Ζακυνθόραμα

Η ηλεκτρονική εφημερίδα της Β' Λυκείου Βολιμών

Κρυπτολεξο: Ναυτικοί Όροι

Μαρ 20131

Οδηγίες

Ανακαλύψτε τις λέξεις που δίνονται παρακάτω ψάχνοντας μέσα στα ανακατεμένα γράμματα του πίνακα, οριζόντια, κάθετα, διαγώνια η αντίστροφα.

Υ Ο Α Μ Π Α Λ Α Σ Τ Θ Κ Μ Λ Χ Ψ Λ
Κ Κ Λ Κ Δ Ζ Χ Υ Ψ Ζ Κ Α Τ Α Ρ Τ Ι
Χ Ο Α Γ Κ Υ Ρ Α Χ Φ Μ Δ Θ Φ Λ Ο Μ
Ι Μ Ε Χ Α Ρ Τ Η Σ Ω Μ Λ Ο Ε Π Χ Α
Η Π Θ Φ Β Ο Τ Κ Ρ Κ Π Χ Ζ Σ Ε Φ Ν
Ζ Α Ξ Η Ο Ε Η Τ Α Ο Ο Υ Κ Τ Κ Δ Ι
Β Σ Ε Υ Σ Ξ Σ Ο Ι Φ Ο Η Ξ Ε Ζ Η Ο
Υ Ο Ρ Ψ Χ Α Λ Β Β Χ Υ Σ Β Ι Τ Ζ Ι
Ν Ζ Δ Ο Τ Ψ Ι Ρ Α Ν Τ Α Ρ Β Δ Δ Λ
Ε Θ Ι Α Ν Σ Α Φ Ρ Β Ο Δ Χ Ε Η Α Β
Ξ Α Κ Ε Ω Ξ Δ Σ Α Χ Γ Ε Φ Υ Ρ Α Υ
Ψ Η Λ Σ Σ Β Α Η Κ Ζ Ξ Χ Λ Ω Κ Χ Λ

  • ΚΑΡΑΒΙ
  • ΠΥΞΙΔΑ
  • ΡΑΝΤΑΡ
  • ΧΑΡΤΗΣ
  • ΒΙΕΤΣΕΦ
  • ΚΟΜΠΑΣΟ
  • ΚΑΒΟΣ
  • ΚΑΤΑΡΤΙ
  • ΣΩΣΙΒΙΟ
  • ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑ
  • ΓΕΦΥΡΑ
  • ΛΙΜΑΝΙ
  • ΜΠΟΟΥ
  • ΒΙΤΖΙ
  • ΑΓΚΥΡΑ
  • ΜΠΑΛΑΣΤ

Το φαινόμενο της Ενδοσχολικής Βίας – School Bullying

Φεβ 201323

Η  ενδοσχολική βία αποτελεί μια μάστιγα που ολοένα και εξαπλώνεται στην κοινωνία μας. Γνωστή και ως σχολικός εκφοβισμός, ο οποίος ασκείται συστηματικά και εκ προθέσεως, κυρίως μέσα στα πλαίσια του σχολείου, αλλά και εκτός, με θύματα και θύτες να ανήκουν στην ίδια κατηγορία, στους μαθητές.

Όλοι μας, σε κάποια στιγμή της σχολικής μας πορείας, είτε  έχουμε πέσει θύματα, είτε έχουμε γίνει μάρτυρες, κάποιου περιστατικού βίας, έστω και απλού εκφοβισμού. Οι μαθητές-θύτες εκμεταλλεύονται την ψυχική και σωματική αδυναμία των συμμαθητών τους και τους ασκούν βία με διάφορους τρόπους. Πιο απλό παράδειγμα αποτελεί αυτό που το σωματώδες παιδί παίρνει το φαγητό του πιο αδύναμου, το οποίο, από φόβο και μόνο, δεν αντιδρά.

Οι μορφές της ενδοσχολικής βίας, ή αλλιώς school-bullying, διακρίνονται σε πολλές κατηγορίες, όπως εθνικές, φυλετικές, ταξικές, οικονομικές και γενικότερα σε καθετί που μπορεί να πληγώσει και να διαβάλλει το θύμα. Η ενδοσχολική βία εκδηλώνεται ποικιλοτρόπως, συνήθως με τη λεκτική, την ψυχολογική, τη διαδικτυακή και σεξουαλική βία.

Τα θύματα της ενδοσχολικής βίας βιώνουν δραματικές συνέπειες. Το εύρος των επιπτώσεων στα θύματα ξεκινάει από σωματικές εκδορές, πονοκεφάλους, πόνους στην κοιλιακή χώρα. Συνεχίζοντας με τις επιπτώσεις, στην ψυχολογία βρίσκουμε θύματα με αγχώδεις διαταραχές, με ψυχοσωματικά συμπτώματα, απομόνωση, μείωση των σχολικών επιδόσεων, αλλά και με αυτοκτονικές τάσεις, σε πιο ακραίες περιπτώσεις ενδοσχολικής βίας.

Η αντιμετώπιση του φαινομένου αυτού πρέπει να ξεκινήσει από το σχολικό επίπεδο, με μέτρα όπως η συστηματική επίβλεψη των μαθητών, οι συζητήσεις ανάμεσα σε μαθητές και καθηγητές και η καλλιέργεια του διαλόγου και της συνεργασίας μέσα στην τάξη. Ακόμη, με την παρουσία ειδικών, όπως ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, τα παιδιά θα μπορούν να διαχειρίζονται τα προβλήματά τους, μειώνοντας έτσι το φαινόμενο βίας, τόσο σε σχολικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο.

Φυσικά η οικογένεια είναι ένας εξαιρετικά σημαντικός παράγοντας για τους μαθητές, καθώς το οικογενειακό περιβάλλον είναι αυτό που θα βοηθήσει το μαθητή, ενισχύοντας την ψυχολογία του και καλλιεργώντας την αυτοπεποίθησή του. Επίσης, το οικογενειακό περιβάλλον, αν έχει γερές βάσεις, είναι αυτό που θα βοηθήσει το παιδί να αντιμετωπίσει και να ξεπεράσει την όποια επίθεση ενδοσχολικής βίας από την αρχή, προτού προκαλέσει ανεπανόρθωτες βλάβες.

Σε  μια κοινωνία, όμως, που αδιαφορεί για τα βασικότερα, πώς μπορούμε να ελπίζουμε για ένα καλύτερο αύριο για τα παιδιά στο ενδοσχολικό περιβάλλον; Πώς μπορούμε να λέμε ότι το σχολείο είναι η δεύτερη οικογένεια των παιδιών, όταν αυτό αδυνατεί να τα προστατέψει; Ας ελπίσουμε και ας προσπαθήσουμε, ο καθένας από εμάς ξεχωριστά, να βοηθήσουμε στην αποφυγή τέτοιων φαινομένων βίας και στην προστασία των αδυνάτων, που υπάρχουν και δεν θα πάψουν ποτέ να υπάρχουν.

Πηγές:
  • http://www.kosmosxorispolemous.gr
  • http://www.epsype.gr
  • http://www.paidorama.com
  • http://antibullingnetwork.gr

Αδέσποτα Ζώα

Φεβ 201322

Αδέσποτο ζώο, σύμφωνα με το Ν.3170/03 άρ. 1, είναι κάθε ζώο συντροφιάς, το οποίο, είτε δεν έχει κατοικία, είτε βρίσκεται έξω από τα όρια της κατοικίας του ιδιοκτήτη του ή του συνοδού του και δεν τελεί υπό την άμεση επίβλεψη ή τον έλεγχο ιδιοκτήτη ή συνοδού. Τα αδέσποτα ζώα προκύπτουν είτε από την εγκατάλειψη των οικόσιτων από τους ιδιοκτήτες τους, είτε από τον ελεύθερο και ανεξέλεγκτο πολλαπλασιασμό τους.

Μεγάλος αριθμός αδέσποτων ζώων, που κυκλοφορούν μεμονωμένα ή σε αγέλες, μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στους ανθρώπους. Συνήθως τα αδέσποτα σκυλιά που κυκλοφορούν ελεύθερα δεν πειράζουν τους ανθρώπους, εκτός αν οι άνθρωποι που τα συναντούν τα φοβίσουν, τα ενοχλήσουν, τα διώξουν βίαια ή προσπαθήσουν να τους πάρουν την τροφή.

Το πρόβλημα των αδέσποτων ζώων μας αφορά όλους. Η συμπεριφορά μας απέναντι στα ζώα γενικότερα καταδεικνύει τον πολιτισμό μας. Αν θέλουμε να ισχυριζόμαστε ότι είμαστε πολίτες μιας σύγχρονης πόλης και ζητούμενο μας είναι η ποιότητα ζωής σε ένα αναβαθμισμένο και φιλικό περιβάλλον, τότε θα πρέπει να αναλογιστούμε όλοι την ευθύνη μας, ο καθένας από την πλευρά του, και ακόμη περισσότερο αυτοί που μας κυβερνούν. Αυτοί είναι που πρέπει να κάνουν το πρώτο βήμα και προς την κατεύθυνση αυτή να συμπεριλάβουν στις προεκλογικές τους δεσμεύσεις μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος των αδέσποτων ζώων και τις υλοποιήσουν να ενεργοποιώντας σχετικά προγράμματα, και δράσεις που τώρα δεν υπάρχουν ή υπολειτουργούν.

Κάποιοι επικαλούμενοι τις δαπάνες που συνεπάγονται σχετικές δράσεις ίσως προβάλουν ενστάσεις και θεωρήσουν ότι σε εποχές αυστηρής λιτότητας κάτι τέτοιο μοιάζει με περιττή πολυτέλεια. Ωστόσο, επειδή το πρόβλημα των αδέσποτων ζώων αποτελεί και μείζον υγειονομικό θέμα, αυτές οι δράσεις προβλέπονται και χρηματοδοτούνται, τόσο από τον κρατικό προϋπολογισμό, όσο και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτό που χρειάζεται λοιπόν είναι να αξιοποιηθούν οι διαθέσιμοι πόροι (οικονομικοί και ανθρώπινοι) και κατάλληλα εργαλεία (δράσεις, προγράμματα, λύσεις). Είναι καιρός επιτέλους όλα αυτά που κατά καιρούς εξαγγέλθηκαν να εφαρμοστούν και να γίνουν πράξη.

15 Φεβρουαρίου: Παγκόσμια Ημέρα κατά του Παιδικού Καρκίνου.

Φεβ 201321

Η Ημέρα κατά του Παιδικού Καρκίνου έχει καθιερωθεί στις 15 Φεβρουαρίου και τιμάται κάθε χρόνο, όπως και άλλες Παγκόσμιες Ημέρες. Η συγκεκριμένη μέρα είναι μία από τις σημαντικότερες επετείους, γιατί αφορά το παιδί και την υγεία του, την οποία παλεύει να την ανακτήσει.

Το γεγονός αυτό γιορτάζεται κάθε χρόνο με πρωτοβουλία της Διεθνούς Ένωσης Γονέων με καρκινοπαθή παιδιά, με σκοπό την ενημέρωση της παγκόσμιας κοινής γνώμης για τις παιδικές νεοπλασίες (καρκίνους) και για την ευαισθητοποίηση του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος σχετικά με τις ανάγκες των παιδιών που νοσούν από καρκίνο σε όλο τον πλανήτη. Σύμφωνα με έρευνες, 150.000 θάνατοι θα μπορούσαν να είχαν προληφθεί, αν υπήρχε δυνατότητα έγκαιρης διάγνωσης και εξειδικευμένης θεραπείας σε όλα τα παιδιά.

Στόχος, λοιπόν, αυτής της Ένωσης είναι η μείωση θανάτων σε όλο τον κόσμο, η έγκαιρη διάγνωση, πληροφόρηση και ενημέρωση. Προϋπόθεση είναι η ευαισθητοποίηση, όχι μόνο των γονέων, αλλά και του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου. Έτσι μπορεί να δοθεί η δυνατότητα στα παιδιά όλου του κόσμου να νοιώσουν ξανά την ευτυχία της ζωής, να είναι ίσα με τα υπόλοιπα παιδιά και να χαρούν ανέμελα την τρυφερή παιδική ηλικία.

Όλοι έχουμε δικαίωμα στη ζωή και πρέπει να καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να διασφαλιστεί για όλους τους συνανθρώπους μας. Για τον λόγο αυτό, όλοι οφείλουμε να είμαστε ενήμεροι και να προσφέρουμε απλόχερα την βοήθειά μας στον συνάνθρωπό μας ανεξαιρέτως ηλικίας, φύλου, εθνικότητας και θρησκείας.

Πηγές:
  • dide.fth./sch.gr/?p=320
  • www.agioritikovima.gr/news1/16619-febrouariou

Αλβανική Συνταγή: Tave Kosi

Φεβ 201320

Το Tave Kosi είναι μία χαρακτηριστική Αλβανική συνταγή που συνδυάζει το αρνί με το ρύζι και μία σως γιαουρτιού, ψημένα στο φούρνο όλα μαζί ως ένα μείγμα.

Υλικά

  • 500 γρ. αρνί
  • 2 κ.σ. βούτυρο
  • 2 αυγά
  • 3 ποτήρια γιαούρτι
  • 2 κ.σ. αλεύρι
  • 1 κ.σ. ρύζι

Εκτέλεση

  1. Βάζουμε το αρνί στο φούρνο με το βούτυρο να ψηθεί, ρίχνοντας λίγο λίγο νερό για να μην καεί.
  2. Σε μια κατσαρόλα ανακατεύουμε το βούτυρο και το αλεύρι για να μη σβολιάσει. Ρίχνουμε το ζουμί από το αρνί ώστε να γίνει μια ωραία μπεσαμέλ.
  3. Αποσύρουμε την κρέμα από τη φωτιά και ρίχνουμε τα αυγά μαζί με το γιαούρτι και το ρύζι μέχρι να γίνουν ένα μείγμα.
  4. Το μείγμα αυτό το ρίχνουμε στο κρέας και το ξαναβάζουμε στο φούρνο μέχρι που να γίνει μια ωραία κρούστα.
Πηγή:
  • Λίζα Τσεκρέζι, Βολίμες Ζακύνθου, Ιανουάριος 2013
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

.

Ζακυνθόραμα ονομάσαμε την πανοραμική εικόνα της Ζακύνθου, όπως φαίνεται από ψηλά, όπως τη βλέπουμε από τις Βολίμες. Αποφασίσαμε να δώσουμε αυτό το όνομα στην ηλεκτρονική εφημερίδα του σχολείου μας, μέσα στην οποία φιλοδοξούμε να παρουσιάσουμε τα γεγονότα όπως τα αφουγκραζόμαστε εμείς, οι μαθητές και καθηγητές του Γυμνασίου-Λ.Τ. Βολιμών. Παίζοντας με τις λέξεις, ανακαλύψαμε ότι θέλουμε και μπορούμε να πάρουμε το λόγο για να μιλήσουμε για πράγματα που μας κινούν το ενδιαφέρον, να παρουσιάσουμε το δικό μας όραμα για τη Ζάκυνθο, την Ελλάδα και τον κόσμο.

Η λειτουργία αυτής της ηλεκτρονικής εφημερίδας ξεκινά κατά το σχολικό έτος 2012-2013 από τη Β’ Λυκείου στο πλαίσιο του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας (Project). Ελπίζουμε η προσπάθεια αυτή να αγκαλιαστεί και από τις υπόλοιπες τάξεις, ώστε να συνεχιστεί στο μέλλον και να αποκτήσουν τα παιδιά της ορεινής Ζακύνθου μία ισχυρή φωνή που θα ακούγεται σε ολόκληρο τον κόσμο.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων