- Να είναι ο στόχος συγκεκριμένος και γνωστός στο παιδί.
- Ασκήσεις με κυκλώνω ή υπογραμμίζω.
- Ασκήσεις με συμπληρώνω.
- Πρώτα λέξεις, μετά προτάσεις μετά κείμενα.
- Διορθώνω λέξεις, προτάσεις, κείμενο.
- Γράφω λέξεις, προτάσεις, κείμενο.
- Με υπαγόρευση, ελεύθερα.
- Αυτοδιόρθωση.
- Ξαναγράφω.
- Επανάληψη βασικού λεξιλογίου προηγούμενης τάξης.
- Εκμάθηση βασικού λεξιλογίου τάξης που φοιτά ο μαθητής.
- Μελετώ με λίστες λέξεων που έχουν κοινά χαρακτηριστικά.
- Ομαδοποίηση λέξεων για εκμάθηση.
- Ομαδοποίηση λαθών.
- Ομοιοκαταληξία – ρίμες (προσοχή ορθογραφική και αναγνωστική ρίμα).
- Οικογένειες λέξεων. Δέντρα λέξεων.
- Οπτικοποίηση. Εικονογράφηση. Οπτική αναπαράσταση.
- Αυτοσχέδια ποιητικά παιχνίδια, ρυθμικά στιχάκια.
- Κατανόηση: σημασιολογική προσέγγιση, ετοιμολογία, παραγωγή, σύνθεση.