Α τάξη
Υποθεματική: Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά
Τίτλος Σχεδίου Δράσης: “Βιολογικά προϊόντα. Είναι καιρός να μπει τάξη στη διατροφή μας.”
Αναζήτηση στο διαδίκτυο ετικετών βιολογικών προϊόντων – παρατήρηση και ζωγραφική ετικετών
Λαϊκή Αγορά. Δραματοποιήση και παιχνίδι ρόλων. Ομάδες αναλαμβάνουν ρόλους και επεξεργάζονται ζητήματα της καθημερινής ζωής.
Παρατήρηση έργων τέχνης και δημιουργία ιστορίας” σχετικά με την καλλιέργεια της γης και την συγκομιδή προϊόντων τα παλαιότερα χρόνια, συσχετίζοντας τα τότε δεδομένα με τα σημερίνα.
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Πούλιος Βασίλειος
Β τάξη
Υποθεματική: Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία
Τίτλος Σχεδίου Δράσης:”Κλιματική αλλαγή, αίτια, επιπτώσεις και δυνατότητες παρέμβασης”
Η εργασία πραγματοποιήθηκε με τη συλλογή φωτογραφιών με θέμα τις φυσικές καταστροφές και τρόπους πρόληψης αυτών και δημιουργία κολλάζ.
Ηχογράφηση τραγουδιού: Μπες στο κλίμα
Οι μαθητές άκουσαν το μουσικό κομμάτι με τίτλο “Μπες στο κλίμα” και προσπάθησαν να το αποκωδικοποιήσουν χωρίς την κατεύθυνση του εκπαιδευτικού. Στη συνέχεια τους ζητήθηκε να περιγράψουν ποια συναισθήματα που τους προκάλεσαν οι στίχοι του τραγουδιού και ποιο σημείο τους έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Ανταποκρίθηκαν στις απαιτήσεις του τραγουδιού και προσέγγισαν την έννοια της κλιματικής αλλαγής. Βίωσαν διαφορετικά συναισθήματα κατά τη διάρκεια της ακρόασης και εκτέλεσης και μοιράστηκαν εμπειρίες που έχουν βιώσει ή ακούσει από κάποια πηγή και οι οποίες συνδέονται με ακραία καιρικά φαινόμενα (πλημμύρα, καταιγίδα, τυφώνα, πυρκαγιά).
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αγγελακοπούλου Χρυσούλα
Γ τάξη
Υποθεματική: Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά
Τίτλος Σχεδίου Δράσης: “Heritage at risk! (Πολιτιστική κληρονομιά σε κίνδυνο!)”
Στόχοι σχεδίου δράσης: Τα εργαστήρια στοχεύουν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων μάθησης, ζωής, νου, τεχνολογίας και επιστήμης.
Οι κυριότεροι γνωστικοί, συναισθηματικοί και ψυχοκινητικοί εκπαιδευτικοί στόχοι του προγράμματος είναι:
- Οι μαθητές να κατανοήσουν την έννοια της πολιτιστικής κληρονομιάς και να αναγνωρίζουν τις διαφορετικές μορφές της πολιτιστικής κληρονομιάς. Να μπορούν να εξηγήσουν γιατί ένα υλικό μνημείο ή κάποια φυσικά οικοσυστήματα αποτελούν Παγκόσμια Πολιτιστική Κληρονομιά.
- Να μπορούν να εργαστούν στο πλαίσιο της ομάδας και να επικοινωνούν με τα υπόλοιπα μέλη, να μπορούν να παρουσιάζουν γραπτά και προφορικά τις εργασίες τους και να αναζητούν/αξιοποιούν διαδικτυακές πηγές.
- Με τις προτεινόμενες δραστηριότητες γίνεται μία προσπάθεια ώστε οι μαθητές να αναπτύξουν κριτική και δημιουργική σκέψη, οργανωτικές/συνεργατικές δεξιότητες και δεξιότητες επικοινωνίας. Επιπλέον να αναπτύξουν δεξιότητες ανάληψης δράσης σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο ως προς τη διαφύλαξη τη πολιτιστικής κληρονομιάς και της ακεραιότητας του φυσικού περιβάλλοντος.
Τέλος ο σχεδιασμός του προγράμματος και οι προτεινόμενες δραστηριότητες στοχεύουν στην ενδυνάμωση της ψηφιακής μάθησης μέσω του ψηφιακού γραμματισμού, καθώς και στην ενδυνάμωση της δημιουργικής μάθησης μέσω των τεχνών.
Εργασίες μαθητών:
Ψηφιακός τοίχος αναρτήσεων:
http://linoit.com/users/ealexiou2012/canvases/Heritage%20at%20risk%21
Εικονική περιήγηση με το Google Earth:
https://earth.google.com/earth/d/1wSgcmJ8b2VKIHnYAj3R14hBwVxGoQd9z?usp=sharing
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αλεξίου Εύα