Δεκ 13 2022

ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΦΥΣΙΚΗ Α΄ ΤΑΞΗΣ

fysikia

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

  • Τι είναι η Φυσική
  • Επιστημονικές πρακτικές
  • Το διεθνές σύστημα μονάδων
  • Να περιγράφουν τον ρόλο της Φυσικής στην επιστήμη, την τεχνολογία και την κοινωνία.
  • Να γνωρίζουν ορισμένες από τις κοινές επιστημονικές πρακτικές οι οποίες διαμορφώνουν την επιστημονική εκπαιδευτική μεθοδολογία με διερεύνηση και να περιγράφουν τα βασικά βήματά της.
  • Να διακρίνουν τα αντικείμενα, τα συστήματα αντικειμένων, τα πρότυπα όπως το υλικό σημείο και το άκαμπτο σώμα, τα φαινόμενα, τα φυσικά μεγέθη, και τους νόμους της Φυσικής δίνοντας παραδείγματα.
  • Να αναφέρουν τα επτά θεμελιώδη μεγέθη και τις μονάδες μέτρησής τους στο Διεθνές Σύστημα Μονάδων.
  • Να οικειοποιηθούν τη δομή μίας εργαστηριακής αναφοράς που προσομοιάζει με μία επιστημονική

εργασία και περιέχει τις βασικές παραγράφους (τίτλος, εισαγωγή, θεωρία, πειραματική διαδικασία, συμπεράσματα, συζήτηση, βιβλιογραφία).

 

ΔΥΝΑΜΗ

1.1 Η έννοια της δύναμης

  • Νόμος του Hooke
  • Μέτρηση δύναμης
  • Ο διανυσματικός χαρακτήρας της δύναμης
  • Ο νόμος δράσης αντίδρασης (Τρίτος νόμος του Newton)
  • Να αξιοποιούν παραδείγματα, για να δείξουν ότι οι δυνάμεις προκαλούν μεταβολή της κινητικής

κατάστασης των σωμάτων καθώς και παραμόρφωση αυτών.

  • Να αναγνωρίζουν ότι οι δυνάμεις αναφέρονται και περιγράφουν την αλληλεπίδραση μεταξύ ενός

εντολέα (πηγή) και ενός άλλου σώματος (αποδέκτης).

  • Να διατυπώνουν τον νόμο του Hooke και να τον αξιοποιούν, για να μετρήσουν τη δύναμη που

ασκείται σε ένα ελατήριο (μέτρο δύναμης).

  • Να αξιοποιούν παραδείγματα, για να αναδείξουν τον διανυσματικό χαρακτήρα της δύναμης.
  • Να αναπαριστούν τις δυνάμεις ως διανύσματα (μέτρο, κατεύθυνση (διεύθυνση και φορά)) με αρχή

κάποιο υλικό σημείο.

  • Να αναγνωρίζουν ότι δυνάμεις με ίσα μέτρα μπορεί να προκαλούν διαφορετικά αποτελέσματα, όταν δρουν σε διαφορετικές διευθύνσεις.
  • Να εκφράζουν τον τρίτο νόμο του Newton με όρους δύο δυνάμεων που ασκούνται σε διαφορετικά σώματα (εντολέας/πηγή-αποδέκτης).

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια




RSS Σχόλιων

Αφήστε μια απάντηση