Δωρεάν παρουσίαση δράσεων WRO Hellas. |
|
|
Η Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και ο Οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Επιστήμης, Τεχνολογίας & Μαθηματικών WRO Hellas σας προσκαλούν να παρευρεθείτε το Σάββατο 4 Ιουλίου ώρα 10:00 π.μ. στον Περιφερειακό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Αττικής. Στους χώρους της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. (Νέα βιβλιοθήκη) πραγματοποιείται ο προκριματικός του 7 ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και της περιφέρειας εκπαίδευσης Αττικής, ακολουθώντας τους επίσημους κανόνες διεξαγωγής της ετήσιας Ολυμπιάδας που διοργανώνεται από τον Παγκόσμιο Οργανισμό World Robot Olympiad, προκειμένου να διακριθούν οι ομάδες που θα ταξιδέψουν στην Ολυμπιάδα.
|
|
|
|
|
|
Το θέμα του φετινού διαγωνισμού είναι οι “Ρομποτικοί εξερευνητές“, βάσει του οποίου οι μαθητές καλούνται να κατασκευάσουν ρομπότ για να εξερευνήσουν διαφορετικά περιβάλλοντα (όπως ο θαλάσσιος βυθός για το Δημοτικό ή τα βουνά για το Λύκειο). Σε αρκετές περιπτώσεις, οι «εξερευνητές» πρέπει να στηριχθούν σε ενδείξεις προκειμένου να οδηγηθούν σε άγνωστα περιβάλλοντα ενώ σε άλλες, οι εξερευνητές μπορεί να περιπλανηθούν καθώς επιχειρούν να ανακαλύψουν αυτό που ψάχνουν. Το περιβάλλον όμως κρύβει και κινδύνους για τους εξερευνητές.
Ο 7ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός διεξάγεται τον Σεπτέμβριο 2015, με τις συμμετέχουσες ομάδες να προκρίνονται μέσα από τους αντίστοιχους περιφερειακούς διαγωνισμούς που θα διεξαχθούν στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας. Οι νικητές της κάθε κατηγορίας (από το δημοτικό ως το λύκειο) έχουν τη δυνατότητα να εκπροσωπήσουν τη χώρα μας στην Ολυμπιάδα της Ντόχα στο Κατάρ, η οποία θα πραγματοποιηθεί το Νοέμβριο 2015. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ίδιοι κανόνες και προκλήσεις, όπως αναφέρονται παρακάτω, ισχύουν σε όλα τα επίπεδα των διαγωνισμών, τοπικό, εθνικό και παγκόσμιο. |
|
|
Πιο αναλυτικά, οι μαθητές Δημοτικού καλούνται να μάθουν μέσα από το παιχνίδι, κατασκευάζοντας ένα ρομπότ το οποίο μπορεί να βουτήξει και να εξερευνήσει κάτω από τη θάλασσα για «μαργαριτάρια»! Η προσοχή τους επικεντρώνεται σε κάθε κατάδυση όπου έχουν μόνο 30 δευτερόλεπτα πριν η ρομποτική τους κατασκευή επανέλθει στην επιφάνεια για φρέσκο αέρα.
|
|
|
Η φετινή πρόκληση για το επίπεδο του Γυμνασίου είναι το «Κυνήγι θησαυρού» που απαιτεί την κατασκευή ενός ρομπότ που θα πρέπει να συλλέξει 5 ευρήματα μέσα σε ένα άγνωστο περιβάλλον. Διάφορα στοιχεία που είναι διαθέσιμα στην ομάδα, δίνουν πληροφορίες για το περιβάλλον και την τοποθεσία κάθε ευρήματος που πρέπει να συλλεχθεί. Το περιβάλλον περιέχει επίσης επικίνδυνα αντικείμενα (εμπόδια) σε άγνωστες τοποθεσίες, τα οποία θα πρέπει να αποφευχθούν προκειμένου η ομάδα να συλλέξει τα ευρήματα.
|
|
|
Τέλος, στην κατηγορία του Λυκείου η φετινή πρόκληση είναι η “Ορειβασία”. Το παιχνίδι για το επίπεδο αυτό προκαλεί τους μαθητές Λυκείου να κατασκευάσουν ένα ρομπότ το οποίο είναι επιφορτισμένο με την περισυλλογή εφοδίων και την παράδοσή τους σε καταφύγια που βρίσκονται ψηλά στα βουνά. Υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία όσον αφορά στο περιβάλλον και τη θέση κάθε εφοδίου που πρέπει να περισυλλεχθεί. Όσο πιο κοντά μπορέσουν να μεταφέρουν τα εφόδια στη θέση εναπόθεσής τους, τόσο υψηλότερη και η βαθμολογία. Αλλά πρέπει να προχωρήσουν με προσοχή, έτσι ώστε το ρομπότ τους να μην γλιστρήσει και πέσει από το βουνό.
|
|
|
|
|
|
Ο Πρόεδρος του WRO Hellas κ. Γιάννης Σομαλακίδης, δηλώνει χαρακτηριστικά:«Η μαθησιακή διαδικασία λαμβάνει χώρα εντός και εκτός σχολείου. Στην ελληνική κοινωνία χρειαζόμαστε περισσότερους νέους που θα ασχολούνται με τις επιστήμες. Η εμπειρία μας από τις Ολυμπιάδες Εκπαιδευτικής Ρομποτικής καταδεικνύουν ότι όλο και περισσότερες χώρες συμμετέχουν στη Ολυμπιάδα εκπαιδευτικής ρομποτικής, που σημαίνει ότι εκατοντάδες νέοι μαθητές ασχολούνται στην εκπαιδευτική ρομποτική.
Μαθαίνουν να εργάζονται ομαδικά να επιλύουν προβλήματα, να αλλάζουν ρόλους. Η εκπαίδευση αλλάζει και αυτό που χρειαζόμαστε είναι δημιουργικοί άνθρωποι που θα καινοτομήσουν μέσα από τη συνεργασία. Η συνεργασία στην κοινωνία μας είναι σημαντική. Τα σχολεία μας άραγε είναι εναρμονισμένα με τον 21 αιώνα; Θα πρέπει οι μέθοδοι διδασκαλίας να εξελιχθούν, όπως συμβαίνει με τις ζωές μας σε παγκόσμιο επίπεδο! Ο 21ος αιώνας έχει χαρακτηριστεί ως ο αιώνας της καινοτομίας κι η χώρα μας πρέπει να είναι παρούσα. Η εκπαιδευτική ρομποτική, μέσω των διαγωνισμών στη χώρα μας είναι παρούσα για να συντελέσει προς αυτή την κατεύθυνση». |
|
|
|
Απόηχος της Ολυμπιάδας Ρομποτικής 2014
|
|
|
|
|
|
|