iliabellos's blog


Δραστηριότητα ιδεοθύελλας στην ενότητα 32 Α Λυκείου.
1 Μαΐου 2015, 21:48
από ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορία

1ο Λύκειο Πετρούπολης

Α3 τάξη.   31 Μαρτίου 2015.

Καθηγητής: Μπέλλος Ηλίας

Ενότητα 32η  «Η θέση των λαϊκών στη λατρεία, επισημάνσεις και προβληματισμοί».

Δραστηριότητα: Ιδεοθύελλα

Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα.

Σκοπός: να γίνει αφόρμηση για τη συγκεκριμένη ενότητα. 

Στόχοι:

οι μαθητές να θυμηθούν και να καταθέσουν τις εντυπώσεις και τα συναισθήματα που νοιώθουν όταν εισέρχονται σε ένα χριστιανικό ναό.

Να καταθέσουν ελεύθερα την άποψή τους σε κλίμα δημοκρατικό και να γίνει αυτή αποδεκτή από τα μέλη της ομάδας τους.

Να συνεργαστούν σε επίπεδο ομάδας και ολομέλειας.

Να επιλέξουν ανάμεσα σε πολλές ιδέες τη σημαντικότερη και με δημοκρατικό τρόπο να αποφασίσουν ποία είναι η σημαντικότερη ιδέα της ολομέλειας.

Να αξιοποιήσουν τα καλλιτεχνικά τους ταλέντα για να φτιάξουν πανό διακοσμημένα και προσεγμένα.

Εργασία:

«Να καταγραφούν τα συναισθήματα που νοιώθω σε ένα χριστιανικό ναό».

Αρχικά οι 24 μαθητές σχημάτισαν 6 ομάδες των 4 μελών η κάθε μία με τον εξής τρόπο: ανά 2 θρανία οι μαθητές του μπροστινού θρανίου σηκώθηκαν και μετέφεραν τις καρέκλες τους στην αντίθετη πλευρά του θρανίου, τα θρανία ενώθηκαν και σχηματίστηκαν τραπέζια εργασίας.

Οι 6 μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος που έχουν εργαστεί και στο μάθημα της ερευνητικής εργασίας με τον ίδιο τρόπο αξιοποιήθηκαν ως πολλαπλασιαστές για τους υπόλοιπους μαθητές.

Τρόπος εργασίας:

Κάθε ομάδα εξέλεξε τον ή την πρόεδρο, γραμματέα, δημοσιογράφο και υπεύθυνη ή υπεύθυνο τύπου με συγκεκριμένο το ρόλο κάθε μέλους.

Κάθε ομάδα προμηθεύθηκε χαρτιά μεγέθους Α3 καθώς και ξυλομπογιές από τον διδάσκοντα, για να γίνει η καταγραφή εντός 10 λεπτών.

Οι πρόεδροι φρόντιζαν ώστε οι ομάδες τους να εργάζονται με ησυχία, ηρεμία και να εξασφαλίζεται η δημοκρατική λειτουργία της ομάδας.

Σε περίπτωση ανησυχίας στις ομάδες ενημέρωνα τον πρόεδρο να επιληφθεί.

Οι  γραμματείς κατέγραφαν όλες τις ιδέες δίχως περιορισμό, αρκεί να είχαν άμεση ή έμμεση σχέση με το θέμα, σύμφωνα με όποιον την πρότεινε.

Ο δημοσιογράφος κάθε ομάδας  διάβαζε τα γραπτά των υπόλοιπων ομάδων και συνέλεγε ιδέες.

Ο υπεύθυνος τύπου κάθε ομάδας έπειτα από την παρέλευση του χρόνου που είχε οριστεί για την ολοκλήρωση της εργασίας, ανακοίνωνε στην ολομέλεια τις ιδέες που είχαν καταγραφεί.

Στη συνέχεια οι ομάδες είχαν στη διάθεσή τους 3 λεπτά για να αποφασίσουν τα μέλη τους ποια από τις ιδέες τους θεωρούσαν τη σημαντικότερη.                                   Όλοι οι υπεύθυνοι τύπου αφού συγκεντρώθηκαν σε μια πλευρά της αίθουσας, ανακοίνωναν στην ολομέλεια την σημαντικότερη ιδέα της ομάδας τους.

Σε κάθε πανό καταγράφονταν οι σημαντικότερες ιδέες των υπόλοιπων ομάδων

Οι ιδέες καταγράφονταν στον πίνακα και με ψηφοφορία όλων των μελών βγήκε ως σημαντικότερη ιδέα η Αγάπη.

Κάθε ομάδα κατέγραψε τη σημαντικότερη ιδέα της ολομέλειας στο πανό της.

Μεταγνωστική δραστηριότητα:

Κάθε ομάδα συνεδρίασε και συζήτησε για ποιο λόγο πρότειναν τη συγκεκριμένη ιδέα ως σημαντικότερη ιδέα της ομάδας και κατά δεύτερον πως επέλεξαν ως ολομέλεια τη σημαντικότερη ιδέα.

Έγινε η κατάθεση του σκεπτικού κάθε ομάδας στην ολομέλεια.

Στη συνέχεια έγινε η ανάρτηση όλων των πανό σε τοίχο της αίθουσας.

Τα πανό έπειτα από παρέλευση ενός μήνα παραμένουν στη θέση τους.

Οφέλη:

Μαθητές και μαθήτριες.

Χαρά για την αλλαγή, ευκαιρία για συζήτηση.

Ανάληψη υπεύθυνων θέσεων στην ομάδα.

Ελευθερία λόγου και έκφρασης.

Ισότιμη συμμετοχή στη διαδικασία και στη λήψη αποφάσεων,

Δημιουργικότητα και καλλιτεχνική έκφραση.

Μεγαλύτερο ενδιαφέρον για συμμετοχή.

Ενθουσιασμός να ακουστούν οι ιδέες τους και να γίνει όμορφο το πανό κάθε ομάδας.

Καθηγητής:

Ήρεμο και δημιουργικό κλίμα, δίχως ανταγωνισμό, λιγότερες παρατηρήσεις προς τους μαθητές.

Πολλές ερωτήσεις προς τον διδάσκοντα για τη διαδικασία και τον συγκεκριμένο τρόπο εργασίας.

Δυσκολίες:

Αναταραχή στις ομάδες μέχρι να τακτοποιηθούν τα θρανία, οι καρέκλες και οι μαθητές/μαθήτριες και να κατανοήσουν με παρεμβάσεις μου ότι είναι ένας διαφορετικός τρόπος εργασίας.

Γενικό συμπέρασμα: η διαδικασία υπήρξε πρωτότυπη, ενθουσίασε και λειτούργησε θετικά για όλους

IMG_1763IMG_1762IMG_1754IMG_1757IMG_1759IMG_1756

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δραστηριότητα ιδεοθύελλας στην ενότητα 32 Α Λυκείου.









Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων