Pixton comic creation 2016
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ ΣΤΟΝ ΠΥΡΓΟ
Με επιτυχία η εκδήλωση του Σαββάτου στο Διοικητήριο
Οι μαθητές της Ηλείας κοντά στα μυστικά του …Εγκεφάλου
Η ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ ΣΤΟΝ ΠΥΡΓΟ
Με την συμμετοχή 5 Σχολείων της Ηλείας, ανάμεσά τους και το Γυμνάσιο Καράτουλα, και του Τμήματος Βιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η εκδήλωση-ημερίδα για τα μυστικά του ανθρωπίνου Εγκεφάλου, το πρωί του Σαββάτου 2 Απρίλιου στον Συνεδριακό χώρο της Περιφερειακής Νεότητας Ηλείας στον Πύργο.
Την Ημερίδα προλόγισε η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Βιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Μαριγούλα Μαργαρίτη, που μίλησε για την επέκταση του προγράμματος «Τα σχολεία πηγαίνουν …Πανεπιστήμιο», ένα επιστημονικό πρόγραμμα, που τα τελευταία χρόνια λειτούργησε ως παρακίνηση και για μαθητές από την Ηλεία να συμμετάσχουν και να γνωρίσουν τις εξελίξεις της πειραματικής-ερευνητικής προσπάθειας για τον Εγκέφαλο και τις λειτουργίες του.
Η Ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της «Εβδομάδας Ενημερώσεως για τον Εγκέφαλο» της διεθνούς εκστρατείας πληροφόρησης που υλοποιείται για την έρευνα του νευρικού συστήματος σε Σχολεία και στην Ελλάδα. Διοργανωτής της ήταν η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Νομού Ηλείας με την συνεργασία του Τμήματος Βιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών
Η ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΡΑΤΟΥΛΑ
Το Σχολείο προλόγισε η Διευθύντρια κ. Ανδρομάχη Λέλλα, και στη συνέχεια παρουσιάστηκε το πρόγραμμα «Η Μνήμη συνοδός στο παρόν και το μέλλον».
Οι μαθητές και οι μαθήτριες από το Γυμνάσιο Καράτουλα μέσα από κείμενα τους και παιχνίδια εξήγησαν τον τρόπο που ερμηνεύουν την παρουσία της μνήμης και των στοιχείων που την βοηθούν να συνοδεύει τις ανθρώπινες σκέψεις και πράξεις σε όλην μας την ζωή.
Μάλιστα έγινε χρήση και των νέων τεχνολογιών, με την μορφή ….. τηλεπαιχνιδιού, κάτι που ενθουσίασε το κοινό που παρακολουθούσε.
“Σκαλίζοντας τη μνήμη: A visit by a dietician”
For a holistist approach to the topic to this year’s project for the Brain Awareness Week we invited to our school the dietician Maria Christakopoulou, who gave a talk on the nutrients which enhance memory ability, a brain pattern related to learning and acquisition.
She paid attention to the importance of a healthy diet based on quality and variety of food, which includes 5 homemade,well-cooked meals that shouldn’t be skipped. She also mentioned that a healthy diet should be adopted in our lifestyle and to achieve this we ought to inform students to become educated consumers.
Furthermore, she made a reference to the harmful effects of sugar to our organism by showing the following video.
Finally, she concluded by stating the specific nutrients which preserve memory.Later on students reflected on what they had learned, collected all the necessary material and created a leaflet with canva to be distributed to their classmates.
“Σκαλίζοντας τη μνήμη: Artistic Workshop”
Today we were honoured to have Katerina Andreou, arstist, at our school who led the artistic workshop of our project about memory. Students had the chance to learn about illusions and how the brain conceives beauty and how memory works. The outcome of this workshop is an animation video with the students of 3rd Grade starring in… We are looking forward to watching it soon!!!
“Σκαλίζοντας τη μνήμη: A visit by a scientist”
Thanos Svoukas is a Nuclear Medicine Specialist who visited our school to give a lecture on memory. You can take a look at his presentation entitled “μνήμη χρυσόψαρου” to find out more about the topic.
Learn by doing…Present Perfect Simple
Teaching grammar puzzles teachers because it’s crucial to teach grammatical structures but it’s at the same time inattractive due to the theory taught with various irrelularities and the numerous pages of worksheet handed out for HW. Even if theaching is combined with visual or multimedia stimuli, students get bores easily or do not absorb knowledge in depth. So, why dont’ we follow Dewey?
“Learn by doing” is the answer!
Process:
On the blackboard the teacher introduces the topic giving an example.
“-Who has ever swum in a river?”
and writes down the full anwer. Students spot how the tense is formed and action starts…
They pick a card with an activity, stand up and interview all their classmates using the form indicated on the blackboard.
At the end, the survey’s results are jotted down on the board and students decide on the usage of Present Perfect Simple.
*Inspired by Aphrodite Giouris, a colleague.Her passionate work is presented on her blog.
Κοντά στις επιστημονικές εξελίξεις της Βιολογίας
Στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του Σχολείου οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γυμνασίου Καράτουλα επισκέφτηκαν το Πανεπιστήμιο Πατρών. Όπως και πέρυσι έτσι και φέτος υπάρχει επιστημονική συνεργασία μεταξύ του Γυμνασίου και του Τμήματος Βιολογίας Πανεπιστημίου Πατρών στο θέμα της προβολής των δυνατοτήτων του Εγκεφάλου και την εν γένει κατανόηση του από τους μαθητές.
Ανάμεσα στους χώρους που επεσκέφθησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες, συνοδευόμενοι από τους Εκπαιδευτικούς τους, ήταν τα Εργαστήρια Μοριακής Βιολογίας, οι χώροι πειραμάτων και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας. Εκεί οι διδάσκοντες και οι συνεργάτες του Πανεπιστημίου εξήγησαν στους μαθητές μεθόδους πειραμάτων, αλλά και τον τρόπο ανάλυσης του ανθρώπινου αίματος. Στο Μουσείο μάλιστα είδαν τα εκθέματα που έχουν συγκεντρώσει οι ερευνητικές ομάδες του Πανεπιστημίου, για να εφαρμόσουν τα επιστημονικά δεδομένα.
Οι μαθητές διατύπωσαν τις δικές τους ερωτήσεις και μπόρεσαν να βρουν απαντήσεις σε απορίες τους. Τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του Γυμνασίου υποδέχθηκαν και μίλησαν μαζί τους ο κ. Βασίλειος Χονδρόπουλος, Καθηγητής Βιολογίας, η κ. Μαριγούλα Μαργαρίτη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, ο κ. Σωτήριος Τσάκας, μέλος του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού και η Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια κ. Κορίνα Ατσοπάρδη, οι οποίοι οδήγησαν τους μαθητές και τις μαθήτριες σε γνωστές και άγνωστες πτυχές των εξελίξεων της Επιστήμης της Βιολογίας, ενώ απάντησαν στις απορίες τους.
Μετά το Πανεπιστήμιο, το Γυμνάσιο Καράτουλα επισκέφθηκε το Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών, ένα σύγχρονο και λειτουργικό κτίριο που φιλοξενεί αρχαιότητες από τα περισσότερα μέρη της Αχαΐας. Εκεί είχαν την δυνατότητα να θαυμάσουν τα περίφημα Ψηφιδωτά της Συλλογής του Μουσείου και να ξεναγηθούν σε αντικείμενα από την Μυκηναϊκή μέχρι την Ρωμαϊκή εποχή, βλέποντας από κοντά όσα έχουν διδαχθεί στις σχολικές αίθουσες στο μάθημα της Ιστορίας. Η όλη επίσκεψη στην Πάτρα ολοκληρώθηκε με μία περιδιάβαση στους δρόμους του Ιστορικού κέντρου της πόλης.
“Σκαλίζοντας τη μνήμη: useful videos”
- Let’s test how memory works on animals. Watch the video students shot while visiting the Laboratory of Human & Animal Physiology:
- Wath a video about how memory is formed and how it gets lost
- An animation video about Alzheimer : through the eyes of a patient…
Πρόσφατα σχόλια