• Μία καλή κουβέντα…

    Μία καλή κουβέντα…

    Ο σωστός έπαινος είναι για τα παιδιά ό,τι ο ήλιος για τα λουλούδια -
    Σ. Μπόβι

  • Φτάνει πια…

    Στο παιδί μου-Μ.Αναγνωστάκης

    Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί
    Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο

    Μα στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ
    Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,
    Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω
    Oνόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.

    Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.
    ------------
    Μ. Αναγνωστάκης, Τα ποιήματα, Πλειάς

  • «ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΟΙ ΙΔΙΟΙ…ΓΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ» – Έρευνα Στερεότυπα

    14 Μαΐου 2022 από

    ΟΜΑΔΑ ΔΡΑΣΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΛΛΑΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ Β1 & Β2:

    «ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΟΙ ΙΔΙΟΙ…ΓΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ»

    ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ: ΚΥΡΓΥΡΙΔΟΥ ΘΕΟΔΟΥΛΑ ΜΕΛΟΣ: ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΟΘΗΤΗ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022

    Η Ομάδας Δράσης των τμημάτων Β1 και Β2 του Γυμνασίου Πέλλας «Αλλάζουμε οι ίδιοι…για να αλλάξουμε τον κόσμο!!!» συνέταξε και πραγματοποίησε έρευνα μέσω ερωτηματολογίου που διανεμήθηκε στους μαθητές/τριες της Β’ τάξης που αφορά τα στερεότυπα, τις προκαταλήψεις και τον ρατσισμό στο σχολικό περιβάλλον

    Στόχος μας ήταν να δούμε κατά πόσο οι μαθητές της Β΄ τάξης που συγκροτεί τη συγκεκριμένη Ομάδα Δράσης ενστερνίσθηκαν τα ανθρώπινα δικαιώματα, έμαθαν να σέβονται τους συμμαθητές/τριές τους, απέβαλαν τυχόν τις προκαταλήψεις – στερεότυπα – ρατσισμό στο χώρο του σχολείου που περιθωριοποιούν άτομα και λαούς, κατανόησαν την έννοια της διαφορετικότητας και ανακάλυψαν την ομορφιά της σε λαούς και άτομα, συνειδητοποιήσαν και αποδέχτηκαν τη διαφορετικότητα του κάθε ανθρώπου και τη σέβονται συμπεριφερόμενοι κόσμια απέναντί του.

    ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

    ΠΑΝΕ ΤΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ – ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟ;

    Η έρευνα αποσκοπεί στην εξαγωγή συμπερασμάτων για το εάν υφίσταται σχολικός ρατσισμός, σε ποια μορφή και μέγεθος και αν οι μαθητές μετά την ολοκλήρωση της δράσης απέβαλλαν τυχόν στερεότυπα, αισθήματα προκατάληψης και ρατσισμού που είχαν.

    ->Πληθυσμός: οι μαθητές και της Β’ τάξης του Γυμνασίου Πέλλας

    ->Δείγμα: 31 ερωτηματολόγια

    ΓΡΑΦΗΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΤΗΝ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

    1.ΦΥΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ

    1

    2. ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΟΝΕΩΝ (ΜΗΤΕΡΑ)

    2.μητέρα

    ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΟΝΕΩΝ (ΠΑΤΕΡΑ)

    2.πατέρα

    3. Υπάρχουν στερεότυπα και προκαταλήψεις στο χώρο του σχολείου;

    34. Έχεις αντιληφθεί κάποιο περιστατικό που να σχετίζεται με στερεότυπα και προκαταλήψεις στον χώρο του σχολείου;

    4.

    5. Ποιο τύπο στερεοτύπων συναντάμε συχνότερα στο χώρο του σχολείου;

    5.

    6. Πιστεύετε ότι πρέπει να σταματήσει το φαινόμενο των στερεοτύπων και προκαταλήψεων;

    6.

    7. Αν ΝΑΙ, ποιος μπορεί να βοηθήσει στην επίλυσή τους;

    7.

    8. Κυκλώστε 2 παραδείγματα στερεοτύπων και προκαταλήψεων που συναντάτε στο σχολείο σας.

    8.

    9. Θα έκανες παρέα με άτομα που έχουν διαφορετική θρησκεία από εσένα;

    9.

     

    10. Θα έκανες παρέα με άτομα που έχουν διαφορετικό χρώμα από εσένα;

    12

    11. Θα έκανες παρέα με άτομα που έχουν διαφορετικό φύλο από εσένα;

    11.

    12. Θα έκανες παρέα με άτομα που προέρχονται από διαφορετική χώρα από τη δική σου;

    10.

    13. Με ποια από τις παρακάτω κατηγορίες μαθητών δεν θα επέλεγες  να καθίσεις στο ίδιο θρανίο; (Κύκλωσε αυτό ή αυτά που πιστεύεις)

    13

    14. Θα σε πείραζε αν ο σημαιοφόρος του σχολείου ήταν άλλης εθνικότητας;

    14

    15. Πιστεύεις ότι η ύπαρξη των μεταναστών στην Ελλάδα δημιουργεί προβλήματα;

    15

    16.Υπάρχουν κάποιες εθνικότητες-φυλές που αντιπαθείς; (Κύκλωσε αυτό ή αυτά που πιστεύεις)

    16

    17. Εσύ αντιμετωπίζεις ρατσισμό στο σχολείο για κάποιο συγκεκριμένο χαρακτηριστικό σου;

    17

    18. Για ποιο χαρακτηριστικό σου αντιμετωπίζεις ρατσισμό;

    18

    19. Με ποιο τρόπο εκδηλώνεται αυτός ο ρατσισμός απέναντί σου;

    19

    20. Υπάρχουν κάποιοι για τους οποίους νιώθεις έντονο ρατσισμό;

    20

    21. Αν ΝΑΙ ποιοι είναι αυτοί;

    21

    22. Θα ήθελες το σχολείο να τιμωρεί όποιους φέρονται με ρατσιστικό τρόπο απέναντι στους συμμαθητές σου;

    22

    ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

    Περίπου το 55% των μαθητών/τριών της Β’ γυμνασίου στους οποίους έγινε η έρευνα πιστεύουν ότι υπάρχουν στερεότυπα και προκαταλήψεις στο χώρο του σχολείου. Το 67% έχει αντιληφθεί τέτοια φαινόμενα που κυρίως σχετίζονται με την εξωτερική τους εμφάνιση. Το 97% περίπου θεωρεί ότι πρέπει να εξαλειφθούν και το 49% περίπου πιστεύει ότι θα τους βοηθήσει σ’ αυτό κυρίως ο κοινωνικός τους περίγυρος, το 23% το σχολείο και το 16% η οικογένεια.

    Ο μεγαλύτερος αριθμός των μαθητών/τριών (84 % περίπου) δεν αντιμετωπίζει ρατσισμό στο χώρο του σχολείου και το 100 % αυτών δεν τρέφει ρατσιστικά αισθήματα για κανέναν. Το συντριπτικό ποσοστό των μαθητών/τριών (περίπου το 90 %) δεν έχει πρόβλημα να κάνει παρέα με αλλόθρησκους μαθητές, με μαθητές που έχουν διαφορετικό χρώμα από αυτούς και με μαθητές με διαφορετική χώρα καταγωγής και το 97 % περίπου δεν θα είχε πρόβλημα να καθίσει στο ίδιο θρανίο με οποιονδήποτε συμμαθητή του.

    Το 100 % των μαθητών/τριών θα ήθελαν το σχολείο να τιμωρεί τους ρατσιστές, συμπέρασμα που δηλώνει ότι οι μαθητές έχουν συνειδητοποιήσει πως ο ρατσισμός που πηγάζει από την υιοθέτηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων σε βάρος ατόμων και λαών είναι ένα αρνητικό φαινόμενο και πρέπει να ληφθούν μέτρα αντιμετώπισής του.

    Κατηγορία Γενικά, Δραστηριότητες | | | 92 σχόλια


    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Αλήθειες

    > Η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους. - Πλάτων

    > Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο. -Αδαμάντιος Κοραής

    > Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει. - William Arthur Ward,

  • Πρόσφατα άρθρα

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ

  • Kατηγορίες

  • Ιστορικό

  • Σεργιανίζουμε εδώ…


  • Οι Ομάδες μου

  •  
    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση