Η τάξη μας !!!

Ο Πλάτωνας είχε πει ότι η αγωγή των νηπίων πρέπει να ξεκινάει όσο πιο νωρίς γίνεται

και να ασκείται σε κατάλληλο περιβάλλον,

ενώ πλήθος μεταγενέστερων ερευνών επιβεβαιώνει τον σημαντικό ρόλο του σχολικού περιβάλλοντος

στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Σας καλωσορίζουμε, λοιπόν, στην τάξη μας

παραθέτοντας μερικές φωτογραφίες για να δείτε πώς είναι ο χώρος μας,

τον οποίο με πολύ κόπο έχουμε διαμορφώσει με την κ. Βιβή,

προκειμένου να είναι ευδιάκριτες, όμορφες και λειτουργικές για τα παιδιά οι γωνιές των δραστηριοτήτων.

Σε κάθε γωνιά υπάρχουν τόσα προσωπάκια όσα και τα παιδιά που μπορούν κάθε φορά να παίξουν.

Τα παιχνίδια λόγω covid-19 έχουν μειωθεί και έχουν μείνει όσα μπορούν να απολυμαίνονται σε καθημερινή βάση.

Κάθε παιδί έχει δύο συρτάρια :

  • Στο ένα βρίσκεται η ατομική κασετίνα του κάθε μαθητή,

με τους μαρκαδόρους του, το μολύβι και τη γόμα του,

την κόλλα και το ψαλιδάκι του,

καθώς και την καρτέλα που αναγράφει το όνομά του.

Στο συγκεκριμένο συρτάρι τοποθετείται το ελεύθερο σχέδιο των παιδιών,

ό,τι δηλαδή δημιουργούν κατά τις ελεύθερες δραστηριότητες.

 

  • Στο άλλο συρτάρι τοποθετεούνται οι εργασίες των παιδιών, οι οποίες ταξινομούνται σε φακέλους.

Υπάρχουν: φάκελος γλώσσας,

φάκελος μαθηματικών

φάκελος διαφόρων θεματικών

φάκελος για το πρόγραμμα “Βήματα για τη Ζωή” και

ο ατομικός φάκελος Portfolio.

 

Ακολουθούν μερικές εικόνες που δείχνουν το περιβάλλον,

όπου τα παιδιά καθημερινά μέσα από το παιχνίδι μαθαίνουν.

 

Γενική εικόνα από την είσοδο

 

 

Η γωνιά της συζήτησης ή παρεούλα.

 

Το κουκλόσπιτο.

 

Το μαγαζάκι μας

 

 

Η γωνιά των παιχνιδιών

 

Το παρουσιολόγιό μας,

όπου αφού κολλήσουμε τις φωτογραφίες των παιδιών, κάθε πρωί όταν έρχονται παίρνουν τις καρτελίτσες τους από τα σπιτάκια στο κάτω μέρος και τις τοποθετούν δίπλα στο προσωπάκι τους. Κατά την αποχώρησή τους αφαιρούν την καρτελιτσα τους και την τοποθετούν και πάλι στα σπιτάκια.

Παράλληλα, για κάθε ημέρα έχει οριστεί και μία ομάδα:

τη Δευτέρα τα αερόστατα, την Τρίτη οι Πεταλούδες, την Τετάρτη τα μπαλονάκια,

την Πέμπτη οι Πασχαλίτσες και την Παρασκευή τα Τυμπανάκια.

Τα παιδιά που το όνομά τους βρίσκεται π.χ. στη Δευτέρα και στην ομάδα με τα αερόστατα, την ημέρα εκείνη είναι οι υπεύθυνοι της τάξης και μπαίνουν πρώτα στο τρενάκι για το πλύσιμο των χεριών, για το διάλειμμα, βοηθούν τις δασκάλες, βοηθούν στην τακτοποίηση, στην οργάνωση της τάξης για την χαλάρωση, κ.α.

 

Επίσης, η γωνιά της γραφής βρίσκεται δίπλα στη γωνιά της συζήτησης

και είναι εμπλουτισμένη με καρτέλες αναφοράς,

δηλαδή καρτέλες όπου αναγράφεται η ονομασία του αντικείμενουκαι η εικόνα του.

Τα παιδιά παίρνουν καρτέλες που τα ενδιαφέρουν

και γράφουν είτε σε χαρτιά τα οποία τοποθετούμε στον πίνακα είτε στον πίνακα που βρίσκεται ακριβώς δίπλα.

Ήδη τα παιδιά την χρησιμοποιούν.

Έχουμε και γωνιά Ηλεκτρονικού Υπολογιστή, η οποία δεν έχει λειτουργήσει ακόμη …

 

Επίσης, υπάρχει και η γωνιά της Δανειστικής βιβλιοθήκης,

που φέτος, ωστόσο, θα λειτουργήσει μέσα στο σχολείο μας στα πλαίσια της Φιλαναγνωσίας.

 

Η γωνιά της μεταμφίεσης και του κουκλοθέατρου φέτος δεν λειτούργησαν για την προστασία των παιδιών.

 

 

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *