Το online Λεξικό του Άκη Σπιτάκη!!!

Το online Λεξικό του Ακη Σπιτάκη είναι έτοιμο!!! 218 σελίδες ..πάνω από 400 κολάζ από 5.000 παιδιά!!!Καλή ανάγνωση και συγχαρητήρια στα παιδιά για την υπέροχη δουλειά που έκαναν !!! Ξεφυλλίστε το πατώντας στις παρακάτω λέξεις:

“ΤΟ ΛΕΞΙΚΟ ΤΟΥ ΑΚΗ”

 

5η Δραστηριότητα

 Στην 5η Δραστηριότητα συνδυάσαμε την Πρωταπριλιά, με την Παγκόσμια Ημέρα του Βιβλίου στις 2 Απριλίου με  μια Δραστηριότητα έκπληξη!!!Η Γιολάντα Τσορώνη Γεωργιάδη, διάβασε το παραμύθι «Ο Ψεματούρης» και τα παιδιά ζωγραφίσανε το ψέμα του μήνα που έχει το καθένα  γενέθλια!!!

3η Δραστηριότητα

 

Ο Άκης Σπιτάκης έχασε το λεξικό του

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας ανέλαβαν να βοηθήσουν τον Άκη Σπιτάκη να ξαναδημιουργήσει το Λεξικό του βρίσκοντας πράγματα και λέξεις μέσα στο Σπίτι που να αρχίζουν από Γ,γ.

Παίξτε Κρεμάλα με λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα Γ.

Κρεμάλα

Μένουμε Σπίτι…Μαζί!!!

 

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΡΑΣΗ

  • Η πανδημία του COVID-19 δημιούργησε στην εκπαιδευτική κοινότητα (σε παγκόσμιο και εθνικό επίπεδο) μια νέα πραγματικότητα γεμάτη ανησυχίες αλλά και προκλήσεις. Νέες επιμορφωτικές, εκπαιδευτικές και μαθησιακές ανάγκες αναπτύσσονται. Νέα δεδομένα επαναπροσδιορίζουν την έννοια της μαθησιακής διαδικασίας και τους άμεσα εμπλεκομένους σε αυτήν, μαθητές/τριες κι εκπαιδευτικούς. Στην παρούσα συγκυρία θεωρείται απόλυτη προτεραιότητα η συνέχιση της επαφής των μαθητών/τριών με τη μαθησιακή διαδικασία, για το χρονικό διάστημα που οι σχολικές μονάδες δεν θα λειτουργούν.

    Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια η σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασία φαίνεται ικανή να «ξεφεύγει των στενών ορίων που έχουν καθοριστεί από τους τοίχους των σχολείων» (Hogenbirk et al. 2006:9). Δημιουργούνται νέα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, καθώς η εκπαιδευτική πρακτική εμπλουτίζεται συνεχώς και δυναμικά με τις ΤΠΕ, τη χρήση του διαδικτύου και των νέων εργαλείων web 2.0 (Ζαχαρία κ.ά, 2018), αλλά και τη δημιουργία δικτύων ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και/ή τις σχολικές μονάδες. Οι δικτυώσεις δημιουργούν το πεδίο, όπου ξεπηδούν ιδέες που μπορεί να υιοθετήσει ο/η εκπαιδευτικός, να τις προσαρμόσει στις δικές του/της ανάγκες, προτιμήσεις, να τις διαμορφώσει ανάλογα με τη δυναμικότητα και την κατάσταση της τάξης του, να τις τροποποιήσει, και να τις αναπτύξει (Ιωαννίδου, 2018). Η δράση eTwinning αποτελεί ένα πολύ καλό εργαλείο ‘κατάργησης’ των τοίχων και των στενών ορίων (Ζαχαρία κ.ά, 2018) και δημιουργεί ένα ασφαλές πλαίσιο δικτύωσης των εκπαιδευτικών μονάδων, ακόμα κι αν τα σχολεία είναι κλειστά.

    Έχοντας ως βάση όλα τα παραπάνω, 30 εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Νηπιαγωγοί & Δάσκαλοι), που ήδη συνεργαζόμασταν σε άλλα eTwinning έργα, αποφασίσαμε να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε το έργο με τίτλο «ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ.. ΜΑΖΙ». Το έργο  το δημοσιοποιήσαμε αμέσως μετά την έγκρισή του σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, μέσα από σελίδες κοινωνικής δικτύωσης εκπαιδευτικών, ώστε να συμμετέχουν όσο το δυνατόν περισσότεροι εκπαιδευτικοί και να επωφεληθούν όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά. Σκοπός του έργου ήταν κυρίως η ενεργοποίηση των μαθητών/τριών εκτός σχολικής τάξης, το χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα παραμείνουν κλειστά τα σχολεία. Μέσα από το έργο αυτό θελήσαμε εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες όλης της χώρας να επικοινωνούν και να εκφράζονται, σε μια προσπάθεια να ξεπεράσουν/με ΜΑΖΙ την κρίση που βιώνουν/με.

    Η ανταπόκριση έως τώρα στο έργο είναι τεράστια και πέρα από κάθε προσδοκία. Έχουν ήδη εγγραφεί στην ομάδα μας πάνω από 200 σχολεία, περισσότεροι από 600 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ πάνω από 200 εκπαιδευτικοί είναι ήδη ενεργά εγγεγραμμένοι στην πλατφόρμα του έργου. Η γεωγραφική διασπορά αφορά σε κάθε γωνιά της χώρας, από τον Έβρο, τη Μακεδονία, τη Θεσσαλία, την Πελοπόννησο έως την Κρήτη, από την Κεφαλλονιά έως την Κάσο. Αφορά σε αγροτικές αλλά και αστικές περιοχές, σε μικρές αλλά και μεγάλες σχολικές μονάδες.

    Μένουμε Σπίτι…. Αλλά ΜΑΖΙ!!!!!!!!!

    Μεθοδολογία του έργου:

    Οι εκπαιδευτικοί θα ετοιμάζουν “προκλήσεις” τις οποίες θα ανεβάζουν στην πλατφόρμα και σε συνεργασία με τους γονείς τους, οι μαθητές/τριες θα τις υλοποιούν εάν θέλουν.

    Οι εταίροι του έργου θα χωριστούν σε ομάδες για παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού – μια που δεν υπάρχει αντίστοιχο προηγούμενο, και με την χρησιμοποίηση web2 εργαλείων, θα το παρουσιάζουν. Το Δημόσιο Twinspace θα αποτελεί πηγή πληροφοριών και εκπαιδευτικού υλικού για όλους τους εκπαιδευτικούς και γονείς που θέλουν να βρουν συμβουλές και ιδέες για την απασχόληση των παιδιών τους σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία.

    Με τη δημιουργία αφισών, τραγουδιών, παραμυθιών και κατασκευών από τα παιδιά, ώστε να αντιμετωπίσουν τον εγκλεισμό και την πανδημία, ευελπιστούμε να βοηθήσουμε με την σειρά μας όλους να βγουν/με αλώβητοι από την κρίση που βιώνουμε.

Έντυπο για Ψυχολογική Υποστήριξη Οικογενειών

Το ηλεκτρονικό έντυπο με τίτλο “Μένουμε σπίτι….Συνδε-Δεμένοι” του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, περιλαμβάνει χρήσιμες επισημάνσεις για την ψυχολογική υποστήριξη οικογενειών, παιδιών και εφήβων κατά τη διάρκεια παραμονής στο σπίτι λόγω των προληπτικών μέτρων για τον κορωνοϊό – Covid-19.

https://blogs.sch.gr/ilfona3/files/2020/03/menoumespitisyndedemenoi-psichologiki-stirixi-gia-oikogeneies-2.pdf 

Μένω σπίτι και περνάω καλά!!!

Αυτή την περίοδο ζούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις με τα παιδιά να μη πηγαίνουν στο σχολείο και να είναι στο σπίτι ψάχνοντας πράγματα να κάνουν ώστε να μη βαριούνται και οδηγώντας συχνά τους γονείς σε «απόγνωση». Παρακάτω είναι μια λίστα από ιδέες – πράγματα που τα παιδιά μπορούν να κάνουν σε κάποιες περιπτώσεις μόνα τους και σε άλλες μαζί με τους γονείς τους.

Μια προφανής ιδέα είναι το διάβασμα βιβλίων.

Εκτός από το διάβασμα βιβλίων υπάρχουν πολλές εναλλακτικές. Η λίστα είναι προσαρμοσμένη από το post 100 δραστηριότητες για παιδιά από την ιστοσελίδα aspaonline.gr

Τι μπορούμε να κάνουμε ως γονείς;

Ως γονείς οφείλουμε πρώτον να δίνουμε το καλό παράδειγμα, δεύτερον να προσφέρουμε εναλλακτικές για να απομακρυνθούν τα παιδιά από τις συσκευές και τρίτον να βάζουμε όρια, γιατί τις περισσότερες φορές δεν μπορούν να το κάνουν από μόνα τους.

Κάποιες από τις παρακάτω δραστηριότητες απαιτούν τη συμμετοχή γονέων και κάποιες όχι. Παρ’ όλα αυτά θα βρείτε 100 επιλογές για να περνάτε ακόμα πιο ευχάριστες και δημιουργικές στιγμές μακριά από την τηλεόραση, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και τις οθόνες!

  1. Παίξτε κουκλοθέατρο με κούκλες που θα φτιάξετε από κάλτσες και παλιά υφάσματα.
  2. Φτιάξτε σκιές ζώων με τα χέρια σας.
  3. Κάντε αγώνες ισορροπίας τοποθετώντας ένα μαξιλάρι ή ένα βιβλίο στο κεφάλι σας.
  4. Κατασκευάστε ένα πύργο από τραπουλόχαρτα.
  5. Δείξτε στα παιδιά ποια ήταν τα αγαπημένα παιχνίδια των δικών σας παιδικών χρόνων.
  6. Παίξτε μαξιλαροπόλεμο.
  7. Κάντε κατασκευές με τουβλάκια.
  8. Φτιάξτε κούκλες από χαρτί.
  9. Φτιάξτε τα δικά σας κόμικ.
  10. Εκδώστε μια εφημερίδα με τα νέα της οικογένειας.
  11. Δείξτε στα παιδιά φωτογραφίες των δικών σας παιδικών χρόνων.
  12. «Ανεβάστε» μια παράσταση με μαγικά κόλπα.
  13. Παίξτε «Να μην αφήσω το μπαλόνι να ακουμπήσει το πάτωμα». Τα μεγαλύτερα παιδιά μπορούν να το παίξουν με 2 ή περισσότερα μπαλόνια ταυτόχρονα.
  14. Φτιάξτε καραβάκια και αεροπλανάκια από χαρτί.
  15. Κοιτάξτε έξω από το παράθυρο και γράψτε ή ζωγραφίστε ότι βλέπετε.
  16. Βγάλτε αστείες φωτογραφίες.
  17. Συγκεντρώστε ρούχα, παπούτσια και παιχνίδια που δεν χρειάζεστε πια με σκοπό να τα δωρίσετε.
  18. Φτιάξτε κολιέ από ζυμαρικά (πένες, κοραλάκια κλπ) ή από ποπ-κορν.
  19. Κάντε μία χορογραφία και τραβήξτε τη σε βίντεο.
  20. Φτιάξτε όλοι μαζί ατομικές πίτσες με τα υλικά της επιλογής σας..
  21. Φτιάξτε τη δική σας σκηνή με σεντόνια και κουβέρτες.
  22. Παίξτε τρίλιζα.
  23. «Ζωγραφίστε» κάτι στην πλάτη του άλλου και αφήστε τον να μαντέψει τι σχεδιάσατε.
  24. Ανακαλύψτε νέα μέρη στο χάρτη και διαβάστε περισσότερα για αυτά.
  25. Παίξτε κυνήγι θησαυρού μέσα στο σπίτι. (κλικ για να διαβάσετε οδηγίες)
  26. Επιλέξετε ένα γράμμα και βρείτε αντικείμενα μέσα στο σπίτι που ξεκινάνε από αυτό το γράμμα.
  27. Ανεβάστε τη δική σας θεατρική παράσταση.
  28. Δημιουργείστε κατασκευές με υλικά που προορίζονται για τον κάδο της ανακύκλωσης.
  29. Ζωγραφίστε τα πορτρέτα των μελών της οικογένειας.
  30. Παίξτε με παζλ.
  31. Δείτε παλιά οικογενειακά βίντεο.
  32. Φτιάξτε ζωγραφιές που θα κορνιζάρετε και θα κρεμάσετε στον τοίχο.
  33. Μετατρέψτε το σπίτι σας σε spa: Βάλτε χαλαρωτική μουσική, κάντε μάσκα ομορφιάς, κάντε μασάζ κλπ.
  34. Λύστε σταυρόλεξα και γρίφους για παιδιά.
  35. Γράψτε και ηχογραφήστε το δικό σας τραγούδι.
  36. Φτιάξτε τη δική σας μυστική οικογενειακή χειραψία.
  37. Παίξτε κρεμάλα.
  38. Φυτέψτε φακές σε ένα κεσεδάκι από γιαούρτι.
  39. Διαβάστε ένα βιβλίο και ξεκινήστε ημερολόγιο ανάγνωσης.
  40. Παίξτε όνομα, ζώο, πράγμα. (Μπορείτε να προσθέσετε περισσότερες κατηγορίες από τις κλασσικές π.χ. παιχνίδι, ταινία.. για να γίνει πιο διασκεδαστικό και ενδιαφέρον το παιχνίδι!)
  41. Φτιάξτε κολάζ με τα αγαπημένα σας ζώα, χρώματα, φαγητά, ταινίες κ.τ.λ. από αποκόμματα περιοδικών.
  42. Διοργανώστε talent show.
  43. Αναπαραστήστε σκηνές από την αγαπημένη σας ταινία.
  44. Κάντε τη δική σας ραδιοφωνική εκπομπή και ηχογραφήστε την για να τη στείλετε στους παππούδες, στους νονούς κλπ.
  45. Κάντε πικνίκ στο σαλόνι.
  46. Παίξτε παιχνίδια με τράπουλα.
  47. Παίξτε κουτσό.
  48. Σκαρώστε μία αθώα φάρσα σε ένα μέλος της οικογένειας.
  49. Παίξτε το παιχνίδι των χωρών. π.χ η Δευτέρα μπορεί να είναι η μέρα της Γαλλίας: Φτιάξτε Γαλλικό φαγητό, δείτε Γαλλική ταινία, ακούστε Γαλλική μουσική.
  50. Ξεκινήστε το σύστημα διαχείρισης χρημάτων με τα 3 βάζα.
  51. Κάντε πειράματα χημείας και φυσικής.
  52. Δείξτε στα παιδιά τις φωτογραφίες τους από τότε που ήταν μωρά.
  53. Παίξτε με πλαστελίνη.
  54. Βάλτε μουσική, τραγουδήστε και χορέψτε στο ρυθμό.
  55. Παίξτε επιτραπέζια.
  56. Δημιουργήστε το δικό σας επιτραπέζιο παιχνίδι.
  57. Μαγειρέψτε ένα πιάτο διεθνούς κουζίνα.
  58. Δείτε ταινία στο σπίτι.
  59. Μεταμφιεστείτε και παίξτε παιχνίδια ρόλων.
  60. Γεμίστε το σπίτι με μπαλόνια!
  61. Διοργανώστε βραδιά καραόκε.
  62. Φτιάξτε κέικ.
  63. Θυμηθείτε ιστορίες από παλιά.
  64. Φτιάξτε αστεία αξεσουάρ από χαρτί (μάσκες, καπέλα, γυαλιά) και φορέστε τα.
  65. Γράψτε γράμματα ο ένας στον άλλον και ανοίξτε τα σε έναν μήνα, σε ένα χρόνο κλπ.
  66. Φυτέψτε σπόρους σε γλάστρα στο μπαλκόνι.
  67. Κάντε μια ζωγραφιά για τη δασκάλα (ή τον δάσκαλο).
  68. Ξεκινήστε ημερολόγιο.
  69. Διαβάστε δυνατά ο ένας στον άλλον.
  70. Στήστε ένα εστιατόριο/σχολείο/πάρτι για τα λούτρινα κουκλάκια.
  71. Κολλήστε χαρτάκια post it σε οτιδήποτε αρχίζει από Άλφα ή Βήτα κλπ.
  72. Φτιάξτε κουκλοθέατρο και ανεβάστε μια παράσταση.
  73. Μετατρέψτε μια κούτα σε σπίτι, κουκλόσπιτο, γκαράζ, καράβι, διαστημόπλοιο κλπ.
  74. Φτιάξτε τις δικές σας πολύχρωμες κηρομπογιές από παλιές ή περισσευούμενες.
  75. Σκεπάστε το τραπέζι της κουζίνας με ένα σεντόνι και μετατρέψτε το σε φρούριο.
  76. Φτιάξτε σάντουιτς δύο χρωμάτων.
  77. Μην κάνετε τίποτα. Και μην προτείνετε τίποτα! Κανένα παιδί δεν πέθανε από την βαρεμάρα. Ίσα ίσα, η βαρεμάρα κάνει καλό! Αν τα παιδιά επιμένουν ότι δεν έχουν να κάνουν ΤΙΠΟΤΑ μα ΤΙΠΟΤΑ και πεθαίνουν (μαμά σε παρακαλώ, δεν έχω τι να κάνω!) προτείνετέ τους να σας βοηθήσουν στις δουλειές του σπιτιού. Τότε σίγουρα θα σκεφτούν κάτι άλλο να κάνουν!

ΠΗΓΗ: 6O Δημοτικό Σχολείο Πάτρας