Μια πρωτότυπη και δημιουργική προσέγγιση του φαινομένου της βίας στα γήπεδα μέσα από το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είχαν την ευκαιρία να διοργανώσουν οι μαθητές της τάξης μας, Γ΄ Γυμνασίου, αφού μέσω βιωματικών δράσεων μετατράπηκαν σε δημοσιογράφους και υποδύθηκαν ρόλους φανατισμένων οπαδών που εξέθεταν τις απόψεις τους σε ένα ερωτηματολόγιο που οι ίδιοι δημιούργησαν. Στη συνέχεια προχώρησαν σε εικαστική απεικόνιση του φαινομένου, την οποία επικόλλησαν στον τοίχο της τάξης. Αυτό που έγινε αντιληπτό για ακόμη μια φορά είναι πως η γνώση γίνεται κτήμα του μαθητή όταν είναι αποτέλεσμα ερευνητικής, ανακαλυπτικής μάθησης που προάγει την ενεργό εμπλοκή του.
Λέμε όχι στη βία στα που αμαυρώνει το αθλητικό ιδεώδες και μετατρέπει τον φίλαθλο σε οπαδό που ισοπεδώνει την έννοια του “ευ αγωνίζεσθαι”.
Λέμε όχι στη Βία στα Γήπεδα που ευνοεί την μετατροπή των ομάδων σε εμπορικές επιχειρήσεις και εξυπηρετεί συγκεκριμένους κύκλους συμφερόντων.
Λέμε όχι στη Βία στα Γήπεδα που σκορπά το βανδαλισμό, την καταστροφή εντός και εκτός των γηπέδων και οδηγεί σε τραγικές συνέπειες!
Αν δεν θέλουμε να ξαναβιώσουμε τραγικά περιστατικά όπως αυτό της θύρας 7 στις 8 Φεβρουαρίου του 1981 στο στάδιο Γεώργιος Καραϊσκάκης με 21 νεκρούς οφείλουμε να δώσουμε ένα ισχυρό μήνυμα σε όλους όσους προάγουν το φανατισμό των γηπέδων! Η βία ας αντιμετωπίσει την απαξίωσή μας, την κατακραυγή μας και την απαίτησή μας τα γήπεδα να είναι ο χώρος αναψυχής όλων και όχι ο χώρος εκτόνωσης λίγων!
Συντάκτριες άρθρου: Εβελίνα Β., Μαρία Κ. (μαθήτριες Γ΄Γυμνασίου).