DSC_0014

Δράση «Από το τότε στο τώρα» (Εκπ/κό Πρόγραμμα «Πάμε μουσείο;»)

Η εκπαιδευτική δράση «Πάμε μουσείο;» του Μουσικού Γυμνασίου Σάμου μετά την πρώτη παρέμβαση  στο Αρχαιολογικό Μουσείο Σάμου, συνεχίστηκε μία εβδομάδα μετά, στις 20-02-2020,  σε άλλο χώρο, στο Αμφιθέατρο της Περιφερειακής Ενότητας Σάμου με θέμα «Από το τότε στο τώρα». Μετά το αρχικό ζέσταμα, οι μαθητές μπήκαν στο ρόλο του «αναθέτη ενός αγάλματος», συνομίλησαν με την ιέρεια του ναού της Ήρας και εξήγησαν τους λόγους για τους οποίους αφιέρωσαν  αναθήματα στη μεγάλη θεά. Παρουσίασαν  την εκδοχή τους για το τι παριστάνει το «δώρο» τους. Η δεύτερη δράση υλοποιήθηκε μπροστά στο «σύνταγμα του Γενέλεω» που προβαλλόταν σε μεγάλη οθόνη από βιντεοπροτζέκτορα  και ακολούθησε τη δραματική τεχνική του « Αντίγραψε – ανάπτυξε – εξέλιξε». Οι μαθητές χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες των 6 ατόμων και έφτιαξαν με τα σώματά τους τη «φωτογραφία» του έργου που έβλεπαν. Αναλογίστηκαν ποια είναι η καθημερινότητα καθενός από τα πρόσωπα – μέλη της οικογένειας που παριστάνεται, τι επιτρεπόταν εκείνη την εποχή (αρχαϊκή) και τι απαγορευόταν  να κάνουν, τι μπορεί να προσδοκούσαν από τη ζωή τους. Με ένα ταξίδι «από το τότε στο τώρα», συνέθεσαν μία σειρά από δυναμικές εικόνες μίας οικογένειας του 21ου αιώνα.

Στη συνέχεια η εμψυχώτρια εκπαιδευτικός μπήκε «σε ρόλο» υποδυόμενη μία από τις Κόρες του Χηραμύη. Συστήθηκε στο «κοινό», μίλησε για τις «αδελφές» της και  εξέφρασε την επιθυμία της να τις δει πάλι κοντά της, μέσα στο μουσείο. Οι μαθητές πήραν τη σκυτάλη και συνέχισαν την ομιλία της. Ακολούθως δραματοποίησαν τη φανταστική ιστορία της επανένωσης των τριών Κορών (του Λούβρου, της Σάμου και του Βερολίνου). Τέλος, διοργανώθηκε επί σκηνής ένας δυναμικός «Αγώνας Λόγων» μεταξύ του … Εφόρου του Λούβρου και του Εφόρου του μουσείου της Σάμου (μαθητές σε ρόλο) με θέμα  «Είναι επιτακτική ανάγκη να επιστρέψουν στο Μουσείο της Σάμου όλα τα αναθήματα του Χηραμύη και να εκτεθούν ως ένα σύνολο». Η συνάντηση έκλεισε με αναστοχασμό των μαθητών οι οποίοι έγραψαν τις παρατηρήσεις τους από την θεατροπαιδαγωγική δράση.