Φθινοπωράκι δροσερό ήρθε η ώρα σου

Άρχισε ο καιρός να δροσίζει αρκετά και την Παρασκευή το πρωί δεν καταφέραμε να βγούμε στην αυλή γιατί ψιχάλιζε.

Πόσο υπέροχη αφορμή ήταν αυτό για να προσεγγίσουμε το θέμα του Φθινοπώρου μαζί με τα παιδιά.

Στη γωνιά της συζήτησης, λοιπόν, όπως κάθε πρωί, φτιάξαμε το ημερολόγιό μας και τον πίνακα του καιρού.

Δεν βάλαμε, όμως, το βελάκι ούτε στη λιακάδα, ούτε στην αραιή συννεφιά, αλλά στη βροχή.

Θέσαμε στα παιδιά ερωτήματα όπως

Γιατί βρέχει; Έβρεχε και τις άλλες μέρες; Πότε θυμούνται να έβρεξε τελευταία φορά;

“Πάει πολύς καιρός, κυρία!” “Τώρα είναι Φθινόπωρο!” είπε μια μαθητριά μας, “Δεν είναι Καλοκαίρι πια!”

Οι απαντήσεις ήταν εξαιρετικές και προχωρήσαμε έτσι στον εντοπισμό των πρότερων γνώσεων των παιδιών σχετικά με το Φθινόπωρο. Τα παιδιά με την τεχνική του καταιγισμού ιδεών ανέφεραν τι γνώριζαν, ενώ παροτρύνθηκαν να μιλήσουν και παιδάκια που ήταν λίγο πιο δειλά. Καταγράφηκαν οι απόψεις τους. Διαφώνισαν λίγο στην περίπτωση των φθινοπωρινών φρούτων και συμφωνήσαμε να ερευνήσουμε το θέμα πιο πολύ.

 

Πώς, όμως, να αφήσουμε ανεκμετάλλευτη την ψιχάλα που έπεφτε έξω ;

Βγήκαμε, λοιπόν, ως το υπόστεγο της εισόδου και παρωθήσαμε τα παιδιά μέσα από τις αισθήσεις τους

να νιώσουν το Φθινόπωρο.

Δηλαδή, μοιρίσαμε το βρεγμένο χώμα.

Είδαμε τα γκρίζα σύννεφα κι ένα χελιδόνι που υποθέσαμε ότι πήγαινε στη φωλίτσα του να κρυφτεί. Μάλλον θα πρέπει να δει αν ήρθε η ώρα να φύγει για άλλα μέρη πιοι ζεστά !!!

Ακούσαμε τη βροχήπου έπεφτε στη γη, όπως και το θρόισμα των φύλλων από το ελαφρύ αεράκι.

Περπατήσαμε με τα χεράκια μας ανοιχτά και πιάσαμε τις σταγόνίτσες τις ψιλές

που έπεφταν από το γκρίζο σύννεφο.

Νιώσαμε τη δροσούλα την φθινοπωρινή.

Έπειτα μπήκαμε στην τάξη και τα παιδιά παροτρύνθηκαν να αποτυπώσουν με ζωγραφική τι είδαν στην αυλή μας.

 

 

 

Ακούσαμε και “Το τραγούδι του Φθινοπώρου”, το οποίο θα βρείτε εδώ.

Σε επόμενη ημέρα διαβάσαμε την υπέροχη ιστορία “Ο Παππούς ο Χρόνος” , που είχε 4 παιδιά, τις εποχές, και 12 εγγόνια!

Εντοπίσαμε στον κύκλο των εποχών της τάξης μας τις 4 εποχές,

όπου επιμείναμε στη σειρά την οποία ακολουθούν και στα χαρακτηριστικά της κάθεμιας.

 

Έπειτα, παίξαμε πρώτα με τις εικόνες,

έπειτα βρήκαμε την καρτέλα με το όνομα της καθεμιάς

και τέλος με τις καρτέλες μόνο !

Το παιχνίδι παρέμεινε διαθέσιμο στα παιδιά να παίζουν στον πίνακα της τάξης!!

Δόθηκε στα παιδιά κι ένα ανοιχτό φύλλο εργασίας, όπου έπρεπε να συμπληρώσουν στοιχεία που χαρακτηρίζουν την κάθε εποχή, ενώ όσα παιδιά μπορούσαν έγραψαν και το όνομα της κάθε εποχής.

Παράλληλα, έγινε σύνδεση με το Πρόγραμμα “Βήματα για τη Ζωή” και τις έννοιες πριν/προτού, αφού/αφότου.

 

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *