Στο πλαίσιο του Σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού πραγματοποιήθηκε σήμερα μία ουσιαστική ενημέρωση των μαθητών/τριών των Β’-Γ΄Λυκείου του σχολείου μας σχετικά με το Εθνικό και Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων αλλά και την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση στις Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης – Σ.Α.Ε.Κ. (πρώην Δ.Ι.Ε.Κ.). Εισηγητής ήταν ο κύριος Κανελλόπουλος, Διευθυντής της Σ.Α.Ε.Κ. Μεγάρων.
Οι μαθητές/τριες μας πληροφορήθηκαν αναλυτικά και έγκυρα για το πλαίσιο λειτουργίας των Σ.Α.Ε.Κ,, τον τρόπο εισαγωγής των σπουδαστών/τριών, τις προσφερόμενες ειδικότητες και τα επαγγελματικά δικαιώματα που αυτές προσφέρουν.
Ακολούθησε συζήτηση, διατύπωση ερωτήσεων και ανατροφοδότηση σχετικά με τις δυσκολίες αλλά και τα πλεονεκτήματα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Οι μαθητές της Α’ γυμνασίου στο πλαίσιο του μαθήματος Νεοελληνικής Λογοτεχνία μελέτησαν το διήγημα Ο Κωνσταντής . Ο ομώνυμος ήρωας με καταγωγή από την Αλβανία βιώνει τη σκληρότητα της ζωής, αφού μεγαλώνει μακριά από τους γονείς του και παλεύει για την επιβίωση πουλώντας μικροπράγματα στα φανάρια. Ο Κωνσταντής ,όμως βρίσκει θαλπωρή στο σπίτι της κυρίας Δέσποινας, μίας ηλικιωμένης γυναίκας, η οποία μπορεί να έχει τα πάντα, ωστόσο είναι μόνη, αφού τα παιδιά και τα εγγόνια της βρίσκονται μακριά. Έτσι, ο μικρός Κωνσταντής και η κυρία Δέσποινα περνούν μαζί το βράδυ της Ανάστασης κάνοντας παρέα ο ένας στον άλλον.
Στη συνέχεια τα παιδιά μετέτρεψαν το διήγημα σε ποίημα, ζωγραφίζοντας παράλληλα μία σκηνή του διηγήματος που τους έκανε εντύπωση. Φαίνεται, λοιπόν, ότι η λογοτεχνία για μία ακόμη φορά ξυπνά συναισθήματα και ευαισθησίες των μαθητών τονίζοντας το μήνυμα της Ανάστασης του Θεανθρώπου που πρέπει να κατακλύζει τις ψυχές όλων μας αυτές τις άγιες μέρες.
24 Αυγούστου 79 μ.Χ. Λίγο πριν την έκρηξη του Βεζούβιου η Ρωμαία Κλοδία έχει αποκλειστεί στο δωμάτιο της στην Πομπηία, η οποία σύντομα θα θαφτεί κάτω από τη στάχτη. Κάποιος πρέπει να βοηθήσει την Κλοδία να δραπετεύσει…
Αυτό είναι το σενάριο του ηλεκτρονικού παιχνιδιού σε μορφή escape room (δωμάτιο απόδρασης) που δημιούργησε τα η Β’ Λυκείου ΟΠΑΣ σε συνεργασία με μαθητές της Α’ Λυκείου στο πλαίσιο του μαθήματος Λατινικά.
Με εργαλεία τη φαντασία, τη γνώση, την ερευνητική διάθεση και τις νέες τεχνολογίες το δωμάτιο απόδρασης αντικατέστησε το παραδοσιακό επαναληπτικό κριτήριο αξιολόγησης.
Οι μαθήτριες της Β’ ΟΠΑΣ αφού συνέταξαν ασκήσεις εισαγωγής, γραμματικής, λεξιλογίου και συντακτικού, τις μετέτρεψαν σε ηλεκτρονική παιγνιώδη μορφή με τη βοήθεια της εκπαιδευτικής πλατφόρμας eme, αξιοποιώντας το εργαλείο eme content.
Στη συνέχεια, οι μαθητές Ορέστης Λ., Γιάννης Β. και Δημήτρης Π. της Α’ Λυκείου ενσωμάτωσαν τις ασκήσεις στην εφαρμογή Google slides και κατασκεύασαν το Δωμάτιο απόδρασης με τίτλο Η Κλοδία παγιδευμένη στην Πομπηία.
Η Πομπηία ήταν πόλη της νότιας Ιταλίας, στην πλευρά της Τυρρηνικής θάλασσας, κοντά στη σημερινή Νάπολη. Χτίστηκε τον 8ο αιώνα π.Χ. από τους Όσκους στις ακτές της Καμπανίας. Η Πομπηία έστεκε στους πρόποδες του Βεζούβιου.
Ο Βεζούβιος για πολλά χρόνια αποτελούσε το στολίδι της Πομπηίας, μέχρι που έδειξε το πραγματικό του πρόσωπο. Ο Στράβων, αρχαίος Έλληνας γεωγράφος και ιστορικός, μάλιστα κατέγραψε ότι το βουνό ήταν σκεπασμένο με ωραίους αγρούς, εκτός από την κορυφή του, που ήταν επίπεδη, μαύρη και σκεπασμένη. Έτσι, οι άνθρωποι της εποχής νόμιζαν ότι το βουνό είχε στο παρελθόν πάρει φωτιά, αλλά η φωτιά έσβησε πριν προχωρήσει στην πόλη. Η αλήθεια βέβαια αποκαλύφθηκε αργότερα, με τραγικό τρόπο.
Στις 24 Αυγούστου του 79 μ.Χ οι έκπληκτοι κάτοικοι έγιναν μάρτυρες ενός τραγικού γεγονότος. Ο Βεζούβιος ήταν ένα μεγάλο ενεργό ηφαίστειο και εξερράγη καταστρέφοντας με την λάβα του ό,τι έβρισκε στον δρόμο του. Η ημερομηνία της 24ης Αυγούστου προέκυψε από την αφήγηση του Πλίνιου του Νεότερου, ο οποίος ήταν αυτόπτης μάρτυρας της έκρηξης και την περιέγραψε 30 χρόνια μετά σε δύο επιστολές προς τον φίλο του, τον Ρωμαίο ιστορικό Τάκιτο. Από τις ανασκαφές που συνεχίζονται μέχρι σήμερα στον χώρο, ανακαλύφθηκε μια επιγραφή, γραμμένη με κάρβουνα σε ένα τοίχο, που περιλαμβάνει και μια ημερομηνία η οποία αντιστοιχεί στη 17η Οκτωβρίου του έτους 79 μ.Χ. Έτσι, ενώ οι επιστήμονες χρονολογούσαν την έκρηξη στις 24 Αυγούστου του έτους 79 μ.Χ., ο επικεφαλής του αρχαιολογικού χώρου της Πομπηίας, Μάσιμο Οσάντα εκτίμησε ότι η ημερομηνία της έκρηξης είναι, πιθανότατα, η 24η Οκτωβρίου του 79 μ.Χ. .
Στην αρχή, σηκώθηκε ένα φοβερό σύννεφο από στάχτη, η οποία σκέπασε την πόλη σε ύψος ενός μέτρου.Ύστερα από το σύννεφο της στάχτης, κατέκλυσε την πόλη μία καταιγίδα από ηφαιστειακά αναβλήματα και κίσσηρι (ελαφρόπετρα), που τη σκέπασαν σε ύψος τουλάχιστον τριών μέτρων. Έτσι , δημιουργήθηκε νέο στρώμα από στάχτη και πέτρες. Ηφαιστειακά υλικά και τέφρα σκέπασαν όλη την πόλη, μέχρι που την αφάνισαν. Υπολογίζεται ότι 2.000 άνθρωποι στην Πομπηία έχασαν τη ζωή τους
Ο χρόνος «πέτρωσε» στην αρχαία πόλη, που σήμερα αποτελεί τον πρώτο σε επισκεψιμότητα αρχαιολογικό χώρο της Ιταλίας, με περίπου 2.500.000 επισκέπτες ετησίως. Πρόκειται για ένα τεράστιο μνημείο της ανθρώπινης ιστορίας, που εντάσσεται από το 1997 στη λίστα των Μνημείων της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Είναι ένα μνημείο μοναδικό στο είδος του παγκοσμίως, με άλλη γνωστή περίπτωση τον δικό μας οικισμό στο «Ακρωτήρι» της Θήρας, τον οποίο όμως είχαν προλάβει να εγκαταλείψουν όλοι οι κάτοικοι.
Με στόχο την ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού έργου και τη βελτίωση της διδακτικής διαδικασίας πραγματοποιήθηκε σήμερα στο σχολείο μας ενδοσχολική επιμορφωτική δράση με
τίτλο Ανακαλύψτε το μαθησιακό προφίλ των μαθητών/τριών σας.
Η κα Ζενάκου Ελένη, η οποία εργάζεται ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, με μία ενδελεχή παρουσίαση ενημέρωσε γονείς, κηδεμόνες και εκπαιδευτικούς σχετικά με τα μαθησιακά προφίλ και έδωσε πρακτικές συμβουλές για τους τρόπους και τις μεθόδους που θα βοηθήσουν τα παιδιά να μελετούν αποτελεσματικά ανάλογα με τον τύπο στον οποίο ανήκουν.
Παράλληλα, αξιοποιώντας βιώματα και ειδικό επιστημονικό ερωτηματολόγιο η κα Ζενάκου εντόπισε και το εκπαιδευτικό προφίλ των εκπαιδευτικών, ώστε -μέσω της αυτογνωσίας – να συνειδητοποιήσουν και την ανάγκη διαφοροποίησης της διδασκαλίας τους.
Με πρωτοβουλία της καθηγήτριας Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας, Ελένης Μορφοπούλου, και σε συνεργασία με τον Δήμο Μάνδρας-Ειδυλλίας διοργανώθηκαν σήμερα στις αθλητικές εγκαταστάσεις Βιλίων αγώνες τριάθλου (σφαίρα, ακόντιο, 60 μ.).
Η Βαλκανιονίκης στα 100μ. και υπεύθυνη του δήμου Μάνδρας Ειδυλλίας στα αθλητικά θέματα, Φλώρα Ρεντούμη, παρουσίασε στα παιδιά τα αγωνίσματα του Στίβου και συντόνισε τους Αγώνες Τριάθλου με όργανα που παραχώρησε ο Δήμος Μάνδρας- Ειδυλλίας. Στο τέλος, έγινε απονομή μεταλλίων.
Παρούσα στους αγώνες ήταν και η Πρόεδρος των γονέων και κηδεμόνων του Γυμνασίου – Λ.Τ. Βιλίων, κα Φρόσω Μεϊντάνη.
Στο πλαίσιο του Σ.Ε.Π. διοργανώθηκε στο σχολείο μας ενημερωτική δράση για τους/τις μαθητές/τριες των τάξεων Β’ και Γ’ Λυκείου με τίτλο «Επαγγελματικό Βιογραφικό, Επιτυχημένη Συνέντευξη».
Τα παιδιά ενημερώθηκαν από την κ.Χαρίλη Μυλωνοπούλου της Optimal HR για τα μυστικά σύνταξης ενός σύγχρονου και επιτυχημένου βιογραφικού σημειώματος μέσα από μία κατατοπιστική παρουσίαση, παραδείγματα και πρακτικές συμβουλές.
Η μαθήτρια Τζουλιάνα Χ. της Α’ Λυκείου του Γυμνασίου -Λ.Τ. Βιλίων έλαβε μέρος στον μαθητικό διαγωνισμό ποίησης με τίτλο Νίκος Γκάτσος, ο ποιητής των στίχων. Ο διαγωνισμός απευθύνεται στους μαθητές και τις μαθήτριες όλων των δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων -και διοργανώθηκε από τα Εκπαιδευτήρια Παναγία Προυσιώτισσα.
Μέσω του ποιητικού διαγωνισμού, δίνεται η ευκαιρία στα νεαρά παιδιά να εκφράσουν τον εσωτερικό ψυχισμό τους, να μοιραστούν τα συναισθήματά τους, τις σκέψεις, τους προβληματισμούς τους, τις εφηβικές τους ανησυχίες, τα όνειρά τους, την αγάπη τους για την ομορφιά της ζωής.
Άλλωστε, όπως είπε και ο μεγάλος μας ποιητής Γ. Σεφέρης, η ποίηση έχει τις ρίζες της στην ανθρώπινη ανάσα.
Το σχολείο μας υλοποιεί τη δράση “Profession has no Gender”, η οποία πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος EQUAL της Τράπεζας Πειραιώς με τη στρατηγική συνεργασία του The TippingPoint.
Σήμερα η Γ’ Γυμνασίου είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τη Μαίη Ζαννή, πολιτική αναλύτρια, πρόεδρο και συνιδρύτρια της Women act, οργάνωσης στην Ελλάδα που ασχολείται αποκλειστικά με την ενδυνάμωση των γυναικών σε θέματα ηγεσίας στη δημόσια σφαίρα.
Ειδικότερα, συζητήθηκε το θέμα των έμφυλων στερεότυπων στον επαγγελματικό χώρο. Τα παιδιά μίλησαν με την κα Ζαννή σχετικά με τα επαγγελματικά τους όνειρα και συνειδητοποίησαν ότι το φύλο και οι στερεοτυπικές αντιλήψεις δεν πρέπει να αποτελούν εμπόδιο στις επιλογές τους και στην εργασιακή τους εξέλιξη.
Ομάδα εργασίας: Γ’ Γυμνασίου
Υπεύθυνες καθηγήτριες:
Κρόμπα Βενετία, Τζαβάρα Μαρία, Μουστάκα Καλλιόπη
Σχετικά με το πρόγραμμα
Το Profession has no Gender είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με το The Tipping Point, κατά το οποίο ομάδες μαθητών και μαθητριών από δημόσια Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια ανά την Ελλάδα, έρχονται σε επαφή με μέντορες που δραστηριοποιούνται σε επαγγέλματα που είναι στερεοτυπικά συνυφασμένα με το διαφορετικό φύλο.
Σε ένα δομημένο ψηφιακό περιβάλλον, οι ομάδες μαθητών και μαθητριών, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς τους, «συναντούν» και συζητούν διαδικτυακά με τους/τις μέντορες, μέσα από live ομαδικές συνεδρίες και ασύγχρονα video με απαντήσεις στα ερωτήματα που θέτουν. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούν να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους και να λύσουν τις απορίες τους μέσα από διαδραστικές και εποικοδομητικές συζητήσεις.
Οι μέντορες από την Ελλάδα και το εξωτερικό προέρχονται από πληθώρα επαγγελματικών κλάδων π.χ. γυναίκες μηχανικοί, επιστήμονες και CEOs, άνδρες νοσηλευτές, κοινωνικοί λειτουργοί, νηπιαγωγοί, κ.ά.
Το 2022, στο πρόγραμμα συμμετείχαν 1.224 μαθητές/τριες ενώ το 2023 επεκτάθηκε συμπεριλαμβάνοντας και δημοτικά σχολεία, με τη συνολική συμμετοχή 2.492 νέων μαθητών/τριών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Την Τρίτη 16/04/2024 το σχολείο μας επισκέφθηκε την Αίγινα, το μεγαλύτερο σε έκταση νησί του Αργοσαρωνικού, με τα πολυάριθμα αξιοθέατα και τις φυσικές ομορφιές.
Νησί με μακραίωνη ιστορία, που διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο σε αρκετές φάσεις της ελληνικής ιστορίας. Το 1826, η πόλη της Αίγινας ανακηρύχτηκε σε πρώτη πρωτεύουσα του Ελεύθερου Ελληνικού Κράτους και άκμασε κυρίως λόγω του εμπορίου, της αλιείας, της σπογγαλιείας και του πωρόλιθου.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο Κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας έχτισε εντυπωσιακά νεοκλασικά κτήρια προκειμένου να στεγάσει την έδρα του.
Το λευκό εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου στο λιμάνι καθώς και τα βαμμένα σε έντονο χρώμα νεοκλασικά κτίρια της παραλιακής λεωφόρου ήταν η πρώτη εικόνα που αντικρίσαμε κατεβαίνοντας από το πλοίο. Τα νεοκλασικά που δεσπόζουν στο λιμάνι πήραν τη σημερινή τους μορφή στα μέσα του 19ου αιώνα όταν αναπτύχθηκε στο νησί η σπογγαλιεία.Τότε ήταν που τα σπίτια χρωματίστηκαν, ενώ απέκτησαν μπαλκόνια με φουρούσια και εντυπωσιακά σχεδιασμένα κάγκελα.
Αρχικά, επισκεφθήκαμε τον ναό της Αφαίας Αθηνάς, το πιο σημαντικό μνημείο του νησιού. Βρίσκεται κοντά στην Αγία Μαρίνα και πρόκειται για Δωρικό Ναό που χρονολογείται από το 500 π.Χ.. Ο Ναός ιδρύθηκε εκεί και σχημάτισε ισόπλευρο τρίγωνο με τον Παρθενώνα στην Αθήνα και το Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο, το αποκαλούμενο «ιερό τρίγωνο» της αρχαιότητας. Το πιο εντυπωσιακό τμήμα του ναού είναι τα θαυμάσια γλυπτά αετώματά του, ένα μεγάλο μέρος των οποίων αποτελούν εκθέματα στη Γλυπτοθήκη του Μονάχου.
Στη συνέχεια μεταβήκαμε στην εντυπωσιακή Μονή του Αγίου Νεκταρίου, ένα από τα μεγαλύτερα μοναστήρια στα Βαλκάνια. Κατασκευάστηκε τον 20ο αιώνα (μεταξύ των ετών 1904 και 1910) στο σημείο όπου υπήρχε ένα μικρό Βυζαντινό μοναστήρι.
Το υπόλοιπο της ημέρας, περιηγηθήκαμε στην πόλη της Αίγινας, θαυμάσαμε τα εξαιρετικά και καλοδιατηρημένα νεοκλασικά κτίρια, γευτήκαμε τις τοπικές λιχουδιές και τα υπέροχα εδέσματα με το πασίγνωστο προϊόν του νησιού που έχει ξεχωρίσει για την ποιότητα και τη γεύση του, το φιστίκι Αιγίνης.
Τέλος, στο λιμάνι, αποχαιρετίσαμε το νησί με τον δικό μας τρόπο, χορεύοντας μπροστά από το γραφικό εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου.
Στο πλαίσιο του μαθήματος Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία η Α’ Λυκείου του σχολείου μας προβληματίστηκε σχετικά με τον ρόλο των μέσων ενημέρωσης στη διαμόρφωση κοινωνικών αντιλήψεων ως προς τα δύο φύλα.
Τα παιδιά συνειδητοποίησαν πως το διαδίκτυο, τα περιοδικά, η τηλεόραση συχνά αναπαράγουν, συντηρούν ή και δημιουργούν στερεότυπα για τα δυο φύλα, τα οποία συνήθως ασυνείδητα δεν αμφισβητούνται. Στη συνέχεια, οι μαθητές/ -τριες δημιούργησαν πολυτροπικά κείμενα, ώστε να ευαισθητοποιήσουν τους συμμαθητές τους ως προς το ζήτημα αυτό και να συμβάλουν στην καταπολέμηση των στερεότυπων λόγω φύλου.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότερα