Νοέ 14 2015

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

Συντάκτης:

Project

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2015-16

O Σύλλογος εκπαιδευτικών του Σχολείου ενέκρινε την υλοποίηση των παρακάτω ερευνητικών εργασιών του Λυκείου για το Σχολικό Έτος 2015-16:

  • ‘Ταξίδι στο σύμπαν’, Α’ Λυκείου, Α’ Τετράμηνο, Υπ. Καθ. Φασόλη Ελευθερία ΠΕ05
  • ‘Ενεργοποίηση και εμπλουτισμός ιστόχωρου και σχολικών ιστολογίων’, Β’ Λυκείου, Α’ Τετράμηνο, Υπ. Καθ. Αλεξίου Αθανάσιος ΠΕ19

Επίσης με απόφαση του ο Σύλλογος, ανέθεσε τα αντικείμενα των βιωματικών δράσεων του Γυμνασίου ως εξής:

  • ‘Σχολική και κοινωνική ζωή’, Α Γυμνασίου, Υπ. Καθ. Σίμου Παναγιώτα ΠΕ07
  • ‘Φύση και άσκηση’, Β’ Γυμνασίου, Υπ. Καθ. Λάμπου Ελένη ΠΕ11
  • ‘Πολιτισμός και δραστηριότητες τέχνης’, Β’ Γυμνασίου, Υπ. Καθ. Ψαρρού Δήμητρα ΠΕ16
  • ‘Σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός ‘, ‘Τοπική ιστορία’ και ‘Περιβάλλον και εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη’, Γ΄Γυμνασίου, Θεοδώρου Ασημίνα ΠΕ15

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-15

  1. Κάντε κλικ εδώ για να δείτε την εργασία της Α’ Λυκείου με Θέμα: Μαγειρικές Του Κόσμου.(Πατήστε εδώ για powerpoint)

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2013-14

  1. Κάντε κλικ εδώ για να δείτε την εργασία της Β’ Λυκείου με Θέμα: Τα Είδη Tουρισμού στη Σίφνο.
  2. Κάντε κλικ εδώ για να δείτε την εργασία της Α’ Λυκείου με Θέμα: Η Σιφνέικη Αρχιτεκτονική.

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-13

  1. Κάντε κλικ εδώ για να δείτε την εργασία της Α’ Λυκείου στο Α’ Τετράμηνο με Θέμα: Ηφαίστεια – Ηφαίστεια της Μήλου.
  2. Κάντε κλικ εδώ για να δείτε την εργασία της Β’ Λυκείου στο Β’ Τετράμηνο με Θέμα: Προσεγγίζοντας την Αστρονομία και την Αστρολογία.

Εργασίες Μαθητών

Εβδομάδα Ποίησης 2015

Η 21η Μαρτίου έχει καθιερωθεί παγκοσμίως ως ημέρα ποίησης, που αιώνες τώρα αγκαλιάζει στοργικά τον άνθρωπο, κόντρα σε ρετσέτες και έτοιμες συνταγές. Με αφορμή, λοιπόν, την επέτειο αυτή, ολοκληρώθηκαν στο Γυμνάσιο Τ.Λ. Σίφνου ποικίλες δράσεις, στις οποίες οι μαθητές εκφράστηκαν ποιητικά και εικαστικά, ξεδιπλώνοντας τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους. Πιο συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκαν οι εξής δράσεις:

«Η θάλασσα του πρωιού σε μια ακουαρέλα!»

Οι μαθητές της β΄ Γυμνασίου, αφού επεξεργάστηκαν το ποίημα του Κ.Π.Καβάφη «Θάλασσα του πρωιού», παρουσίασαν έκθεση ακουαρέλας αποτυπώνοντας με τη φαντασία τους την καβαφική αυτή εικόνα.

«Η Αλεξάνδρεια και ο Καβάφης»

Σε έκθεση χαρακτικών οι μαθητές της β΄ Γυμνασίου ανέδειξαν την προσωπογραφία του ποιητή και την Αλεξάνδρεια που τον ενέπνευσε.

«Ο συμβολισμός στην καβαφική ποίηση»

Με αφορμή το ποίημα «Θερμοπύλες» του Κ.Π. Καβάφη, οι μαθητές της β΄ Γυμνασίου περιηγήθηκαν στο χώρο του συμβολισμού, συνθέτοντας δικά τους ποιήματα βασισμένα στα τρία βασικά σύμβολα του καβαφικού ποιήματος: Θερμοπύλες, Μήδοι, Εφιάλτης.

«Μια έμμετρη απάντηση στον ποιητή Καβάφη»

Οι μαθητές της β΄ Γυμνασίου, αφού ήρθαν σε επαφή με το βίο του αλεξανδρινού ποιητή και την ποίησή  του, κλήθηκαν να γράψουν ένα «ποιητικό γράμμα» στον Κ.Π. Καβάφη, εκφράζοντας τις σκέψεις και τους προβληματισμούς τους σε σχέση με την ποίησή του.

«Παιχνίδι ιχνηλασίας … !»

Στα πλαίσια μιας διδακτικής ώρας, οι μαθητές του β2΄ του Γυμνασίου, αφού χωρίστηκαν σε πέντε ομάδες, συμπλήρωσαν πέντε διαφορετικά κατακερματισμένα καβαφικά ποιήματα. Στη συνέχεια, κλήθηκαν να μαντέψουν τόσο τον τίτλο όσο και τον τελευταίο στίχο των  ποιημάτων αυτών. Τέλος, η κάθε ομάδα συνέθεσε και παρουσίασε στην ολομέλεια ένα δικό της τετράστιχο εμπνευσμένο από το αντίστοιχο καβαφικό ποιήμα.

«Ο Σεφέρης σε καλλιγραφήματα, λίμερικ και χαϊκού»

Οι μαθητές της γ΄ Γυμνασίου, με αφορμή τη σεφερική ποίηση, συνέθεσαν καλλιγραφήματα, λίμερικ και χαϊκού.

«Ποίηση για όλους!»

Με  κίνητρο την ελεύθερη συμμετοχή όλων, παρακινήθηκαν οι μαθητές να συνθέσουν και να καταγράψουν αυτοσχέδια  ή άλλα αγαπημένα τους ποιήματα, επώνυμα και μη,  πάνω σε χαρτόνια, όπου και εκτίθεντο πολλές από τις  παραπάνω δράσεις.

6 Μαρτίου – Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο

6 Μαρτίου 2012

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γυμνασίου Σίφνου με Λυκειακές Τάξεις έλαβαν μέρος σε δύο βιωματικά εργαστήρια τα οποία οργανώθηκαν στο χώρο του σχολείου. Μέσα από τα εργαστήρια αυτά οι μαθητές, εργαζόμενοι σε ομάδες, αντάλλαξαν σκέψεις, προβληματίστηκαν, ευαισθητοποιήθηκαν απέναντι στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και τις αρνητικές του συνέπειες στην ενδοσχολική ζωή.

Οι μαθητές του Λυκείου, λαμβάνοντας μέρος σε  έρευνα, κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτηματολόγια σχετικά με  περιστατικά βίας  εντός του χώρου του σχολείου. Κατόπιν επεξεργασίας, τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια του βιωματικού εργαστηρίου.

Οι μαθητές του Γυμνασίου, ολοκληρώνοντας τη συμμετοχή τους στο βιωματικό εργαστήριο, προχώρησαν σε δημιουργίες σχετικά με τη βία, ενστερνιζόμενοι έτσι το σύνθημα:

Οι δημιουργίες των μαθητών εκτίθενται στο χώρο του σχολείου, έχουν τύχει της απόλυτης εκτίμησης όλων των συμμαθητών τους  και αποδεικνύουν περίτρανα τη δύναμη του νου και της φαντασίας των παιδιών όταν σε αυτά δοθεί το κίνητρο να τα χρησιμοποιήσουν εποικοδομητικά.

Στη Δράση κατά της Βίας στο Σχολείο συνεργάστηκαν:

Oι μαθητές του σχολείου

και οι εκπαιδευτικοί:

Κολλητήρη Ελευθερία 
Λαμπροπούλου Ιωάννα 
Πεφάνη Σέβη 
Τζιροζίδου Μαρία 


6 Μαρτίου 2015

Με αφορμή τη συγκεκριμένη μέρα, στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκαν συγκεκριμένες  βιωματικές δράσεις, συζητήσεις και εκδηλώσεις με στόχο την ευαισθητοποίηση των σχολικών κοινοτήτων και την επαγρύπνηση όλων των μελών τους για την έγκαιρη παρέμβαση, ώστε πρωτίστως να προληφθούν και δευτερευόντως να περιοριστούν οι εκδηλώσεις βίας στη ζωή των μαθητών και να αποτραπούν οι αρνητικές της συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

Συγκεκριμένα έλαβαν χώρα οι ακόλουθες βιωματικές δράσεις:

Στην Α΄ γυμνασίου πραγματοποιήθηκε ομαδική κατασκευή με τον τίτλο «τσαλακωμένα ανθρωπάκια» με στόχο να καταγραφούν οι συναισθηματικές αντιδράσεις των μαθητών απέναντι στο φαινόμενο, αλλά και να προταθούν τρόποι περιορισμού του.

Στη Β΄ γυμνασίου με αφορμή μια φράση γραμμένη στον πίνακα («Στο σχολείο αισθάνθηκα άσχημα όταν…») πραγματοποιήθηκε κατευθυνόμενος διάλογος με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών.

Στη Γ΄ γυμνασίου οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, προβληματίστηκαν ως προς τις διάφορες μορφές του φαινομένου και, αφού παρακολούθησαν σχετικά videos, συζήτησαν απαντώντας σε επιλεγμένες ερωτήσεις.

Στις τάξεις Α΄ και Β΄ λυκείου οι μαθητές παρακολουθώντας διαδραστικά videos ευαισθητοποιήθηκαν απέναντι στο πρόβλημα και κατέθεσαν απόψεις και προβληματισμούς στη διάρκεια συζήτησης.

Επιπλέον, οργανώθηκαν ομάδες συζήτησης σχετικά με την αξιολόγηση περιστατικών σχολικής βίας. Διατέθηκαν εντός του σχολικού ωραρίου 5 διδακτικές ώρες (1 ώρα για κάθε τάξη).

  

Εφαρμογές Πληροφορικής

Ενδεικτικές Εργασίες στο μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής“, Β’ Λυκείου:

Πολυμέσα – Δίκτυα

Ενδεικτικές Εργασίες στο μάθημα Πολυμέσα – Δίκτυα, Γ’ Λυκείου:

Μουσική Εκδήλωση για τον Οδυσσέα Ελύτη


100 χρόνια μετά
(1911-2011)

Το Γυμνάσιο μας τιμά τον Οδυσσέα Ελύτη!

Στις 12 Φεβρουαρίου 2012 στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μαριάνθη Σίμου» πραγματοποιήθηκε εκδήλωση αφιερωμένη στο νομπελίστα ποιητή.

Οι μαθητές των δύο τμημάτων της Γ΄ Γυμνασίου ήρθαν σε επαφή με το πολύπλευρο έργο και την πολυσχιδή προσωπικότητα του ποιητή στα πλαίσια ενός δίμηνου διαθεματικού προγράμματος και παρουσίασαν ένα αφιέρωμα που περιελάμβανε αναγνώσεις ποιημάτων, πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό, πολυμεσικές εφαρμογές και μελοποιημένα ποιήματα, ενώ παράλληλα δημιούργησαν πρωτότυπες εικαστικές δημιουργίες, εμπνευσμένες από στίχους του ποιητή.

Περισσότερες φωτογραφίες από την εκδήλωση εδώ:

http://studio.stupeflix.com/v/vD2TgCv7vm/

Εδώ βρίσκονται οι εικαστικές δημιουργίες των μαθητών:

http://www.vuvox.com/collage/detail/053b989b61

Υπεύθυνοι καθηγητές για την εκδήλωση αυτή ήταν:

Αρμελινιού Σοφία (ΠΕ02)

Μπακιρτζόγλου Δέσποινα (ΠΕ02)

Λαζαρίδη Ευτυχία (ΠΕ02)

Τζιροζίδου Μαρία (ΠΕ08)