Λίγες σταγόνες σοφίας

Sofia

Αρχαίες Ελληνικές φράσεις με σημαντικό και βαθυστόχαστο νόημα.

  • Χρήσιμ’ ειδώς ουχ ο πολλά ειδώς σοφός.
  • Ουκ ανδρός όρκοι πίστις, αλλ’ όρκων ανήρ.
  • Απλά γαρ εστι της αληθείας έπη.
  • Έργω κ’ ουκέτι μύθω.
  • Τα μηδέν ωφελούντα μη πόνει μάτην.
  • Κρείσσον γαρ εισάπαξ θανείν ή τας απάσας ημέρας πάσχειν κακώς.
  • Αγών ου μένει άνδρας λελειμμένους.
  • Κέρδει κέρδος άλλο τίκτεται.
  • Υγιείας νόσος γαρ γείτων ομότοιχος.
  • Ως τοις θανούσι πλούτος ουδέν ωφελεί.
  • Μνήμην θ’ απάντων, μουσομήτορ’ εργάνην.

  • Βέλτιον θανείν άπαξ ή διά βίου τρέμειν.
  • Φίλος και ίππος εν ανάγκη δοκιμάζονται.
  • Γυμνοί ήλθομεν οι πάντες, γυμνοί και απελευσόμεθα.
  • Η ισχύς εν τη ενώσει.
  • Σον φίλον ει θέλεις δοκιμάσαι, ή μέθυσον ή ύβρισον.
  • Συν Αθηνά και χείρα κίνει.
  • Πολλοί μεγάλα επαγγέλλονται, μηδέ μικρά ποιήσαι δυνάμενοι.
  • Κάματος θησαυρός έστι τοις ανθρώποις.
  • Ο της φιλοδοξίας έρως τον ανθρώπων νουν επιθολεί.
  • Ειπέ ά θέλεις και αντάκουε ά μη θέλεις.
  • Τον ατυχή και πρόβατον δάκνει.
  • Δώρα και θεούς έπεισαν.
  • Το νοούν σώμα, το μη νοούν πτώμα.
  • Το κατ’ αρχάς κακόν μή κολαζόμενον επί μείζον αύξεται.
  • Καιρός ανάγει και καιρός αύ κατάγει.
  • Ο φιλών πλήξει σε, ο δε μισών κολακεύσει σε.
  • Οία η πρόθεσίς εστιν αδικείν, παρ᾿ αυτοίς ουδέ δικαία απολογία ισχύει.
  • Ένθα χειρών χρεία έστιν, η δια λόγων βοήθεια ουδέν λυσιτελεί.
  • Είς ουδείς, δύο πολλοί, τρεις όχλος, τέσσαρες πανήγυρις.
  • Ήθος το πράον και το προσηνές ρήμα.
  • Τα μεγάλα κέρδη μεγάλας ζημίας προξενούσιν.
  • Κατά το παλλίον σου τείνε και τους πόδας σου.
  • Το λιτώς διάγειν και ζην αταράχως υπέρ το τρυφάν εν φόβω μετ’ οδύνης.

  • Ουκ εν τω πολλώ το ευ, αλλ’ εν τω ευ το πολύ.
  • Τα αγαθά κόποις κτώνται.
  • Έξις δευτέρα φύσις.
  • Ο άνθρωπος φύσει πολιτικόν ζώον.
  • Το άρχειν ήδιστον.
  • Πόλεμος γαρ σχολείον αρετής εστί.
  • Άνευ αιτίου ουδέν εστιν.
  • Όπου άμιλλα ενταύθα και νίκη εστί.
  • Η μεν εμπειρία τέχνην εποίησεν, η δ’ απειρία τύχην.
  • Ο πολλοίς φοβερός ών, πολλούς φοβείται.
  • Η δ’ ηθική εξ έθους περιγίνεται.
  • Τριών δει παιδεία: φύσεως, μαθήσεως, ασκήσεως.

  • Αλαζονεία εμπόδιον σοφίας.
  • Αρχή άνδρα δείκνυσι.
  • Μήτε ευήθης ίσθι, μήτε κακοήθης.
  • Πάντα τα εμά μετ’ εμού φέρω.
  • Ανάξιον άνδρα μη επαίνει διά πλούτον.
  • Πείσας λαβέ, μη βιασάμενος.
  • Άκουε πολλά, λάλει καίρια.
  • Κτήσαι μεν εν τη νεότητι ευπραξίαν, εν δε τω γήρα σοφίαν.

  • Ο κόσμος σκηνή, ο βίος πάροδος. Ήλθες, είδες, απήλθες.
  • Κακά κέρδεα ζημίαν αρετής φέρει.
  • Μείζονες γαρ ορέξεις μείζονας ενδείας ποιεύουσιν.
  • Ανοήμονες των απεόντων ορέγονται τα δε παρεόντα αμαλδύνουσιν.
  • Μικραί χάριτες εν καιρώ μέγισται τοις λαμβάνουσι.
  • Λήθη των ιδίων κακών θρασύτητα γεννά.
  • Φαύλων έργων και τους λόγους παραιτητέον.
  • Μη πάσιν, αλλά τοις δοκίμοισι πιστεύειν.
  • Κρέσσον άρχεσθαι τοις ανοήτοισιν ή άρχειν.
  • Ο χρημάτων παντελών ήσσων ουκ αν ποτέ είη δίκαιος.
  • Ούτε τέχνη ούτε σοφίη εφικτόν, εάν μη μάθη τις.
  • Μεγάλα βλάπτουσι τους αξυνέτους οι επαινέοντες.
  • Από ομονοίης τα μεγάλα έργα.

  • Χαλεπώτερον το φυλάττειν του κτήσασθαι.
  • Πόλεμος ένδοξος, ειρήνης αισχράς αιρετώτερος
  • Δεί δε χρημάτων, ώ άνδρες. Αθηναίοι.
  • Προς γαρ το τελευταίον εκβάν, έκαστον των πριν υπαρξάντων κρίνεται.
  • Πάντ’ εστίν εξευρείν, αν μη τον πόνον φεύγη τις.
  • Αι γαρ ευπραξίαι δειναί συγκρύψαι τα ονείδη.
  • Κρείττον ευήθη δοκείν ή πονηρόν είναι.
  • Ούτος βίον ἀβίωτον βιώσας, εταίροις βίον κατέλιπε.
  • Πας εστι νόμος εύρημα μεν και δώρον θεών.

  • Άνθρωπον ζητώ.
  • Αποσκότησων με.
  • Μελετώ αποτυγχάνειν.
  • Ευτελές δείπνον ου ποιεί παροινία.
  • Πενία αυτοδίδακτος αρετή.
  • Οι μεγάλοι κλέπται από το μικρόν απάγουσι.
  • Ει και προσποιούμαι σοφίαν, και τούτο φιλοσοφείν εστί.
  • Λυχνίας σβεσθείσης, πάσα γυνή ομοία.
  • Τους ρήτορας τα δίκαια μεν εσπουδακέναι λέγειν, πράττειν δε, ουδαμώς.
  • Οι μεν άλλοι κύνες τους εχθρούς δάκνουσι, εγώ δε τους φίλους ίνα σώσω.

  • Λάθε βιώσας.
  • Άπαξ άνθρωποι γεγόναμεν, δις δε ουκ έστι γενέσθαι.
  • Μάταιόν εστί παρά θεών αιτείσθαι ά τις εαυτώ χορηγήσαι ικανός εστι.
  • Πάς ώσπερ άρτι γεγονώς εκ του ζην απέρχεται.
  • Εκλυτέον εαυτούς εκ του περί τα εγκύκλια και τα πολιτικά δεσμωτηρίου.
  • Κακόν ανάγκη, αλλ’ ουδεμία ανάγκη ζην μετά ανάγκης.
  • Ο δίκαιος αταρακτότατος, ο δ’ άδικος πλείστης ταραχής γέμων.
  • Χαίρετε και μέμνησθε τα δόγματα.

  • Αφυΐας σημείον το ενδιατρίβειν τις περί το σώμα.
  • Ανέχου και απέχου.
  • Ώσπερ το ευθύ ευθέος ου δείται, ούτως ουδέ το δίκαιον δικαίου.
  • Τις είναι θέλεις σαυτώ πρώτον ειπέ. Είθ’ ούτως ποίει ά ποιείς.
  • Γέλως μη πολύς έστω, μηδέ επί πολλοίς, μηδέ ανειμένος.
  • Ουδείς ελεύθερος εαυτού μη κρατών.
  • Εφ’ εκάστου έργου, σκόπει τα καθηγούμενα και τα ακόλουθα αυτού και ούτως έρχου επ’ αυτού.
  • Ου πενία λύπην εργάζεται, αλλά επιθυμία.
  • Τα καθήκοντα ταις σχέσεσι προσμετρείται.
  • Ει βούλει αγαθός είναι, πρώτον πίστευσον ότι κακός εί.
  • Οι κράτιστοι των ανθρώπων βραχυλογώτατοι.

  • Βραχύς αιών.
  • Φησίν σιωπών.
  • Θνητών όλβιος εις το τέλος ουδείς.
  • Σοφόν το σαφές.
  • Κλεπτών γαρ η νυξ, της δε αληθείας το φως.
  • Αι δεύτεραι πως φροντίδες σοφώτεραι.
  • Ρώμη αμαθής πολλάκις τίκτει βλάβην.
  • Έστιν η λίαν δυσπραξία λίαν διδούσα μεταβολάς.
  • Νικά δ’ ο μείων τον μέγαν δίκαι’ έχων.
  • Πέρας γαρ ουδέν μη διά γλώσσης ιόν.
  • Συν όχλω αμαθία πλείστον κακόν.
  • Ο πλείστα πράττων, πλείσθ’ αμαρτάνει βροτών.
  • Δειλοί άνθρωποι ουκ έχουσιν εν μάχη αριθμόν.
  • Σκαιόν το πλουτείν κ’ άλλο μηδέν ειδέναι.
  • Κακής απ’ αρχής γίγνεται τέλος κακόν.
  • Άπαντα τίκτει χθών πάλιν τε και λαμβάνειν.
  • Απλούς ο μύθος της αληθείας έφυ.
  • Ή φρονείν ελάσσονα ή δύνασθαι δει σε μείζονα.
  • Δούλου τόδ’ εστίν, μη λέγειν ά τις φρονεί.
  • Δόξει τις αμαθεί σοφά λέγων ουκ ευ φρονεί.
  • Τα χείρονα πλείω βροτοίσιν εστι των αμεινόνων.
  • Αεί τι καινόν ημέρα παιδεύεται.
  • Τας των κρατούντων αμαθίας φέρειν χρεών.
  • Αυτό δε τo σιγάν ομολογούντος εστί σου.
  • Ουκ έστιν όστις ηδέως ζητών βιούν εύκλειαν εισεκτήσατο.
  • Τολμάν ανάγκη, καν τύχω καν μη τύχω.
  • Εκ λόγου άλλος εκβαίνει λόγος.
  • Παλαιά καινοίς δακρύοις ου χρη στένειν.
  • Κακού ανδρός δώρα όνησιν ουκ έχει.
  • Αιδώς γαρ οργής πλείον ωφελεί βροτούς.
  • Πενία δε σοφίαν έλαχεν.
  • Κακώς ζην κρείσσον ή καλώς θανείν.
  • Η εμπειρία της απειρίας κρατεί.
  • Κοινός γαρ εστιν ουρανός πάσιν βροτοίς.
  • Το μη ειδέναι γαρ ηδονήν έχει τινά.
  • Ο μέγας όλβος ού μόνιμος εν βροτοίς.
  • Φευ, τα των ευδαιμονούντων ως τάχιστα στρέφει θεός.
  • Συν μυρίοισι τα καλά γίγνεται πόνοις.
  • Άελπτον ουδέν, πάντα δε ελπίζειν χρεών.
  • Πείθειν δώρα και θεούς λόγος.
  • Φιλών μάλιστ’ εμαυτόν ουκ αισχύνομαι.
  • Μόχθων δ’ ουκ άλλος ύπερθεν ή γας πατρίας στέρεσθαι.
  • Αλλ’ η Δίκη γαρ και κατά σκότον βλέπει.
  • Ουκ έστι Πειθούς ιερόν άλλο πλην λόγος.
  • Αλλ’ ηδύ τι σωθέντα μεμνήσθαι πόνων.
  • Πόλλ’ εφέλκεται φυγή κακά ξυν αυτή.
  • Το πολλά πράσσειν ουκ εν ασφαλεί βίου.
  • Προς τας τύχας γαρ τας φρένας κεκτήμεθα.
  • Ώστε ούτις ανδρών εις άπαντα ευδαιμονεί.
  • Γυνή τε πάντων αγριώτατον κακόν.
  • Κακώς ακούειν ού μέλει θανόντι μοι.
  • Τεκμαιρόμεσθα τοις παρούσι ταφανή.
  • Όντας δε θνητούς θνητά και φρονείν χρεών.
  • Τοις κρατούσι μη μάχου.

  • Τα πάντα ρει και ουδέν μένει.
  • Ξυνόν γαρ αρχή και πέρας επί κύκλου περιφερείας.
  • Εάν μη έλπηται ανέλπιστον, ουκ εξευρήσει.
  • Ήθος ανθρώπω δαίμων.
  • Πόλεμος πάντων μεν πατήρ εστί, πάντων δε βασιλεύς.
  • Οδός άνω και κάτω μία.
  • Ηδονήν, μέγιστον κακού δέλεαρ.
  • Χαλεπώτερον ηδονή μάχεσθαι ή θυμώ.
  • Ακούσαι ουκ επιστάμενοι ουδ’ επείν.
  • Μάχεσθαι χρη τον δήμον υπέρ του νόμου ώσπερ τείχους.
  • Μη εική περί των μεγάλων συμβαλλώμεθα.
  • Ήλιος ούκ αν υπερβήσεται μέτρα.
  • Τα ανθρώπων δοξάσματα παίδων αθύρματα.
  • Εκ πάντων εν και εξ ενός πάντα.

  • Αμ’ έπος, αμ’ έργον.
  • Ένθα γαρ σοφίης δέει, βίης έργον ουδέν.
  • Φθονέεσθαι κρέσσον εστὶ ή οικτείρεσθαι.
  • Των μεγάλων αδικημάτων μεγάλαι εισί και αι τιμωρίαι παρά των θεών.
  • Eπειχθήναι μεν νυν παν πρήγμα τίκτει σφάλματα.
  • Εγώ δε οφείλω λέγειν τα λεγόμενα, πείθεσθαί γε μεν ου παντάπασι οφείλω.
  • Ου γαρ εά φρονέειν μέγα ο Θεός άλλον ή εαυτόν.
  • Πολλοί μεν άνθρωποι ήσαν οι Πέρσαι, ολίγοι όμως άνδρες.
  • Αι συμφοραί των ανθρώπων άρχουσι και ουχί άνθρωποι των συμφορέων.

  • Κάλλιστον κόσμος, ποίημα γαρ θεού.
  • Τάχιστον νους, δια παντός γαρ τρέχει.
  • Δύσκολον τον εαυτόν γνώναι, εύκολον τω άλλω υποτίθεσθαι.
  • Τάχιστον νους, δια παντός γαρ τρέχει.
  • Σοφώτατον χρόνος· ανευρίσκει γαρ πάντα.
  • Κακά εν οίκω κρύπτε.
  • Ού τι τα πολλά έπη φρονίμην απεφήνατο δόξαν.
  • Τον βίον μη, τω χρόνω βραχύν όντα, πράγμασιν κακοίς μακρόν ποιείν.
  • Ού τι τα πολλά έπη φρονίμην απεφήνατο δόξαν.
  • Δει τα μεν εικότα λέγειν, τα δ’ αμήχανα σιωπάν.
  • Εάν ά τοις άλλοις επιτιμώμεν, αυτοί μη δρώμεν.
  • Ουδέν ανεπίληπτον, αλλ’ έχει πάντα διαμαρτίας και αγνοίας.
  • Τι κοινότατον; Ελπίς. Και γαρ οις άλλο μηδέν, αύτη παρέστη.
  • Τι ήδιστον; το επιτυγχάνειν.

  • Ανδρών επιφανών πάσα η γη τάφος.
  • Ο δε πόλεμος… βίαιος διδάσκαλος.
  • Οι καιροί ου μενετοί.
  • Φιλοκαλούμεν γαρ μετ’ ευτελείας και φιλοσοφούμεν άνευ μαλακίας.
  • Τοις τολμώσιν η τύχη ξύμφορος.
  • Δύο τα εναντιώτατα ευβουλία είναι, τάχος τε και οργήν.
  • Το δε σώφρον του ανάνδρου πρόσχημα.
  • Άνδρες πόλις και ού τείχη, ουδέ νήες ανδρών κεναί.
  • Αμαθία μεν θράσος, λογισμός δε όκνον φέρει.
  • Μη φεύγειν τους πόνους ή μηδέ τα τιμάς διώκειν.
  • Αίσχιον δε έχοντας αφαιρεθήναι ή κτωμένους ατυχήσαι.

  • Κάλλιον το προλαμβάνειν ή το θεραπεύειν.
  • Παν το πολύ τη φύσει πολέμιον.
  • Ουκ ένι ιατρικήν είδέναι, όστις μη οίδεν ό τι εστίν άνθρωπος.
  • Παν το πολύ τη φύσει πολέμιον.
  • Άνθρωποι βίου δεόμενοι, πολλά και παντοία τεχνέονται.
  • Τα ενάντια τοις εναντίοις εισίν ιάματα.

  • Μηδενί συμφοράν ονειδίσης. Κοινή γαρ η τύχη και το μέλλον αόρατον.
  • Το της πόλεως όλης ήθος, ομοιούται τοις άρχουσιν.
  • Παιδεία ευτυχούσι μεν εστί κόσμος, ατυχούσι δε καταφύγιον.
  • Φιλίας μεν αρχή έπαινος, έχθρας δε ψόγος.
  • Βουλεύου μεν βραδέως, εκτελεί δε ταχέως τα δόξαντα.
  • Της παιδείας την μεν ρίζαν είναι πικράν τον δε καρπόν γλυκύν.
  • Ευ σοι το μέλλον έξει, αν το παρόν ευ τιθής.
  • Δόξα δε χρημάτων ουκ ωνητή.
  • Μη φθονείτε τους πρωτεύουσιν αλλ’ αμιλλάσθαι.
  • Εάν ης φιλομαθής, έσει και πολυμαθής.
  • Σοφία μόνον κτημάτων αθάνατον.
  • Ά ποιείν αισχρόν, ταύτα νόμιζε μηδέ λέγειν είναι καλόν.
  • Πολλών χρημάτων κρείττων ο παρά του πλήθους έπαινος.
  • Δει καρτερείν επί τοις παρούσι και θαρρείν περί των μελλόντων.

  • Παν μέτρον άριστον.
  • Ό συ μισείς, ετέρω μη ποιήσεις.
  • Ευτυχών μη ίσθι υπερήφανος. Απορήσας μη ταπεινού.
  • Αρετής οικείον είναι, κακίας αλλότριον.
  • Ευποιίας ης έτυχες, μνημόνευε.

  • Θάλασσα και πυρ, και γυνή τρίτον κακόν.
  • Το δις εξαμαρτείν τ’ αυτόν ουκ ανδρός σοφού.
  • Η γλώσσα λανθάνουσα τ’ αληθή λέγει.
  • Δρυός πεσούσης, πάς ανήρ ξυλεύεται.
  • Ανήρ δίκαιος πλούτον ουκ έχει ποτέ.
  • Τα δάνεια δούλους τους ελευθέρους ποιεί.
  • Ο μη δαρείς άνθρωπος ου παιδεύεται.
  • Κρίνει φίλους ο καιρός, ως χρυσόν το πυρ.
  • Νους έστι πάντων ηγεμών των χρησίμων.
  • Ουδείς ανάγκης μείζον ισχύει νόμος.

  • Το μεν εργάζεσθαι αγαθόν το δε αργείν κακόν.
  • Η μεν του σώματος ισχύς γηράσκει, η δε της ψυχής ρώμη αγήραστος εστίν.
  • Αι άρισται δοκούσαι είναι φύσεις μάλιστα παιδείας δέονται.
  • Ευ λέγειν τον ευ λέγοντα και ευ ποιείν τον ευ ποιούντα.
  • Σφαλερόν εστι τό άν μή οίδε τις ταύτα ή λέγειν ή πράττειν.
  • Και τοις θηρίοις πόθος εγγίγνεται των συντρόφων.
  • Λίθοι και πλίνθοι και ξύλα και κέραμοι ατάκτως ερριμμένα ουδέν εστί.
  • Νόμιζε την πατρίδα οίκον, τους δε πολίτας εταίρους.

  • Είς οιωνός άριστος, αμύνεσθαι περί πάτρης.
  • Ύπνω και θανάτω διδυμάοσιν.
  • Ως ουδέν γλύκιον ης πατρίδος ουδέ τοκήων γίνεται.
  • Θαρσαλέος ανήρ εν πάσιν αμείνων.
  • Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
  • Έπεα πτερόεντα.
  • Χόλος νόον οιδάνει.
  • Πριν τι κακόν παθέειν. Ρεχθέν δε τε νήπιος έγνω.
  • Οπποίον κ’ είπησθα έπος, τοίον κ’ επακούσαις.
  • Αιδώς δ’ ουκ αγαθή κεχρημένω ανδρί παρείναι.
  • Αεί τον όμοιον άγει θεός ως τον όμοιον.
  • Ιητρός γαρ ανήρ πολλών αντάξιος άλλων.
  • Ύπνε άναξ πάντων τε θεών πάντων τ’ανθρώπων.

  • Εν το παν.
  • Έστι γαρ είναι, μηδέν δ΄οὐκ έστιν.
  • Κριτήριον τον λόγον, τας αισθήσεις μη ακριβείς υπάρχειν.

  • Αι μεν ηδοναί θνηταί αι δε αρεταί αθάνατοι.
  • Μηδέν χρημάτων ένεκα πράττειν.
  • Ζων μεν επαινού, αποθανών δε μακαρίζου.
  • Έλπιζε ως θνητός, φείδου ως αθάνατος.
  • Δυστυχών κρύπτε, ίνα μη τους εχθρούς ευφρανής.
  • Τι μέγιστον εν ελαχίστω; Φρένες αγαθαί εν σώματι ανθρώπου.
  • Ο αν ομολογήσης, διατήρει.
  • Κέρδος αισχρόν βαρύ κειμήλιον.

  • Καιρόν γνώθι.
  • Το παρόν ευ ποιείν.
  • Γελά ο μωρός καν τι μη γελοίον ή.
  • Αγάπα τον πλησίον σου μικρά ελαττούμενος.
  • Ο μέλλεις πράττειν μη πρόλεγε, αποτυχών γαρ γελασθήση.
  • Συγγνώμη τιμωρίας κρείσσων.
  • Τας νίκας άνευ αίματος ποιείσθαι.

  • Aεί ο θεός γεωμετρεί.
  • Αρχή ήμισυ παντός.
  • Αριθμός άπειρος πλήθει.
  • Μηδείς αγεωμέτρητος εισίτω.
  • Αιτία ελομένου θεός αναίτιος.
  • Εν ει μη εστι, τ’ άλλα δε τους ενός, τι χρη είναι;
  • Ου το ζην περί πλείστου ποιητέον, αλλά το ευ ζην.
  • Η άγαν ελευθερία έοικε εις άγαν δουλείαν μεταβάλλειν.
  • Μάλλον αδικείσθαι ή αδικείν.
  • Τας ιδέας νοείσθαι μεν, οράσθαι δ’ ού.
  • Το δίκαιον ουκ άλλο τι ή του κρείττονος ξυμφέρον.
  • Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον.
  • Ο εντός της ψυχής προς αυτήν διάλογος… επωνομάσθη διάνοια.
  • Εις ευ φρονών μυρίων μη φρονούντων κρείττων εστί.
  • Ου δει ένεκα του κινδύνου πράττειν τι ανελεύθερον.
  • Άριστον υγιαίνειν, δεύτερον δε κάλλος, τρίτον δε πλούτος.
  • Του λόγου μέτρον εστίν ουχ ο λέγων, αλλ’ ο ακούων.
  • Πολλά και ανόσια περί το των πολλών νόμισμα γέγονε.
  • Ευνομία πειθαρχία νόμων σπουδαίων.

  • Οι πολλά βάλλοντες επιτυγχάνουσι πολλάκις.
  • Μέτρον βίου το καλόν, ου το του χρόνου μήκος.
  • Μηδέν της τύχης, αλλά πάντα της ευβουλίας και της προνοίας.
  • Ουδέν ατέκμαρτον, ουδέν τυφλόν.
  • Άσκησις άνευ φύσεως και μαθήσεως ατελές.
  • Πειθαρχικόν η νεότης, ηγεμονικόν το γήρας.
  • Επισκοτεί τω μεν ηλίω πολλάκις τα νέφη· τω δε λογισμώ, τα πάθη.
  • Γλώσσα βλάσφημος, διανοίας κακής έλεγχος.
  • Δόξα σεμνόν μεν αλλ’ αβέβαιον.
  • Το γαρ μηδαμού κρατείν οργής απαίδευτον και ακόλαστον.
  • Παντελής απάθεια μέγα και θείον.
  • Όπου της αιτίας απολείπει ο λόγος, εκείθεν άρχεται το απορείν.
  • Ουδέποτε απορία χρημάτων εγέννησεν ασωτίαν.

  • Πάντα κατ’ αριθμόν γίγνονται.
  • Μη εν πολλοίς ολίγα λέγε, αλλ’ εν ολίγοις πολλά.
  • Χρη σιγάν ή κρείσσονα σιγής λέγειν.
  • Ου τα πάντα τοις πάσι ρητά.
  • Αρχή πολιτείας απάσης νέων τροφά.
  • Εν οργή μήτε τι λέγειν μήτε πράσσειν.
  • Πράττε μεγάλα μη υπισχνούμενος μεγάλα.
  • Τας λεωφόρους μη βαδίζειν.
  • Λόγιζε προ έργου.
  • Μη επτοήσθαι περί τας επιθυμίας, αλλ’ ολιγώρως έχειν.
  • Φορτίον μη συγκαθαιρείν, αλλά συνανατιθέναι τοις βαστάζουσι.

  • Γηράσκω δ’ αεί πολλά διδασκόμενος.
  • Μηδένα προ του τέλους μακάριζε.
  • Άρχεσθαι μαθών άρχειν επιστήσει.
  • Αργία μήτηρ πάσης κακίας.
  • Τα αφανή τοις φανεροίς τεκμαίρου.
  • Ο αν μη ίδης, μη λέγε. Ειδώς σιγά.
  • Απορίαν γαρ δει βοηθείν, ουκ αργίαν εφοδιάζειν.
  • Καλοκαγαθίαν όρκου πιστοτέραν έχε.
  • Συμβούλευε μη τα ήδιστα, αλλά τα βέλτιστα.
  • Έργμασιν εν μεγάλοις, πάσιν αδείν χαλεπόν.
  • Ανδρών δ’ εκ μεγάλων πόλις όλλυται.
  • Τον λόγον είδωλον είναι των έργων.
  • Των γονέων μη λέγε δικαιότερα.

  • Ενός κακού μύρια έπονται.
  • Πάντα εκκαλύπτων ο χρόνος εις το φως άγει.
  • Αλλ’ ουδέν έρπει ψεύδος εις γήρας χρόνου.
  • Ου συνέχθειν αλλά συμφιλείν έφυν.
  • Όρκους εγώ γυναικός εις ύδωρ γράφω.
  • Σκαιοίσι πολλοίς είς σοφός διόλλυται.
  • Κράτιστον κτημάτων ευβουλία.
  • Τυφλός τα τ’ ώτα, τον τε νουν, τα τ’ όμματ’ εί.
  • Μικρού δ’ αγώνος ου μέγα έρχεται κλέος.
  • Ή καλώς ζην ή καλώς τεθνηκέναι τον ευγενή δει.
  • Ου τοις αθύμοις η τύχη ξυλλαμβάνει.
  • Προς γαρ τον έχοντα ο φθόνος έρπει.
  • Θεός τοις αργούσιν ου παρίσταται.
  • Τοις γαρ θανούσι μόχθος ου προσγίγνεται.
  • Ουκ εξάγουσιν καρπόν οι ψευδείς λόγοι.
  • Πόνου μεταλλαχθέντος, πόνοι γλυκείς.
  • Εχθρών άδωρα δώρα κούκ ονήσιμα.
  • Ανθρώποισι τας μεν εκ θεών τύχας δοθείσας έστ’ αναγκαίον φέρειν.
  • Ανήρ έννους τα καινά τοις πάλαι τεκμαίρεται.
  • Εγώ, φάναι, παλαιότατος ειμι, συ δε πρεσβύτατος.
  • Βραχεί λόγω δε πολλά πρόσκειται σοφά.
  • Το δε ζητούμενον αλωτόν, εκφεύγειν δε ταμελούμενον.
  • Χάρις χάριν γαρ εστίν η τίκτουσ’ αεί.

  • Εν οίδα ότι ουδέν οίδα.
  • Κρείττον οψιμαθή είναι ή αμαθή.
  • Τους μεν κενούς ασκούς η πνοή διίστησι, τους δ’ ανοήτους, το οίημα.
  • Η παιδεία, καθάπερ ευδαίμων χώρα, πάντα τ’ αγαθά φέρει.
  • Οι μεν λοιποί ζώσιν ίνα εσθιώσιν, αυτός δε εσθίω ίνα ζω.
  • O δε ανεξέταστος βίος ου βιωτός ανθρώπω.
  • Της αυτής αμαρτίας είναι το διδόναι οίς μη δει και το μη διδόναι οίς δεί.
  • Ουδέν οίδα ούτε διδάσκω τι, αλλά διαπορώ μόνον.
  • Εν μόνον αγαθόν είναι, την επιστήμην, και εν μόνον κακόν, την αμαθίαν.
  • Το μεν πυρ ο άνεμος, τον δε έρωτα η συνήθεια εκκαίει.
  • Ούτε παρά νεκρού ομιλίαν, ούτε παρα φιλαργύρου χάριν δει επιζητείν.
  • Όν η τύχη προπηλακίζει ούτος και παρά των πράων μάστιγας ευρίσκει.
  • Άνθρωπος παιδεία κεκοσμημένος των ζώων κάλλιστον.
  • Αι μεν βρονταί τους παίδας, αι δε απειλαί τους άφρονας καταπλήττουσι.

  • Μηδέν Άγαν.
  • Χρόνου φείδου.
  • Γνώθι σ’αυτόν.
  • Η γλώσσα σου μη προτρεχέτω του νου.
  • Τον τεθνηκότα μη κακολογείν.
  • Τω δυστυχούντι μη επιγέλα.
  • Χαλεπώτατον το γιγνώσκειν εαυτόν.
  • Τον τ’ αλλότρια περιεργαζόμενον μίσει.
  • Επί δείπνα των φίλων βραδέως πορεύου, επί δε τας ατυχίας ταχέως.