Λεπτή κίνηση / κινητικότητα

Για να βελτιώσουμε τη λεπτή κίνηση των παιδιών και κατά συνέπεια το σχηματισμό γραμμάτων και την ταχύτητα γραψίματος μπορούμε να κάνουμε διάφορες δραστηριότητες όπως οι παρακάτω. Αρχίζουμε από αυτές που είναι πιο εύκολες ή ενδιαφέρουσες για το παιδί. Επιλέγουμε πόσες και ποιες θα κάνουμε. Δεν τις κάνουμε όλες μαζί.

  • Ασκήσεις ενδυνάμωσης των δακτύλων (πχ μαξιλαράκι με άμμο σε κυλινδρικό σχήμα για ασκήσεις).
  • Γυμναστική ώμου, αγκώνα, καρπού, δάχτυλων.
  • Πιάσιμο μολυβιού μεταξύ αντίχειρα και δείκτη στηρίζοντας το με το μεσαίο δάχτυλο.
  • Πιάσιμο αντικειμένων χρησιμοποιώντας αντίχειρα και δείκτη.
  • Εκτέλεση λεπτών κινήσεων καθημερινής ζωής (πχ σίτιση).
  • Κινήσεις αυτοεξυπηρέτησης και καλλωπισμού (πχ ένδυση, υπόδηση, υγιεινή).
  • Χρησιμοποίηση εργαλείων: ψαλίδι, σφυρί, πένσα, κατσαβίδι.
  • Χρησιμοποίηση εργαλείων κουζίνας και «σχολικών» εργαλείων και υλικών.
  • Κόψιμο πάνω σε ευθεία γραμμή, κόψιμο γραμμών με κλίση, κόψιμο κύκλου.
  • Κόψιμο και κόλλημα απλών σχημάτων.
  • Κόψιμο φωτογραφιών, μεγάλων γραμμάτων από περιοδικά και εφημερίδες.
  • Κόψιμο σχημάτων σε γυαλόχαρτο και σε διαφορετικά υφάσματα.
  • Σχηματισμός γεωμετρικών σχημάτων (κύκλος, τετράγωνο, τρίγωνο).
  • Σχηματισμός ευθειών, οριζόντιων και κάθετων γραμμών μέσα σε συγκεκριμένα πλαίσια, τεθλασμένων γραμμών, καμπύλων γραμμών.
  • Ένωση τελειών.
  • Λαβύρινθος και διαδρομές με το μολύβι.
  • Ζωγραφική απλών εικόνων (π.χ. σπίτι, άνθρωπο, δέντρο)
  • Ζωγραφική με διαφορετικά υλικά: δακτυλομπογιές, ξυλομπογιές, μαρκαδόρους, κιμωλίες…
  • Χρήση χοντρού και λεπτού πινέλου.
  • Ξεφύλλισμα σελίδων βιβλίου.
  • Ξύσιμο μολυβιού.
  • Σβήσιμο με γόμα.
  • Δίπλωμα χαρτιού στα 2, στα 4 (με μίμηση).
  • Τσαλάκωμα χαρτιού και πέταγμα στο καλάθι.
  • Άνοιγμα – κλείσιμο (τσάντα, κασετίνα, ντουλάπια, συρτάρια).
  • Τακτοποίηση κασετίνας, βιβλίων μέσα στην τσάντα.
  • Κούμπωμα – ξεκούμπωμα ρούχων (διαφορετικά είδη και μεγέθη κουμπιών).
  • Δίπλωμα και ξεδίπλωμα ρούχων.
  • Δέσιμο – λύσιμο (πχ κορδόνια, φιόγκοι).
  • Σφίξιμο – ξεσφίξιμο (πχ βρύση, βίδες, παξιμάδια).
  • Τύλιγμα – ξετύλιγμα (πχ πακέτα, συσκευασίες δώρων).
  • Βίδωμα – ξεβίδωμα αντικειμένων (πραγματικά αντ/να, παιχνίδια).
  • Γύρισμα πόμολων, χερουλιών.
  • Φτυάρισμα με κουτάλι ή φτυαράκι.
  • Χτίσιμο πύργου με κύβους.
  • Τοποθέτηση μικρών αντικειμένων σε δοχείο.
  • Τοποθέτηση κρίκων σε βάση.
  • Πέρασμα χαντρών σε κλωστή (με διαφορετικό πάχος) σε συγκεκριμένο χρόνο, σειροθέτηση σε κορδόνι.
  • Ζύμωμα – πλάσιμο με αλεύρι (πχ κουλουράκια), άμμο (πχ κάστρα), πλαστελίνη (πχ κορδόνια), πηλό (πχ μπάλες).
  • Διάλυση και συναρμολόγηση απλών παιχνιδιών.
  • Παζλ, σφηνώματα, κατασκευές.
  • Πλέξιμο, ράψιμο, κέντημα.
  • Συλλογή και διαχωρισμός διάφορων αντικειμένων.
  • Μεταφορά αντικειμένων από το ένα χέρι στο άλλο.
  • Παιχνίδι με κούκλες κουκλοθέατρου, γαντόκουκλες, δακτυλόκουκλες.
  • Παιχνίδια σκιών με τα χέρια.
  • Παίξιμο μουσικών οργάνων.
  • Κινήσεις οπτικοκινητικού συντονισμού στον Η/Υ (μάτι – οθόνη, χέρι – ποντίκι, πληκτρολόγιο).

Αφήστε μια απάντηση