1

Πρόγραμμα “Προσφυγικά μονοπάτια” – Συμμετοχή σε πανελλήνιο διαγωνισμό για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική καταστροφή

Το Μουσικό Σχολείο Σάμου την τρέχουσα σχολική χρονιά (2021-2022) μεταξύ των άλλων πολιτιστικών προγραμμάτων που υλοποιεί, ασχολήθηκε και με το θέμα των προσφύγων της μικρασιατικής καταστροφής του 1922. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει τίτλο “Προσφυγικά μονοπάτια” και υπεύθυνοι καθηγητές είναι ο κ. Γιακαλάρας Μάριος (ΠΕ 86, πληροφορικής) και η κα Ελένη Γούλα (ΠΕ02 φιλόλογος). Συμμετείχαν  μαθητές από τις τάξεις Α Λυκείου, Α & Γ Γυμνασίου, που αναφέρονται αλφαβητικά :  Αμπαζί Τζουλιάνα, Βασιλείου Καλλιόπη, Βογιατζή Σταματία,  Καραγεωργίου Γιώργος, Λουκίσσα Λυδία, Λυμπέρης Κωνσταντίνος, Μάνου Εύα, Μαργαρώνης Κωνσταντίνος, Μιχαηλίδου Έφη, Τσώνης Ορφέας, Φιλιάκου Κατερίνα, Χατζηνικολάου Ισμήνη, Χατζηκαμάτσου Χρυσάνθη, Χότζα Ζωή.
Με τη βοήθεια και τη στήριξη της Ένωσης Μικρασιατών Σάμου, οι παραπάνω μαθητές πήραν συνεντεύξεις από κατοίκους της Σάμου με καταγωγή από την Μικρασία, των οποίων οι πρόγονοι έφτασαν στο νησί εξαιτίας της καταστροφής του ελληνισμού το 1922. Στηριζόμενοι στο υλικό αυτών των συνεντεύξεων,  οι μαθητές, εργαζόμενοι κυρίως ανά ζεύγη, αποτύπωσαν την ιστορία σε ένα δικό τους αφηγηματικό κείμενο, εμπλουτισμένο με φωτογραφικό υλικό οικογενειακών αρχείων που μας παραχωρήθηκε από όσους μας έδωσαν συνέντευξη. Μία από αυτές τις ιστορίες συμμετέχει και στον πανελλήνιο σχολικό διαγωνισμό με τίτλο “προσφυγικά μονοπάτια: χαρτογραφώντας τις ιστορίες των προσφύγων 100 χρόνια μετά το 1922” που διοργάνωσε με αφορμή τα 100 χρόνια από την Μικρασιατκή Καταστροφή η Spotlight on Innovation (spotin) ΑΜΚΕ. Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα ανακοινωθούν αρχές Μαϊου. Στο λινκ μπορείτε να δείτε αυτή την ιστορία.
Όλες, όμως, οι ιστορίες και η συνολική δουλειά των μαθητών θα παρουσιαστούν το μήνα Μαϊου σε ειδική εκδήλωση που θα διοργανώσει το Μουσικό Σχολείο Σάμου, όπου θα συμμετέχει κι επιπλέον μουσική ομάδα μαθητών που θα παρουσιάσει μικρασιάτικα τραγούδια και μουσικές.
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση