Βίντεο: Ποιος θα κερδίσει τον αγώνα; Ένα ρομπότ προκαλεί τον Γερμανό πρωταθλητή στο πινγκ πονγκ

Από το news247.gr

Θεωρείται το πιο γρήγορο ρομπότ στον κόσμο. Το Kuka Kr Agilus βρέθηκε να παίζει μια παρτίδα πινγκ πονγκ με τον Γερμανό πρωταθλητή Timo Boll (Vid). Μπορεί το δημιούργημα να κερδίσει τον δημιουργό; Όχι ακόμα, τουλάχιστον στο πινγκ-πονγκ

The Duel_ Timo Boll vs. KUKA Robot

Σχόλιο: Πρόκειται για διαφημιστικό βίντεο και προφανώς είναι επεξεργασμένο σε άγνωστο βαθμό…. παραμένει όμως ενδιαφέρον….

 

O Serge Haroche στη Ναυτεμπορική

Ο Serge Haroche μίλησε στη Ναυτεμπορική για τη δουλειά του, που του χάρισε το Βραβείο Νόμπελ Φυσικής το 2012 και συμβουλεύει τους νέους επιστήμονες.

Πηγή: Ναυτεμπορική 16/2/2014

Ένα ηλιακό σύστημα σαν το δικό μας

Αναδημοσίευση από το www.naftemporiki.gr  3/12/2012

http://www.naftemporiki.gr/story/737581

Μια ομάδα αστροφυσικών του Γερμανικού Κέντρο Αεροδιαστημικής εντόπισε το πιο πολυπληθές ηλιακό σύστημα μέχρι σήμερα, ανακάλυψη που αποτελεί σημαντικό βήμα στην έρευνα για κόσμους που μοιάζουν με το δικό μας, με απώτατο σκοπό την ανακάλυψη μιας «δεύτερης Γης».

Σύμφωνα με το άρθρο που δημοσιεύεται στο περιοδικό Astrophysical Journal, επτά πλανήτες περιστοιχίζουν το άστρο ΚΟΙ-351 (Kepler Object of Interest -351), 2.500 έτη φωτός μακριά μας, ενώ βρίσκονται σε διάταξη παρόμοια με αυτή του Ηλιακού μας Συστήματος: οι μικρότεροι βραχώδεις πλανήτες στις εσωτερικές τροχιές και οι μεγαλύτεροι αέριοι γίγαντες σε πιο μεγάλες τροχιές γύρω από το άστρο τους. Οι τρεις εσωτερικοί πλανήτες μάλιστα έχουν περιόδους περιστροφής  60, 211 και 331 ημερών, αρκετά κοντά στους χρόνους που χρειάζονται ο Ερμής, η Αφροδίτη και Άρης για να κάνουν μία περιστροφή γύρω από τον Ήλιο.

Σύμφωνα με τους συγγραφείς της μελέτης κανένα άλλο πλανητικό σύστημα δε δείχνει τόσες ομοιότητες με τον κόσμο μας στην αρχιτεκτονική του όσο το σύστημα γύρω από το ΚΟΙ-351.  «Η ανακάλυψη αυτού του σύνθετου πλανητικού συστήματος μας βοηθάει να κατανοήσουμε καλύτερα τις διαδικασίες που ευθύνονται για τη δημιουργία τέτοιων συστημάτων», δήλωσε σχετικά ο Χάικε Ράουερ, επικεφαλής για την έρευνα εξωπλανητών του γερμανικού Ινστιτούτου Πλανητικής Έρευνας, και καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Βερολίνου.

Μέχρι σήμερα είναι γνωστοί περίπου 1.000 εξωπλανήτες, όμως γνωρίζουμε μόνο 170 άστρα που φιλοξενούν περισσότερους από έναν πλανήτη. Αυτό δε σημαίνει πως τα υπόλοιπα άστρα δε περιτριγυρίζονται από περισσότερους πλανήτες, όμως ο εντοπισμός τους είναι δυσκολότερος, καθώς η παρουσία πολλών πλανητών μπορεί να δυσκολέψει την ανάγνωση και ανάλυση των παρατηρήσεων. Για τη συγκεκριμένη ανακάλυψη μάλιστα χρειάστηκε η ανάπτυξη εξειδικευμένου λογισμικού, στο οποίο χρησιμοποιήθηκε ένας αλγόριθμος που επέτρεψε στους επιστήμονες να φιλτράρουν τα δεδομένα από το διαστημικό τηλεσκόπιο Κέπλερ, το οποίο υπέδειξε περισσότερους από 3.500 πιθανούς πλανήτες.

Στην αναζήτηση εξωπλανητών, οι ερευνητές ενδιαφέρονται για περιοδικές μεταβολές στη φωτεινότητα ενός άστρου, που ίσως να προκαλείται από κάποιον πλανήτη που παρεμβάλλεται εκείνη τη στιγμή μεταξύ του άστρου και του τηλεσκοπίου. Καθώς τα δεδομένα από τις παρατηρήσεις είναι πολλά, τεχνολογικές εξελίξεις όπως αυτή αναμένεται να βοηθήσουν στην αξιοποίηση μεγάλου όγκου δεδομένου, ειδικότερα από μελλοντικά διαστημικά τηλεσκόπια.

Διαστημόπλοια με ελκτικές ακτίνες….μπορεί να γίνει πραγματικότητα

Στα μυθηστορήματα επιστημονικής φαντασίας τα διαστημόπλοια έχουν ελκτική ακτίνα. Αυτό μπορεί να γίνει πραγματικότητα, δείτε το άρθρο από τη Ναυτεμπορική

http://www.naftemporiki.gr/story/719461

Μπιφτέκια εργαστηρίου;;;

Τώρα δεν είμαι σίγουρος ότι πρέπει να πανηγυρίζουμε!!!! Δείτε το άρθρο στο tvxs.gr

Μπιφτέκια εργαστηρίου

2o Θερινό Σχολείο πληροφορικής “Train Brain”

Το 2ο Θερινό Σχολείο Πληροφορικής ξεκίνησε στις εγκαταστάσεις του ΕΕΥΕΜ του ΕΑΠ την Δευτέρα 1/7/2013. Συμμετείχαν 12 μαθητές της Α’ Λυκείου σχολείων της Πάτρας, χωρισμένοι σε ομάδες  οι οποίοι ανέλαβαν project σε επιλεγμένα θέματα πληροφορικής/νέων τεχνολογιών.

Το σχολείο (οι μαθητές μας πρότειναν να πάψουμε να το λέμε σχολείο!!!) πήγε εξαιρετικά και ενθουσίασε τα παιδιά, τα οποία παρουσίασαν τις εργασίες τους τη Δευτέρα 22/7/2013. Περισσότερες πληροφορίες για τη δράση “Θερινό Σχολείο train brain” μπορείτε να βρείτε στο site του σχολείου στη διεύθυνση http://eeyem.eap.gr/summerschool/.

Ετοιμαζόμαστε και σχεδιάζουμε ήδη το 3ο Θερινό Σχολείο τον Ιούλιο του 2014!!!!!! Ενδιάμεση δράση θα είναι το  2ο trekking at Science τη σχολική χρονιά 2013-2014!!!

 

Ερευνητική Εργασία: Ελεύθερη πτώση με το Scratch

Στις 25/4/2013 παρουσιάστηκε ενδοσχολικά στο Λύκειο Καστριτσίου η ερευνητική εργασία 15 μαθητών της Α’ Λυκείου με τίτλο “Πρόσομοίωση προβλήματος ελεύθερης πτώσης με το εργαλείο προγραμματισμού Scratch”
Σκοπός της εργασίας ήταν να προσομοιωθεί το πρόβλημα της ελεύθερης πτώσης σώματος από ύψος H από την επιφάνεια του εδάφους και για διαφορετικές τιμές της επιτάχυνσης της βαρύτητας. Ο αλγόριθμός θα έπρεπε να υπολογίζει την τιμή του χρόνου πτώσης και της ταχύτητας πρόσκρουσης στο έδαφος.
Επιλέχθηκε το εργαλείο scratch λόγω της απλότητας του που επιτρέπει να επικεντρώσουν οι μαθητές στη λογική του αλγορίθμου και όχι στο συντακτικό των εντολών.
Οι μαθητές εργάστηκαν σε τρεις ομάδες για να δημιουργήσουν α) το σενάριο scratch για την επιταχυνόμενη κίνηση και την επίλυση του προβλήματος β) τα σενάρια scratch για τη διεπαφή χρήστη και γ) τα διαφορετικά γραφικά που ήταν απαραίτητα για την υλοποίηση του σκηνικού και των χαρακτήρων που επιλέχθηκαν.
Παρότι οι τρεις ομάδες είχαν διακριτούς ρόλους συνεργάστηκαν εξαιρετικά για να συνδυάσουν τα επιμέρους στοιχεία σε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα.

Η Ζωή μας ποδήλατο!

Στις 23/4/2013 παρουσιάστηκε ενδοσχολικά στο Λύκειο Καστριτσίου η ερευνητική εργασία 21 μαθητών της Β’ Λυκείου με θέμα το ποδήλατο και τίτλο “Η ζωή μας ποδήλατο”.

Οι μαθητές διερεύνησαν την ιστορία του ποδηλάτου και τις σύγχρονες αστικές, επαγγελματικές και αθλητικές εφαρμογές του. Το αποτέλεσμα της

εργασίας ήταν ένα συνεργατικός δικτυακός τόπος (wiki) στη διεύθυνση http://podilato.wikidot.com

Πρόταση Εργαστηριακής Άσκησης – Α’ Λυκείου

Σκοπός της άσκησης είναι η μέτρηση της επιτάχυνσης ενός αμαξιδίου που έλκεται από βαρύδι μέσω τροχαλίας. Μετριέται η ταχύτητα του αμαξιδίου σε τέσσερα σημεία και οι αποστάσεις των σημείων αυτών από την αρχή. Κατόπιν χαράζεται η ευθεία 

και από την κλίση της υπολογίζεται η επιτάχυνση.

Η άσκηση αναπτύχθηκε δοκιμάστηκε και εκτελέστηκε για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2012-2013 με τους μαθητές των Α2, Α3 και Α4 τάξεων του ΓΕΛ Καστριτσίου. Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν πολύ καλά και η πλειοψηφία τους ολοκλήρωσε την άσκηση με επιτυχία, υπολογίζοντας την επιτάχυνση του αμαξιδίου.

Δείτε το σενάριο και το φύλλο εργασίας εδώ

Αναδημοσίευση από το www.protothema.gr

Το ηλιακό αεροπλάνο έτοιμο να πετάξει!

Η ώρα για την πρώτη εμφάνιση του Solar Impulse πλησιάζει. Το πρωτότυπο ηλιακό αεροπλάνο έφτασε στις ΗΠΑ τον προηγούμενο μήνα από την Ελβετία και πλέον η συναρμολόγησή του έχει ολοκληρωθεί, σύμφωνα με τον εξειδικευμένο, σε θέματα τεχνολογίας, διαδικτυακό τόπο cnet.

Το Solar Impulse έχει τη δυνατότητα να πετάει ακατάπαυτα για 26 ώρες, τόσο κατά τη διάρκεια της ημέρας όσο και τη νύχτα, με τη μέση ενεργειακή του κατανάλωση να μην ξεπερνά εκείνη ενός… σκούτερ!

Περισσότερες λεπτομέρειες εδώ: http://www.protothema.gr/world/article/?aid=267549

Copyright © Γιάννης Κάτσενος, Το ιστολόγιo μου….          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση