Καλοκαίρι 2012 – Future Library – Συνοπτικά

Στα πλαίσια της καλοκαιρινής εκστρατείας 2012 του Future Library τα παιδιά του γυμνασίου Ψαχνών:

  • Δανέλης Ταξιάρχης
  • Διακάκη Κατερίνα
  • Καλογήρου  Ιωάννα
  • Πιπικίου Φωτεινή
  • Σταματούκου Ηρώ
  • Συκοβάρη Ραφαέλα

και η εκπαιδευτικός Ματούλα Βούλγαρη εμψυχώτρια της δραστηριότητας “Διαδρομές Ηρώων”, πραγματοποίησαν τις συναντήσεις τους στην δημοτική βιβλιοθήκη Ψαχνών με πολύτιμη βοηθό την υπεύθυνη της βιβλιοθήκης κα Δήμητρα Χειμώνα.

Γράφουν οι: Ηρώ Σταματούκου, Ταξιάρχης Δανέλης, Ματούλα Βούλγαρη σχετικά …

Ηρώ Σταματούκου

“Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού παιδιά της πρώτης και δευτέρας γυμνασίου μαζί με την καθηγήτρια της πληροφορικής κυρία Ματούλα Βούλγαρη πραγματοποίησαμε συναντήσεις στη δημοτική βιβλιοθήκη ψαχνών ενώ η τελευταία συνάντηση έγινε στη παραλία των πολιτικών. Συγκεκριμένα ασχολήθηκαμε με τα βιβλία ‘Το λεωφορείο της Ρόζας’ και ‘ Ένα παιδί δύο πατρίδες’. Σκοπός των συναντήσεων ήταν πρώτα από όλα τα παιδιά να μάθουν κάποια πράγματα σχετικά με γεγονότα που έγιναν στο παρελθόν καθώς επίσης να μάθουν τα ίδια για τον ρατσισμό και να βοηθήσουν όσο μπορούν τα άλλα παιδιά ώστε να μην είναι ρατσιστές προς τους συμμαθητές τους..”

Ταξιάρχης Δανέλης

«…ήταν ένα ενδιαφέρον μέσο απασχόλησης για το καλοκαίρι το οποίο χάρης σε αυτές τις συναντήσεις πέρασε δημιουργικά. Επίσης γνωρίσαμε την Αμερική την εποχή που οι μαύροι θεωρούνταν κατώτεροι. Είδαμε με πόση γενναιότητα η Ρόζα Παρκς απάντησε όχι στον οδηγό του λεωφορείου. Παρατηρήσαμε τα λάθη των τότε ανθρώπων που δυστυχώς υπάρχουν και σήμερα. Ο ρατσισμός υπάρχει ακόμα και όχι μόνο μεταξύ μαύρων και λευκών αλλά και μεταξύ ομοίων.

Ωστόσο, αυτές οι συναντήσεις μας έφεραν κοντά με παιδιά που δεν γνωρίζαμε. Ανταλλάξαμε απόψεις, γελάσαμε αλλά και δουλέψαμε με μεράκι κι ευχαρίστηση για αυτό που κάναμε. Όμως όλα αυτά έπρεπε να έχουν και ένα ηθικό δίδαγμα. Ότι όλοι άνθρωποι είμαστε ίσοι, είτε μαύροι είτε λευκοί, είμαστε όλοι μας αδέρφια. Αυτό νομίζω πως είναι το σπουδαιότερο που κερδίσαμε…»

Ματούλα Βούλγαρη

“Η πρώτη μας συνάντηση έγινε στις 2/7 όπου διαβάσαμε στο μπαλκόνι της βιβλιοθήκης το βιβλίο “Το λεωφορείο της Ρόζα Παρκς” και συζητήσαμε σχετικά με την συγκινητική ιστορία της Ρόζα Παρκς. Οι επόμενες συναντήσεις μας έγιναν στις 11/7, 27/7, 31/7, και 3/8. Στις συναντήσεις μας αυτές συζητήσαμε σχετικά με το βιβλίο, το θέμα του ρατσισμού, πρότειναμε θέματα για περαιτέρω μελέτη και αναζήτηση στο διαδίκτυο (για την Ρόζα Παρκς, τον Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ, τον ρατσισμό  κλπ) και δημιουργήσαμε μία παρουσίαση για το βιβλίο για να ενημερώσουμε και τα άλλα παιδιά στο σχολείο για τις δραστηριότητες μας αλλά και για να τα φέρουμε κοντά στον χώρο των βιβλίων και της σχολικής και δημοτικής βιβλιοθήκης του τόπου μας.

Παράλληλα, διαβάσαμε το βιβλίο “Ένα παιδί, δύο πατρίδες” της Μαρίας Κοκκίνου η οποία με χαρά μας δώρισε το βιβλίο της. Συζητήσαμε, ανταλλάξαμε ιδέες και προτάσεις για τι θα μπορούσαμε να κάνουμε σαν δραστηριότητα και τα παιδιά πρότειναν να δημιουργηθεί μία ταινία με την ιστορία του μικρού Φέριτ αφού πρώτα δημιούργησαν ένα βίντεο-παρουσίαση του βιβλίου

Το Σεπτέμβρη στις 14/9 κλείσαμε τις συναντήσεις μας στην παραλία των Πολιτικών όπου καθήσαμε στην παραλία απολαμβάνωντας το ηλιοβασίλεμα (έστω και αν ο καιρός μας τα χάλασε λίγο με τα σύννεφά του…), κάνοντας ανασκόπηση των δραστηριοτήτων μας, τρώγοντας και πίνοντας (όχι αλκοολούχα) και διαβάζοντας  απόσπασμα από τον Μικρό Πρίγκιπα

Κλείνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω τα παιδιά που μοιράστηκαν λίγο από τον καλοκαιρινό τους χρόνο μαζί μου, την κα Μαρία Κοκκίνου για την δωρεά του βιβλίου της στην σχολική μας βιβλιοθήκη και την Δήμητρα Χειμώνα από την δημοτική βιβλιοθήκη για την βοήθεια της, την προθυμία της και την όμορφη φιλοξενία της. Εύχομαι και ελπίζω οι δραστηριότητες να συνεχιστούν και στο σχολείο με περισσότερα παιδιά και περισσότερες δημιουργικές δραστηριότητες



;


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Copyright © Βιβλιοθήκη Γυμνασίου Ψαχνών          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση