Μαθηματικά στο σπίτι

Απλές οδηγίες που μπορούν να βοηθήσουν το παιδί μας να αναπτύξει  μαθηματική σκέψη και δεξιότητες.

Θυμόμαστε: Δεν είμαστε εμείς οι δάσκαλοι του παιδιού μας. Συνεργαζόμαστε με το δάσκαλο ή τη δασκάλα του και ζητάμε βοήθεια και οδηγίες. Εμείς βοηθάμε, ενθαρρύνουμε και ευχαριστιόμαστε το χρόνο που περνάμε με τα παιδιά μας. Συζητάμε μαζί τους, παρατηρούμε τι τα δυσκολεύει, σε τι τα καταφέρνουν. Αφήνουμε πρώτα να μας δείξουν αυτά και μετά τους δείχνουμε εμείς. Μαγειρεύουμε, παίζουμε και μαθαίνουμε μαζί. Τα σεβόμαστε όταν είναι κουρασμένα.

Μαγειρεύω και μαθαίνω:

  • Μαζί με το παιδί διαβάζουμε τις ετικέτες, τις οδηγίες και τις συνταγές.
  • Κρατάμε σημειώσεις όπου χρειάζεται.
  • Ελέγχουμε τις προμαθηματικές έννοιες (μεγάλο – μικρό, βαθύ – ρηχό κλπ).
  • Απαριθμούμε, ταξινομούμε και βάζουμε στη σειρά τα υλικά.
  • Μετράμε τα διακριτά μεγέθη και τις ποσότητες.
  • Υπολογίζουμε το βάρος.
  • Προσθέτουμε, αφαιρούμε, πολλαπλασιάζουμε και διαιρούμε τις ποσότητες και τις μερίδες.
  • Μαθαίνουμε κλάσματα και δεκαδικούς.
  • Μετράμε το χρόνο και τη θερμοκρασία.
  • Μαθαίνουμε γεωμετρία (σχήματα σκευών).
  • Υπολογίζουμε το κόστος του φαγητού ή του γλυκού.

Παίζουμε παιχνίδια:

Παίζουμε παιχνίδια με ζάρια, αριθμούς και χρήματα. Τροποποιούμε τους κανόνες ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού. Αυξάνουμε σιγά σιγά τους κανόνες και το βαθμό δυσκολίας.

Παίζουμε παιχνίδια με προφορικά «προβλήματα» ανάλογα με το επίπεδο του παιδιού. Πχ θα έρθει ο παππούς και η γιαγιά για φαγητό. Πόσα ποτήρια θα βάλουμε στο τραπέζι;

Αγορές και ρέστα:

Εμπλέκουμε το παιδί σε αγορές. Του δίνουμε χρήματα για να ψωνίσει και να υπολογίσει τα ρέστα. Συζητάμε μαζί του τη αξία των κερμάτων και των χαρτονομισμάτων. Φτιάχνουμε ίδιες αξίες με διαφορετικούς τρόπους. Μπορούμε να βάλουμε τιμές πάνω σε αντικείμενα στο δωμάτιο και να κάνουμε αγοραπωλησίες.

Μελέτη στο σπίτι:

Αφήνουμε το παιδί να μας εξηγήσει τη σκέψη του. Δεν ξεχνάμε ότι για να φτάσει το παιδί στο αφηρημένο στάδιο πρέπει πρώτα να περάσει από το στάδιο της αισθητοποίησης (με αντικείμενα) και το εικονικό στάδιο. Δεν πιέζουμε το παιδί να περάσει από το ένα στάδιο στο άλλο. Το υποστηρίζουμε με το κατάλληλο υλικό και  το αφήνουμε να χρησιμοποιεί αντικείμενα, ξυλάκια, αριθμητήρια, τα δάχτυλά του, αριθμοσειρές, να ζωγραφίζει, να σχεδιάζει. Πρώτα θα καταλάβει, θα αισθανθεί και μετά θα θυμηθεί.

 

 

Αφήστε μια απάντηση