• Μας επισκέφτηκαν:

    wordpress com stats
  • Μία καλή κουβέντα…

    Μία καλή κουβέντα…

    Ο σωστός έπαινος είναι για τα παιδιά ό,τι ο ήλιος για τα λουλούδια -
    Σ. Μπόβι

  • Φτάνει πια…

    Στο παιδί μου-Μ.Αναγνωστάκης

    Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί
    Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο

    Μα στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ
    Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,
    Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω
    Oνόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.

    Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.
    ------------
    Μ. Αναγνωστάκης, Τα ποιήματα, Πλειάς

  • Κίνητρο μία εκπαιδευτική εκδρομή…? Γιατί όχι…?

    23 Φεβρουαρίου 2020 από

    γράφει η Κάκια Παυλίδου ΠΕ86-83

    Μάθημα μαθηματικά. Τμήμα Α2. Πρωτάκια. Μικράκια με νοοτροπία δημοτικού. Υπέροχα παιδιά. Ζωηρά, ζόρικα, με άποψη, με πετάγματα, με συνέπεια, με ασυνέπεια, με διαφορετικές ταχύτητες, με όρεξη, με τεμπελιά, με ατομική νοοτροπία ο καθένας. Μία κλασική τάξη πρώτης γυμνασίου δηλαδή.

    Σαν μπήκαμε στα κλάσματα, γύρω στον Οκτώβρη τους έκανα μία πρόταση. «Θα γράψουμε διαγώνισμα τετραμήνου στα κλάσματα. Αν ο Μ.Ο. της τάξης είναι πάνω από 16,5 θα πάμε μία εκπαιδευτική εκδρομή.»
    Γυάλισε το μάτι τους! Όπως γυάλιζε και το δικό μου όταν ήμουν μαθήτρια σαν άκουγα την μαγική λέξη: Εκδρομή!… Απευθείας επέλεξαν και τον προορισμό. Συνδυάσαμε το μάθημα της Πληροφορικής για να καλύψουμε το εκπαιδευτικό πλαίσιο της εκδρομής και αποφασίστηκε να επισκεφτούμε την Αστυνομική Διεύθυνση Γιαννιτσών και να πάρουμε συνέντευξη από τον Διοικητή της κ. Γιαννόπουλο Δημήτριο. Ο όρος απλός. Ο Μ.Ο. της τάξης να μην πέσει κάτω από το 16,5.
    Τρίψαμε τα χεράκια και οργανωθήκαμε ώστε  να καταφέρουμε ως ομάδα να πετύχουμε το στόχο μας. Τεμαχίσαμε την κάθε ώρα. Ένα 10λεπτο θεωρία και ακολουθούν ασκήσεις λυμένες στον πίνακα για κατανόηση και στη συνέχεια ασκήσεις – προπόνησης λυμένες από τους μαθητές μέσα στην τάξη. Τέλος, εργασίες εξάσκησης για το σπίτι. Μόλις καλύψαμε την ενότητα των κλασμάτων που θα αποτελούσε την ύλη για το διαγώνισμα τετραμήνου προετοιμαστήκαμε για ένα Φύλλο Αξιολόγησης το οποίο δουλέψαμε ομαδικά, ανά δύο. Στόχος μας πέρα από την συλλογική προετοιμασία σε επίπεδο τάξης, να βοηθήσει ο ένας τον άλλον να καταλάβει όσα τυχόν δεν κατανόησε μέσα από την διαδικασία της… ολομέλειας της τάξης! Δουλεύοντας ομαδικά καταφέραμε να μην βλέπουμε ανταγωνιστικά ο ένας τον άλλον και να μοιραστούμε λάθη και επιτυχίες. Να χαρούμε με την καλή απόδοση του ενός και να επωμιστούμε μερίδιο από τα πιθανά λάθη του άλλου. Φυσικά, το  μεγαλύτερο μερίδιο  λαθών το επωμίζεται η δασκάλα!…  Επόμενο βήμα ένα Φύλλο Αξιολόγησης ατομικό για να εκτιμήσουμε το επίπεδο κατανόησης της ενότητας από κάθε μαθητή. Ακολούθησε ένα μάθημα επαναληπτικό, στο οποίο καλύψαμε τα κενά που εντοπίστηκα από το ατομικό Φύλλο Αξιολόγησης και εν τέλει κρίναμε πως ήμασταν έτοιμοι για το Διαγώνισμα. (Χαμογελάω σαν σκέφτεστε πως… ήθελα πολύ να κερδίσουν οι μαθητές μου την εκδρομή!.. Μα φυσικά! Εξάλλου, έτσι κι αλλιώς δεν υπήρχε περίπτωση, με κίνητρο ή χωρίς, να τους οδηγήσω στη … μάχη με τον Εαυτό τους απροετοίμαστους.)
    Ήρθε η μέρα του διαγωνίσματος. Η αγωνία μου ήταν όση των μαθητών μου. Θυμίσαμε τους αλγοριθμικούς μας κανόνες για επιτυχία σε κάθε τεστ:

    Ψυχραιμία

    Καθαρό μυαλό

    Διαχείριση χρόνου

    Έλεγχος του γραπτού

    ..και μοιράστηκαν τα Φύλλα και οι λευκές κόλλες για την λύση των ασκήσεων. Χτύπησε κουδούνι, μερικοί μαθητές χρειάστηκαν μερικά λεπτά από το διάλειμμα όπως και τους δόθηκαν και μάζεψα τα γραπτά για αξιολόγησή τους στο σπίτι.

    Διόρθωνα και χαμογελούσα. Χαμογέλασα πολύ περισσότερο όταν ήρθε στα χέρια μου το γραπτό του Γιώργου. Ο οποίος λίγο τεμπέλιαζε στη διάρκεια των μαθημάτων, αφαιρούνταν συχνά και έπρεπε μόνιμα να τον επαναφέρουμε στο μάθημα. Όμως, ο κοινός στόχος τον ενεργοποίησε και κατάφερε να ανταποκριθεί καλύτερα από το αναμενόμενο λύνοντας τα προβλήματα με δικό του τρόπο, διαφορετικό απ’ αυτόν που δείξαμε στην τάξη,  που φυσικά δεν μπορούσα να θεωρήσω λάθος!… Το σπουδαιότερο ήταν πως κανείς δεν έπεσε κάτω από τη βάση. Υπολογίζοντας τον Μ.Ο. των μαθητών προέκυψε 16,25!….. 16,25!…. παρά λίγο 16,5 όπως ήταν το όριο για να κερδίσουν την …. Εκδρομή!..
    Τί νομίζετε συνέβη…?
    Μα φυσικά κερδίσαμε την εκδρομή!…. Η προσπάθεια ήταν αξιόλογη, ομαδική και δεν είχα κανέναν λόγο να απογοητεύσω τα παιδιά μην επιβραβεύοντας τα όσα κατάφεραν. Θα μού πείτε πως η υπόσχεση  μιας εκδρομής δεν είναι ο καλύτερος τρόπος για να …αποδίνουν τα παιδιά στα μαθήματα. Μοιάζει με…. δωροδοκία!…
    Λάθος. Θα έλεγα πως είναι επιβράβευση. Εσείς, ως ενήλικες, δεν ενεργοποιείστε καλύτερα όταν επιβραβεύεστε..? Προσφέρετε περισσότερα στη δουλειά με το ενδεχόμενο της προαγωγής ή της αύξησης. Ακόμη και στις διαπροσωπικές σας σχέσεις δίνετε και συνεχίζετε να προσφέρετε όταν θεωρείτε πως παίρνετε τα ανάλογα. Έτσι είναι η Ζωή τελικά.
    Εμάς η επιβράβευση μάς βοήθησε να πετύχουμε έναν ομαδικό στόχο. Κερδίσαμε μέσα από τη συνεργασία. Συζητήσαμε για τις αστοχίες που είχαμε και αναλάβαμε όλοι μαζί την ευθύνη και όλη αυτή η διαδικασία μάς έκανε καλύτερους.
    Η εκπαιδευτική μας εκδρομή έγινε. Ο Διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος Γιαννιτσών κ. Γιαννόπουλος Δημήτριος μάς υποδέχθηκε με θέρμη και απάντησε στις ζόρικες ερωτήσεις που σύνταξαν οι μαθητές. Γιατί ζόρικες…? Θα το ανακαλύψετε στο φύλλο της σχολικής μας εφημερίδας Cool School που θα κυκλοφορήσει τέλος της σχολικής χρονιάς..

     

     

    Κατηγορία Γενικά | με ετικέτα | | 91 Σχόλια


    Αφήστε μια απάντηση

  • Αλήθειες

    > Η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους. - Πλάτων

    > Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο. -Αδαμάντιος Κοραής

    > Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει. - William Arthur Ward,

  • Kατηγορίες

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Αρχείο

  • Σεργιανίζουμε εδώ…


  • Οι Ομάδες μου

  • Μεταστοιχεία

  •  
    Top
     
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων