Παραμύθι για  την Ειρήνη

Γράφουμε παραμύθι για  την Ειρήνη μαζί με τα παιδιά

Τι κάνουμε:

  • Αφόρμηση: Σας αρέσουν τα παραμύθια; Διαβάζετε παραμύθια; Με ποιον; Ποιο είναι το αγαπημένο σας παραμύθι; Συζήτηση.
  • Ευαισθητοποίηση των παιδιών για το συγκεκριμένο θέμα: Τι είναι η ειρήνη; Τι είναι ο πόλεμος; Πώς θα ζωγραφίζατε την ειρήνη και πώς τον πόλεμο; Τι χρώματα θα χρησιμοποιούσατε; Αν η ειρήνη ήταν άνθρωπος πώς θα ήταν; Αν ο πόλεμος ήταν άνθρωπος πώς θα ήταν;
  • Μπορείς να αναπαραστήσεις την ειρήνη / τον πόλεμο (παντομίμα); Τι μουσική ακούγεται;
  • Ευαισθητοποίηση με κατάλληλο βίντεο για το θέμα.
  • Ανάγνωση σχετικού παραμυθιού / ιστορίας και συζήτηση για τις εικόνες και τον τίτλο του παραμυθιού.
  • Συζήτηση για τη δομή του παραμυθιού: ήρωες – τόπος – χρόνος – αρχή – πρόβλημα / εμπόδια –λύση.
  • Ήρωες και βοηθοί παραμυθιών. Καλοί, κακοί, νεράιδες, ξωτικά, μάγισσες, μαγικά κλειδιά…
  • Πώς μια πραγματική ιστορία γίνεται παραμύθι;
  • Επιλέγουμε τους ήρωες, τους περιγράφουμε (πώς είναι, έχουν κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, τρόπο ομιλίας, σωματική ιδιομορφία…), «μιλάμε» για αυτούς (χαρακτήρας, συμπεριφορά, συνήθειες).
  • Ακολουθούμε τη δομή του παραμυθιού. Συζητάμε σε ζευγαράκια για την αρχή, τη μέση, το τέλος του παραμυθιού, μοιραζόμαστε τις ιδέες στην ολομέλεια, γράφουμε το παραμύθι στον πίνακα / σε ένα χαρτί.
  • Ποιες οι πιο σημαντικές / ενδιαφέρουσες σκηνές του παραμυθιού;
  • Ζωγραφική του παραμυθιού σε 2 ή σε 4 σκηνές, σε χαρτί χωρισμένο σε 2 ή σε 4 μέρη. Εργασία σε ομάδες.
  • Εικονογράφηση εξώφυλλου και γράψιμο τίτλου.
  • Επεξεργασία – Εκτύπωση – Βιβλιοδεσία – Δημοσίευση.

 Επίσης:

  • Πώς θα αρχίσουμε το παραμύθι; «Αρχή του παραμυθιού, καλησπέρα της αφεντιάς σας»,«Παραμύθι μύθι μύθι, το κουκί και το ρεβίθι»,«Κόκκινη κλωστή δεμένη, στην ανέμη τυλιγμένη, δώσ’ της κλώτσο να γυρίσει παραμύθι αρχινήσει»…
  • Υπάρχουν λεπτομέρειες που μπορούν να προστεθούν και να κάνουν πιο ωραίο το παραμύθι;
  • Μπορούμε να αλλάξουμε κάποιες λέξεις; (συνώνυμες, παραλλαγές, προθέματα).
  • Τι θα συνέβαινε αν άλλαζε κάποιο στοιχείο στο παραμύθι ή αν ήμουν εγώ στη θέση των ηρώων;
  • Στις ζωγραφιές μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και φωτογραφίες από εφημερίδες (κολάζ).
  • Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε διώνυμα κατά την επεξεργασία του παραμυθιού.
  • Ελέγχουμε: Το παραμύθι μας περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία;   (Ποιος, Που, Πότε, Τι (αρχή, μέση, τέλος), στόχος και εμπόδιο, ανταγωνιστές, σύμμαχοι, βοηθοί, λύση).

 Γράφω ένα παραμύθι ή μια ιστορία.

 Για μεγαλύτερα παιδιά

Ιδέα: Χρειαζόμαστε αρχικά μια ενδιαφέρουσα ιδέα.

Έμπνευση: Παρατηρούμε τους ανθρώπους γύρω μας, αντλούμε έμπνευση από όσα έχουν ζήσει κι από τη συμπεριφορά τους. Χρησιμοποιούμε δικές μας εμπειρίες και συναισθήματα. Θυμόμαστε βιβλία που έχουμε διαβάσει και έργα που έχουμε δει; Τι μας εντυπωσίασε σε αυτά;

Ήρωας / ήρωες: Οι ήρωες μπορεί να είναι άνθρωποι (πραγματικοί ή φανταστικοί), ζώα, δέντρα, άψυχα αντικείμενα… Πώς είναι, ποια είναι τα καλά και τα κακά χαρακτηριστικά τους, τι θέλουν να πετύχουν, τι χρειάζονται, τι τους λείπει …

Δομή: Ποιος είναι ο ήρωας / οι ήρωες; Ποιο είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν; Πού και πότε; Τι γίνεται στην αρχή , στη μέση και στο τέλος, ποιοι τους βοηθούν…

Εξέλιξη της ιστορίας: Δε βιαζόμαστε να τελειώσουμε. Γράφουμε ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες χωρίς να ξεφεύγουμε από τη βασική ιδέα. Δεν ξεχνάμε να γράφουμε για τα συναισθήματα των ηρώων!

Αρχή της ιστορίας: Πώς μπορούμε από την πρώτη κιόλας παράγραφο να κερδίσουμε το ενδιαφέρον του αναγνώστη;

Διάβασε την ιστορία σου: Διαβάζουμε την ιστορία μας. Τι δε μας αρέσει; Τι μπορούμε να γράψουμε καλύτερα ή με διαφορετικό τρόπο; Τι θα συνέβαινε αν αλλάζαμε κάποιο από τα στοιχεία της ιστορίας μας; Γράφουμε και ξαναγράφουμε …

 

Αφήστε μια απάντηση