Στο πλαίσιο εκπόνησης σχεδίου δράσης του θεματικού άξονα «Σχέσεις μεταξύ μαθητών» πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας βιωματικές εκπαιδευτικές παρεμβάσεις με συντονίστρια την κα Βασιλική Παπαλάμπρου Διευθύντρια του Κέντρου Πρόληψης των εξαρτήσεων & προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας της Π.Ε.Χαλκιδικής ‘’ΠΝΟΗ’’.
Στις τρίωρες αυτές δράσεις συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες των τριών τμημάτων της Γ’ τάξης και υλοποιήθηκαν στις 7,8 και 9 Μαΐου για κάθε τμήμα ξεχωριστά.
Στόχος των παρεμβάσεων ήταν οι μαθήτριες και οι μαθήτριες να προβληματιστούν και να αναπτύξουν κριτική σκέψη μέσω του βιωματικού τρόπου για το τι σημαίνει αποδοχή του διαφορετικού, καθώς και για τις μορφές, τις αιτίες, την αντιμετώπιση και την πρόληψη όχι μόνο του σχολικού εκφοβισμού, αλλά και όλων των μορφών βίας που εκδηλώνονται στο σχολικό περιβάλλον.
Και στα τρία τμήματα έγινε γνωριμία με δραστηριότητα που να ενισχύει την αυτοεκτίμηση των μαθητών και στη συνέχεια, συνδιαμορφώθηκε το Συμβόλαιο της ομάδας/τάξης (κανόνες), καθώς και οι Λογικές Συνέπειες που απορρέουν από την παραβίασή του.
Στη συνέχεια οι μαθητές εργάστηκαν σε υποομάδες αφενός για την αποδοχή της διαφορετικότητας και αφετέρου για τους ‘’πρωταγωνιστές ‘’ σε ένα ‘’σκηνικό ‘’ βίαιης συμπεριφοράς, αποτυπώνοντας τις σκέψεις και τα συναισθήματα των τριών «ρόλων» που εμπλέκονται : αυτών που ασκούν βία, αυτών που δέχονται και των παρατηρητών. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα εστίασε στα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του κάθε ‘’ρόλου’’, στις αιτίες που επηρεάζουν τη συμπεριφορά τους, στις συνέπειες του φαινομένου στο σχολείο και στην κοινωνία (‘’κύκλος βίας’’). Επίσης, συζητήθηκαν με βιωματικές δραστηριότητες τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισης όλων των μορφών βίας (όπως ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός, η έμφυλη βία κλπ.).
Οι μαθητές/ -τριες συμμετείχαν στις δράσεις με ενθουσιασμό και ανέδειξαν την ανάγκη τους για υλοποίηση περισσότερων βιωματικών προγραμμάτων που να στοχεύουν στη βελτίωση των μεταξύ τους σχέσεων.
Ευχαριστούμε θερμά την κα Παπαλάμπρου και ευελπιστούμε σε συνέχιση της συνεργασίας μας με την ΠΝΟΗ.