Ημερολόγια Εκφοβισμού– Μια αφορμή για προβληματισμό και διάλογο

IMG 20250416 220951

Την Παρασκευή 11 Απριλίου 2025, οι μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου της σχολικής μας μονάδας συμμετείχαν σε μια ιδιαίτερη εκπαιδευτική δράση με επίκεντρο την πρόληψη και την αποτελεσματική διαχείριση του ενδοσχολικού εκφοβισμού.

Συγκεκριμένα, παρακολούθησαν την ταινία «Ημερολόγια Εκφοβισμού», διαθέσιμη στην ηλεκτρονική πλατφόρμα anti-bullying, με τη συνοδεία της εκπαιδευτικού, κας Καλδή Παρασκευής, και της σχολικής ψυχολόγου, κας Πετούση Νικολίνας.

Μετά την προβολή, ακολούθησε ένας ουσιαστικός και βιωματικός διάλογος, μέσα από τον οποίο οι μαθητές μοιράστηκαν σκέψεις, εμπειρίες και προβληματισμούς. Με τη στήριξη της ψυχολόγου, ανέδειξαν τρόπους έγκαιρης αναγνώρισης και αποτελεσματικής αντιμετώπισης κάθε μορφής εκφοβισμού, τονίζοντας τη σημασία της ενσυναίσθησης, της παρέμβασης και της συλλογικής ευθύνης.

Στηρίζουμε το διάλογο, ενισχύουμε την ενσυναίσθηση, επιλέγουμε το σεβασμό.

Δείτε την την ταινία «Ημερολόγια Εκφοβισμού» εδώ: https://youtu.be/Tzn8glBrW-o?feature=shared

Ομάδα δράσης: Α’, Β’ Λυκείου
Υπεύθυνες υλοποίησης: Παρασκευή Καλδή, Νικολίνα Πετούση

 

Ένα μάθημα ιστορίας στις Μυκήνες και στο όμορφο Ναύπλιο!

FB IMG 1744309770716 FB IMG 1744309732008 FB IMG 1744308123622 FB IMG 1744308046445

Σήμερα όλες οι τάξεις του σχολείου συμμετείχαν στην εκπαιδευτική εκδρομή με προορισμό τις Μυκήνες και το Ναύπλιο.

Μια αξέχαστη ημερήσια εκδρομή που συνδύασε ιστορία, μυθολογία και φυσική ομορφιά!!!

Ο πρώτος μας σταθμός ήταν οι επιβλητικές Μυκήνες, ένα από τα πιο εμβληματικά μνημεία του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, που προσελκύει χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο.

Περπατώντας στον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών, νιώσαμε τη μαγεία του παρελθόντος να ζωντανεύει μπροστά μας. Ανάκτορα, κυκλώπεια τείχη, ο εντυπωσιακός Θολωτός Τάφος του Ατρέα, η Πύλη των Λεόντων και οι ταφικοί κύκλοι μάς ταξίδεψαν στην εποχή του μυθικού βασιλιά Αγαμέμνονα και του Περσέα – του ιδρυτή της πόλης, σύμφωνα με τη μυθολογία. Κάθε πέτρα και κάθε μνημείο κουβαλά μια ιστορία χιλιάδων ετών, ένα κομμάτι της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Στη συνέχεια, κατευθυνθήκαμε προς το πανέμορφο Ναύπλιο, μια πόλη-στολίδι της Πελοποννήσου, γεμάτη γραφικά σοκάκια, αρχιτεκτονικά στολίδια και έντονη ιστορική αύρα. Από την Ακροναυπλία και το Παλαμήδι μέχρι το χαρακτηριστικό Μπούρτζι, η πόλη μάς αποκάλυψε όλες τις όψεις της: από την αρχαιότητα και τη Βυζαντινή εποχή μέχρι την Ενετοκρατία, την Τουρκοκρατία και τα πρώτα βήματα του ελληνικού κράτους.

Η βόλτα στο ιστορικό κέντρο, η θέα στη θάλασσα, αλλά και η αίσθηση ότι περπατάμε στα βήματα ηρώων και βασιλέων μάς γέμισαν θαυμασμό. Το Ναύπλιο δεν είναι απλώς ένας προορισμός – είναι ένας ζωντανός τόπος μνήμης και πολιτισμού.

Η σημερινή εκδρομή δεν ήταν απλά μια απόδραση από την τάξη. Ήταν ένα μάθημα ζωής, μια υπενθύμιση του πλούτου της ιστορίας μας και της σημασίας του να την γνωρίζουμε από κοντά!

Συνοδοί εκπαιδευτικοί:
Λούκου Μαρία, Ρουλα Αικατερινη, Φρόσω Πανουσάκη, Κατερίνα Γερονικολού, Εμμανουήλ Λουκάκης,  Ελευθερία Καβαλου, Μορφοπούλου Ελένη

Γέφυρες Ζωής και Γνώσης – Μια ξεχωριστή μέρα στα ΚΑΠΗ Βιλίων

FB IMG 1744221873737 FB IMG 1744221885817 FB IMG 1744221900863 FB IMG 1744221919773

Γέφυρες Ζωής και Γνώσης – Μια ξεχωριστή μέρα στα ΚΑΠΗ Βιλίων

Μια ημέρα γεμάτη συναισθήματα, σύνδεση και αλληλεπίδραση έζησαν οι μαθητές και μαθήτριες της Γ’ Γυμνασίου καθώς και της Α’ Λυκείου Βιλίων, στο πλαίσιο της δράσης «Ενεργός Πολίτης – Συνύπαρξη στην Κοινότητα».

Κατά την επίσκεψή τους στο ΚΑΠΗ του τόπου μας, οι μαθητές προσέγγισαν με σεβασμό και ενδιαφέρον τα μέλη της τρίτης ηλικίας, παίρνοντας συνεντεύξεις και συνομιλώντας για πολύτιμα βιώματα και εμπειρίες ζωής. Παράλληλα, προσέφεραν τις δικές τους γνώσεις γύρω από τη χρήση της τεχνολογίας και των “έξυπνων” συσκευών, βοηθώντας τους μεγαλύτερους να εξοικειωθούν με την επικοινωνία, την ψυχαγωγία και την αναζήτηση πληροφορίας στον ψηφιακό κόσμο.

Η ζεστή αυτή συνάντηση ολοκληρώθηκε με μουσικές στιγμές: τα παιδιά τραγούδησαν και έπαιξαν μουσική, ενώ τα μέλη του ΚΑΠΗ ανταπέδωσαν με συγκινητικές ερμηνείες από το δικό τους ρεπερτόριο. Ο αποχαιρετισμός ήταν εξίσου ξεχωριστός, με πασχαλινές κάρτες που είχαν δημιουργήσει οι μαθητές, γεμάτες χρώμα, αγάπη και ευχές.

Αντίστοιχα, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας οι μαθητές και μαθήτριες της Β’ Γυμνασίου, ενημέρωσαν τα μέλη του ΚΑΠΗ για τους κινδύνους που προκαλεί η ρύπανση του νερού από καθημερινές δραστηριότητες και παρουσίασαν απλά πειράματα, δείχνοντας τρόπους φιλτραρίσματος και μεταφοράς ουσιών μέσω του νερού.

Μια δράση που επιβεβαιώνει πως η ενεργός πολιτειότητα ξεκινά από την ενσυναίσθηση, τη γνώση και την πρόθεση να χτίζουμε γέφυρες με τους ανθρώπους γύρω μας.

Εκφράζουμε τις ευχαριστίες μας στην Kalomoira Konsta για την συνδρομή της στην επιτυχία της δράσης!

Γιατί η κοινωνική υπευθυνότητα καλλιεργείται μέσα από την πράξη και η γνώση αποκτά νόημα όταν μοιράζεται.

Ομάδες δράσης: Β’ Γυμνασίου, Γ’ Γυμνασίου, Α’ Λυκείου

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Γερονικολού Αικατερίνη , Λουκάκης Εμμανουήλ

#ενεργόςπολίτης

Εκδήλωση Μνήμης για την 70η Επέτειο του Εθνικοαπελευθερωτικού Αγώνα της Κύπρου (1955–1959)

FB IMG 1743837941936 FB IMG 1743837951946 FB IMG 1743837979237

Με αφορμή την 70η επέτειο από την έναρξη του Εθνικοαπελευθερωτικού Αγώνα των Κυπρίων Αγωνιστών ενάντια στη βρετανική αποικιοκρατία, το σχολείο μας τίμησε την ιστορική αυτή ημέρα με ειδική εκδήλωση αφιερωμένη στη 1η Απριλίου 1955, ημέρα-ορόσημο για τον κυπριακό Ελληνισμό.

Μέσα από παρουσίαση, ιστορική αναδρομή και οπτικοακουστικό υλικό, οι μαθητές μας γνώρισαν τις ρίζες, τα πρόσωπα και τα ιδανικά του απελευθερωτικού αγώνα της ΕΟΚΑ. Έμαθαν για τη γενναία προσπάθεια των Κυπρίων αγωνιστών να αποτινάξουν τον αποικιακό ζυγό, διεκδικώντας την ελευθερία και την ένωση με την Ελλάδα.

Η εκδήλωση στόχευσε στη διατήρηση της ιστορικής μνήμης, την ενίσχυση της εθνικής συνείδησης και την ανάδειξη των αξιών της αυτοδιάθεσης, της ελευθερίας και της θυσίας για το κοινό καλό.

Η μνήμη των ηρώων του 1955-1959 παραμένει φάρος έμπνευσης για τις επόμενες γενιές. Τιμούμε, θυμόμαστε, διδασκόμαστε.

Υπεύθυνη υλοποίησης: Λούκου Μαρία

 

Μιλάμε , καταλαβαίνουμε, δρούμε

FB IMG 1743827779166 FB IMG 1743827794766

Διαδικτυακός Εκφοβισμός: 

Βιωματικό Εργαστήριο: Μιλάμε, Καταλαβαίνουμε, Δρούμε

 

Την Παρασκευή 4 Απριλίου 2025 πραγματοποιήθηκε στη σχολική μας μονάδα ένα βιωματικό εργαστήριο με θέμα τις εκδηλώσεις και τις συνέπειες του διαδικτυακού εκφοβισμού. Τη δράση συντόνισαν ο εκπαιδευτικός κος Μπαφούτσος Παρασκευάς και η σχολική ψυχολόγος κα Πετούση Νικολίνα, με τη συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών της Γ’ Γυμνασίου.

 

Με αφορμή οπτικοακουστικό υλικό από το «Χαμόγελο του Παιδιού», οι μαθητές/τριες ήρθαν σε επαφή με αληθινές ιστορίες εφήβων, συζήτησαν ανοιχτά για τις μορφές και τις συνέπειες του φαινομένου και πρότειναν τρόπους στήριξης και παρέμβασης. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην αξία της υποστήριξης του θύματος, στην ενεργή διαμεσολάβηση από συμμαθητές/τριες και στον ρόλο της ενσυναίσθησης ως μέσο θωράκισης της σχολικής κοινότητας.

 

Μέσα από τη δράση ενισχύθηκε η ενσυναίσθηση και αναδείχθηκε η αξία της συνεργασίας και της υπευθυνότητας απέναντι σε ένα φαινόμενο που απαιτεί τη δική μας προσοχή και επαγρύπνηση. Το σχολείο μας συνεχίζει να καλλιεργεί τη γνώση, την πρόληψη, την ενδυνάμωση και τη στήριξη, χτίζοντας ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον για όλα τα παιδιά μας.

