Εργασία τετραμήνου Β΄Γυμνασίου Ιστορία

ΤΑΞΗ: Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ & ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ.

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΝΙΚΟΥ Ε. ΕΛΕΝΗ,ΠΕ02

ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: « ΜΕΓΑΛΑ ΚΑΡΑΒΙΑ…ΜΕΓΑΛΟΙ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΕΣ!»

ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: 21/01/2020

Στόχοι της παρούσας εργασίας είναι:

  1. Να μάθουν οι μαθητές να συνεργάζονται ομαδικά και να συνειδητοποιήσουν ότι μέσω της συνεργασίας, του αλληλοσεβασμού και της αλληλοϋποστήριξης μπορούν να πετύχουν καλύτερα αποτελέσματα τόσο σε γνωστικό επίπεδο όσο και σε κοινωνικοσυναισθηματικό.
  2. Να μάθουν οι μαθητές να είναι υπεύθυνοι.
  3. Να αποκτήσουν κριτική σκέψη μέσα από την επαφή τους με ποικίλες μορφές ιστορικών πηγών.
  4. Να καταλάβουν τη σύνδεση ισχυρής προσωπικότητας και σπουδαίων έργων.
  5. Να συνειδητοποιήσουν ότι το μεγαλείο του Βυζαντίου οφείλεται σ’ έναν συνδυασμό παραγόντων.
  6. Να παρακολουθήσουν την πορεία σημαντικών αυτοκρατόρων και να ερμηνεύσουν «καλές» και «κακές» στιγμές τους.
  7. Να κατανοήσουν πώς οδηγήθηκε το Βυζάντιο στην παρακμή.
  8. Να καταλάβουν και να ερμηνεύσουν λανθασμένες ενέργειες των αυτοκρατόρων που έφεραν ως αποτέλεσμα τη σκλαβιά.
  9. Να αντιληφθούν τον καταλυτικό ρόλο που έχει ο κοινωνικός περίγυρος στις αποφάσεις των αυτοκρατόρων.

Οι 16 μαθητές της Β΄ Γυμνασίου θα δημιουργήσουν 4 ομάδες. Κάθε ομάδα θα εργαστεί  σε μία από τις ακόλουθες ενότητες:

1η ΟΜΑΔΑ: Ήταν όντως Μέγας ο Κωνσταντίνος; Ζωή και έργο.

2η ΟΜΑΔΑ: Πόσο ατρόμητος ήταν ο Ηράκλειος; Ζωή και έργο.

3η ΟΜΑΔΑ: Πόσο υπάκουος ήταν ο Ιουστινιανός στη Θεοδώρα; Ζωή και έργο.

4η ΟΜΑΔΑ: Κωνσταντίνος Παλαιολόγος: Ο τελευταίος των Μεγάλων! Ζωή και έργο.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

  1. Εργασία που θα αποτελεί πιστή αντιγραφή αποσπασμάτων των πηγών που χρησιμοποίησε, θα ΜΗΔΕΝΙΖΕΤΑΙ. Την ευθύνη συγγραφής μιας εργασίας την έχει ΟΛΗ η ομάδα. Αυτό σημαίνει ότι η εργασία πριν παραδοθεί, ελέγχεται από όλα τα μέλη της ομάδας.
  2. Εργασία που δεν θα αναφέρει στο τέλος τις βιβλιογραφικές πηγές που χρησιμοποίησε, ΔΕΝ θα γίνεται ΔΕΚΤΗ.
  3. Όλες οι εργασίες θα είναι γραμμένες σε γραμματοσειρά Times New Roman, μέγεθος 12.
  4. Στις εργασίες σας μπορείτε να προσθέσετε και οπτικοακουστικό υλικό (φωτογραφίες και βίντεο).
  5. Η βιβλιογραφία που σας δόθηκε, είναι ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ και σε καμία περίπτωση δεν είστε υποχρεωμένοι να την ακολουθήσετε.
  6. ΚΑΜΙΑ εργασία ΔΕΝ θα γίνει ΔΕΚΤΗ μετά τις 21/01/2019.
  7. Η εργασία έχει αναρτηθεί και στο blog του Γυμνασίου Τσαγκαράδας:

https://blogs.sch.gr/gymtsagk/

Η εργασία της κάθε ομάδας θα αξιολογηθεί  και θα θεωρηθεί από τη διδάσκουσα καθηγήτρια ως συλλογικό προϊόν πνευματικής εργασίας και γι αυτό η αξιολόγηση θα είναι ίδια και για τα τέσσερα(4) μέλη της κάθε ομάδας.

 

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ 1η ΟΜΑΔΑ:

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%AD%CE%B3%CE%B1%CF%82_%CE%9A%CF%89%CE%BD%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AF%CE%BDo%CF%82

https://www.sansimera.gr/biographies/834

https://www.mixanitouxronou.gr/megas-konstantinos-o-ematiros-emfilios-gia-na-anevi-stin-exousia-o-metepita-agios-itan-enas-adistaktos-stratiotikos-episimopiise-tin-anexithriskia-ke-skotose-ti-sizigo-ke-ton-prototoko-gio-tou/

https://www.impantokratoros.gr/megas_konstantinos_sykofanties.el.aspx

https://www.ideotopos.gr/posts/%CE%B8%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%B1/510-%CE%BF-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CF%83-%CE%BA%CF%89%CE%BD%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CF%83-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF-%CF%87%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%83.html

https://www.youtube.com/watch?v=hM1tDcFMxGY

 

ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ 2η ΟΜΑΔΑ:

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%97%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CF%82

https://www.impantokratoros.gr/E9F38534.el.aspx

https://kelliteacher.weebly.com/7omicronsigmaf-alphaiota-omicron-etarhoalphakappalambdaepsiloniotaomicronsigma-kappaalphaiota-omicroniota-deltaiotaalphadeltaomicronchiomicroniota-tauomicronupsilon.html

https://www.pronews.gr/istoria/696445_vyzantio-kai-perses-pos-o-irakleios-toys-nikise

https://www.mixanitouxronou.gr/to-tapeinotiko-telos-toy-aytokratora-irakleioy/

https://www.youtube.com/watch?v=dcZG2k1_-S8

https://www.youtube.com/watch?v=xOQv21NgTgM

 

ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ 3η ΟΜΑΔΑ:

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%99%CE%BF%CF%85%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BD%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CF%8C%CF%82_%CE%91%C2%B4

https://www.protothema.gr/stories/article/867816/o-agnostos-ioustinianos-mesa-apo-tin-apokrufi-istoria-tou-prokopiou/

https://www.kathimerini.gr/807584/interactive/epikairothta/hgetes/ioystinianos

https://www.historical-quest.com/poioi-eimaste/116-monimes-sthles/san-simera/920-gennietai-o-ioustinianos-a.html

http://byzmettyhes.gr/%CE%B4%CE%B5%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CE%BA%CE%B5%CE%B9%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%85/%CE%99%CE%BF%CF%85%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BD%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CF%8C%CF%82-%CE%91%CE%84-

https://www.youtube.com/watch?v=oDLp1NLvGdU

 

ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ 4η ΟΜΑΔΑ:

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%89%CE%BD%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%82_%CE%99%CE%91%CE%84_%CE%A0%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%BF%CF%82

https://www.sansimera.gr/biographies/1632

https://www.mixanitouxronou.gr/i-mirei-gami-tou-konstantinou-paleologou-ke-i-dio-sizigi-pethanan-stin-egkimosini-meta-chalasan-ke-ta-tria-proxenia-pou-tha-enischian-ti-thesi-tou-vizantiou-prin-apo-tin-alosi-tis-polis/

https://www.iefimerida.gr/stories/konstantinos-palaiologos-o-marmaromenos-basilias

http://king-paleologos.blogspot.com/p/blog-page_3871.html

https://www.youtube.com/watch?v=hoNcySzYsJE

https://www.youtube.com/watch?v=1_c2fK68KEo

https://www.youtube.com/watch?v=uC9xowxGdE4