• Μία καλή κουβέντα…

    Μία καλή κουβέντα…

    Ο σωστός έπαινος είναι για τα παιδιά ό,τι ο ήλιος για τα λουλούδια -
    Σ. Μπόβι

  • Φτάνει πια…

    Στο παιδί μου-Μ.Αναγνωστάκης

    Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί
    Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο

    Μα στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ
    Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,
    Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω
    Oνόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.

    Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.
    ------------
    Μ. Αναγνωστάκης, Τα ποιήματα, Πλειάς

  • ΣΚΑΚΙ – Ακονίζοντας το Νου

    3 Μαΐου 2016 από

    Τρόποι υπάρχουν πολλοί, ακόμη και για κείνους που δε συμπαθούν τα μαθηματικά ή τ’ αρχαία με το πολύτιμο συντακτικό τους. Ακόμη και για κείνους υπάρχουν αμέτρητοι τρόποι για ν’ ακονίσουν το νου εκπαιδεύοντας τη σκέψη σε λογικούς συνειρμούς, σε σύνθετα σενάρια πολλαπλών δεδομένων, σε υποθετικές προβλέψεις βασιζόμενες στην υπάρχουσα κατάσταση.

    Αλήθεια ποιος άλλος από τα παραπάνω είναι ο σημαντικότερος σκοπός του σχολείου;

    Ακριβώς το να ακονίσει το Νου, με κάθε τρόπο!

    Έτσι, αποφασίσαμε skaki 1να αξιοποιήσουμε τις σκακιέρες που υπήρχαν σε μία σακούλα στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας. Κατανοούμε πως όταν κάτι είναι συσκευασμένο, τυλιγμένο και έχει διαδικασία για να χρησιμοποιηθεί και έπειτα πρέπει πάλι να μαζευτεί, δυσκολεύει τη χρήση του ειδικά όταν ο χρόνος –του διαλείμματος- είναι περιορισμένος.

    Μελετήσαμε το χώρο και ενώσαμε τέσσερα θρανία, ανά δύο και κολλήσαμε πάνω τους μουσαμάδες με τις σκακιέρες. Οι μαθητές έστησαν τα πιόνια και από το επόμενο κιόλας διάλειμμα (Φεβρουάριος ήταν) σε κάθε διάλειμμα το παιχνίδι προκαλούσε την αναμέτρηση των αντιπάλων, που στην αρένα των επιθέσεων και της άμυνας, διδάσκονται ο ένας από τις κινήσεις του άλλου, και αλληλοβελτιώνονται, κατανοώντας πως πέρα από αντίπαλοι στο παιχνίδι, είναι σύμμαχοι στην Βελτίωση της Στρατηγικής  και της Σκέψης.

    Στην αρχή οι σκακιέρες που τοποθετήθηκαν στον εσωτερικό χώρο του σχολείου ήταν 3. Διαπιστώθηκε πως δεν έφταναν. Τοποθετήθηκαν άλλες 3. Και πάντα ήταν όλες γεμάτες με εναλλαγές παιχτών και παιχνιδιών.

    Συζητήθηκε το ενδεχόμενο να οργανώσουμε ένα ενδοσχολικό πρωτάθλημα σκάκι. Πήραμε άδεια από τη Δ.Δ.Ε. Πέλλας και την Παρασκευή, 22 Απριλίου 2016, υλοποιήθηκε η ιδέα μας.

    Υπεύθυνος καθηγητής ήταν ο κ. Δημήτρης Χατζής, που στο διάστημα ως τους αγώνες έδινε συμβουλές και έκανε μαθήματα στρατηγικής στα παιδιά. Την ημέρα του πρωταθλήματος κατηύθυνε τους μαθητές στο  να ορίσουν μία γραμματεία που με  κληρώσεις των συμμετεχόντων όριζε τα ζευγάρια της κάθε παρτίδας. Ο κάθε μαθητής πήρε μέρος σε 5 παιχνίδια. Ταυτόχρονα η γραμματεία σημείωνε τους βαθμούς του κάθε παίχτη και έτσι προέκυψαν οι νικητές. Αν και σε τέτοιες δραστηριότητες νικητές είναι ακόμη και οι μαθητές που ήταν στη γραμματεία, εφόσον κέρδισαν την εμπειρία της οργάνωσης αγώνων  και διαχείρισης των δεδομένων που είχαν μπροστά τους, ώστε να ολοκληρωθούν με επιτυχία οι αγώνες.

    skaki2

     

    Ετοιμάσαμε επαίνους συμμετοχής για όλα τα παιδιά και στους μαθητές που συγκέντρωσαν τις 3 καλύτερες βαθμολογίες απονείμαμε Βραβείο 1ης, 2ης και 3ης θέσης αντίστοιχα.

    Την 1η θέση κατέλαβε η μαθήτρια Ταρσηζία Αγγελάρη της Β’ τάξης

    Τη 2η θέση κατέλαβε η μαθήτρια Σγουράκη Σοφία της Γ’ τάξης

    Και την 3η θέση κατέλαβε ο  μαθητής Σγουράκης Παναγιώτης της Γ’ τάξης.

    Το ραντεβού μας ανανεώνεται για το επόμενο σχολικό έτος και σίγουρα όσοι αγαπούν το σκάκι προπονούνται με κάθε ευκαιρία για να βελτιώσουν τη στρατηγική τους, ακονίζοντας αβίαστα το Νου!

     

     

    Κατηγορία Δραστηριότητες | με ετικέτα | | 92 σχόλια


    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Αλήθειες

    > Η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους. - Πλάτων

    > Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο. -Αδαμάντιος Κοραής

    > Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει. - William Arthur Ward,

  • Πρόσφατα άρθρα

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ

  • Kατηγορίες

  • Ιστορικό

  • Σεργιανίζουμε εδώ…


  • Οι Ομάδες μου

  •  
    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση