Σύγχρονη εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

Και αφού ένα Σάββατο μεσημέρι, 14 Νοεμβρίου 2020 έδειχνε το ημερολόγιο, ενημερωθήκαμε ότι δε θα πάμε στο σχολείο παρά μόνο όταν αυτό θα ήταν ασφαλές για όλους, αρχίσαμε τις τηλεκπαιδεύσεις με τους μικρούς μας μαθητές και τις μικρές μας μαθήτριες !!! Δεν ήταν και ό,τι καλύτερο … εξάλλου και η Υπουργός τόνισε ότι η δια ζώσης εκπαίδευση είναι αναντικατάστατη … πόσο μάλλον όταν λάβουμε υπόψη μας ότι στόχος της δεν είναι μόνο η γνωστική ανάπτυξη του ατόμου, αλλά η ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών και ιδίως των μικρών παιδιών !!!

Δεν εγκαταλείψαμε, ωστόσο !!! Εξάλλου δεν είναι και κάτι που μας χαρακτηρίζει !!!

Η εμπειρία των τηλεκπαιδεύσεων του Μαΐου, αν και τότε ήταν προαιρετικού χαρακτήρα, υπήρξε πολύτιμη, καθώς είχαμε ήδη εξοικειωθεί με την πλατφόρμα του υπουργείου. Η προαιρετική επιμόρφωση από το Ελλ. Ανοιχτό Πανεπιστήμιο το καλοκαίρι, επίσης, συνέβαλε σημαντικά !!!

Ωστόσο, το καθημερινό μας μάθημα με τα παιδιά δεν ήταν εύκολο ως προς την προετοιμασία του … γιατί στο Νηπιαγωγείο δεν υπάρχουν βιβλία για να πούμε «Παιδάκια, ανοίξτε στη σελίδα 55 το βιβλίο της γλώσσας κλπ, κλπ.» Οπότε έπρεπε να ετοιμάσουμε το κατάλληλο υλικό για την προσέγγιση του κάθε θέματος. Και έτσι κι έγινε !!!

Τις τρεις πρώτες ημέρες και σύμφωνα με τις οδηγίες της Συντονίστριας Εκπαιδευτικού έργου προσανατολιστήκαμε σε δραστηριότητες που επέτρεπαν την εξοικείωση των παιδιών με την πλατφόρμα.

Στην 1η συνάντηση ευχαριστήσαμε τους γονείς για τη συμμετοχή τους και τους ενημερώσαμε σε κάποια θέματα χειρισμού της πλατφόρμας. Επίσης, τους εξηγήσαμε ότι το πρόγραμμα των τριών πρώτων ημερών.

Έπειτα, θέσαμε κανόνες μαζί με τα παιδιά. Δηλαδή, θυμηθήκαμε πρώτα τους κανόνες που ίσχυαν στην παρεούλα μας στην τάκη μας  κι έπειτα τα παιδιά κλήθηκαν να σκεφτούν πώς αυτό θα γίνεται στην ψηφιακή μας τάξη.

Καταλήξαμε σε έξι κανόνες τους οποίους επαναλάβαμε τις τρεις πρώτες μέρες κι έπειτα όποτε κρίναμε απαραίτητο.

Στο γ΄μέρος της πρώτης μας Τηλεκπαίδευσης κάναμε τις καθημερινές μας ρουτίνες:

  • Παρουσιολόγιο
  • Ημερολόγιο
  • Πίνακα Εποχών
  • Πίνακα Καιρού

τα οποία είχα φροντίσει να είναι σε Power Point και ξεκινούσε με φωτογραφία από την τάξη μας και συγκεκριμένα την παρεούλα μας, όπου στον πίνακά μας ήταν σημειωμένο το πρόγραμμα της ημέρας.

Στη 2η Τηλεεκπαίδευση στο α΄μέρος έγιναν οι καθημερινές μας ρουτίνες (και σε κάθε μάθημα).

Στο β΄μέρος προτρέψαμε ατα παιδιά σε ελεύθερες ανακοινώσεις – κάτι που κάνουμε και στο σχολείο- και στη συγκεκριμένη περίπτωση βοήθησε στην εξοικείωση με την ψηφιακή πλατφόρμα.

Στο γ΄μέρος τα παιδιά ζωγράφισαν την ψηφιακή μας τάξη και ένα ένα παρουσίασε τη δημιουργία του στην Ολομέλεια.

Έπειτα, ενημερώσαμε τα παιδιά πως την επόμενη ημέρα θα έπρεπε να προετοιθμαστούν να μας παρουσιάσουν και να περιγράψουν το αγαπημένο τους παιχνίδι !!! Η χαρά τους δεν περιγράφεται !!!

Έτσι, η 3η τηλεεκπαίδευση ήταν αφιερωμένη σε αυτό το θέμα και στο τέλος τα παιδιά με την υπόκρουση μουσικής που ακούμε και στο σχολείο μας ζωγραφισαν το παιχνίδι του φίλου τους που τους άρεσε περισσότερο.

 

 

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0.

Αφήστε μια απάντηση