίσω μένουν οι μητέρες για να φροντίζουν τα παιδιά. Στην Ειρήνη, τα παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο. Η συζήτηση διευκολύνει τα παιδιά να καταστήσουν διακριτές τις έννοιες της ειρήνης και του πολέμου. Ό πόλεμος έχει πάντα δυστυχία και η Ειρήνη εξασφαλίζει στον κόσμο μια καλή ζωή.

 

Τα παιδιά σε ένα μεγάλο χαρτί που είναι χωρισμένο στην μέση,  ζωγραφίζουν μια εικόνα πολέμου και μια της ειρήνης. Η συνύπαρξη των δύο εικόνων βοηθάει στην πρόσληψη αυτών των εννοιών ως αντιθετικών.

 

 

Συνεχίζοντας για την έννοια του πολέμου, διαβάζουμε την φάλαινα που έτρωγε τον πόλεμο. Κάθε Άνοιξη ξεκινούσε και κατευθυνόταν στο μέρος όπου υπήρχαν καπνοί και φωτιές. Η φάλαινα είχε μια τεράστια κοιλιά και κατάπινε στρατιώτες, τανκς, πολυβόλα, αλεξιπτωτιστές, αεροπλάνα, κανόνια, σφαίρες, παράσημα και ό, τι είχε σχέση με τον πόλεμο. Η φάλαινα δεν ήθελε τον πόλεμο. Ήταν ο φόβος και ο τρόμος όλων των πολεμοχαρών στρατιωτών. Η φάλαινα αποχωρούσε πάντα με γεμάτη κοιλιά από τα τόσα που έτρωγε!

 

Αυτόν τον καιρό, πέρα από την εθνική επέτειο του ΟΧΙ, γιορτάζει κι η πόλη της Θεσσαλονίκης  την απελευθέρωση του 1912 από τους Τούρκους και την γιορτή του πολιούχου και προστάτη της πόλης, Αγίου Δημητρίου. Διαλέγουμε το πιο σημαντικό σύμβολο της Θεσσαλονίκης, τον Λευκό Πύργο. Τα παιδιά βλέπουν παλιές και πιο σύγχρονες φωτογραφίες του Πύργου τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Κατόπιν, τα παιδιά θα δουλέψουν στην κατασκευή του Λευκού Πύργου και της σημαίας που βρίσκεται στο πιο ψηλό σημείο.

 

 

 

Για την κατασκευή του Λευκού Πύργου αφιερώθηκε πολύς χρόνος από πλευράς των παιδιών. Για την ολοκλήρωση της δραστηριότητας χρειαζόταν ο χρωματισμός μεγάλης επιφάνειας του χαρτονιού. Σε αυτή τη δραστηριότητα δοκιμάζεται και αξιολογείται η υπομονή των παιδιών, το σωστό κράτημα του μαρκαδόρου, η φορά των γραμμών( οριζόντια, κάθετη, διαγώνια ή ακατάστατη) με την οποία πετυχαίνεται το γέμισμα. Τα παιδιά παρατηρούν και την ελληνική σημαία. Ποιες λωρίδες είναι μπλε και ποιές άσπρες; Τέλος, τα παιδιά που μπορούν να χρησιμοποιήσουν το ψαλίδι, το κάνουν. Δραστηριότητα στην οποία επιδιώκουμε την μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή των παιδιών. Εργασία, την οποία χαίρονται ως δική τους!

 

 

Το Κανόνι της Ειρήνης

Τα παιδιά εικονογραφούν την ιστορία από το Κανόνι της Ειρήνης. Σχεδιάζουν στο χαρτί τα σύννεφα, τα λουλούδια, τον ήλιο, το κανόνι και την μαργαρίτα που φυτρώνει στην μπούκα του. Τα χρωματίζουν τα σχέδια και τα κόβουν. Επικόλληση σε χαρτί.

 

 

Το αντιπολεμικό μήνυμα των παιδιών του νηπιαγωγείου. Στο τελευταίο αρχείο ήχου τα παιδιά τραγουδούν τη Γαλανόλευκη σημαία. Χρόνια πολλά σε όλες και όλους!

 

 

 

 

 

Τα αγόρια γίνονται στρατιώτες και τα κορίτσια οι νοσοκόμες που φροντίζουν τους άρρωστους και τους τραυματίες του πολέμου. Ζωγραφίζουν μια ζωγραφιά για την Ειρήνη και προσπαθούν να αντιγράψουν τις φράσεις » ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ» και » ΌΧΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ»

 

ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΕΣ

Απέναντι στην οδύνη του πολέμου οι άνθρωποι επιστρατεύουν το χιούμορ. Βλέπουμε μαζί με τα παιδιά και σχολιάζουμε τις γελοιογραφίες με τον Μουσολίνι.

 

 

ΠΑΙΧΝΙΔΙ » ΑΝΑΜΕΣΑ»


Η επιθυμία κάποιων παιδιών να κάθονται στην παρεούλα με τους φίλους που συμπαθούν είναι αρκετά έντονη. Για να μειώσουμε αυτήν την τάση, εισάγουμε μία διδακτική κατάσταση που αφορά την έννοια του » ανάμεσα». Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά μαθαίνουν ότι μπορούν να εναλλάσσονται σε διάφορες θέσεις  και να αποδεσμεύονται από την ανάγκη τους να βρίσκονται πάντα με τους ίδιους φίλους. Η δραστηριότητα είναι προέκταση της δραστηριότητας αγόρι-κορίτσι και κορίτσι-αγόρι( έννοια του μοτίβου)

 

 

Με βάση τις λέξεις που υπάρχουν στην καρτέλα, παίζουμε το παιχνίδι » Σπασμένο Τηλέφωνο» που αρέσει πολύ στα παιδιά. Οι λέξεις » Τσολιάς», «ΟΧΙ», » Πίνδος» και «Σημαία» ταξιδεύουν μέσα από το στόμα και τα αυτιά των παιδιών. Η κάθε λέξη που σχετίζεται με την εθνική μας επέτειο, θα πρέπει να ειπωθεί κρυφά στο αυτί του επόμενου παιδιού μέχρι να φτάσει στο τελευταίο. Συνήθως, κάπου μπερδεύεται η λέξη και το τελευταίο παιδί δεν ανακοινώνει ποτέ τη σωστή λέξη.

 

 

 

 

Ετοιμάζουμε το παρουσιολόγιό μας! Είναι ένα ρολόι περίεργο που έχει 26 ώρες αντί για δώδεκα. Ένα ρολόι με δώδεκα ώρες, βλέπουμε στην πρώτη εικόνα. Κάνουμε σύγκριση ανάμεσα σε αυτά τα δύο Ρολόγια. Κάθε πρωί , τα παιδιά θα γίνονται οι ώρες του ρολογιού. 

 

 

ΑΣΚΗΣΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΕΙΣΜΟΥ

Η πρώτη άσκηση ετοιμότητας σε περίπτωση σεισμού ( θα ακολουθήσουν κι άλλες δυο) πραγματοποιήθηκε.
 
Στην άσκηση που κάνουμε, η βασική κίνηση την ώρα της σεισμικής δραστηριότητας είναι η στάση ανακούρκουδα και με τα χέρια πάνω στο κεφάλι! Όπου κι αν βρίσκονται τα παιδιά, πρέπει να καλύπτουν με τα χέρια τους το κεφάλι και να βρουν χώρο κάτω από τα τραπέζια. Στο σύνθημα που θα δοθεί για την  λήξη του σεισμού, τα παιδιά κατευθύνονται χωρίς πανικό για να πάρουν τα μπουφάν τους. Εν συνεχεία, σε διάταξη τρενάκι αποχωρούν από την πόρτα πλησίον της αιθούσης και συγκεντρώνονται στον αύλειο χώρο και σε ασφαλές σημείο που δεν εγκυμονεί κινδύνους από την πτώση των  κτηρίων.
 
Σε μια τέτοια περίπτωση έκτακτης ανάγκης, οι γονείς θα πρέπει να έρθουν στο νηπιαγωγείο για να παραλάβουν τα παιδιά τους. Οι νηπιαγωγοί, πέρα από όλες τις προβλεπόμενες ενέργειες για την διακοπή της ηλεκτροδότησης, της Θέρμανσης και του δικτύου υδροδότησης, θα έχουν στα χέρια τους και τους καταλόγους με τα τηλέφωνα των γονέων!
 
Ελπίζουμε όλες αυτές οι ασκήσεις να παραμείνουν επί χάρτου και να μην χρειαστεί να δοκιμαστούν σε πραγματικές συνθήκες!

 

Οκτώβριος 18, 2020

ΚΑΝΌΝΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΊΟ

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 10:13 μμ

Αυτήν την περίοδο στο νηπιαγωγείο παρατηρούμε τις συμπεριφορές των παιδιών και συζητάμε αν κάποιες απ’ αυτές μπορούν να είναι αποδεκτές.Τα παιδιά συνεισφέρουν με τις σκέψεις τους και συμβάλλουν σε ένα κανονιστικό πλαίσιο συμπεριφοράς. Αυτήν την περίοδο θεσπίζουμε κανόνες και τους ζωγραφίζουμε. Ο κατάλογος θα εμπλουτίζεται, συμπεριλαμβάνοντας κι άλλους κανόνες. Η συζήτηση που γίνεται στο νηπιαγωγείο για την αξία της εφαρμογής των κανόνων μπορεί να γίνει πιο διεξοδική στο σπίτι. Να, ποιούς κανόνες έχουμε μέχρι τώρα:

 

 

Διατηρούμε την τάξη καθαρή κατά την ώρα του φαγητού. Προσέχουμε να μην πετάμε ψίχουλα σε άλλα παιδιά ή κάτω από το τραπέζι. 

 

 

Τα χέρια μας αποφεύγουμε να τα βάζουμε στο λαιμό και το πρόσωπο των άλλων.

 

Τα παιχνίδια τα προσέχουμε.  Όταν τα βαράμε πάνω στο τραπέζι μπορεί να τα χαλάσουμε. 

 

Υπάρχει διάδρομος και αποφεύγουμε να περνάμε πάνω από τα παγκάκια, επειδή μπορεί να χτυπήσουμε.

 

Τις κάρτες των παιχνιδιών τις τοποθετούμε ξανά στα κουτιά και δεν τις αφήνουμε πεταμένες κάτω.

 

 

Τους διακόπτες τους ανοίγουν και κλείνουν μόνο οι νηπιαγωγοί. Τα παιδιά δεν βάζουν τα χέρια τους εκεί

 

Σπρώχνοντας ένα παιδί, μπορεί να πέσει να χτυπήσει και να κλάψει. Τα χέρια μας δεν τα έχουμε για να σπρώχνουμε τους άλλους.

Τα παιχνίδια τοποθετούνται ξανά στην θέση τους , ώστε να μπορούμε να τα βρίσκουμε εύκολα.

 

Η τάξη είναι γεμάτη από έπιπλα,  τραπέζια και καρέκλες. Περπατάμε μέσα ώστε να μην χτυπήσουμε.

 

 

Με τα χέρια και τα πόδια δεν ακουμπάμε τους τοίχους της αίθουσας για να μην τους λερώσουμε.

 

 

 

Μιλάμε χωρίς δυνατή φωνή μέσα στο νηπιαγωγείο και δεν φωνάζουμε δυνατά στο αυτί των άλλων. 

 

 

Τα παιχνίδια που σπάνε στο νηπιαγωγείο δύσκολα μπορούμε να τα αντικαταστήσουμε. Προσέχουμε να μην τα σπάμε ώστε να έχουμε!

 

 

 

Οι κουρτίνες που υπάρχουν στην τάξη μας προστατεύουν από τον ήλιο και τις αχτίδες που μας τυφλώνουν.  Δεν τις κρατάμε και ούτε παίζουμε με αυτές.

 

 

 

Αν ένα παιδί χοροπηδάει πάνω σε ένα παιχνίδι, αυτό δεν θα αντέξει το βάρος και θα χαλάσει

 

 

 

Κανένα παιδί δεν μπορεί να χτυπήσει άλλο στο κεφάλι.

 

 

Τον Χειμώνα τα καλοριφέρ μας ζεσταίνουν. Δεν τα πειράζουμε για να μην τα χαλάσουμε.

 

 

Τα παιδιά κάθονται στις καρέκλες και δεν κρύβονται κάτω από τα τραπέζια.

 

Οκτώβριος 17, 2020

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 12/10 ΕΩΣ 16/10

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 10:02 πμ

Δίνεται στο κάθε παιδί μια μεγάλη καρτέλα με έξι εικόνες. Ακόμη , δίνονται έξι κάρτες που αντιστοιχούν στις εικόνες της καρτέλας. Τα παιδιά προσπαθούν να τις ταιριάξουν. Παιχνίδι: Τόμπολες ταύτισης με εικόνες.

 

Αυτό είναι το μικρό και βολικό κουκλοθέατρο. Τα παιδιά ακούνε για την αξία του σκηνικού. Από εκεί μέσα βλέπουν όλους αυτούς που θα πρωταγωνιστήσουν στο » Κανόνι της Ειρήνης». Τα λουλούδια, ο ήλιος και το κανόνι. Από εκεί μέσα θα παρακολουθήσουν την παράσταση της ιστορίας » Το κανόνι της Ειρήνης»

Ο πιο δυνατός δεν είναι απαραίτητα και αρχηγός. Αυτή η αντίληψη διακινείται μέσα στην τάξη και με αφορμή αυτό, διαβάζουμε το παραμύθι » Το Δάσος». Στο δάσος είναι αρχηγός η σοφή και μορφωμένη κουκουβάγια που μπορεί να δίνει τις σωστές λύσεις στα προβλήματα. Κάποια στιγμή που κινδυνεύουν τα ζώα του δάσους από τους κυνηγούς, η κουκουβάγια σκαρφίζεται ένα σχέδιο με το οποίο θα τους απωθήσει να μπουν στο δάσος. Για να το κάνει αυτό χρησιμοποιεί τη δύναμη των ελεφάντων. Το σχέδιο πετυχαίνει και ο ελέφαντας υπερτιμά τις δυνάμεις του, φιλοδοξεί και εκτοπίζει από τη θέση του αρχηγού την κουκουβάγια. Ο ελέφαντας γίνεται αρχηγός, ωστόσο αυτό δυσαρεστεί τα ζώα που ως ένδειξη διαμαρτυρίας εγκαταλείπουν το δάσος. Τη στιγμή που το δάσος απειλείται και πάλι από τους κυνηγούς, ο δυνατός ελέφαντας δεν τα βγάζει πέρα και αναγνωρίζει ότι δεν κάνει για αρχηγός. Η κουκουβάγια παίρνει ξανά τη θέση που της ανήκει.

Ακούγοντας την ιστορία,τα παιδιά προβληματίζονται πάνω στην εκλογή του αρχηγού. Τελικά, ποιός αποτελεί το ιδανικό πρότυπο του αρχηγού; Ο δυνατός και ισχυρός ή ο έξυπνος και μορφωμένος; Στην ομάδα των παιδιών υπήρξε διχογνωμία. Τα μισά παιδιά προτιμούν αρχηγό κάποιον  δυνατό και τ’ άλλα μισά έναν  έξυπνο και μορφωμένο.

 

Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον εαυτό τους όπως τον φαντάζονται:

 

 

 

 

 

 

Δραστηριότητες για την ανάπτυξη της αμφιπλευρικότητας. Στην πρώτη εικόνα, κάθε παιδί με το δικό του μαρκαδόρο σχεδιάζει τον εαυτό του. Για να το κάνει, χρησιμοποιεί και κρατάει τον μαρκαδόρο με το ένα του χέρι. Στο χέρι με το οποίο ζωγραφίζει, περνιέται χρωματιστό χαρτί ώστε να μπορεί να ξεχωρίζει το αριστερό από το δεξί χέρι. Τα περισσότερα παιδιά είναι δεξιοχειρες. Σε ρνα μικρό ποσοστό αριστερόχειρες.

 

– Στην δεύτερη δραστηριότητα έχουμε το τύπωμα της αριστερής και δεξιάς παλάμης με διαφορετικό χρώμα,  ώστε να μπορούν τα παιδιά να κατανοήσουν τη διαφορά. 

Κορδέλες. Εμφάνιση καινούριου υλικού. Γίνεται ομαδοποίηση με βάση το χρώμα στις κορδέλες. 

-Χρήση του υλικού από το σύνολο της ομάδας.

 

Ψυχοκινητική δραστηριότητα με ένα απλό φύλλο περιοδικού.(Δραστηριότητα γνωριμίας με τα μέλη του σώματος). Τα παιδιά ισορροπούν μ’ αυτό το χαρτί:

– στο κεφάλι

-στους ώμους

-στην πλάτη

-ανάμεσα στις μασχάλες

-στα γόνατα

-στα τεντωμένα χέρια

– στα πόδια

– κάνουμε πως διαβάζουμε κάτι χαρούμενο ή λυπημένο. Κάτι που μας τρομάζει ή μας θυμώνει.

-Κουνάμε το χαρτί σαν μαντήλι αποχαιρετισμού

– Τσαλακώνουμε το χαρτί και το κάνουμε μικρή μπαλίτσα. Το κάθε παιδί πετάει την μπαλίτσα ψηλά στον αέρα και την πιάνει.

 

Γιορτάζει ένα παιδί στο νηπιαγωγείο και η υπόλοιπη ομάδα πρέπει να κάνει ζωγραφιές για να ευχαριστήσει και να ανταποδώσει το κέρασμα στο παιδί που γιορτάζει.

 

Γραμμές οριζόντιες, κάθετες και διαγώνιες. Σε ένα λευκό χαρτί προσπαθούν τα παιδιά  να φτιάξουν τέτοιες γραμμές.

 

Κουκλοθέατρο με το κανόνι της Ειρήνης. Ένα κανόνι ξεχασμένο από όλους, έχει μείνει στην εποχή που υπήρχε πόλεμος. Δεν ήξερε από φιλία και αγάπη. Ήξερε να είναι μοχθηρό και να μισεί. Μια βροχερή ημέρα ξεφυτρώνει στην μπούκα του μια μαργαρίτα. Το κανόνι θυμώνει πολύ για αυτό. Ζητάει από την μαργαρίτα να φύγει. Το ίδιο ζητάει ο ήλιος και τα άλλα λουλούδια που θαυμάζουν τη γενναιότητα της μαργαρίτας. Αυτή είναι αμετακίνητη. θα καθήσει για  να δείξει στο κανόνι την πραγματική αγάπη και τη φιλία. Πράγματι, την επόμενη ημέρα το κανόνι νιώθει αυτά που δεν είχε νιώσει ποτέ ξανά. Τώρα περιστοιχίζεται από φίλους που αγαπούν την Ειρήνη και δεν θέλουν τον πόλεμο! 

 

Η μαργαρίτα της ιστορίας μας. Τα παιδιά προσπαθούν σε ομάδες να φτιάξουν το μοτίβο ΠΟΛΕΜΟΣ-ΕΙΡΗΝΗ.

 

Αφήγηση παραμυθιού » Το Ασχημόπαπο» με δαχτυλόκουκλες. Η έννοια της διαφορετικότητας! Το μαύρο ασχημόπαπο ξεχωρίζει μέσα στα κίτρινα παπάκια. Συναντά την ειρωνεία από τους άλλους, επειδή διαφέρει. Γρήγορα θα βρει το δρόμο και τον τόπο του. Το ασχημόπαπο είναι κύκνος κι αυτό το αντιλαμβάνεται, όταν βρίσκει τους όμοιους του.

 

Επίδειξη εικόνων από το κλίμα της εποχής,  κατά την οποία κηρύχθηκε ο ελληνο’ι’ταλικός πόλεμος. Οι φωτογραφίες αναρτώνται στον πίνακα της τάξης. Ο αρχηγός των Ελλήνων και των Ιταλών. Πώς ήταν και τι φορούσαν τα παιδιά εκείνης της εποχής; Εικόνες από την καθημερινότητα της πόλης. Ουρές ανθρώπων στα συσσίτια και πείνα. Έλληνες στρατιώτες τραυματισμένοι που νοσηλεύονται στα νοσοκομεία.Η άσχημη πλευρά του πολέμου.

 

Γιορτάζει και η ελληνική σημαία. Παρατηρούμε το μέγεθος, το σχήμα, τα χρώματα και τον αριθμό των λωρίδων.  Μαθαίνουμε να αντιστοιχούμε τις λωρίδες με τον αριθμό των συλλαβών ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ. Μαθαίνουμε το τραγούδι » Γαλανόλευκη σημαία».

 

Τα περισσότερα παιδιά προτιμούν την Ειρήνη, επειδή » οι άνθρωποι δεν παλεύουν, ούτε και σκοτώνονται». Τα λίγα παιδιά προτιμούν τον πόλεμο, επειδή τους αρέσουν τα » όπλα και σπαθιά».

Οκτώβριος 12, 2020

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 5/10 ΕΩΣ 9/10

Κάτω από: Γενικά —— ξενίδης ιωάννης @ 5:19 μμ
  1. β

Αφού μιλήσαμε για τον παππού θα έπρεπε να μιλήσουμε και για την γιαγιά. Στο παραμύθι που τα παιδιά ακούνε, η γιαγιά μπορεί να δίνει σωστές απαντήσεις στις κρίσιμες ερωτήσεις που της απευθύνει το παιδί. Μόνο η αγάπη μπορεί να επαναφέρει πίσω όλα αυτά που χάνονται.

Με βάση το φύλο τους,  τα παιδιά χρωματίζουν την ανάλογη φιγούρα.

 

Τον μήνα Οκτώβριο οι μέρες με συννεφιασμένο ουρανό και οι βροχερές ημέρες  είναι περισσότερες. Το έδαφος μαλακώνει και γίνεται πρόσφορο για την καλλιέργεια. Ο γεωργός πηγαίνει στο χωράφι μετά τη ξηρασία του καλοκαιριού. Θα αρχίσει το όργωμα για να ανοίξει αυλακιές στο χωράφι. Εκεί θα ρίξει το σπόρο του σιταριού. Με ήλιο και βροχή, το σποράκι γίνεται στάχυ. Το στάχυ θερίζεται και αλωνίζεται. Στους παλιούς ανεμόμυλους ή στις σύγχρονες βιομηχανίες θα γίνει αλεύρι. Μέσα στο αλεύρι το αλάτι και η μαγιά θα μας κάνουν το ζυμάρι του ψωμιού. Αυτό το ζυμάρι οι αρτοποιοί το ζυμώνουν και το φτιάχνουν όμορφο ψωμί που το ψήνουν στους φούρνους.

Τα παιδιά παρατηρούν φωτογραφίες από το όργωμα μέχρι και το τελικό στάδιο για την παρασκευή του ψωμιού. Βλέπουν πως είναι το στάχυ που γίνεται αλεύρι και, κατόπιν, ψωμί.

 

 

Τα παιδιά ακούνε τους στίχους από το τραγούδι » Ο Γεωργός» και μαθαίνουν να το τραγουδάνε.

 

Μετράμε τα γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου και ακούμε τις φωνές των γραμμάτων. Αυτές τις φωνές, τα παιδιά τις συσχετίζουν με συγκεκριμένες εικόνες.

 

Κάθε τέλος του μήνα, τα παιδιά θα παραλαμβάνουν το σύνολο των ιχνογραφημάτων που κάνουν. Κάποιες ζωγραφιές που κρίνουμε ότι πρέπει να κρατήσουμε, θα παραδοθούν στο τέλος της χρονιάς. Μια τέτοια πρακτική, συμβάλει στην συνειδητοποίηση της ποσότητας των ιχνογραφημάτων από μεριάς των παιδιών.

 

Πήδημα μέσα στο στεφάνι με ενωμένα τα δυο πόδια

-πήδημα εναλλάξ των ποδιών( κουτσό)

 

Αρχίζουμε να αναρτούμε στον πίνακα τους πρώτους κανόνες της τάξης. Αυτοί αφορούν:

– Το παιδί που σηκώνει χέρι για να χτυπήσει άλλο παιδί. Με τα χέρια μας κάνουμε τόσα πολλά άλλα και όμορφα που είναι κρίμα να τα στρέφουμε με άσχημο τρόπο στους άλλους.

– Τα παιχνίδια που είναι κάτω στο δάπεδο τα ελέγχουμε για να μην τα ποδοπατούμε. Όταν χαλάνε τα παιχνίδια, δύσκολα αναπληρώνεται η έλλειψή τους.

– Περπατάμε μέσα στην τάξη και δεν τρέχουμε.

-Τα παιχνίδια τα έχουμε στα χέρια μας και δεν τα πετάμε για να μην χτυπήσουμε άλλα παιδιά και για να μην τα χαλάμε.

Αφήγηση του εξαιρετικού παραμυθιού » Το Κομμάτι που λείπει ψάχνει το μεγάλο Ο!». Οι προσπάθειες του κομματιού που λείπει να λειάνει τις αιχμηρές γωνίες του, να γίνει κύκλος που κυλάει και να αποκτήσει την αυτονομία του, συναντώντας το μεγάλο Ο.

-Τα παιδιά ζωγραφίζουν σε χαρτί Α4 μικρούς και μεγάλους κύκλους. (Εισαγωγή στα σχήματα με τον γνώριμο για τα παιδιά Κύκλο)

 

Με αφορμή μια αράχνη που βλέπουν τα παιδιά σ’ ένα τοίχο της αυλής, παίζουμε το ομαδικό παιχνίδι » Αράχνη» και ακούμε τραγούδι σχετικό. 

 

 

Εισαγωγή των εννοιών Μακρύ-Μεσαίο-Κοντό. Με κάθε ευκαιρία σύγκρισης, τα παιδιά καλούνται να εκφράζουν ολοκληρωμένες προτάσεις.

 

 

Εισαγωγή των εννοιών Ψηλός-Μεσαίος-Χαμηλός και Βαρύς-Μεσαίος-Ελαφρύς. Με την ευκαιρία, τα παιδιά ζυγίζονται και μετριούνται στο ύψος. Κατά τη διάρκεια της επόμενης  εβδομάδας θα επανέλθουμε στις έννοιες αυτές.

©2021 ΞΕΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων