Μέσα από τον… καθρέφτη των Συμφραστικών Πινάκων Λέξεων και τι βρήκαμε εκεί

Στο δεύτερο βιβλίο του με ηρωίδα την Αλίκη, το “Μέσα απ’  τον καθρέφτη και τι βρήκε η Αλίκη εκεί” (1871),  ο Λιούις Κάρολ βάζει την ηρωίδα του να περνά μέσα από τον καθρέφτη του δωματίου της στο “καθρεφτόσπιτο”, όπου βιώνει πολλές περιπέτειες. Εκκινώντας από το συγκεκριμένο απόσπασμα του βιβλίου αυτού, στο διδακτικό σενάριο που μόλις αναρτήθηκε στον “Πρωτέα” προτείνω να περάσουμε με τους μαθητές μας στον ποιητικό κόσμο του Γιώργου Σεφέρη μέσα από τον “καθρέφτη”  του Συμφραστικού Πίνακα Λέξεων του ποιητή που έχει αναρτηθεί στην “Ανεμόσκαλα” του ΚΕΓ.

     Συγκεκριμένα, προτείνεται η εξέταση της μορφής του Ελπήνορα μέσα από ποιήματα του νομπελίστα ποιητή. Στόχος αναφορικά με τους γραμματισμούς είναι η εξοικείωση των μαθητών (και του εκπαιδευτικού) με τη χρήση του Συμφραστικού Πίνακα Λέξεων και η συζήτηση αναφορικά με τα νέα δεδομένα που επιβάλλουν τα ψηφιακά περιβάλλοντα στις αναγνωστικές και διδακτικές πρακτικές. Βλ. περισσότερα εδώ.