6η Μαρτίου: “Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού”

Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) όπως και ο όρος «θυματοποίηση» (victimization) χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν την εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική, επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά, που έχει σκοπό:

Την επιβολή, καταδυνάστευση, πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από τους συμμαθητές τους μέσα και έξω από το σχολείο.

Συχνά το «ισχυρότερο παιδί» αντλεί από αυτή την πράξη: ευχαρίστηση , κύρος , υλικά αποκτήματα, ενώ το «αδύναμο παιδί» δεν μπορεί να υπερασπιστεί και να προστατέψει τον εαυτό του.

Εκδηλώνεται με διάφορες μορφές, όπως: Σωματικός εκφοβισμός, Λεκτικός, Έμμεσος ή Κοινωνικός, Ηλεκτρονικός (cyberbullying), Ρατσιστικός, Σεξουαλικός.

Στο πλαίσιο του μαθήματος Θέατρο, οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης Γυμνασίου συζήτησαν για το θέμα αυτό, για τις αιτίες και τις συνέπειες του φαινομένου, αντάλλαξαν απόψεις  και κατέληξαν στο ότι:

Ο εκφοβισμός και η βία στο σχολείο είναι ομαδικό φαινόμενο γιατί δεν αφορά μόνο το μαθητή, που εκφοβίζει ή το μαθητή, που εκφοβίζεται αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν ότι γίνεται.

Ο σχολικός εκφοβισμός προέρχεται συνήθως από άλλα παιδιά ίδιας ηλικίας και αποτελεί μορφή επιθετικής συμπεριφοράς με σοβαρές επιπτώσεις:

  • Στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και του εφήβου και στην αυτοεκτίμησή του και
  • Στη διαδικασία μάθησης και ακαδημαϊκής εξέλιξης

Τέλος, προχώρησαν στη δημιουργία Padlet, όπου ανάρτησαν σκέψεις και συνθήματα κατά του σχολικού εκφοβισμού.