iharbali's blog

a blog for Teaching English as a Foreign Language in Public Junior Secondary Schools

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΡΑΤΟΥΛΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ

Ιούν 201413

sempter_till_june2014 809«ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ ΤΟΠΙΚΩΝ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ»

Οι μαθητές του Α1 τμήματος του Γυμνασίου Καράτουλα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, με υπεύθυνους καθηγητές τους: Ζαφειρόπουλο Χρήστο-ΠΕ03(συντονιστής) και Χάρμπαλη Ιουλία-ΠΕ06, υιοθέτησαν το ρόλο του καλλιεργητή και μεταποιητή τοπικών προϊόντων. Οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν κατά την διάρκεια του περιβαλλοντικού προγράμματος με τίτλο «Καταγραφή και Μοντελοποίηση Τοπικών Προϊόντων», υπό την εποπτεία και συνέργεια του διευθυντή του Γυμνασίου Καράτουλα Κόρδα Θεόδωρο και του υπεύθυνου Σχολικών Δραστηριοτήτων Δ.Δ.Ε.  Ηλείας Γοροζίδη Γεώργιου και τη συνδρομή της Καταναλωτικής Συνείδησης.

sempter_till_june2014 811Αξιοποίησαν τις δυνατότητες που τους παρείχε ο περιβάλλον σχολικός χώρος καθώς συμμετείχαν σε κλάδεμα σταφίδας, ενώ πρασίνισαν την αυλή του σχολείου τους φυτεύοντας οπωροκηπευτικά (κρεμμύδια, μαρούλια, φασόλια, πατάτες, σπανάκι, άνηθο, δυόσμο κ.α.) και καλλιεργώντας τα με βιολογικές μεθόδους. Παράλληλα, όλες τις δράσεις τους τις αποτύπωσαν εικαστικά (αφίσα, δημιουργία απολιθωμάτων, ζωγραφιστά πιάτα, τρισδιάστατα αντικείμενα κ.α.) και μέσα από φύλλα εργασίας, αξιοποιώντας μαθηματικά μοντέλα.

Τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, κυρίως, κατά το στάδιο της μεταποίησης όταν κλήθηκαν να φτιάξουν πάστα ελιάς και αρωματικά έλαια δίνοντας στα καθημερινά προϊόντα μια gourmet εκδοχή και απολαμβάνοντας το γευστικό αποτέλεσμα, το οποίο τα ενθουσίασε. Τη γλυκιά διάσταση στο περιβαλλοντικό τους πρόγραμμα έδωσε η κατασκευή μαρμελάδας και γλυκού από φράουλα το οποίο τίμησαν δεόντως μαζί με τους συμμαθητές τους. Μάλιστα, αναμένουν να μαζέψουν προϊόντα από τον κήπο τους μέχρι τη λήξη της χρονιάς, για να συνεχίσουν τις γευστικές τους δημιουργίες.

Οι δράσεις αυτές σεβόμενοι την πολυμορφία και την διαφορετικότητα επιφέρουν εκπαιδευτική συμμετρία, άρση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων,  βοηθούν τους μαθητές να ανταποκριθούν σε διαφορετικούς ρόλους και συμβάλλουν στη δημιουργία περιβαλλοντικής και καταναλωτικής συνείδησης, καθώς τα παιδιά συμμετέχουν στην παραγωγή, στην μεταποίηση και στην κατανάλωση υγιεινών προϊόντων που τα ίδια έχουν φτιάξει.

από κάτω από: Σχολικές Δραστηριότητες| με ετικέτα , , ,  |  | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΡΑΤΟΥΛΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Πρόσφατα σχόλια

Translate



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων