Ο αριθμός κρουσμάτων COVID-19 θα κρίνει εάν θα ανοίξουν τα σχολεία στις 7 Σεπτεμβρίου

Κόκκινη γραμμή τα 500 με 1.000 κρούσματα ημερησίως

Ο αριθμός  των κρουσμάτων COVID-19, σε επίπεδο χώρας, την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου, θα κρίνει εάν τελικά τα σχολεία θα ανοίξουν στις 7 Σεπτεμβρίου.

Ηδη το θέμα το έχουν  συζητήσει οι αρμόδιοι επιστήμονες του ΕΟΔΥ και κατέληξαν στη σκέψη να αναμένουν την εξέλιξη που θα υπάρξει , οσον αφορά την έξαρση των κρουσμάτων, και ανάλογα θα υπάρξει σχετική εισήγηση προς το υπουργείο Παιδείας.

Ο αριθμός κρουσμάτων μεταξύ 500 και 1.000 ημερησίως ενδεχομένως να αποτελέσει η αιτία ανάκλησης   της απόφασης του υπ. Παιδείας για άνοιγμα των σχολείων στις 7 Σεπτεμβρίου.

Προμήθεια tablet για τα σχολεία

Πάντως το υπουργείο Παιδείας, προετοιμάζεται και για το ενδεχόμενο τα σχολεία να ανοίξουν στις 11 Σεπτεμβρίου , εκ περιτροπής θέτοντας σε εφαρμογή την εξ αποστάσεως διδασκαλία των μαθητών.

Το υπουργείο παιδείας έκανε Διεθνής Διαγωνισμό  (12.103.250,00€) για την προμήθεια tablet για τα σχολεία.

Η προμήθεια φορητών ηλεκτρονικών συσκευών (tablet) για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στοχεύει στην εξυπηρέτηση όλων όσοι συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία (εκπαιδευτικοί και μαθητές) για την ερχόμενη σχολική χρονιά 2020-2021.

 Νέα τροποποιητική διάταξη για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Νέα διάταξη με την οποία τροποποιείται μέρος του νόμου για  τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που ψηφίστηκε τον περασμένο Μάιο στη Βουλή, συμπεριλήφθηκε στη Πράξη Ν0μοθετικού περιεχομένου που δημοσιεύθηκε σήμερα στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης .

Με τη νέα διάταξη ο όρος “ Είναι δυνατή η, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης…”

Επίσης με την νέα τροποποιητική απόφαση προβλέπεται  παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και για την περίπτωση “εκ περιτροπής λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής”, κάτιμπου δεν υπήρχε στο νόμο που ψηφίστηκε τον περασμένο Μάιο.

αντικαθίσταται με τον όρο:

“Παρέχεται, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης και υπό τους ειδικότερους όρους, τις προϋποθέσεις και την έκταση που αποφασίζονται κατά περίπτωση από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση…”.

Ειδικότερα η νέα διάταξη που αντικαθιστά το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 63 του ν. 4686/2020 (Α’ 96), έχει ως εξής:

«Παρέχεται, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης και υπό τους ειδικότερους όρους, τις προϋποθέσεις και την έκταση που αποφασίζονται κατά περίπτωση από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση με χρήση μέσων τεχνολογίας σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν διά ζώσης την εκ- παιδευτική διαδικασία είτε λόγω καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης ή εκ περιτροπής λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλο λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός.».

Επιμόρφωση

Παράλληλα το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει ταχύρρυθμο πρόγραμμα  εξ αποστάσεως επιμόρφωσης διάρκειας 20 ωρών με αντικείμενο την καλλιέργεια των γνώσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών (μόνιμοι εκπαιδευτικοί και αναπληρωτές όλων των ειδικοτήτων, συμπεριλαμβανομένου και της ειδικής αγωγής) σε διδακτικές προσεγγίσεις και μεθοδολογικά εργαλεία .

Σκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στον διδακτικό σχεδιασμό της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε σχολικό περιβάλλον, αξιοποιώντας εκπαιδευτικές τεχνολογίες, καθώς και στην εφαρμογή της στη σχολική τάξη μέσα από την υλοποίηση κατάλληλων και παιδαγωγικά τεκμηριωμένων διδακτικών και μαθησιακών δραστηριοτήτων σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα που διδάσκονται στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στην Ειδική Αγωγή.

Στόχοι του προγράμματος επιμόρφωσης

Οι στόχοι του προγράμματος επιμόρφωσης εστιάζουν στην εξοικείωση των εκπαιδευτικών με:

Α. Τη διαδικασία της διδακτικής οργάνωσης των μαθησιακών δραστηριοτήτων για να λειτουργήσει αποτελεσματικά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ανάλογα με τη βαθμίδα της σχολικής εκπαίδευσης ή το γνωστικό αντικείμενο ή τις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών.

Β. Τη μεθοδολογία αξιοποίησης και ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού κατάλληλου για τη διδασκαλία και τη μάθηση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο σχολείο μέσα από παραδείγματα καλών πρακτικών ανά γνωστικό αντικείμενο.

Γ. Τα εργαλεία και τις τεχνικές διαχείρισης σύγχρονης και ασύγχρονης επικοινωνίας εκπαιδευτικού-μαθητή/ών (ή και μαθητών μεταξύ τους) στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στις διάφορες βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης.

Δ. Την παροχή ανατροφοδότησης στο πλαίσιο εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέσα από παραδείγματα καλών πρακτικών σε ημερήσια ή και εβδομαδιαία βάση.

Ε. Την υποστήριξη ειδικών ομάδων μαθητών από απόσταση (μαθητές ειδικής αγωγής, μειονεκτούσες ομάδες κλπ).

Ζ. Την ενημέρωση των γονέων για την υποστήριξη των μαθητών στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στις διάφορες βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης.

Η επιμορφωτική διαδικασία θα διοργανώνεται σε διακριτά τμήματα όπου θα συμμετάσχουν:

Για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:

  •     Νηπιαγωγοί και Δάσκαλοι
  •     Ξένων γλωσσών και Πληροφορικής, καθώς και λοιπές ειδικότητες που διδάσκουν στα δημοτικά (θεατρικής αγωγής, κλπ) · Ειδικής αγωγής και εκπαιδευτικοί ειδικών σχολείων

Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:

  •     Θεωρητικής κατεύθυνσης (φιλόλογοι, θεολόγοι κλπ)
  •     Θετικών κατευθύνσεων (μαθηματικοί, φυσικοί κλπ)
  •     Εκπαιδευτικοί Ειδικών Σχολείων, εκπαιδευτικοί ΑμεΑ και λοιπές ειδικότητες

esos