Μια σχολική ιστοσελίδα μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο κατά την εκπαιδευτική διαδικασία με πολλούς τρόπους:
1. Μπορεί να λειτουργήσει ως ψηφιακή βιβλιοθήκη, όπου αποθησαυρίστηκαν κείμενα, μελέτες, καθώς και φωτογραφικό ή πολυμεσικό υλικό που συμπληρώνει το υλικό των σχολικών εγχειριδίων.
2. Λειτουργεί ως πύλη από την οποία μεταβαίνουμε σε άλλες ιστοσελίδες και σε ιστοχώρους με πολυμεσικό υλικό (βίντεο, τραγούδια, ψηφιοποιημένα αρχεία κτλ.).
3. Είναι ο χώρος ανάρτησης των πρωτότυπων εργασιών των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Ο χώρος αυτός συμπληρώνεται σταδιακά και αποτελεί την παρακαταθήκη που αφήνουν στους νεότερους συμμαθητές τους οι παλαιότεροι.
4. Αποτελεί δείγμα πολυτροπικού “κειμένου”, που διδάσκει και εμπνέει.
Τους παραπάνω στόχους φιλοδοξεί να επιτελέσει η ιστοσελίδα που άρχισε να δημιουργείται στο σχολείο μας μετά τη μετονομασία του σε 4ο Γυμνάσιο Σπάρτης “Γιάννης Ρίτσος”, στην οποία μπορείτε να μεταβείτε από εδώ.
Στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος, μάλιστα, υλοποιήσαμε εκπαιδευτικό σενάριο για τον Γιάννη Ρίτσο στα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α΄ Γυμνασίου, μια πτυχή του οποίου θα είναι και η αξιοποίηση της ιστοσελίδας αυτής.
Περισσότερα για την ιστοσελίδα του 4ου Γυμνασίου Σπάρτης “Γιάννης Ρίτσος” και την παιδαγωγική της αξιοποίηση ακολουθούν στη συνέχεια αυτής της δημοσίευσης:
Σημείωση: επειδή οι παρακάτω διευθύνσεις παραπέμπουν στην παλιά ιστοσελίδα, είναι απαραίτητο να πληκτρολογήσετε oldsite πριν από την τελευταία πλαγιοκάθετο:
π.χ. http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/oldsite/ritsos.htm
4Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ «ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ»
ΤΙ ΜΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΟΥ:
- ΓΝΩΡΙΖΩ τους Λάκωνες ποιητές:
· > Γιάννη Ρίτσο, το όνομα του οποίου φέρει το σχολείο μου: http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/ritsos.htm
· > και Νικηφόρο Βρεττάκο, τα 100 χρόνια από τη γέννηση του οποίου γιορτάσαμε το 2013: http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/2012_vrettakos.htm
Οι σελίδες αυτές προσφέρουν πολυμεσικό υλικό και αποτελούν Πύλες εισόδου σε ειδικές ιστοσελίδες για τους ποιητές.
- ΠΛΗΡΟΦΟΡΟΥΜΑΙ για τη δραστηριότητα του σχολείου στα Νέα Προγράμματα Σπουδών και συγκεκριμένα στην:
· Τοπική Ιστορία: http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/topiik_ist.htm
· Δημιουργική γραφή: http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/topiik_ist.htm
- ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ την πορεία υλοποίησης των Περιβαλλοντικών και Πολιτιστικών Προγραμμάτων του σχολείου,
- ΓΝΩΡΙΖΩ τον τόπο μου και τον προβάλλω σε όλη την Ελλάδα μέσα από τις αναρτημένες εργασίες:
http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/peribalontika_programata.htm
http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/lakonia_sparth.htm
http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/kastra.htm
- ΑΠΟΚΤΩ ΓΝΩΣΕΙΣ από τις εργασίες των συμμαθητών μου και τους βοηθώ να αποκτήσουν κι εκείνοι γνώσεις με τις δικές μου εργασίες:
http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/sxolikh_zwh.htm
- ΚΑΛΛΙΕΡΓΩ τα ταλέντα μου και δημοσιεύω κείμενά μου στη μαθητική μας εφημερίδα:
http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/math_ephhm.htm
http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/lesxh_anagnwshs.htm
http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/engl_workshop.htm
- ΞΑΝΑΖΩ τις εκπαιδευτικές μας επισκέψεις, τις εκδηλώσεις και τις γιορτές του σχολείου και συμπληρώνω τις γνώσεις που αποκόμισα από αυτές:
http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/drasthriothtes.htm
http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/aspida.htm
http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/giortes.htm
http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/ekp.episk.htm
- ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΙ την ανάγκη για συνεργασία και αλληλεγγύη με τους συνανθρώπους μου και για ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία:
http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/koinwnia.htm
http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/anoixto_sx.htm
- ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ σε μαθητικούς διαγωνισμούς:
http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/mathites_peiramatikou.htm
- ΕΞΟΙΚΕΙΩΝΟΜΑΙ με τη χρήση των ηλεκτρονικών εργαλείων και καλλιεργώ τον ψηφιακό γραμματισμό:
http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/grammatismos.htm
- ΜΕΤΑΒΑΙΝΩ στις ιστοσελίδες και τα ιστολόγια των καθηγητών μου και της τάξης μου:
http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/kentriki.htm
- ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΩ τους κινδύνους από την αλόγιστη χρήση του διαδικτύου και τις ωφέλειες από την ορθή αξιοποίηση των δυνατοτήτων του.