Ομάδα δράσης: Γ’ Γυμνασίου

Υπεύθυνοι υλοποίησης:

Παρασκευάς Μπαφούτσος, Νικολίνα Πετούση

 

 

Συμμετοχή του Γυμνασίου – Λ.Τ. Βιλίων στην Εκπαιδευτική Δράση Ecoality με θέμα την Ενεργή Πολιτειότητα και Νεανική Ηγεσία

IMG 20250404 094446 IMG 20250404 100856 IMG 20250404 100910 IMG 20250404 101722 IMG 20250404 103015 IMG 20250404 105202 IMG 20250404 105938

 

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε η συμμετοχή του Γυμνασίου – Λ.Τ. Βιλίων στα Εργαστήρια για την Κοινότητα (EcoPolisLabs) του Ευρωπαϊκού Εκπαιδευτικού Προγράμματος Ecoality. Η δράση αυτή, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στις 4 Απριλίου, αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές/-τριες της Β’ Λυκείου να συμμετάσχουν σε βιωματικά εργαστήρια που τους κινητοποίησαν γύρω από τη Ενεργή Πολιτειότητα και την Νεανική Ηγεσία.

Το πρόγραμμα Ecoality, το οποίο έχει ως στόχο την καταπολέμηση των περιβαλλοντικών, κοινωνικών και έμφυλων ανισοτήτων, προσκάλεσε τους μαθητές να εμβαθύνουν σε 3 από τους 17 στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης: στον Στόχο 5:  Ισότητα των Φύλων, στον στόχο 13:Δράση για το Κλίμα και στον στόχο 16:Ειρήνη, Δικαιοσύνη και Ισχυροί θεσμοί.

Το πρόγραμμα υλοποιείται από την Actionaid Hellas. Την ομάδα του Ecoality- που συντόνισε και υλοποίησε το εργαστήριο- αποτελούν οι κυρίες Δέσποινα Καρδογέρου, Λούσυ Αβρανάς και Πολυξένη Ουζούνη, τις οποίες ευχαριστούμε τόσο για τη ζεστή φιλοξενία όσο και για τις δημιουργικές και πρωτότυπες δραστηριότητες που οργάνωσαν.

Μέσα από μια ποικιλία δημιουργικών διαδικασιών, τα παιδιά κλήθηκαν να σχεδιάσουν δράσεις και να καταθέσουν τις δικές τους ιδέες για αλλαγές που θα ήθελαν να δουν στην κοινότητά τους.

Εξαιρετική εμψυχώτρια σε όλη τη διάρκεια του σεμιναρίου ήταν η Δέσποινα Καρδογέρου. Το εργαστήριο ξεκίνησε με ένα παιχνίδι γνωριμίας της ομάδας. Στη συνέχεια, τα παιδιά μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων γνώρισαν τους Βιώσιμους Στόχους Ανάπτυξης. Επιπλέον, προβληματίστηκαν ως προς τα προβλήματα των σύγχρονων κοινωνιών και  συνειδητοποίησαν ότι ο καθένας ξεχωριστά αλλά και όλοι μαζί συλλογικά μπορούμε να βοηθήσουμε στην επίλυσή τους.

Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή επικοινωνία με εκπροσώπους της ομάδας της Actionaid στη Θεσσαλονίκη με θέμα την αξία συμμετοχής σε δράσεις εθελοντισμού. Επίσης, η ομάδα  συνάντησε διαδικτυακά τον Αντιδήμαρχο Πολιτισμού και Νεολαίας Σκιάθου, κύριο Δημήτρη Καραθάνο, ο οποίος παρουσίασε περιβαλλοντικές και πολιτιστικές δράσεις που έχουν εφαρμοστεί με επιτυχία στο νησί του, τονίζοντας την ανάγκη συνεργασίας των ισχυρών θεσμών με την κοινότητα με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών.

Ακολούθησε ένα ευχάριστο διάλειμμα κατά τη διάρκεια του οποίου η ομάδα του εργαστηρίου προσέφερε υγιεινά εδέσματα στα παιδιά παρασκευασμένα από την Κοινωνική Κουζίνα.

Στο δεύτερο μέρος του εργαστηρίου,  τα παιδιά αναζήτησαν τα χαρακτηριστικά του ενεργού πολίτη και συνεργάστηκαν για να σκεφτούν ιδέες που μπορεί να υιοθετήσει η τοπική αυτοδιοίκηση με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη στην περιοχή τους. Η ομάδα τόνισε την ανάγκη μείωσης των απορριμμάτων και την ανάγκη συλλογής και αποτελεσματικής διαχείρισής τους σε επίπεδο σχολικής και τοπικής κοινότητας. Έγιναν ουσιαστικές προτάσεις για τη διεκδίκηση του στόχου. Οι ιδέες αυτές -μαζί με τις ιδέες παιδιών από άλλα σχολεία της χώρας- θα αποτελέσουν την βάση για τις παρεμβάσεις που θα οργανώσουν και θα υλοποιήσουν  νέοι και νέες το καλοκαίρι στην κοινότητα.

Αξιοσημείωτο είναι ότι το πρόγραμμα προσέφερε πλήρη κάλυψη της μετακίνησης για τους μαθητές μας, επιτρέποντας σε όλα τα παιδιά του τμήματος να οραματιστούν την αλλαγή και να γίνουν μέρος αυτής.

Με τη συμμετοχή τους στα EcoPolisLabs τα παιδιά ανοίξαν τον δρόμο για μελλοντικές δράσεις και πρωτοβουλίες που θα ενισχύσουν την κοινωνική συνοχή και την βιώσιμη ανάπτυξη της κοινότητας των Βιλίων.

Ομάδα εργασίας: Β’ Λυκείου

Υπεύθυνες καθηγήτριες: Μαρία Τζαβάρα

Ελένη Μορφοπούλου

IMG 20250404 112957

 

IMG 20250404 113909

IMG 20250404 121157IMG 20250404 122318IMG 20250404 114322

Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

 

IMG 20250401 122939 1 IMG 20250401 122842 1 1 IMG 20250401 122735 1

IMG 20250403 161523

IMG 20250403 160522

Με αφορμή το κείμενο Η αγάπη του Αλέξανδρου για τον Βουκεφάλα του μαθήματος Αρχαία Ελληνικά, τα παιδιά της Α’ Γυμνασίου συζήτησαν για τον ιδιαίτερο δεσμό των ανθρώπων με τα ζώα και δημιούργησαν κείμενα και αφίσες με θέμα την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας (4 Απριλίου). Πολυτροπικά κείμενα για το ίδιο θέμα έφτιαξαν και οι μαθητές/-τριες της Β’ Γυμνασίου με αφορμή το αφήγημα Άνθρωποι και δελφίνια του Αντώνη Σουρούνη στο πλαίσιο του μαθήματος Νεοελληνική Λογοτεχνία.

Ας σεβαστούμε τα ζώα!

των μαθητριών Πηνελόπης Κ. και Άντας Μ.

Η Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας γιορτάζεται για την ευαισθητοποίηση απέναντι στα ζώα. Αποτελεί μια υπενθύμιση για τον σεβασμό, την αγάπη, τη σωστή μεταχείριση και τη φροντίδα που αξίζουν όλα τα ζώα.

Επιπλέον, στοχεύει στην προστασία τους και την καταπολέμηση της κακοποίησής τους. Ο άνθρωπος έχει την ευθύνη να προστατεύει τα ζώα, να τα φροντίζει και να τους προσφέρει ένα ασφαλές περιβάλλον. Καλό θα ήταν οι άνθρωποι να υιοθετούν τα ζώα που έχουν εγκαταλειφθεί και κυκλοφορούν αδέσποτα στους δρόμους. Επίσης, όλοι μαζί ας προστατεύσουμε το φυσικό περιβάλλον που φιλοξενεί άγρια ζώα και ζώα προς εξαφάνιση.

Η φιλοζωία δεν είναι μόνο μια πράξη καλοσύνης αλλά μια στάση ζωής που δείχνει τον πολιτισμό και την ανθρωπιά μας.

Ομάδα εργασίας: Α’ Γυμνασίου, Β’ Γυμνασίου

Υπεύθυνη καθηγήτρια Μαρία Τζαβάρα

IMG 20250401 122400

IMG 20250403 160928 IMG 20250403 160816 IMG 20250403 160325 IMG 20250403 161059

Προχωρημένα μαθήματα Φυσικής Σωματιδίων για μαθητές και μαθήτριες Λυκείου – IPPOG Masterclasses 2025

FB IMG 1743687149597 FB IMG 1743687249872 FB IMG 1743687167211

Μία εξαιρετική εμπειρία βίωσαν την Τρίτη 2 Απριλίου 2025, στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, όσοι/ες παρακολούθησαν τα Προχωρημένα μαθήματα Φυσικής Σωματιδίων για μαθητές και μαθήτριες Λυκείου (IPPOG Masterclasses 2025).
Στη διοργάνωση της 2ας Απριλίου 2025 συμμετείχαν συνολικά έξι εκπαιδευτικά ιδρύματα από όλον τον κόσμο. Η ελληνική συμμετοχή αριθμούσε 120 μαθητές/τριες Λυκείου, μεταξύ των οποίων και η Αγγελική, η Μαρία και ο Σωτήρης, παιδιά της Β’ Λυκείου Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών του Γυμνασίου -Λ.Τ. Βιλίων.

Οι συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες στα IPPOG Masterclasses 2025, ανακάλυψαν τον κόσμο των Κουάρκ και των Λεπτονίων, πληροφορήθηκαν από ενεργούς ερευνητές-επιστήμονες για τους τομείς και τις μεθόδους της βασικής έρευνας που αφορούν τα στοιχειώδη σωματίδια και τις μεταξύ τους δυνάμεις, και επεξεργάστηκαν πραγματικά πειραματικά δεδομένα από το πείραμα ATLAS του CERN.

Στο τέλος της ημέρας, όπως γίνεται σε κάθε διεθνή συνεργασία, οι μαθητές/τριες από όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα που συμμετείχαν, συνδέθηκαν μέσω διαδικτύου και συζήτησαν τα αποτελέσματά τους, αξιολόγησαν την εμπειρία τους και συνομίλησαν με επιστήμονες που εργάζονται στο CERN.

Σχετικά με τα IPPOG Masterclasses

Τα Προχωρημένα Μαθήματα Φυσικής Σωματιδίων προσφέρουν την ευκαιρία σε μαθητές/-τριες Λυκείου να γνωρίσουν τη Φυσική των Στοιχειωδών Σωματιδίων.
Γίνονται σε πάνω από 200 σημεία, σε 60 χώρες και με συμμετοχή που ξεπερνά τους 10.000 μαθητές/τριες.

Διοργανώνονται κάθε χρόνο από το Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Δρέσδης (TU Dresden) σε συνεργασία με την Διεθνή Ομάδα Εκλαΐκευσης Φυσικής Σωματιδίων (International Particle Physics Outreach Group, IPPOG).

Στην Ελλάδα, συμμετέχουν τα Πανεπιστήμια Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Κρήτης, το ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος” και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.

Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες εδώ:
https://www.physics.ntua.gr/MC_2025/

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Βενετία Κρόμπα

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2025

IMG 20250403 100958
Και μου έβαλε στο χέρι ένα μικρούτσικο κομμάτι από τα πιο δυσεύρετα πράγματα εκείνης της εποχής: ένα κομματάκι σοκολάτα! «Την έφερα για σας τα παιδιά» , πρόσθεσε. «Τη βρήκα σ’ ένα μπακάλικο, στη Θεσσαλονίκη». Κι εμένα μου φάνηκε σαν να είπε  «τη βρήκα και την έφερα για σας από το φεγγάρι» . (Από το βιβλίο « Ο καιρός της σοκολάτας» Λ. Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου)

 

IMG 20250403 100731
Το Δεκέμβρη του 1943, αρχή ενός ακόμα χειμώνα πείνας και παγωνιάς, άρχισε κάτι ζεστό ξαφνικά στην αυλή του σχολείου μας. Ήταν ένα μεγάλο καζάνι και μέσα είχε συσσίτιο για τα παιδιά. (Από το βιβλίο « Ο καιρός της σοκολάτας» Λ. Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου)

 

Ο Όμιλος Φιλαναγνωσίας του σχολείου μας γιόρτασε δημιουργικά την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου). Ο εορτασμός αυτός συμπίπτει με την ημερομηνία γέννησης του Hans Christian Andersen και
καθιερώθηκε το 1966 από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (IΒΒΥ) με στόχο την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και την τόνωση του ενδιαφέροντος των παιδιών και των νέων για το βιβλίο.

Αφού ενημερώθηκαν σχετικά με την ημέρα, τα παιδιά  επέλεξαν την αγαπημένη τους σκηνή/ εικόνα από το λογοτεχνικό βιβλίο Ο Καιρός της  σοκολάτας της Λ. Πέτροβιτς- Ανδρουτσοπούλου, το οποίο  διαβάζουν στο πλαίσιο των δράσεων του Ομίλου, και την εικονογράφησαν αξιοποιώντας τη φαντασία και την ευρηματικότητά τους.

Λίγα λόγια το βιβλίο

Ο καιρός της σοκολάτας εντάσσεται στην παιδική λογοτεχνία. Πρόκειται για διηγήματα βασισμένα σε πραγματικά περιστατικά που διαδραματίζονται κατά  τα χρόνια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, μια εποχή που, όσα βιβλία κι αν γράφτηκαν γι’ αυτή, ποτέ δε θα είναι αρκετά. Μέσα από τα παιδικά μάτια της ηρωίδας ο αναγνώστης μαθαίνει για την περίοδο της Κατοχής, την πείνα, τον φόβο, τις στερήσεις αλλα και την Αντίσταση.

«… Όσο περίεργο κι αν φαίνεται, τα στερημένα παιδιά της Κατοχής, αυτά όπου η έλλειψη της σοκολάτας ήταν μια αξεπέραστη παιδική πίκρα, είχαν οράματα, σκοπούς και ιδανικά. Οι ιστορίες του βιβλίου είναι πραγματικές. Παρά το βάρος τους, είναι νοσταλγικές και αξέχαστες, γιατί σφράγισαν τη ζωή μας. Και είναι θαυμάσιος ο τρόπος που η συγγραφέας τελειώνει και απογειώνει το βιβλίο της ταυτίζοντας τη σοκολάτα με την ανθρωπιά», όπως επισημαίνει στην κριτική της η Αγγελική Βαρελά.

Ομάδα εργασίας: Β’ Γυμνασίου

Υπεύθυνη Ομίλου Φιλαναγνωσίας: Μαρία Τζαβάρα

IMG 20250403 100818
Δε γελάσανε. Καθίσανε τελικά στα θρανία τους και δε μιλούσε κανείς. Κοιτούσαν τη δασκάλα τους τώρα όλοι βουβοί, σαστισμένοι. Είχε σκύψει κι έγλειφε με λαχτάρα μια το χερούλι της πόρτας, μια την παλάμη της… (Από το βιβλίο « Ο καιρός της σοκολάτας» Λ. Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου)

 

IMG 20250403 100915
Ύστερα γύρισε και του κοίταξε με παράπονο. Στα μάγουλά της έτρεχαν δάκρυα. «Μη τη σπαταλάτε τη γλυκόζη, χρυσά μου, για τ’ όνομα του Θεού!» είπε ξέπνοα. «Σας τη δώσαμε όλη, ούτε μια σταγονίτσα δεν κρατήσαμε εμείς οι δάσκαλοι, για να τη φάτε να δυναμώσετε εσείς τα παιδιά. Μην τη σπαταλάτε, σας παρακαλώ, είναι κρίμα! Είν’ αμαρτία!» Την πήραν πάλι τα δάκρυα. Κι έκλαιγε, έκλαιγε… (Από το βιβλίο « Ο καιρός της σοκολάτας» Λ. Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου)