Εκπαιδευτική Επίσκεψη της Β΄ και Γ΄ Τάξης του Γυμνασίου Μεγαλοχωρίου στην Αθήνα και στη Βουλή των Ελλήνων

Στις 7 και 8 Φεβρουαρίου 2020 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών της Β΄ και Γ΄ τάξης του Γυμνασίου Μεγαλοχωρίου στη Βουλή των Ελλήνων και  την Αθήνα.

Πρώτος σταθμός της επίσκεψης υπήρξε το καταδρομικό «Θωρηκτό Αβέρωφ», που βρίσκεται αγκυροβολημένο στο Φάληρο και έχει μετατραπεί σε πλωτό μουσείο. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους του και εντυπωσιάστηκαν από τα εκθέματά του. Το Θωρηκτό «Γ. Αβέρωφ» συνέδεσε άρρηκτα το όνομά του με τη διαμόρφωση σημαντικών ιστορικών γεγονότων και συνιστά μνημείο τιμής για αυτούς που υπηρέτησαν και έπεσαν στη διάρκεια της ένδοξης ιστορίας του.

Στη συνέχεια οι μαθητές επισκέφθηκαν το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, όπου είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν σε έναν δημόσιο χώρο με ελεύθερη πρόσβαση και διαπλαστική συμμετοχή του κοινού σε ένα πλήθος πολιτιστικών, εκπαιδευτικών, αθλητικών, περιβαλλοντικών και ψυχαγωγικών εκδηλώσεων και δράσεων.

Επόμενος σταθμός η Βουλή των Ελλήνων, όπου οι μαθητές παρακολούθησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα την ιστορία του κτιρίου, τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας του Κοινοβουλίου και τον εξέχοντα ρόλο του στην Δημοκρατία. Ακολούθως ξεναγήθηκαν στην έκθεση της αίθουσας Ελευθερίου Βενιζέλου και επισκέφτηκαν την αίθουσα της Ολομέλειας της Βουλής.

 Η πρώτη ημέρα έκλεισε με βραδινό περίπατο και δείπνο. Με αφετηρία την Πλατεία Συντάγματος μαθητές και εκπαιδευτικοί κατηφόρισαν τον πεζόδρομο της οδού Ερμού, τον σημαντικότερο εμπορικό δρόμο της πόλης, σχεδιασμένο στα τέλη του 19ου αιώνα και κατέληξαν στη Πλατεία Μοναστηρακίου και στη συνοικία του Ψυρρή.

Τη δεύτερη ημέρα της εκδρομής, οι μαθητές επισκέφθηκαν το Μουσείο της Ακρόπολης, ένα από τα σπουδαιότερα στον κόσμο, με μοναδικά αριστουργήματα της αρχαϊκής και κλασικής ελληνικής τέχνης που συνδέονται άμεσα με τον ιερό βράχο της Ακρόπολης. Από εκεί ανέβηκαν στην Ακρόπολη και ξεναγήθηκαν σε σημαντικά μνημεία της παγκόσμιας αρχιτεκτονικής, όπως τα Προπύλαια, ο Παρθενώνας, και το Ερεχθείο, που εντυπωσιάζουν με την τεχνική αρτιότητα και την υψηλή αισθητική τους.

Στη συνέχεια, κατηφορίζοντας τη βόρια κλιτύ της Ακροπόλεως περιηγήθηκαν μέσα στην Αρχαία Αγορά, έναν χώρο άμεσα συνδεδεμένο με τη λειτουργία της Αθηναϊκής Δημοκρατίας. Αποτελούσε για αιώνες το διοικητικό, εκπαιδευτικό, κοινωνικό, πολιτιστικό και κυρίως το οικονομικό κέντρο της πόλης και  διασώζει ποικίλα μνημειακά κτίρια, κυρίως δημόσιου χαρακτήρα.

Αφήνοντας πίσω το κλασικό παρελθόν, τα παιδιά μπήκαν σε έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο, στο Μουσείο των Ψευδαισθήσεων. Πρόκειται για μια μοναδική εμπειρία επίσκεψης, καθώς είχαν την ευκαιρία όχι μόνο να διασκεδάσουν, αλλά και να μάθουν πολλά για την όραση, την αντίληψη, τον ανθρώπινο εγκέφαλο και την επιστήμη.

Τελευταίος σταθμός της διήμερης επίσκεψης στην Αθήνα το Καλλιμάρμαρο στάδιο, όπου έγιναν αγωνίσματα των Α΄ σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων, το 1896. Πρόκειται για σε ένα διαχρονικό πολιτιστικό σύμβολο της Ελλάδας. Στην αρχαιότητα χρησιμοποιούνταν για την τέλεση μέρους των Παναθηναίων προς τιμήν της θεάς Αθηνάς, ενώ σήμερα φιλοξενεί σημαντικές αθλητικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις.

Η επιστροφή βρήκε τους μαθητές κουρασμένους, αλλά γεμάτους καινούργιες γνώσεις και όμορφες εικόνες. Συνοδοί τους σε αυτό το εκπαιδευτικό ταξίδι στην Πρωτεύσουσα οι εκπαιδευτικοί Γκούμας Δημήτριος, Τσιντζιλώνη Αγάπη και ο δ/ντής του σχολείου, Τσαντίλας Σωτήριος, οι οποίοι φρόντισαν για την επιτυχή τήρηση του προγράμματος και την άοκνη επίβλεψη των μαθητών.

Δημοσιεύθηκε στην Σχολικό έτος 2019-2020. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση