Την Πέμπτη 26 Μαΐου 2022 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας η Έκθεση Τεχνολογίας και Εικαστικών, την οποία οργάνωσαν οι καθηγήτριες των αντίστοιχων μαθημάτων Κοκολιού Φρόσω και Κακοσίμου Τζωρτζίνα. Τα έργα που εδώ και αρκετές εβδομάδες προετοίμαζαν οι μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων (Α΄, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου) υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, παρουσιάστηκαν στο κοινό.
Είχαμε τη μεγάλη χαρά και τιμή να επισκεφθούν την έκθεσή μας, ο Δήμαρχος κος Τζούμας Θοδωρής, η κα Παπαδούλια Ματούλα και ο κος Τσανάκας Ιωάννης, καθώς και εκπρόσωπος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Έδειξαν εντυπωσιασμένοι από τις προσπάθειες των παιδιών και αυτό μας δίνει θάρρος να συνεχίσουμε την επόμενη σχολική χρονιά με περισσότερη δημιουργικότητα και έμπνευση.
Ωστόσο, παρά την έλλειψη ειδικού εργαστηρίου, που απαιτεί το μάθημα της Τεχνολογίας, με τα λίγα υλικά και εργαλεία που διαθέτει το σχολείο, οι μαθητές και οι μαθήτριες κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια να δημιουργήσουν. Αξίζει να σημειωθεί ότι κάποια έργα ξεχώρισαν με την πρωτοτυπία και την κατασκευαστική τεχνική τους!
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που για ακόμη μία χρονιά συμμετείχαν στο μάθημα της Τεχνολογίας και των Εικαστικών με φαντασία, δημιουργικότητα και πνεύμα συνεργασίας! Ευχαριστούμε τους γονείς/κηδεμόνες των παιδιών και όσους βοήθησαν.
Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος των καθηγητών εύχεται σε όλους τους μαθητές και μαθήτριες να έχουν πάντα όρεξη και δύναμη να προσπαθούν για την επίτευξη των στόχων τους!
Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό, καθώς και βίντεο για την ψηφιακή σας περιήγηση στην έκθεση.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Το μάθημα της Τεχνολογίας διδάσκεται μία ώρα την εβδομάδα και δεν προβλέπεται η διδασκαλία συγκεκριμένης ύλης. Κύριος στόχος για τους μαθητές είναι να μάθουν «να κάνουν τεχνολογία» ώστε να κατανοήσουν τη σημασία της τεχνολογίας σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας. Ο κάθε μαθητής μαθαίνει και μελετά με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο και σύμφωνα με τα δικά του ενδιαφέροντα.
Στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου ο κάθε μαθητής καλείται να επιλέξει , να μελετήσει και να κατασκευάσει ένα ΑΤΟΜΙΚΟ ΕΡΓΟ, που θα είναι ομοίωμα ενός τεχνολογικού αντικειμένου. Ταυτόχρονα καλείται να οργανώσει , να συνθέσει και να παρουσιάσει μία ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ συνοδευτική της κατασκευής, που θα περιέχει αναφορές για την πορεία εκτέλεσης της εργασίας του καθώς και στοιχεία για την ιστορική εξέλιξη και την κοινωνική αναγκαιότητα του συγκεκριμένου τεχνολογικού αντικειμένου.
Στη Β΄ τάξη του Γυμνασίου ο μαθητής καλείται να “μπει” στον αυριανό του ρόλο μέσα στην παραγωγική διαδικασία, μέσα στον χώρο εργασίας. Το τμήμα δουλεύει ως ΟΜΑΔΑ και υλοποιεί τη λειτουργία μίας εικονικής επιχείρησης σε μια δημιουργική προσομοίωση. Ο κάθε μαθητής καλείται σε συνεργασία με τους συμμαθητές του να μελετήσει και να κατασκευάσει το ομοίωμα (μακέτα) μίας επιχείρησης και να παρουσιάσει το ρόλο που έχει αναλάβει.
Στη Γ΄ τάξη του Γυμνασίου οι μαθητές εκτελούν σε μικρές ομάδες μια ΕΡΕΥΝΑ σχετικά με ένα τεχνολογικό θέμα της επιλογής τους. Συγκεντρώνουν πληροφορίες από το διαδίκτυο, σχεδιάζουν ερωτηματολόγια ή πειραματικές διατάξεις, επεξεργάζονται τα αποτελέσματα, βγάζουν συμπεράσματα και τα παρουσιάζουν. Το τελικό αποτέλεσμα είναι μία ολοκληρωμένη ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
Για την επίτευξη του σκοπού του μαθήματος και για να μπορέσουν οι μαθητές «να κάνουν τεχνολογία» με μεγαλύτερη ασφάλεια, δεν επαρκεί μία σχολική αίθουσα με θρανία, καρέκλες, πίνακα και βιντεοπροβολέα. Απαιτείται ειδικός χώρος για την εκτέλεση εργαστηριακών ασκήσεων και χώροι αποθήκευσης των ειδικών εργαλείων και συσκευών.
Μάλιστα, από την επόμενη σχολική χρονιά (2022-2023) αναμένεται να εφαρμοστεί το νέο Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος (ΦΕΚ 5258 τ.Β΄ 12-11-2021) που περιλαμβάνει «ολοκληρωμένη εκπαίδευση STEAM». Αυτό κάνει ακόμα πιο επιτακτική την ανάγκη δημιουργίας εργαστηρίων Τεχνολογίας σε όλα τα Γυμνάσια της χώρας.
Κοκολιού Ευφροσύνη
Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός ΠΕ82