ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΘΟΥΚΥΔΙΔΗ- ΒΙΒΛΙΟ ΙΙΙ, ΠΑΡ. 70,71, 72,73,74

ΠΡΟΤΥΠΟ   ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ  ΓΕΛ  ΑΝΑΒΡΥΤΩΝ

ΣΧ.  ΕΤΟΣ:  2012-13

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΑ  ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ  ΣΤΟ  ΜΑΘΗΜΑ  ΤΩΝ  ΑΡΧΑΙΩΝ  ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ

ΚΕΙΜΕΝΟ:  ΘΟΥΚΥΔΙΔΗ  ΙΣΤΟΡΙΑ,  ΒΙΒΛΙΟ  ΙΙΙ,ΚΕΦ.70-74

ΔΙΔΑΣΚΩΝ:  ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΚΟΣ  ΗΛΙΑΣ  ( ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ)

1ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ:

ΚΕΦ.  70  παρ. 1,2,3,4

« Οι  γαρ  Κερκυραίοι  εστασίαζον…..επέκειτο  στατήρ».

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

1). Η  αντίθεση  «λόγω»- «έργω»  αποτελεί  θεμελιακή  αντίθεση  στο  έργο  του  Θουκυδίδη. Ποια  σκοπιμότητα  εξυπηρετεί  η  χρήση  της  εδώ; ( 20 μονάδες).

2). Πώς  κρίνετε  την  απόφαση  των  ολιγαρχικών  να  παραπέμψουν  τον  κυριότερο  πολιτικό  τους  αντίπαλο ( τον Πειθία)  σε  δίκη; ( 20 μονάδες)

3). α). Πώς  κρίνετε   την  απόφαση  των  Κερκυραίων  για  τήρηση  ουδετερότητας; Ποιες  ήταν  οι  πιθανότητες  επιτυχίας  μιας  τέτοιας  απόφασης μέσα  στο  πολιτικό  σκηνικό  που  διαμορφώνεται  στην  Κέρκυρα;

(15  μονάδες).

β). Τι  γνωρίζετε  για  τις  δημηγορίες  και  τη  σημασία  τους   στο  έργο  του  θουκυδίδη; ( 15  μονάδες).

4). Να  αναγνωριστούν  οι  παρακάτω  τύποι  και  να  γίνει  χρονική  αντικατάσταση:  εστασίαζον, ήλθον, υπάγουσι, λέγοντες, εψηφίσαντο

( 10  μονάδες)

5). Να  αναγνωρίσετε  συντακτικά  τους  παρακάτω  τύπους:

Αφεθέντες,την  πόλιν, ξύμμαχοι, Πελοποννησίοις, του  Δήμου ( 10  μονάδες)

6). Να  βρείτε  ομόριζες  λέξεις  των  παρακάτω  στα  Νέα  Ελληνικά ( 2  σε  καθεμία)

Εξόφληση, αποστασία,  φερέγγυος, χρήμα, όρκος ( 10 μονάδες)

2ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ

ΚΕΦ. 71,παρ. 1,2

« Δράσαντες δε τούτο…..Αίγιναν».

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

1). Ποια  είναι  τα  βασικά  σημεία  της ομιλίας  των  ολιγαρχικών; ( 20 μονάδες).

2). Τι  επιδιώκουν οι Κερκυραίοι  ολιγαρχικοί  με  την  αποστολή  πρεσβείας  στην  Αθήνα  και  γιατί  δεν  έστειλαν  αντίστοιχα πρέσβεις και  στη  Σπάρτη;

( 20  μονάδες).

3). α). Γιατί  οι  ολιγαρχικοί Κερκυραίοι  μετά  τη  δολοφονία  των αρχηγών  των  δημοκρατικών συγκάλεσαν  το  Δήμο; ( 15  μονάδες)

β). Τι  γνωρίζετε  για  τις  δημηγορίες  και  τη  σημασία  τους στο  έργο  του Θουκυδίδη; (  15  μονάδες)

4). Να  αναγνωριστούν  οι  παρακάτω  τύποι και  να  γίνει  χρονική  αντικατάσταση:  είπον, ηγείσθαι, πέμπουσι, πεπραγμένων, καταπεφευγότας ( 10 μονάδες)

5). Να αναγνωρίσετε  συντακτικά  τους  παρακάτω  τύπους:

Τούτο, την  γνώμην, πρέσβεις, διδάξοντας, επιστροφή

6). Να  βρείτε  ομόριζες  λέξεις   των  παρακάτω  στα  Νέα  Ελληνικά:

( 2  σε  καθεμία): πρέσβεις,πεπραγμένων,επιστροφή, πολέμιον, νηϊ

3ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ

ΒΙΒΛΙΟ  ΙΙΙ,  ΚΕΦ. 74, παρ. 1,2

« Διαλιπούσης  δ’ ημέρας…..ες   αυτήν».

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

1).  α). Με ποιες  λέξεις  τονίζει  ο  Θουκυδίδης  τη  συμμετοχή  των  γυναικών  στον  πόλεμο;

β). Γιατί  ο  Θουκυδίδης  προβάλλει  ιδιαίτερα  τον  ενργό  ρόλο  των  γυναικών  στις  συγκρούσεις;   (  μονάδες  20)

2). Σε  ποιες  ενέργειες  προβαίνουν  οι  ολιγαρχικοί  μόλις  αντιλαμβάνονται  την  επικράτηση  των  αντιπάλων  τους; Πού  αποδίδει  ο  Θουκυδίδης  την  ενέργεια  αυτή;  Να  καταγράψετε  τις  λέξεις  που  αποκαλύπτουν  την  ψυχολογική  τους  κατάσταση (  μονάδες  20).

3). α). Μπροστά  στο  φόβο  που  προκαλεί  ο  κίνδυνος  το  ένστικτο  της  αυτοσυντήρησης  γίνεται  εντονότερο. Με  ποια   στοιχεία  του  κεφαλαίου  74  θα  στηρίζατε  αυτή  την  άποψη; ( μονάδες  15).

β). Τι  γνωρίζετε  για  το  διαχωρισμό  των  εννοιών  «  ΑΙΤΙΑ-ΑΦΟΡΜΕΣ»,  που  κάνει  ο  Θουκυδίδης  στο  έργο  του; Ποια  η  σημασία  αυτού  του  διαχωρισμού; ( μονάδες  15).

4). Διαλιπούσης,νικά, βάλλουσαι, εκινδύνευσε, διαφθαρήναι:

α). Να  γραφούν  οι  αρχικοί  χρόνοι  των  ρημάτων

β). Να  γίνει  χρονική  αντικατάσταση  των  τύπων  (  μονάδες  10)

5). Να  γίνει  συντακτική  ανγνώριση  των  παρακάτω  τύπων:

Μάχη, αι  γυναίκες, δείσαντες, εμπόρων, διαφθαρήναι  (  μονάδες  10)

6). Με  ποιες  λέξεις  του  κειμένου  σχετίζονται  ετυμολογικά οι  παρακάτω:

Διάλειμμα, βλήμα, ελλιπής, εισιτήριο, προκατάληψη (  μονάδες  10).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *