Διαβάζω σωστά όταν:
- Σταματάω για λίγο στις τελείες.
- Σταματάω λιγότερο στα κόμματα.
- Σταματάω ελάχιστα στο και.
- «Διαβάζω» τα υπόλοιπα σημεία στίξης (ερωτηματικό, θαυμαστικό κλπ).
- Σταματάω ελάχιστα ή διαβάζω με έμφαση τους συνδέσμους (αλλά, όταν, ενώ…).
- «Χρωματίζω» τη φωνή μου, λαμβάνω υπόψη μου τους διαλόγους και τα έντονα και πλάγια γράμματα.
- Τονίζω σωστά τις λέξεις.
- Προφέρω σωστά τα γράμματα.
- Διαβάζω με προσοχή όλες τις λέξεις ακόμα και τις πιο μικρές.
- Διαβάζω με ιδιαίτερη προσοχή όλες τις συλλαβές στις μεγάλες και άγνωστες λέξεις.
- Διαβάζω στη σωστή γραμμή.
- Ακούω αυτά που διαβάζω για να τα καταλάβω.
- Καταλαβαίνω και θυμάμαι αυτά που διαβάζω.
- Μπορώ να απαντήσω σε ερωτήσεις: Ποιος, πού, πότε, τι, γιατί;
- Μπορώ να απαντήσω σε ρωτήσεις που αφορούν και το πραγματολογικό επίπεδο και το ερμηνευτικό και το επίπεδο γενίκευσης.
- Μπορώ να εξηγήσω τη σημασία των λέξεων.
- Μπορώ να βρω συνώνυμες και αντίθετες λέξεις.
- Μπορώ να πω με δυο τρεις λέξεις τι λέει το μάθημα.
- Μπορώ να διηγηθώ με δικά μου λόγια την παράγραφο.
- Μπορώ να ζωγραφίσω ή να αναπαραστήσω τι λέει το κείμενο.
- Μπορώ να βάλω έναν τίτλο σε κάθε παράγραφο.
- Μπορώ να αναζητήσω πληροφορίες μέσα από κάθε παράγραφο ή το κείμενο.
- Μπορώ να πω με ποια σειρά έγιναν τα πράγματα.
- Μπορώ να προβλέψω τη συνέχεια ή το τέλος.