• Μία καλή κουβέντα…

    Μία καλή κουβέντα…

    Ο σωστός έπαινος είναι για τα παιδιά ό,τι ο ήλιος για τα λουλούδια -
    Σ. Μπόβι

  • Φτάνει πια…

    Στο παιδί μου-Μ.Αναγνωστάκης

    Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί
    Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο

    Μα στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ
    Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,
    Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω
    Oνόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.

    Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.
    ------------
    Μ. Αναγνωστάκης, Τα ποιήματα, Πλειάς

  • Επίσκεψη στο ΕΕΕΕΚ Γιαννιτσών, 4-12-23

    6 Δεκεμβρίου 2023 από

    ΕΕΕΕΚ ΓιαννιτσώνΜε τα νέα δεδομένα και τη στροφή της εκπαίδευσης προς το βιωματικό σενάριο καλούμαστε να συνδυάσουμε τη διδακτέα ύλη με δράσεις. Δύσκολος συνδυασμός, μιας και τα βιωματικά σενάρια χρειάζονται χρόνο και η ενσωμάτωσή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία κλέβει χρόνο από τη ροή της διδακτέας ύλης. Όμως, εκπαίδευση είναι αυτό που θυμάσαι όταν τελειώσει το σχολείο. Ελάχιστοι θυμόμαστε γνωστικά αντικείμενα με τα οποία δεν καταπιαστήκαμε ξανά. Η συντριπτική πλειοψηφία θυμάται όσα έζησε κι ένιωσε: τις βιωματικές δράσεις.

    Στο πλαίσιο αυτό, με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ΑΜΕΑ, οι μαθητές-τριές Ά τάξης με συνοδούς τους καθηγητές Μπαζούκη Θανάση, Αξιωτίδου Λία και Παυλίδου Κάκια, φιλοξενηθήκαμε στο ΕΕΕΕΚ Γιαννιτσών, που πάντα με χαρά μας καλωσορίζει και μάς ενσωματώνει στη βιωματική μάθηση των εργαστηρίων του σχολείου.  Έτσι και φέτος, μας υποδέχθηκαν η Διευθύντρια κα. Γκίνογλου Μαρία, μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων και οι μαθητές και οι μαθήτριες.

    Πάντα μας εκπλήσσει ευχάριστα η εξοικείωση αρκετών των παιδιών του ΕΕΕΕΚ Γιαννιτσών με την αγκαλιά, τη σωματική επαφή που πάντα μιλά με ειλικρίνεια, δηλώνει παρουσία, δηλώνει συμπαράσταση, αγάπη και αποδοχή. Συστήνομαι με τον τρόπο που αγκαλιάζω! Εμείς είμαστε δύσκαμπτοι, διστακτικοί. Το σώμα μας δεν ξέρει να μιλά με άνεση. Στο σχολείο μας εστιάζουμε κυρίως στα μαθηματικά, στην έκθεση, στην ιστορία, στη βιολογία, στο να μάθουμε απ’ έξω το μάθημα, να γράψουμε διαγώνισμα και να πάμε παρακάτω. Οι βιωματικές μας δράσεις ελάχιστα συμπεριλαμβάνουν τα συναισθήματα, την επαφή, το ουσιαστικό δέσιμο της ομάδας. Μέσα στις τάξεις μας είμαστε ανταγωνιστικοί, ποιος θα πει καλύτερα το μάθημα, ποιος θα πάρει μεγαλύτερο βαθμό στο διαγώνισμα. Στο ΕΕΕΕΚ οι μαθητές μας πάντα εκπλήσσονται και στέκονται αμήχανα μπροστά στην αληθινή ανθρώπινη επαφή. Σ’ αυτό το «συστήνομαι με τον τρόπο που αγκαλιάζω!».

    Συνεργαστήκαμε στη δημιουργία ενός κολάζ με παλάμες των χεριών  μας που σχεδιάσαμε από κοινού, κόψαμε και γεμίσαμε ευχές. Στο λίγο χρόνο που είχαμε κατανοήσαμε την αξία του συνεργάζομαι σε αντιδιαστολή με το ανταγωνίζομαι. Όλοι μαζί μπορούμε να δημιουργήσουμε πιο σπουδαία πράγματα, απ’ ότι ο καθένας μόνος του.

    Μέσα από ιδιαίτερες δράσεις μπήκαμε στη θέση ατόμων με δυσκολία στην κίνηση, που χρησιμοποιούν αναπηρικό καροτσάκι. Κλείσαμε τα μάτια και με το μπαστουνάκι που χρησιμοποιούν άτομα με προβλήματα στην όραση προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τη δυσκολία στον προσανατολισμό στο χώρο και στο να γράψουμε ή να ζωγραφίσουμε. Η δράση αυτή θα συνεχιστεί στο σχολείο μας, στο  πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, με σκοπό να καλλιεργηθεί η ενσυναίσθηση των μαθητών και να συνταχθούν με τους αγώνες των Ατόμων με Αναπηρία που ζητούν μία πόλη με υποδομές που προσφέρουν τις ίδιες ευκαιρίες σ’ όλους τους πολίτες.

    Στο εργαστήριο Γεωπονίας είδαμε μεθόδους μάθησης με αντιστοίχιση χρησιμοποιώντας πλαστοκοποιημένα καρτελάκια σε εργαλεία και φυτά. Είδαμε πώς οι μαθητές και οι μαθήτριες διδάσκονται να καλλιεργούν λαχανικά εποχής στα θερμοκήπια, να δημιουργούν λίπασμα με κομποστοποίηση, να μαζεύουν τις ελιές, να τις ξεπικρίζουν και να τις τοποθετούν σε βάζα με άλμη και μυρωδικά.

    Επισκεφτήκαμε το Δωμάτιο Αυτόνομης Διαβίωσης, όπου τα παιδιά διδάσκονται πώς να καλλιεργούν την αυτονομία τους σε βασικές καθημερινές διαδικασίες.

    Σε κάθε μας επίσκεψη στο ΕΕΕΕΚ Γιαννιτσών εμείς  αποκομίζουμε περισσότερα απ’ όσα προσφέρουμε και κατανοούμε πως η ιδανική συγκυρία μάθησης προϋποθέτει καθολική συνύπαρξη σε ένα σχολικό κτίριο όπου τα εργαστήρια του ΕΕΕΕΚ θα συνυπάρχουν με τις τάξεις του Γυμνασίου και μικτές ομάδες μαθητών-τριών θα αλληλεπιδρούν αλληλοβοηθώντας ο ένας τον άλλον, όπως ακριβώς θα έπρεπε να συμβαίνει στην κοινωνία που δεν πρέπει να λειτουργεί διαχωριστικά αλλά με συμπερίληψη.

     

     

    Κατηγορία Εκδρομές / Επισκέψεις | | | 92 σχόλια


    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Αλήθειες

    > Η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους. - Πλάτων

    > Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο. -Αδαμάντιος Κοραής

    > Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει. - William Arthur Ward,

  • Πρόσφατα άρθρα

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ

  • Kατηγορίες

  • Ιστορικό

  • Σεργιανίζουμε εδώ…


  • Οι Ομάδες μου

  •  
    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση