ΘΕΜΑ: «ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ »
Τάξη: Β΄ του 19ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Στεργίου Γλυκερία Σκοπός του προγράμματος:
Να κατανοήσουν οι μαθητές τη σχέση υγιεινής διατροφής και στοματικής υγιεινής. Στόχοι του προγράμματος:
Οι δραστηριότητες ήταν βιωματικές και προϋποθέτανε την ενεργή συμμετοχή των μαθητών. Χρησιμοποιήθηκαν μέθοδοι ενεργητικής μάθησης όπως: καλλιτεχνική δημιουργία, εργασία σε ομάδες. Παιχνίδι γεύσεων: Οι μαθητές δοκίμασαν καραμέλα και μετά μήλο και τέθηκε το ερώτημα: «Πώς νιώθουν – αισθάνονται τα δόντια τους;» Το ίδιο ερώτημα τέθηκε δοκιμάζοντας σοκολάτα και στη συνέχεια καρότο. Με αυτό τον τρόπο μιλήσαμε για την κυρα – Τερηδόνα και τη σχέση τροφών και υγιεινής των δοντιών (Διαβάσαμε το βιβλίο του Τριβιζά «Η Δόνα Τερηδόνα και η γαμήλια τούρτα). Πληροφορίες για ομάδες τροφίμων: Οι μαθητές έκοψαν από περιοδικά φωτογραφίες από τρόφιμα που είναι φίλοι των δοντιών και φωτογραφίες από τρόφιμα που είναι εχθροί των δοντιών. Έτσι κατασκεύασαν μια αφίσα τόσο με τρόφιμα υγιεινά για τα δόντια όσο και μη υγιεινά. Κατασκευή διατροφικής πυραμίδας: Επόμενο βήμα ήταν η κατασκευή της διατροφικής πυραμίδας είτε με υλικό από περιοδικά είτε με ζωγραφιές των παιδιών.
Εκμάθηση σωστού βουρτσίσματος των δοντιών: Βουρτσίσαμε τα δόντια μας και χρησιμοποιήσαμε στοματικό διάλυμα και οδοντικό νήμα. Επίσκεψη στο σχολείο από οδοντίατρο. Διαβάσαμε το βιβλίο «Δε φοβάμαι τον οδοντογιατρό» της Κ. Γιαννίκου και συζητήσαμε το ρόλο του οδοντογιατρού για την υγεία των δοντιών μας, καθώς και πως δεν πρέπει να νιώθουμε φόβο στις επισκέψεις μας. Έτσι με χαρά υποδεχθήκαμε την οδοντίατρο, που ήρθε στο σχολείο. Αποτελέσματα Πιστεύω ότι οι μαθητές έμαθαν, δημιούργησαν και διασκέδασαν. Έτσι τελειώνοντας το πρόγραμμα γράψαμε ένα τραγουδάκι, «Ο Μιχάλης ο Γλυκούλης», του οποίου η θεματολογία έγινε αφίσα και πρόσκληση για τη γιορτή λήξης του σχολείου μας. Στην παρουσίαση του τραγουδιού οι μαθητές το απόλαυσαν και «Ο Μιχάλης ο Γλυκούλης» έγινε ο αγαπημένος τους. Το τραγουδάκι μας Ο Μιχάλης ο Γλυκούλης Ο Μιχάλης ο Γλυκούλης αγαπούσε τα γλυκάκια σοκολάτες, καραμέλες, πάστες και γλυκά ταψιού. Μασουλούσε πατατάκια, κρουασάν και μπισκοτάκια Ώσπου πόνεσαν τα δόντια και φοβήθηκε πολύ. Τρέχει, τρέχει στο γιατρό του για να πάρει συμβουλή. – Μιχαλάκη μου γλυκέ μου, τα δοντάκια να βουρτσίζεις, πάνω, κάτω και πλαγίως με φροντίδα να τ’ ασπρίζεις. Γάλα, φρούτα, γιαουρτάκια να ’ναι οι φίλοι σου, Μιχάλη. Και μια συμβουλή, ακόμα, Όχι ζάχαρη, Μιχάλη, γιατί θα ’ρθει η τερηδόνα, θα ’ρθει σου το λέω πάλι. …. και το σύνθημά μας: Πίνουμε γάλα παιδιά, τρώμε φρούτα πολλά, για να έχουμε δόντια γερά. 19ο Δημ. Σχ. Πατρών – Τάξη: Β’ – Υπ. Εκπ/κός: Στεργίου Γλυκερία |
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.