Δημιουργία διαδραστικού πίνακα με το Wiimote (I)

Αφορμή για τη δημιουργία ενός διαδραστικού πίνακα με χρήση του Wiimote έγινε από ενα e-mail που στάλθηκε σε μια mailing list για το OLPC. Μου άρεσε σαν ιδέα και την υλοποίησα διαβάζοντας και βλέποντας τα σχετικά video από τις παρακάτω ιστοσελίδες:

http://johnnylee.net/projects/wii/

http://procrastineering.blogspot.com/2007/12/wiimote-whiteboard-faq-and-adv.html

www.wiimoteproject.com/

www.instructables.com/id/How-To-Connect-your-Wiimote-to-your-PC-via-Blueto/

Απαιτούμενα:

Λογισμικό:  www.cs.cmu.edu/~johnny/projects/wii/WiimoteWhiteboardv03.zip  καθώς και το .NET Framework της Microsoft (εάν δεν είναι εγκατεστημένο στον υπολογιστή).

Υλικά: Ένα Wiimote (28 ? χωρίς τα έξοδα αποστολής/αντικαταβολής), ένα usb bluetooth LogiLink (10? – αν ο υπολογιστής δεν έχει bluetooth), ηλεκτρονικά εξαρτήματα (~3? – μια αντίσταση, ένα led υπερύθρων, ένα push-button, μια θήκη για 2 μπαταρίες ΑΑΑ), ένα σπασμένο πλαστικό διάφανο χαρακάκι, κολλητήρι, κόλληση, θερμοκόλα, 2 μπαταρίες ΑΑΑ για το “στυλό” υπέρυθρων, 2 μπαταρίες ΑΑ για Wiimote, Laptop (WinXP), βιντεοπροβολέας, τύχη και όρεξη για ανακάλυψη – δημιουργία.

Διαδικασία υλοποίησης: Βάζουμε τις 2 AA μπαταρίες στο Wiimote. Εγκατάσταση των οδηγών του usb bluetooth στον υπολογιστή. Σύνδεση usb bluetooth στον υπολογιστή. Για τη σύνδεση Wiimote με τον υπολογιστή ακολουθούμε τις οδηγίες που περιγράφονται στην ιστοσελίδα www.instructables.com/id/How-To-Connect-your-Wiimote-to-your-PC-via-Blueto/. Εγκατάσταση του λογισμικού WiimoteWhiteboard καθώς και του .NET framework της Microsoft (εάν δεν είναι εγκατεστημένο στον υπολογιστή).

Στη συνέχεια κατασκευάζουμε το “στυλό” υπέρυθρων ακολουθώντας το διάγραμμα www.cs.cmu.edu/~johnny/projects/wii/pen.jpg .

?στυλός? υπέρυθρων σε αρχέγονη μορφή

Wiimote + Usb Bluetooth

Όλος ο εξοπλισμός?.

Ελεγχος λειτουργίας υπέρυθρου led με τη χρήση ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής

Έλεγχος λειτουργίας του “στυλού” με τη χρήση ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής. Η ροζ κουκκίδα είναι δείγμα ότι το led υπέρυθρων λειτουργεί όταν πατάμε το button.

Εκτέλεση του λογισμικού WiimoteWhiteboard v0.3.exe αν όλα έχουν πάει καλά θα εμφανιστεί ένα σταυρόνημα στην επάνω αριστερή γωνία της επιφάνειας προβολής. Με το “στυλό” κάνουμε ενα κλικ και αμέσως μετά θα εμφανιστεί ενα σταυρόνημα στη επάνω δεξιά γωνία και με το “στυλό” κάνουμε ενα κλικ. Ακολουθεί το ίδιο και για τις κάτω γωνίες. Μετά από το “καλιμπράρισμα” είμαστε έτοιμοι να χρησιμοποιήσουμε το διαδραστικό πίνακα. Ο “στυλός” χρησιμοποιείται σαν να είναι το αριστερό πλήκτρο από το ποντίκι. Για το δεξί πλήκτρο θα πρέπει να επιστρατευθεί ολίγη φαντασία…

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών με τον διαδραστικό πίνακα με επισκέφθηκε ο ΕΚΦΕ Ευβοίας και πάνω στη συζήτηση έπεσε μια ιδεα από τον ΕΚΦΕ που αφορούσε τη χωροθέτηση του led υπερύθρων πάνω στο “στυλό” καθώς η χρήση ενός επιπλέον  led με ορατό χρώμα για τον έλεγχο της όλης λειτουργίας του “στυλού”. Έγινε η σχετική δοκιμή με αρκετά ικανοποιητικά αποτελέσματα ως προς την ακρίβεια του “στυλού”. Ο “στυλός” από την αρχέγονη μορφή (βλέπε παραπάνω 1η εικόνα) θα έχει την παρακάτω μορφή:

Το ?στυλό? υπέρυθρων?.

Ο ?στυλός? υπερύθρων από άλλη όψη?

Ο ?στυλός? υπέρυθρων? από μια διαφορετική άποψη?

Το μυστικό στο όλο θέμα είναι η επικοινωνία του “στυλού” με το Wiimote και το καλιμπράρισμα. Θέλει λίγη εξάσκηση…

Επίσης εχθές το απόγευμα με επισκέφθηκε ο ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ευβοιας με laptop και λειτουργικό σύστημα Vista. Το laptop είχε ενσωματωμένο Bluetooth. Μετά από την επικοινωνία Wiimote-laptop ακολούθησε η εγκατάσταση του λογισμικού WiimoteWhiteboard στο laptop. Έγινε το καλιμπράρισμα και ακολούθησαν δοκιμές με λογισμικό που έχουν τα vista για tablet pc. Ολα εξελίχθησαν ομαλά και χωρίς κανένα πρόβλημα.

Από Δευτέρα 23/2/2009 θα αρχίσω να τον χρησιμοποιώ στο εργαστήριο Πληροφορικής….

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν, αν και στην αρχή τους φάνηκε λίγο παράξενο για το πως γίνεται αυτό, με τη χρήση του διαδραστικού πίνακα. Η πρώτη εκπαιδευτική χρήση έγινε στο κεφ.12 της Α Γυμνασίου στο μάθημα της Πληροφορικής και μετά από την εκτέλεση μιας εργαστηριακής άσκησης που ειχαν υλοποιήση οι μαθητές στους υπολογιστές του εργαστηρίου την προηγούμενη διδακτική ώρα.

Τους έγινε η παρουσίαση των δικτυακών τόπον, από εμένα, που είχαν εξερευρευνήση οι ίδιοι οι μαθητές την προηγούμενη διδακτική ώρα. Επίσης χρησιμοποιήθηκε το πληκτρολόγιο οθόνης (Εναρξη-Προγράμματα-Βοηθήματα- Για άτομα με ειδικές ανάγκες-Πληκτρολόγιο οθόνης) για την εισαγωγή των url’s στον φυλλομετρητή.

Για όσους το φτιάξουν προτείνω δοκιμή με το Google Earth/Ocean/Μουσείο Prado/Αρχαία Ρώμη…

Την επόμενη εβδομάδα θα τον χρησιμοποιήσω για τα υπόλοιπα κεφάλαια της 4ης Ενότητας της Α τάξης Γυμνασίου καθώς και για τα υπολογιστικά φύλλα στη Β τάξη Γυμνασίου.

καλή επιτυχία!!!!!!!!!!

Μερικά url που ίσως φανούν χρήσιμα:
http://office.microsoft.com/en-gb/help/HP030840981033.aspx
http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies-archive.cfm/1101612.html
http://www.brothersoft.com/bijieditor-5487.html
http://www.brothersoft.com/medscribbler-56181.html
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/tabletpc.mspx
http://support.microsoft.com/kb/306906
http://www.skoool.co.uk/logon.aspx?ReturnUrl=%2findex.aspx
http://www.eduscapes.com/sessions/smartboard/#1
http://www.topmarks.co.uk/
http://www.eduportal.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=239&page=1

(τελευταία ενημέρωση: Κυριακή 1/3/2009 – 23:20)

;


2 σχόλια προς “Δημιουργία διαδραστικού πίνακα με το Wiimote (I)”

  1. Μπράβο Ηλία. Πολύ καλή κίνηση. Ελπίζω από βδομάδα να έρθει και το δικό μου remote για να το δοκιμάσω. Κρίμα που δεν πρόλαβε κάποιος συνάδελφος να ετοιμάσει κάποια εργασία για αυτό για τη διημερίδα πληροφορικής. Αν πανε καλά τα πράγματα όμως, σίγουρα θα ετοιμάσουμε κάτι για επίδειξη.
    Καλή συνέχεια και ελπίζω να μας ενημερώνεις για το πως το βρίσκουν οι μαθητές.

  2. Συγχαρητήρια Ηλία,

    εκπληκτική ιδέα.
    Το μπλογκ σου μας προσφέρει πολλές ιδέες
    για να τις δοκιμάσουμε κι εμείς!

    Μανολης Νίνος
    Σ. Β. 9ου Γυμ. Περιστερίου
    http://vivliothiki.blogspot.com/

Αφήστε μια απάντηση

Copyright © ilias blog          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση