Την Τετάρτη 13 Μαρτίου 2024, η ομάδα του Πολιτιστικού Προγράμματος του
Γυμνασίου Σαραβαλίου, με τίτλο: «Υιοθετώντας ιστορικά μνημεία: αναζητάμε
Μνημειακές αξίες στην Ιταλική Αναγέννηση», επισκέφθηκε το Καρναβαλικό
Εργαστήρι και τα Παλαιά Σφαγεία Πατρών, στο πλαίσιο υπηρέτησης των στόχων του Προγράμματος. Σ΄ αυτό το Πολιτιστικό Πρόγραμμα, οι μαθητές/τριες υιοθετούν μνημεία της Ιταλικής Αναγέννησης στις πόλεις Φλωρεντία, Πίζα, Μιλάνο και Βενετία, ερευνούν την ιστορία τους, το συμβολισμό τους και την πορεία τους στο χρόνο από την Αναγέννηση έως σήμερα, ταξιδεύουν στη Βόρεια Ιταλία προκειμένου να επισκεφτούν τα συγκεκριμένα μνημεία και να κάνουν ξενάγηση στους επισκέπτες τους. Ειδικά σε ό,τι αφορά στην πόλη της Βενετίας, ένα από τα μνημεία της θεωρήθηκε το περίφημο Καρναβάλι της, καθώς αποτελεί προστατευόμενο μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Οι μαθητές / τριες είναι χωρισμένες σε τρεις (03) υποομάδες, ανάλογα με την πόλη της οποίας τα μνημεία θα υιοθετήσουν, ως εξής:
1η υποομάδα: Μιλάνο, με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Γιωτόπουλο Γεώργιο, ΠΕ84
Ηλεκτρονικών, Διευθυντή του σχολείου και Συντονιστή του προγράμματος.
2η υποομάδα: Βενετία, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Δημητρακοπούλου
Αθανασία, ΠΕ04.01, Υποδιευθύντρια του σχολείου και Συμμετέχουσα στο
Πρόγραμμα.
3η υποομάδα: Φλωρεντία – Πίζα, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Γκενεράλη
Αγγελική, ΠΕ02, Συμμετέχουσα στο Πρόγραμμα.
Επειδή το συγκεκριμένο Πρόγραμμα εντάσσεται στο πλαίσιο της Λαογραφίας –
πολιτιστικής κληρονομιάς – τοπικής ιστορίας – ιστορίας και πολιτισμού που
εντάσσεται το συγκεκριμένο Πολιτιστικό Πρόγραμμα του σχολείου, επιβάλλεται οι
συμμετέχοντες/ουσες στο Πρόγραμμα μαθητές/τριες να κάνουν διασύνδεση του
Καρναβαλιού της Βενετίας με το Καρναβάλι της Πάτρας, που αποτελεί θεσμό
αιώνων για την πόλη μας και έχει αφήσει το δικό του πολιτιστικό αποτύπωμα μέσα στο χρόνο. Ως εκ τούτου και πρότεινε η Πολιτιστική ομάδα του συγκεκριμένου Προγράμματος να επισκεφτεί τον χώρο του Καρναβαλικού Εργαστηρίου και το χώρο των Παλιών Σφαγείων, όπου υπάρχει ειδικό πρόγραμμα κατασκευής Μάσκας, και γι’ αυτό προχώρησε σε τηλεφωνική επικοινωνία και υποβολή σχετικού αιτήματος μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, με την υπεύθυνη, κ. Καλούδη Πηνελόπη, η οποία ενέκρινε την επίσκεψη στους παραπάνω προορισμούς. Πρώτος σταθμός της επίσκεψης ήταν το Καρναβαλικό Εργαστήρι Πατρών. Εκεί μας υποδέχθηκε η κ. Χριστίνα Κουφάκη, εργαζόμενη στον συγκεκριμένο χώρο και αφού μας έδωσε κάποια ιστορικά στοιχεία τόσο για τον θεσμό του Πατρινού Καρναβαλιού όσο και για τη λειτουργία του Καρναβαλικού Εργαστηρίου, μας ξενάγησε στους χώρους του όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να μάθουν λεπτομέρειες για τον τρόπο σχεδιασμού και κατασκευής των αρμάτων αλλά και να θαυμάσουν τα τελικά αποτελέσματα.
Δεύτερος σταθμός της επίσκεψης ήταν τα Παλαιά Σφαγεία Πατρών για να
παρακολουθήσουν ειδικό πρόγραμμα κατασκευής μάσκας. Η κ. Κατερίνα Παναγιώτου που μας υποδέχθηκε στο χώρο, αφού παρουσίασε στα παιδιά τη βασική τεχνική κατασκευής μάσκας, τα οργάνωσε σε εργαστηριακές ομάδες και
κατασκεύασαν τις δικές τους υπέροχες μάσκες!
Στη μετακίνηση συμμετείχαν συνολικά 29 μαθητές/τριες (επί συνόλου των 30
μαθητών/τριών του Προγράμματος) από τη Β΄ και Γ΄ τάξη του Γυμνασίου.
Αναλυτικά και με αλφαβητική σειρά τα ονόματα των μαθητών/τριών είναι:
Από τη Β΄ τάξη:
1. Αθανασοπούλου Παναγιώτα
2. Αστεριώτη Αντωνία
3. Γιαννοπούλου Νίκη
4. Δάρμα Αδαμαντία
5. Ζαφειρόπουλος Αντώνιος
6. Ζαφειροπούλου Θεοδώρα
7. Καϊάφα Μυρτώ
8. Καλογερής Νεκτάριος
9. Λαδά Δήμητρα
10. Νικολακοπούλου Διονυσία
11. Οικονόμου Αριστέα
12. Παχή Ουρανία
13. Φραγκοτάσιου Βασιλική-Ραφαέλα
Από την Γ΄ τάξη:
1. Αγγελοπούλου Θεώνη
2. Αθανασοπούλου Αγγελική – Δήμητρα
3. Γιωτοπούλου Παναγιώτα
4. Γκοτσοπούλου Γεωργία
5. Θεοχάρης Κωνσταντίνος
6. Καϊάφα Σωτηρία
7. Καραγιάννη Φωτεινή
8. Κωτσοπούλου Ιωάννα
9. Λυκούδη Ηλιάνα
10. Νταφογιάννης Θεόδωρος
11. Οικονόμου Χαράλαμπος
12. Παπαδόπουλος Βασίλειος
13. Πλέγας Θεόδωρος
14. Πραμαντιώτη Μαρία-Θεοδώρα
15. Τζανή Καλομοίρα
16. Χιώτης Βασίλειος
Τη μετακίνηση συνόδευσαν οι συμμετέχουσες στο Πολιτιστικό Πρόγραμμα, κ.
Δημητρακοπούλου Αθανασία, ΠΕ04.01, και η κ. Γκενεράλη Αγγελική, ΠΕ02.
Τα παιδιά μας ενθουσιάστηκαν από την περιήγηση και αποκόμισαν μία αξέχαστα
δημιουργική εμπειρία!!!
Συντάκτες του άρθρου:
Αγγελική Γκενεράλη-Φιλόλογος
Αθανασία Δημητρακοπούλου-Φυσικός