Σχολική επιτροπή β/θμιας εκπ/σης δήμου Πάργας

Η λειτουργία της  Σχολικής Επιτροπής καθορίζεται με την υπ’ αριθμόν 8440/24-02-2011 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών (ΦΕΚ 318/25-02-2011).

Δυστυχώς, στο Δήμο Πάργας, η προηγούμενη Δημοτική Αρχή δεν εφάρμοσε αυτή την απόφαση και παρατηρήθηκαν,  εξαιτίας   και αυτού του γεγονότος,   στο σχολικό συγκρότημα του Δεσκείου Γυμνασίου και  Λυκείου Πάργας πολλές δυσλειτουργίες.

Για να μην διαιωνίζεται αυτή η κατάσταση ο διευθυντής του σχολείου μας, έστειλε στον πρόεδρο της σχολικής επιτροπής, κύριο Ιωάννη Καούρη, το παρακάτω σημείωμα, θέλοντας να τονίσει ότι:

-Οφείλουμε να αγωνιζόμαστε για τη θωράκιση των θεσμών και όχι τον εκφυλισμό τους.

-Οι αλλαγές γίνονται από ανθρώπους και όχι μόνο με νόμους και διατάγματα.

-Η νομιμότητα των ενεργειών μας είναι πρώτιστο καθήκον.

-Η ευγένεια στις ανθρώπινες σχέσεις είναι χαρά, δύναμη δημιουργίας, μα πάνω απ’ όλα πολιτισμός.

 

 

Η επιστολή-σημείωμα

 

ΑΠΛΕΣ  ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

 

Φίλε Γιάννη,

Σαν μέλος της σχολικής επιτροπής  Δ/θμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Πάργας, στην οποία είσαι πρόεδρος και στην οποία μετέχω με την θεσμική ιδιότητα του διευθυντή σχολικής μονάδας , οφείλω να σου καταθέσω τις σκέψεις μου για την εύρυθμη και νόμιμη λειτουργία της επιτροπής.

1)      Η λειτουργία της, όπως ξέρεις, διέπεται από την με αριθμό 8.440/24-02-11 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης(ΦΕΚ318/25-02-11).

2)      Σύμφωνα με αυτήν οφείλουμε( η σχολική επιτροπή)  σε κάθε σχολική μονάδα ή σχολικό συγκρότημα να συγκροτήσουμε ‘’Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας’’ που θα διαπιστώνει τις ανάγκες και τα προβλήματα που δημιουργούνται στην λειτουργία  των σχολείων, θα διατυπώνει σχετικές προτάσεις στην επιτροπή μας, και θα διαχειρίζεται το ποσό που θα της διατίθεται με απόφαση μας(άρθρο 1, παράγραφος 2 & άρθρο 3, παράγραφος 8) της αναφερόμενης απόφασης(κάτι που δεν έχουμε κάνει ακόμα).

3)      Πρέπει να αποφασίσουμε (η σχολική επιτροπή) την  κατανομή των εσόδων και των εγκεκριμένων πιστώσεων για την κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων σύμφωνα με το άρθρο 2 της παραπάνω απόφασης.

4)      Θεωρώ χρήσιμο να προηγηθεί της κατανομής αυτής, συνάντηση με όλους τους διευθυντές των σχολικών μονάδων Δ/θμιας Εκπαίδευσης (πέντε είμαστε) για μια συνολική ανάλυση των αναγκών των σχολικών μονάδων του Δήμου και την ιεράρχηση των προτεραιοτήτων, αφού, όπως και εσύ αντιλαμβάνεσαι, οι διευθυντές γνωρίζουν, καλύτερα όλων, τις ανάγκες των σχολείων τους.

5)      Μέσα στο Φεβρουάριο πρέπει να μελετήσουμε τον απολογισμό του έτους 2014, ίσως και των προηγούμενων ετών, εάν είναι αληθές ότι αυτό δεν έχει γίνει από την προηγούμενη σχολική επιτροπή, ώστε να αποφασίσουμε την έγκριση του μέσα στον Μάρτιο (Άρθρο 3, παράγραφοι 12β  και 13).

Φίλε Γιάννη,

οι παραπάνω σκέψεις-προτάσεις πηγάζουν:

– Από  σεβασμό  στους θεσμούς και τα νομικά όργανα διοίκησης του Δήμου.

-Από ευθύνη προς  τους γονείς και κηδεμόνες, τους κατοίκους του Δήμου και την πολιτεία που απαιτούν διαύγεια καθαρότητα και χρηστή διοίκηση.

-Από την εμπειρία μου στην διοίκηση.

-Από την πίστη μου ότι οι οργανωμένες μορφές διοίκησης για να πετύχουν  στο έργο τους χρειάζονται ανθρώπους (όπως εσύ) που μπορούν, να σκέπτονται δημιουργικά , να επικοινωνούν, να εργάζονται ομαδικά , να είναι ευέλικτοι και ευπροσάρμοστοι, ανθρώπους  που  έχουν όραμα και ιδέες,  αλλά και την ικανότητα  να δίνουν πρακτικές και βιώσιμες λύσεις.

Φιλικά,

Σπύρος Νούσης

Δημοσιεύθηκε στην ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΠΑΡΓΑ. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση