«Δημοσιογράφοι από … το Νηπιαγωγείο» και πρώτη προσπάθεια για εφημερίδα !!!

Στο πλαίσιο της επιμόρφωσης που παρακολουθούμε για την παιδαγωγική του Freinet και την οποία διοργανώνει το Ι.Ε.Π. και επιλεχθήκαμε να παρακολουθήσουμε, διδαχθήκαμε μια ακόμη επιτυχημένη πρακτική του Γάλλου παιδαγωγού, την έκδοση εφημερίδας !!!

Η σχολική εφημερίδα αποτελεί ένα καλό παράδειγμα σχολικής δράσης που ακολουθεί τις αρχές της παιδαγωγικής των Σχεδίων Εργασίας.

Πρόκειται για μια διαδικασία με μέθοδο, στάδια και τεχνικές.

Τα παιδιά μέσα από διαδικασίες

ελεύθερης έκφρασης, επικοινωνίας, συνεργασίας και κριτικής σκέψης

έκαναν την πρώτη τους προσπάθεια !!!

Ξεκινήσαμε, λοιπόν, με τη Διερεύνηση Πρότερων Γνώσεων των παιδιών σχετικά με το θέμα.

Δείξαμε στα παιδιά εφημερίδες και ρωτήσαμε τί γνωρίζουν.

Είπαν : Γράφουν πολλά γράμματα

Γράφουν σημαντικά πράγματα (πολύ κρύο στην Αμερική,…)

Την αγοράζουν από τα περίπτερα και τα μικρά μαγαζιά.

Ξεφυλλίσαμε και διαβάσαμε εφημερίδες.

 

Μιλήσαμε για το

τι είναι το πρωτοσέλιδο,

πού βρίσκεται ο τίτλος

και θέσαμε στα παιδιά προβληματισμούς, όπως

γιατί κάποια γράμματα είναι πιο μεγάλα,

ποιος γράφει αυτά τα γράμματα.

Εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές με το βιβλίο!!!

 

Αναφερθήκαμε στις έννοιες «Σαλόνι εφημερίδας» και τα παιδιά παρατήρησαν

τη σελιδοποίηση,

το διαφορετικό μέγεθος της γραμματοσειράς,

σημείο όπου αναγράφεται το όνομά του συντάκτη του άρθρου

και παίξαμε και με αυτά !

Θα μπορούσαμε να εκδώσουμε κι εμείς μία εφημερίδα;

Τι μπορεί να χρειαστούμε;

Τι θα θέλαμε να γράψουμε;

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και είχαν πολύ ωραίες ιδέες.

Και τέθηκε το πρόβλημα …

«Γίνεται όλα αυτά που ανέφεραν να γραφτούν σε μία εφημερίδα;»

«Πώς να γίνει η επιλογή;»

Επειδή εφαρμόζουμε το πρόγραμμα «Βήματα για τη Ζωή» στο σχολείο μας,

έννοιες όπως Δίκαιο-Άδικο, Κλήρωση, Ψηφοφορία, κλπ.

είναι πολύ οικείες στα παιδιά.

Συναποφασίστηκε, λοιπόν, να προτείνει το κάθε παιδί ένα θέμα.

Οι προτάσεις κατατέθηκαν και καταμετρήθηκαν.

Καταλήξαμε στα θέματα που θα βάλουμε στην εφημερίδα μας και ξεκινήσαμε την συγγραφή των άρθρων μας !

Επίσης, τα παιδιά επέλεξαν τις φωτογραφίες που θα συνοδεύουν τα άρθρα !

Όχι εύκολο για τις ηλικίες των παιδιών, αλλά ο ενθουσιασμός μας οδήγησε σε όμορφα, απλά κείμενα, τα οποία δημιουργήθηκαν από τα ίδια τα παιδιά !!!

Τα θέματα επιλέχθηκαν, λοιπόν, αρχές Φεβρουαρίου και σχετίζονταν με τη θεματική ενότητα του Χειμώνα που προσεγγίζαμε εκείνη την περίοδο και είναι τα εξής:

  • Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης
  • Η Αμυγδαλιά στην Τέχνη
  • Τα ζώα πέφτουν σε Χειμερία Νάρκη
  • Γίναμε συγγραφείς
  • Τα Ζώα της Ζούγκλας
  • Καινούργια οθόνη στην τάξη μας
  • Επιδιόρθωση στύλου Πυροσβέστη στο παιχνίδι της αυλής

 Η εφημερίδα μας είναι από κοινού με το διπλανό τμήμα!

 Ως πρώτη προσπάθεια άργησε λίγο να φτάσει στα χέρια των παιδιών, αλλά δεν χάθηκε ο ενθουσιασμός μας !!!

Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως τον κ. Μαυρίδη που ανέλαβε την εκτύπωση της πρώτης μας αυτής εκδοτικής προσπάθειας, πρόθυμα, άμεσα και ταχύτατα!

Στο εξώφυλλο και στο οπισθόφυλλο επιλέχθηκαν θέματα που αφορούν και τα δύο τμήματα,

γιατί θεωρήσαμε ότι αυτό είναι δίκαιο.

Και να μερικά από τα άρθρα μας !!!

 

Στην τελευταία σελίδα προσθέσαμε λίγα λόγια για τους εκπαιδευτικούς σκοπούς

που εξυπηρετεί η έκδοση εφημερίδας από τα παιδιά

και που αποτελεί μέρος της επιμόρφωσής μας υπό την αιγίδα του Ι.Ε.Π.

που παρακολουθούμε από τον Οκτώβριο.

Επίσης, σκεφτήκαμε ότι μια καλή ιδέα ήταν να δώσουν τα ίδια τα παιδιά

την εφημερίδα τους στους γονείς ή σε όποιον θα τα παραλάμβανε κατά τη λήξη του μαθήματος  !!!

Μια ταμπέλα, ένα σχοινί όπου κρεμάσαμε τις εφημερίδες, σχετική διαμόρφωση του χώρου της τραπεζαρίας

και τα παιδιά πίσω από τους πάγκους να φωνάζουν  «Εφημερίδες, Εφημερίδες» !!!

Τόσο τα παιδιά οσο κι εμείς το χαρήκαμε πάρα πολύ !!!

Η εφημερίδα διανεμήθηκε Δωρεάν!!!

 

 

 

 

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0.

Αφήστε μια απάντηση