Εργασίες για το σπίτι

Εργασία 10η

Να ετοιμάσετε παρουσίαση με το πειραματικό μέρος της εργασίας σας και τα αποτελέσματά σας.

Πιο συγκεκριμένα η παρουσίαση θα περιλαμβάνει:

  • Τον τίτλο της έρευνάς σας
  • Τα υλικά, μηχανήματα, εργαλεία, κατασκευές κ.λπ. που χρησιμοποιήσατε.
  • Ακριβές διάγραμμα ροής με τη διαδικασία του πειράματος και τη διεξαγωγή των μετρήσεων της έρευνας. (Άδειο διάγραμμα ροής μπορείτε να κατεβάσετε από την επιλογή Βοηθητικό Υλικό)
  • Τις κατασκευασμένες μεταβλητές και τις κλίμακες που χρησιμοποιήσατε για τις μετρήσεις σας
  • Τους πίνακες με τις μετρήσεις σας
  • Διαγράμματα για γραφική αναπαράσταση των μετρήσεων
  • Φωτογραφίες από την εκτέλεση των πειραμάτων καθώς και φωτογραφίες των προϊόντων-αποτελεσμάτων των πειραμάτων, αν υπάρχουν.
  • Παρατηρήσεις – σχόλια κατά τη διάρκεια των πειραμάτων.
  • Τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγετε.
  • Σύγκριση της αρχικής σας πρόβλεψης με τα αποτελέσματα που προέκυψαν από το πείραμά σας.

Εργασία 9η 

Ψάχνουμε πληροφορίες για το θέμα μας. Σε βιβλία, σχολικά και μη, εγκυκλοπαίδειες, διαδίκτυο, ρωτάμε ειδικούς, κλπ.

Γράφουμε ένα κείμενο με ό,τι έχουμε βρει σχετικό: ιστορική αναδρομή, ορισμούς μεταβλητών, κλπ.

Σκεφτόμαστε για τη χρησιμότητα της εργασίας μας και,

τέλος κάνουμε μια πρόβλεψη για το αποτέλεσμα των μετρήσεών μας.


Εργασία 8η 

Αφού επιλέξατε τίτλο ερευνητικής εργασίας, να ετοιμάσετε μερικές διαφάνειες στο powerpoint, ή μια-δυο σελίδες στο Word με τα ακόλουθα:

  • τον τίτλο της έρευνάς σας
  • την ανεξάρτητη και εξαρτημένη μεταβλητή της έρευνας
  • τα βήματα της πειραματικής διαδικασίας που θα ακολουθήσετε
  • τα υλικά, συσκευές και οτιδήποτε άλλο χρειαστείτε
  • τις ελεγχόμενες μεταβλητές στο πείραμά σας

Εργασία 7η 

1. Οι μετρήσεις που προέκυψαν από το πείραμα με τα μπισκότα δίνονται παρακάτω:

Πλήθος σπασμένων μπισκότων συσκευασμένα σε διαφορετικά υλικά από την πτώση τους από σωλήνα ύψους 1,2m
Α/Α μέτρησης Αλουμινόχαρτο Μεμβράνη Πλαστικό Οντουλέ χαρτί
1 2 2 1 1
2 5 2 1 0
3 0 1 3 0
4 0 1 1 0
5 2      
  • Να βρεθεί ο Μ.Ο. σπασμένων μπισκότων για κάθε είδος συσκευασίας: αλουμινόχαρτο, μεμβράνη, πλαστικό και οντουλέ χαρτί.
  • Στη συνέχεια να γίνει το διάγραμμα: πλήθος σπασμένων μπισκότων (άξονας y) σε σχέση με το είδος συσκευασίας (άξονας x).
  • Να σχολιάσετε το διάγραμμα και να καταλήξετε σε συμπεράσματα.

 

2. Από το πείραμα με το χρόνο κύλισης αντικειμένου σε διαφορετικές επιφάνειες κεκλιμένου επιπέδου, προέκυψαν οι παρακάτω μετρήσεις:

Χρόνος κύλισης (s) κυλινδρικού αντικειμένου για διαφορετικές επιφάνειες κεκλιμένου επιπέδου
Α/Α μέτρησης Πολυστερίνη Γυαλόχαρτο  Γυαλιστερό  πλαστικό
1 0,55 0,49 0,57
2 0,61 0,73 0,59
3 0,72 0,7 0,64
4 0,7 0,67 0,6
5 0,7 0,59 0,67
  • Να βρεθεί ο Μ.Ο. χρόνου κύλισης για κάθε είδος επιφάνειας: πολυστερίνη, γυαλόχαρτο, γυαλιστερό πλαστικό.
  • Στη συνέχεια να γίνει το διάγραμμα: χρόνος κύλισης (άξονας y) σε σχέση με το είδος επιφάνειας κύλισης (άξονας x).
  • Να σχολιάσετε το διάγραμμα και να καταλήξετε σε συμπεράσματα.

 

3. Από το πείραμα με την επίδραση του χρώματος του δοχείου στο ποσό θερμότητας που το δοχείο απορροφά πήραμε τις παρακάτω μετρήσεις:

  Θερμοκρασία ( °C)
Χρόνος  θέρμανσης (min) Μαύρο δοχείο Άσπρο δοχείο Κόκκινο δοχείο
0 16 16 16
7 16 16 16
25 18 17 18
40 20 17 19
55 22 19 21
70 24 20 22
90 26 21 23
100 27 21 24
115 28 22 25
130 29 22 25
150 30 23 26
180 31 24 27
205 32 25 27
  • Να περιγράψετε τη διαδικασία του πειράματος
  • Να γίνει το διάγραμμα: θερμοκρασία νερού του δοχείου σε (°C) (άξονας y) σε σχέση με τον χρόνο θέρμανσης σε min (άξονας x) και για τα τρία χρώματα δοχείου: μαύρο, κόκκινο και άσπρο.
  • Να σχολιάσετε το διάγραμμα και να καταλήξετε σε συμπεράσματα

 

 

Εργασία 6η 

  • Να γίνει το διάγραμμα “άνοιγμα χεριών – ύψος” στο Excel με τον τρόπο που περιγράψαμε στο σχολείο. Με βάση τα αποτελέσματα που βγάλατε, να διατυπώσετε κάποια συμπεράσματα.
  • Να περιγράψετε αναλυτικά τη διαδικασία που ακολουθήθηκε για τη συλλογή μετρήσεων. Ποια όργανα – εργαλεία χρησιμοποιήθηκαν για τις μετρήσεις, πώς γίνονταν οι μετρήσεις, ξεχωριστά για το ύψος και για το άνοιγμα χεριών, τι σφάλματα υπεισέρχονταν και τι παραδοχές έγιναν.
  • Να παρουσιάσετε τα αποτελέσματά σας και να τα συγκρίνετε με την υπόθεση που είχατε κάνει. Να καταλήξετε σε συμπεράσματα.
  • Να γράψετε έναν τίτλο για την εργασία που κάνατε.

 

Εργασία 5η 

Να κάνετε τη γραφική παράσταση των παρακάτω μετρήσεων σε χαρτί μιλιμετρέ (ή στο Excel, θα επιλέξετε διάγραμμα διασποράς). Να προσέξετε τη βαθμολόγηση των αξόνων και να γράψετε τι παριστάνουν οι άξονες x και y. Nα βρείτε τους μέσους όρους του ύψους και του ανοίγματος χεριών. Επίσης να βάλετε τίτλο στην γραφική σας παράσταση.

Για το Γ3 α΄ομάδα:

γ3α

Για το Γ2 β΄ομάδα:

Γ2 Β ΟΜΑΔΑ

Για το Γ1 β΄ομάδα:

Γ1 Β ΟΜΑΔΑ

Για το Γ3 β΄ομάδα:

Γ3 Β ΟΜΑΔΑ

 

Για το Γ1 α΄ομάδα:

Προσοχή! Για να κάνετε το διάγραμμα αφαιρείτε από το ύψος 2cm για κάθε τιμή.

Γ1 Α ΟΜΑΔΑ

Για το Γ2 α΄ομάδα:

Γ2 Α ΟΜΑΔΑ

 

 

 

 


Εργασία 4η 

1. Δίνονται οι παρακάτω τίτλοι πιθανών ερευνητικών εργασιών:

  1. Πώς επηρεάζεται το φούσκωμα του ψωμιού από την ποσότητα μαγιάς που θα χρησιμοποιήσουμε;
  2. Πώς σχετίζεται το ύψος με το βάρος των μαθητών ηλικίας 12-15 χρονών;
  3. Σκούριασμα σιδήρου σε νερό με διαφορετική ποσότητα αλατιού.
  4. Πώς επηρεάζει το είδος του απορρυπαντικού ρούχων το καθάρισμα λεκέδων από λάδι στους 40ο C; (Θα μπορούσε να διατυπωθεί και ως: Ποιο είναι το καλύτερο απορρυπαντικό ρούχων στο καθάρισμα λεκέδων από λάδι στους 40ο C;)
  5. Διατήρηση διαφορετικών ειδών ψωμιού.
  6. Ποιο υγρό (νερό, θαλασσινό νερό, κρασί, ούζο) εξατμίζεται γρηγορότερα στον ήλιο;
  • Για κάθε τίτλο να γράψετε τις μεταβλητές που εμπλέκονται και να τις διακρίνετε σε ανεξάρτητη και εξαρτημένη.
  • Σε ποιες από τις παραπάνω εργασίες, αν εσείς ήσασταν ο ερευνητής, θα μπορούσατε να μεταβάλετε τις τιμές της ανεξάρτητης μεταβλητής; Με βάση την απάντησή σας να κατατάξετε τις παραπάνω έρευνες σε πειραματικές και περιγραφικές. 
  • Για δύο από αυτές να βρείτε τις ελεγχόμενες μεταβλητές.

2. Να βρείτε / σκεφτείτε τίτλους πιθανών ερευνητικών εργασιών μία για το κάθε είδος: πειραματική/περιγραφική/δημοσκόπησης.


Εργασία 3η Για τα τεχνολογικά αγαθά της φωτοτυπίας σας βρείτε σύγχρονες έρευνες που βελτιώνουν τα χαρακτηριστικά τους ή αντιμετωπίζουν κάποια προβλήματά τους. 

Μια ιστοσελίδα από όπου μπορείτε να αντλήσετε πληροφορίες είναι η παρακάτω: http://www.tovima.gr/search/?dos=1&sa=1&so=0&words=®ioDate=4&cid=758 

Μπορείτε εκεί να επιλέξετε το αντικείμενο που σας ενδιαφέρει, τη χρονική περίοδο, τον τρόπο ταξινόμησης των αποτελεσμάτων.


Εργασία 2η. Γνωρίζοντας τα οφέλη της έρευνας να βρείτε συγκεκριμένα παραδείγματα για 3-4 οφέλη, όποια θέλετε εσείς. Πολύ καλά παραδείγματα μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του καναλιού Euronews, θεματική ενότητα Επιστήμη – Τεχνολογία. Δεν ξεχνάμε τις πηγές μας.


Εργασία 1η. Ετοιμάστε μια παρουσίαση με 2 – 3 ανακαλύψεις ή και εφευρέσεις και αναφέρετε λόγους που τις καθιστούν σημαντικές. Μην παραλείψετε να αναφέρετε τις πηγές της πληροφοριών σας.

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση