Παίζοντας… με τα συναισθήματα

Δραστηριότητα με στόχο την ενθάρρυνση της συναισθηματικής έκφρασης για μικρούς και μεγάλους. Όποια οικογένεια επιθυμεί μπορεί να παρακολουθήσει την παρακάτω αφήγηση της ιστορίας «Ένας καλόκαρδος καρχαρίας». Ακολούθως, προτείνεται ένα μέλος της οικογένειας να διαλέξει έναν ήρωα από την ιστορία και να μιμηθεί το συναίσθημα του στα υπόλοιπα μέλη. Όποιος από την οικογένεια βρει πρώτος την απάντηση (το σωστό συναίσθημα αλλά και τον ήρωα) συνεχίζει. Έχουμε στο μυαλό μας ότι τα παιχνίδια είναι ο ελεύθερος χώρος συναισθηματικής έκφρασης των παιδιών και αρά μπορούν να αποτελέσουν ένα ασφαλές πλαίσιο για να επικοινωνήσουν και τα δικά τους συναισθήματά.

https://www.youtube.com/watch?v=wsH6Fo33xlo&feature=emb_title

 

Ώρα για παιχνίδι…

Παρακάτω παραθέτω δύο ανοιχτά ηλεκτρονικά βιβλία από τις εκδόσεις Καστανιώτη. Στα βιβλία αυτά μπορείτε να βρείτε ιδέες δημιουργικής απασχόλησης για παιδιά προσχολικής ηλικίας αλλά και μεγαλύτερα παιδιά. Βάλτε φαντασία και ελπίζω να τα χαρείτε!

https://www.kastaniotis.com/book/978-960-03-5746-2

https://www.kastaniotis.com/book/978-960-03-1733-6

 

Πώς να μιλήσουμε στα παιδιά για την πανδημία… (χρήση ιστοριών)

Στο άρθρο αυτό δανείζομαι κάποιες ιστορίες που μου φάνηκαν ιδιαίτερα αξιόλογες… ιστορίες που οι γονείς θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν προκειμένου να εξηγήσουν στα παιδιά τους την αλλαγή της καθημερινότητας τους ως αποτέλεσμα μίας πανδημίας που ακούει στο όνομα “κορωνοϊός”.

Ακόμη και αν φαίνεται ανούσιο, ειδικά αν το παιδί δείχνει να το διασκεδάζει και να χαίρεται την καθημερινότητά του αποβάλλοντας την πίεση που ίσως αισθανόταν το προηγούμενο διάστημα, είναι πολύ σημαντικό να πληροφορήσουμε τα παιδιά για αυτήν την αλλαγή που βιώνουν στην καθημερινότητά τους. Αυτό γίνεται με την παροχή ερεθισμάτων -βλ. ιστορίες παρακάτω- ανάλογων της ηλικίας τους ώστε με απλό τρόπο να έχουν και αυτά πρόσβαση στην πληροφορία. Κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο καθώς προσφέρει στα παιδιά μία αίσθηση ελέγχου -“ότι και εγώ γνωρίζω τί συμβαίνει γύρω μου, άρα μπορώ να κάνω κάτι για αυτό”. Έτσι, επιτρέπει τη διαχείριση αρνητικών συναισθημάτων (π.χ. άγχος, φόβο) που σε αντίθετη περίπτωση θα γιγαντόνονταν αν τα παιδιά αφήνονταν να επεξεργαστούν μόνα τους μία κατάσταση άγνωστη για αυτά.



Λήψη αρχείου

https://www.openbook.gr/i-agnosti-kyra/



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Οι παραπάνω ιστορίες μπορούν να αξιοποιηθούν σε στιγμές ηρεμίας και χαλάρωσης προκειμένου τα παιδιά να κατανοήσουν την παρούσα κατάσταση, αλλά και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους σε σχέση με την πανδημία. Επίσης, οι γονείς θα είχε νόημα να δώσουν την δυνατότητα στα παιδιά τους να ζωγραφίσουν κάτι που κράτησαν από την αφήγηση της ιστορίας και ακολούθως να τα ενθαρρύνουν να παρουσιάσουν τη ζωγραφιά αυτή –στο βαθμό που τα ίδια το επιθυμούν. Οι δύο πρώτες ιστορίες («Covibook – Το όνοµά µου είναι Κορονοϊός» και «Η άγνωστη κυρά») προτείνονται σε παιδιά των πρώτων τάξεων του Δημοτικού.

Καλή απόλαυση!

Χρήσιμες οδηγίες για τη διαχείριση της κρίσης για τα παιδιά και τις οικογένειες

Η Α’ Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική του Αιγινητείου νοσοκομείου έχει εκδώσει έναν χρήσιμο οδηγό για την αντιμετώπιση των ενδεχόμενων συνεπειών που μπορεί να φέρουν τα περιοριστικά μέτρα στην καθημερινότητα της οικογένειας στα πλαίσια της ανάγκης περιορισμού του ιού Covid-19. Στην ίδια ιστοσελίδα που παραθέτω παρακάτω υπάρχουν πολλές ακόμη και ενδιαφέρουσες πληροφορίες.

https://apsych.med.uoa.gr/odigoi/odigies_gia_paidia_kai_oikogeneies/

 

 

 

Καλωσορίζοντας σας …

Το ιστολόγιο αυτό δημιουργήθηκε ως απάντηση στη νέα πραγματικότητα που βιώνουμε σήμερα λόγω της εμφάνισης του ιού Covid-19. Σε μία περίοδο που η “φυσική” απόσταση επιβάλλεται ως μέτρο προστασίας της υγείας όλων μας, έχουμε ακόμη την επιλογή να μείνουμε συνδεδεμένοι! Εύχομαι, λοιπόν, το παρόν ιστολόγιο να συμβάλλει σε αυτήν την κατεύθυνση έως ότου η περίοδος αυτή κάνει τον κύκλο της.

Σε αυτό το χώρο θα αναρτώνται προτάσεις για δραστηριότητες δημιουργικής απασχόλησης για μικρούς και μεγάλους, ψυχοεκπαιδευτικές δραστηριότητες για παιδιά σχετιζόμενες με τη διαχείριση της παρούσας κατάστασης, καθώς και προτάσεις για τους γονείς που την περίοδο του locdown καλούνται να διαχειριστούν μία διαφορετική / πρωτόγνωρη καθημερινότητα. Εύχομαι να σας φανούν χρήσιμες και να τις απολαύσετε…

Κλείνοντας, παραθέτω ένα απόσπασμα, που παρά το ότι δημιουργείται αρκετά χρόνια πίσω, μοιάζει πολύ επίκαιρο…

“Έχουμε την εξυπνάδα και τις ικανότητες να δημιουργούμε τεχνολογία θαυμαστή, που προκαλεί δέος. Χρειάζεται ωστόσο πολλή δουλειά ακόμη για την επεξεργασία κάποιου αξιόπιστου τρόπου για τη συνύπαρξη και συνεργασία των λαών. Τώρα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε την εξυπνάδα μας για να το κατορθώσουμε. Όταν τ’ αποφασίσουμε ολόψυχα, πως τούτη είναι η στιγμή και πως είναι απαραίτητο, θα το πετύχουμε.” (Σατίρ, 1989)

Καλή περιήγηση!

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση