Έρχεται η σύνδεση αξιολόγησης εκπαιδευτικών με την επιμόρφωση

 Ερχεται η σύνδεση αξιολόγησης εκπαιδευτικών με την επιμόρφωση
«Θα ξεκινήσουμε από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και έπειτα από την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών»

Του Νίκου Μάστορα

Η σύνδεση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με την επιμόρφωσή τους, έρχεται στις αρχές του 2020 και είναι το νέο στοίχημα της κυβέρνησης στο χώρο της Παιδείας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του alfavita.gr η γραμμή για έναρξη της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών χωρίς να εκδηλωθούν και πάλι οι μεγάλες αντιδράσεις των προηγούμενων προσπαθειών, επιχειρείται αυτή την περίοδο να περάσει με κάθε τρόπο προς τις συνδικαλιστικές οργανώσεις της ΔΑΚΕ στους δάσκαλους και τους καθηγητές ως προερχόμενη απο τα κεντρικά κλιμάκια της κυβέρνησης. Το επιχείρημα είναι ότι θα πρόκειται για μια διαδικασία κατ’ ουσίαν  “ανώδυνη” για τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών, αφού σε τυχόν αρνητικό αποτέλεσμα θα οδηγεί σε επιμόρφωση και όχι σε άλλα μέτρα. Επιπλέον τονίζεται ότι η χώρα μας είναι υποχρεωμένη να συμβαδίσει με τις διαδικασίες που ακολουθούν τα περισσότερα Ευρωπαϊκά κράτη.

Με τη σύνδεση της αξιολόγησης με την επιμόρφωση, η κυβέρνηση ελπίζει ότι αυτή τη φορά θα κατορθώσει να ξεπεράσει την αντίσταση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι την περίοδο 2012-2015 κατόρθωσαν να μπλοκάρουν με τις κινητοποιήσεις τους την και τότε επιχειρούμενη εισαγωγή της αξιολόγησής του εκπαιδευτικού έργου.

Η κ.Σοφία Ζαχαράκη ανέφερε τα εξής:

Μάλιστα η υπουργός εξήγγειλε πως το νομοθετικό πλαίσιο για την αξιολόγηση θα κατατεθεί κατά το τέλος του 2019 ή προς τις αρχές του 2020. Δήλωσε πως η αξιολόγηση δεν θα έχει «τιμωρητικό» χαρακτήρα, αλλά θα πραγματοποιηθεί για την ενίσχυση των αδυναμιών του συστήματος. Μάλιστα, τόνισε πως η αξιολόγηση θα βασιστεί στην επιμόρφωση. «Δεν θα οδηγεί στην απόλυση, αλλά θα οδηγεί στην επιμόρφωση η οποία είναι απαραίτητη. Πολύς κόσμος το ζητάει, “διψάει” για επικαιροποιημένες επιμορφώσεις, δεσμευόμαστε ότι θα τις πραγματοποιήσουμε κατά προτεραιότητα και σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα εξελίσσεται όλη αυτή η προετοιμασία επιμόρφωσης πολύ σύντομα».

Οι δηλώσεις αυτές πρέπει να συνδυαστούν με τις αντίστοιχες δηλώσεις της υπουργού Νίκης Κεραμέως σε συνέντευξή της στα Παραπολιτικά, τον περασμένο Αύγουστο:

Θα αλλάξει το καθεστώς αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και προς ποια κατεύθυνση; 

Θα ξεκινήσουμε από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, για να προχωρήσουμε εν συνεχεία στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Στόχος μας είναι η αξιολόγηση να συνδέεται με την αντιμετώπιση αδυναμιών σε επίπεδο σχολικής μονάδας, αλλά και με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ως εκ τούτου, να είναι εστιασμένη στις ανάγκες τους. Επιδίωξή μας είναι να επενδύσουμε στον εκπαιδευτικό, να του δείξουμε ακόμα μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και να του δώσουμε περισσότερη ελευθερία. Ο καθορισμός των κριτηρίων και η αποτίμηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης θα γίνεται από την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η οποία και θα ενισχυθεί ουσιαστικά. Στόχος της αξιολόγησης εκπαιδευτικών θα είναι η επιβράβευση των αρίστων και η παροχή κινήτρων, μέσω επιμόρφωσης, σε όσους δεν αποδίδουν ακόμη επαρκώς”.

alfavita