Καλλιέργεια του ψηφιακού γραμματισμού και της δημιουργικής γραφής με τη χρήση των Τ.Π.Ε. (Αριστεία και Καινοτομία 2012)

Αγαπητοί μαθητές,

με πολλή χαρά σάς ενημερώνω ότι το έργο μας με τίτλο “Καλλιέργεια του Ψηφιακού Γραμματισμού και της Δημιουργικής Γραφής με την  Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε.”  βραβεύτηκε στο διαγωνισμό “Αριστεία και Καινοτομία” του 2012.

Νιώθω την ανάγκη να σας ευχαριστήσω μέσα από την καρδιά μου για τη δημιουργική συνεργασία μας,  καθώς είστε οι συνδημιουργοί στις περισσότερες από τις αναρτήσεις σε αυτό το blog, αλλά και στην ιστοσελίδα του σχολείου μας, άρα το βραβείο ανήκει σε όλους μας!

Εύχομαι να είμαστε γεροί και να  συνεργαστούμε δημιουργικά  και κατά το σχολικό έτος 2012-13.

 

Ανοίξτε το πόστερ του έργου:

kallier_gram_d_gr_konduylopoulos

Σχετικά με το έργο που βραβεύτηκε:

Η ανάγκη καλλιέργειας του ψηφιακού-κριτικού γραμματισμού τονίζεται ολοένα και περισσότερο τον τελευταίο καιρό. Με αυτή τη λογική,  κατά το  σχολικό έτος 2010-11 (αλλά και  κατά τα δύο πρώτα τρίμηνα του σχολικού  έτους 2011-12, οπότε  και έληξε ο διαγωνισμός) στο πλαίσιο της καθημερινής σχολικής πρακτικής  καταβλήθηκε προσπάθεια να εξεταστούν και να αναδειχθούν οι θετικές επιδράσεις του στην εκπαιδευτική διαδικασία με μια σειρά δραστηριοτήτων που κινήθηκαν κυρίως στους παρακάτω άξονες:

  • αξιοποίηση των ηλεκτρονικών εργαλείων (Ηλεκτρονικών Λεξικών, Συμφραστικών Πινάκων Λέξεων και Σωμάτων Κειμένων) στη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας
  • παραγωγή εργασιών και κειμένων δημιουργικής γραφής από τους μαθητές με εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου και
  • δημιουργική αξιοποίηση  ιστοσελίδων και ιστολογίων.

Η προσπάθεια αυτή είχε ως στόχο την επικοινωνία και αλληλεπίδραση όχι μόνο με τους  μαθητές του σχολείου μας, αλλά και με τους γονείς τους, καθώς και με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, χάρη στη διάχυση του παραχθέντος εκπαιδευτικού υλικού μέσω του διαδικτύου.

Στο έργο συμμετείχαν με τις εργασίες και δραστηριότητες που εκπόνησαν οι μαθητές και των τριών τάξεων του σχολείου  μας. Ξεχώρισαν, ωστόσο, οι εργασίες δημιουργικής γραφής  των μαθητών της Β΄ Γυμνασίου του σχολικού έτους 2010-11 (απόφοιτων εφέτος του σχολείου) με  τίτλο «Ήμουν και  εγώ στην Άλωση της Πόλης» πάνω σε ένα εκπαιδευτικό σενάριο του Ι. Κονδυλόπουλου στο μάθημα της Ιστορίας, αλλά και οι εργασίες δημιουργικής γραφής των μαθητών της Α΄ τάξης εκείνης της χρονιάς (που από το Σεπτέμβριο θα φοιτούν  στη Γ΄) στο μάθημα των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας με τίτλο «Βιώνοντας την απόρριψη και τον κοινωνικό ρατσισμό» και «Πάνω σ΄ ένα ξένο… ποίημα»

(επισκεφθείτε τη σελίδα http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/dhmioyrgikh_grafh.htm,  για να διαβάσετε και τις υπόλοιπες εργασίες).

Η καλλιέργεια του ψηφιακού-κριτικού  γραμματισμού επιχειρήθηκε μέσω συγκεκριμένων αναρτήσεων στην ιστοσελιδα του σχολείου αλλά και με εργασίες που εκπόνησαν οι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας με τη χρήση ηλεκτρονικών λεξικών . Οι ίδιο συν-δημιούργησαν με τα σχόλια τους  τη γιορτή για  την επέτειο του Πολυτεχνείου .

Για να διαβάσετε περισσότερες εργασίες των μαθητών/τριών, ανοίξτε τα αρχεία αυτού του ιστολογίου (από τη στήλη δεξιά)  και επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του 4ου Γυμνασίου Σπάρτης “Γιάννης Ρίτσος” .

1 σχόλιο για το “Καλλιέργεια του ψηφιακού γραμματισμού και της δημιουργικής γραφής με τη χρήση των Τ.Π.Ε. (Αριστεία και Καινοτομία 2012)”

Τα σχόλια δεν επιτρέπονται.