Δεκ 13 2022

ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΦΥΣΙΚΗ Γ΄ ΤΑΞΗΣ

Συντάκτης: κάτω από Γ΄ ΤΑΞΗ,ΛΥΚΕΙΟ,ΦΥΣΙΚΗ και με ετικέτα: , , ,

fysikig

ΕΝΟΤΗΤΑ 1.1: ΒΑΡΥΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

  • Ένταση βαρυτικού πεδίου και σχέση της με την επιτάχυνση της βαρύτητας
  • Δυναμική ενέργεια και δυναμικό λόγω βαρυτικού πεδίου (έννοιες και μαθηματική περιγραφή)
  • Κίνηση πλανητών και δορυφόρων σε κυκλικές τροχιές, Νόμοι του Kepler
  • Ταχύτητα διαφυγής από το βαρυτικό πεδίο, Συνθήκες έλλειψης βαρύτητας
  • Να περιγράφουν το βαρυτικό πεδίο χρησιμοποιώντας την έντασή του.
  • Να αναφέρουν και να εξηγούν τους παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται η τιμή της επιτάχυνσης της βαρύτητας.
  • Να αποδέχονται και να επιχειρηματολογούν στο ότι η ένταση του βαρυτικού πεδίου της Γης και άλλων σφαιρικών ουράνιων σωμάτων ταυτίζεται με την επιτάχυνση που αποκτούν τα σώματα στο αντίστοιχο πεδίο βαρύτητας.
  • Να διακρίνουν ότι το βαρυτικό πεδίο κοντά στην επιφάνεια της Γης θεωρείται ομογενές και η δυναμική ενέργεια, μάζας m σε αυτό, δίνεται από τη γνωστή σχέση: m.g.h.
  • Να εφαρμόζουν τους νόμους του Newton και το θεώρημα διατήρησης της μηχανικής ενέργειας:

− για τη μελέτη της κίνησης δορυφόρων σε κυκλικές τροχιές

− για τον υπολογισμό της ταχύτητας διαφυγής από βαρυτικό πεδίο

  • Να εξηγούν ότι οι συνθήκες έλλειψης βαρύτητας (ΣΕΒ) δεν είναι πραγματικές αλλά φαινομενικές και να τις συνδέουν με επιταχυνόμενες κινήσεις.
  • Να περιγράφουν τη διαδικασία δημιουργίας τεχνητής βαρύτητας σε έναν διαστημικό σταθμό.

ΕΝΟΤΗΤΑ 1.2: ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

  • Ηλεκτρική ροή
  • Νόμος του Gauss για το ηλεκτρικό πεδίο
  • Ενέργεια φορτισμένου πυκνωτή
  • Να δίνουν λειτουργικό ορισμό για την ηλεκτρική ροή και να αναγνωρίζουν τη φυσική της σημασία.
  • Να εφαρμόζουν τον νόμο του Gauss για τον υπολογισμό της έντασης ηλεκτρικού πεδίου που

δημιουργείται από φορτία ή κατανομές φορτίων που παρουσιάζουν συμμετρία.

  • Να εφαρμόζουν τον νόμο του Gauss για να αποδεικνύουν την έκφραση για την ένταση του

ηλεκτρικού πεδίου στο εσωτερικό πυκνωτή και τη χωρητικότητα επίπεδου πυκνωτή.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια




RSS Σχόλιων

Αφήστε μια απάντηση