Δράσεις 2014-2015

Τo όχημα πολιτισμού Glossomobil στα σχολεία του Μεγαλοχωρίου Τρικάλων

Το Glossomobil, ένα μοναδικό όχημα πολιτισμού, μεταφέροντας το μήνυμα «Μία γλώσσα, μια κουλτούρα κι ένα αυτοκίνητο…» προσπαθεί να εξοικειώσει τους πολίτες άλλων ευρωπαϊκών χωρών, με τη γλώσσα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της γερμανικής γλώσσας.

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Γερμανικά σε κίνηση», υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών της Γερμανίας, αφού εγκρίθηκε από το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας, ξεκίνησε στις 3 Νοεμβρίου 2011 τη διαδρομή του στην Ελλάδα.

Πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που βασίζεται στην βιωματική μάθηση. Το ειδικά εκπαιδευμένο διδακτικό προσωπικό επιστρατεύει τα κατάλληλα μέσα, όπως εκπαιδευτικά γλωσσικά παιχνίδια, τραγούδια, χειροτεχνίες και κατασκευές για να φανερώσει στους μαθητές των δημοσίων σχολείων όλης της Ελλάδας, ότι η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας μπορεί να επιτευχθεί εύκολα μέσα από διασκεδαστικό και ευχάριστο τρόπο. Με τον τρόπο αυτό μπορεί να επιτευχθεί πιο ελκυστικά αλλά και πιο μόνιμα ο στόχος της μάθησης αλλά και οι μαθητές να γίνουν κοινωνοί εννοιών τόσο σημαντικών, όπως συνεργασία και ομαδικότητα.

Σήμερα, μετά από πρόσκληση της καθηγήτριας των γερμανικών Ρίτας Ρουσιαμάνη, αλλά και την ένθερμη υποστήριξη του διευθυντών των Σχολείων, του Γυμνασίου Χρήστου Τόλιου και του Δημοτικού Λεωνίδα Τσανταρλιώτη, η καθηγήτρια του Ινστιτούτου Γκαίτε Κάριν Βαβατσανίδη και η βοηθός της Εύα, επισκέφθηκαν με το ξεχωριστό όχημα «Γκλόσσομομπίλ» τον χώρο του Γυμνασίου Μεγαλοχωρίου για να παρουσιάσουν στους μαθητές το βιωματικό αυτό πρόγραμμα.

Οι μαθητές υποδέχθηκαν με τον δικό τους τρόπο τις δύο κυρίες, αφού είχαν προετοιμάσει και αυτοί με τη σειρά τους τραγούδια, πόστερ και σημαίες φιλίας των δύο χωρών και συμμετείχαν πρόθυμα και με πολύ ενδιαφέρον στις δράσεις και τα παιχνίδια που τους παρουσίασαν.

Μετά την ολοκλήρωση των δράσεων απονεμήθηκαν διπλώματα συμμετοχής στις τάξεις και μοιράστηκαν στους μαθητές αναμνηστικά δωράκια, για να θυμούνται αυτή την ξεχωριστή μέρα.

Στο τέλος της ημέρας οι μαθητές χάρισαν ως ένδειξη ευχαρίστησης στην Κάριν Βαβατσανίδη και τη βοηθό της το πόστερ και σημαίες, για να μην τους ξεχάσουν συνοδεύοντας τα με την ευχή να τους επισκεφθούν σύντομα ξανά.

Το Glossomobil (Γκλόσσομομπίλ) θα βρίσκεται με πολλές εκπλήξεις στον «Μύλο των Ξωτικών» την Πέμπτη 4 και την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου, το πρωί και το απόγευμα.

Φωτογραφίες

IMG_1547 IMG_1546 IMG_1545 IMG_1544 IMG_1543 IMG_1542 IMG_1541 IMG_1540 IMG_1539 IMG_1538 IMG_1537 IMG_1536 IMG_1535 IMG_1534 IMG_1533 IMG_1532 IMG_1531 IMG_1530 IMG_1529 IMG_1528 IMG_1527 IMG_1526 IMG_1524

………………………………………………………………………………………………………………………………….

Νοέμβριος 2014 

Οι μαθητές του Γυμνασίου Μεγαλοχωρίου συμμετέχουν

στο πρόγραμμα «Αστέρι της Ευχής»

του οργανισμού Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος) 

«Ένα μάθημα ζωής, τα υγιή παιδιά για τα άρρωστα παιδιά»

    Το Αστέρι της Ευχής είναι ένα πρόγραμμα του Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος), το οποίο εδώ και 17 χρόνια τόσο με το κοινωνικό μήνυμα αγάπης που στέλνει, όσο και με τον εκπαιδευτικό του χαρακτήρα, προάγει την έννοια του εθελοντισμού και διδάσκει την αξία και τη χαρά της προσφοράς προς όλα εκείνα τα παιδιά που δοκιμάζονται.

       Το Νοέμβριο του 2014, στο πλαίσιο του προγράμματος Αστέρι της Ευχής και μετά από σχετική επιστολή του οργανισμού στα σχολεία, οι μαθητές του Γυμνασίου  Μεγαλοχωρίου, με την παρότρυνση των καθηγητριών μας Σέτζη Ελένης, ΠΕ01, και Πουλιάνα Λουίζας, ΠΕ06, συμμετείχαμε με μια δωρεά των 2€ ο καθένας και πήραμε ένα αστέρι στο οποίο γράψαμε το όνομά μας και την ευχή μας. Με αυτόν τον τρόπο το απλό χάρτινο αστεράκι μέσα από την αγάπη και τις ευχές μας έγινε ένα μαγικό αστέρι χαράς, δύναμης και ελπίδας εκπληρώνοντας τις ευχές και τα όνειρα παιδιών που δίνουν το δικό τους καθημερινό αγώνα για ζωή. Επίσης, ο κάθε μαθητής έλαβε ένα επιπλέον αυτοκόλλητο αστέρι ως αναμνηστικό της συμμετοχής του στο πρόγραμμα, καθώς και μια επιστολή στον κάθε γονέα για τη συμβολή του .

  Με τη βοήθεια της καθηγήτριάς μας των Εικαστικών Σπαθή Κατερίνας ΠΕ08, δημιουργήσαμε με τα αυτοκόλλητα αστέρια μας ένα ιδιαίτερο χριστουγεννιάτικο ταμπλό-αστέρι, που κοσμεί το εσωτερικό του σχολείου μας.        

Σε μια δύσκολη εποχή για όλους, εμείς οι μαθητές του Γυμνασίου Μεγαλοχωρίου στεκόμαστε πλάι και στηρίζουμε τον αγώνα λιγότερων τυχερών παιδιών που παλεύουν για να βγουν νικητές.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Πιστοποιητικό Συμμετοχής

Scan_award

………………………………………………………………………………………………………………………………….

Δεκέμβριος 2014

 ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

«Καλάθια αγάπης στο σχολείο μας»

Συμμετέχοντας στη δράση του Δήμου Τρικκαίων και του κοινωνικού παντοπωλείου του Δήμου , φέτος τα Χριστούγεννα  οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας συγκεντρώσαμε τρόφιμα για να γεμίσουμε τα καλάθια αγάπης  προσφέροντας τα σε ανθρώπους που πραγματικά τα έχουν ανάγκη .

Μια μικρή πράξη αγάπης που συμβαδίζει με το πνεύμα των ημερών για αλληλεγγύη , αλληλοβοήθεια , προσφορά, με τη σκέψη στον συνάνθρωπο.

Μια μικρή ένδειξη ότι το σχολείο μας  βιώνει το πραγματικό μήνυμα των Χριστουγέννων , που σήμερα  είναι ιδιαίτερα έντονο και επίκαιρο.

 Πιστεύουμε ότι αυτά τα Χριστούγεννα είναι η κατάλληλη στιγμή να κάνουμε την κρίση ευκαιρία… για αλλαγή στάσης ζωής, για αναθεώρηση τρόπου ζωής, για ειλικρινές άνοιγμα στον συνάνθρωπό μας.

 Μια υπόμνηση ότι και με τα λίγα μπορούμε να είμαστε ευτυχισμένοι.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

………………………………………………………………………………………………………………………………

Ημέρα κατά της Σχολικής βίας και του Εκφοβισμού

 στο Γυμνάσιο Μεγαλοχωρίου

 Με αφορμή την Ημέρα κατά της Σχολικής βίας και του Εκφοβισμού οι μαθήτριες και μαθητές του σχολείου, με την καθοδήγηση της καθηγήτριας Σπαθή Κατερίνας, ΠΕ08, δημιουργήσαμε μια εικαστική παρέμβαση για να αναδείξουμε τη σπουδαιότητα και τις διαστάσεις του φαινομένου της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. Bullying) αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομηλίκων παιδιών με στόχο να προκληθεί πόνος ή αναστάτωση. Δεν είναι λοιπόν μια διαμάχη, μια σύγκρουση μεταξύ δυο μαθητών ή μαθητριών, δεν είναι το πείραγμα ή το αστείο προς κάποιον συμμαθητή που γίνονται σε συγκεκριμένο χρόνο, δεν έχουν συνέχεια και δεν επηρεάζουν  την συναισθηματική κατάσταση των παιδιών. Ο σχολικός εκφοβισμός είναι ένα πιο σύνθετο φαινόμενο που αυτό που τον ξεχωρίζει από το πείραγμα και τον τσακωμό, είναι η ένταση του, η διάρκεια του,  η ανισορροπία δύναμης μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών και η συναισθηματική επίδραση που έχει πάνω στα παιδιά.

          Με λίγα λόγια ο σχολικός εκφοβισμός είναι μια κατάσταση επαναλαμβανόμενη, κατευθύνεται σε συγκεκριμένα παιδιά από παιδιά (πολλές φορές και ομάδα παιδιών) που υπερέχουν σωματικά  και έχουν ως αποτέλεσμα το παιδί που εκφοβίζεται να νοιώθει απομονωμένο, να βιώνει άγχος και φόβο, να παρουσιάζει σχολική άρνηση και διάφορες συναισθηματικές δυσκολίες.

Ο σχολικός εκφοβισμός δεν θα σταματήσει, αν δεν κάνουμε κάτι γι’ αυτό όλοι μας, αν οι προσπάθειές μας δεν έχουν διάρκεια και δεν είναι συστηματικές. Όλα τα παιδιά πρέπει να νιώθουν ασφάλεια στο σχολείο και να δημιουργούν καλές και ουσιαστικές  σχέσεις με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους.

Είναι σημαντικό τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί να εντοπίζουν τέτοια συμπτώματα όταν ένα παιδί γίνεται δέκτης μιας τέτοιας σκληρής και απάνθρωπης συμπεριφοράς, ώστε να του προσφέρουν στήριγμα.

Ο εκφοβισμός και η βία στο σχολείο είναι κάτι που μας αφορά όλους, είναι κάτι που μπορεί να τύχει σε όλους.

Όταν ένας μαθητής εκφοβίζεται, πώς μπορεί να το αντιμετωπίσει;

  1. Μην αφήνεις κανένα να ορίζει τη ζωή σου. Αντίδρασε!
  2. Τόλμησε να πεις στο δράστη ότι ξεπέρασε τα όρια.
  3. Κοίταξε το δράστη κατά πρόσωπο και δες πόσο αδύναμος είναι.
  4. Μη φοβάσαι να μιλήσεις για το πρόβλημά σου.
  5. Μίλα στο δάσκαλό σου! Μίλα στο γονιό σου! Μην περιμένεις ούτε μέρα! Μίλα τώρα!
  6. Μην ντρέπεσαι γι’αυτό που είσαι.
  7. Μην κλείνεσαι στον εαυτό σου. Γίνε κοινωνικός.
  8. Μην υποκύπτεις στις απειλές του δράστη.
  9. Μην επηρεάζεσαι από αρνητικά σχόλια για την εμφάνισή σου.
  10. Μην αδρανείς. Μην ανέχεσαι. Μη φοβάσαι. Φώναξε!
  11. Πίστεψε στον εαυτό σου και στη δύναμή σου!

Όταν ένας μαθητής βλέπει κάποιον συμμαθητή του να δέχεται επιθετική συμπεριφορά ή εκφοβισμό, τι μπορεί να κάνει;

  1. Βοήθησε και μίλησε στον συμμαθητή σου.
  2. Μίλησε στον μαθητή που εκφοβίζει.
  3. Ζήτησε από κάποιον ενήλικα τη βοήθειά του, ώστε να παρέμβει.

Η πρόληψη και η ανάσχεση της σχολικής βίας απαιτεί την ευαισθησία, την επαγρύπνηση, την αντίδραση αλλά και την καταδίκη όλων μας απέναντι σε τέτοια φαινόμενα.

Οι μαθητές της Β΄τάξης

Μπαντής Βασίλης

Πάτρα Ευθυμία

Όχι στη βία, ναι στη φιλία…

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Β2- ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ:

Β2- ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ

………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Απρίλιος 2015

«5° Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας»

         Την Παρασκευή 3 και το Σάββατο 4 Απριλίου 2015 πραγματοποιήθηκε στην πόλη των Τρικάλων το 5ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Τρικκαίων .

Το Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας είναι μια εκπαιδευτική εκδήλωση η οποία δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν ψηφιακά έργα που αναπτύσσουν στο σχολείο τους.

Αποφασίσαμε λοιπόν και εμείς να συμμετέχουμε, παρουσιάζοντας τη Βιωματική Δράση «ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ : ΦΙΛΟΣ ή ΕΧΘΡΟΣ;», που εκπονήσαμε στα πλαίσια του νέου μαθήματος, «Σχολική και Κοινωνική Ζωή» (ΣΚΖ) που ενσωματώθηκε για πρώτη φορά στο σχολικό πρόγραμμα σπουδών της Α’ Γυμνασίου κατά το σχολικό έτος 2013-14.

Μέσα από τη συγκεκριμένη βιωματική δράση, μελετήσαμε την ιστορία του Διαδικτύου, εντοπίσαμε και σχολιάσαμε τις δυνατότητές αλλά και τους κινδύνους του, εστιάσαμε στη χρήση και κατάχρηση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, μιας και είναι αγαπημένο hobby των εφήβων και μας αφορά, και τέλος δώσαμε συμβουλές προς «ναυτιλλομένους» για την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο , μιας και η χρησιμότητα και χρήση του Διαδικτύου και των Νέων Τεχνολογιών στο σχολικό περιβάλλον και στις σχολικές πρακτικές είναι πλέον δεδομένη .

Βέβαια, σε όλη αυτή την περιπέτεια ήταν πολύ έντονη η χρήση της ελληνικής αλλά και της αγγλικής γλώσσας, πράγμα που μας έκανε να σκεφτούμε ότι πολλοί άνθρωποι δεν έχουν μόνο το εμπόδιο της τεχνολογίας που πρέπει να μάθουν να χειρίζονται για να μπορούν να θεωρούνται “computer literate” (δηλ. έχοντες γνώσεις Η/Υ), αλλά και το εμπόδιο της γνώσης ξένων γλωσσών, στη συγκεκριμένη περίπτωση της αγγλικής. Η εναλλάξ χρήση της ελληνικής και της αγγλικής γλώσσας από εμάς τους ίδιους καθ ’όλη τη διάρκεια της Βιωματικής Δράσης, ήταν η αφορμή να δημιουργήσουμε ένα μικρό γλωσσάρι για το διαδίκτυο με λέξεις και έννοιες που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας. Έτσι γεννήθηκε μια ιδέα : “Το Internetάρι”, μια σύνθετη κατ’ αντιστοιχία λέξη που παράγεται από την αγγλική λέξη “Internet” και την ελληνική λέξη «Αλφαβητάρι». Αρχικά το “Internetάρι” πήρε την κλασσική έντυπη μορφή, δημιουργώντας ένα έγχρωμο βιβλίο . Ωστόσο, για εμάς αυτό δεν ήταν αρκετό. Μετά από αρκετή σκέψη και προβληματισμό αποφασίσαμε να συμμετέχουμε στο Φεστιβάλ με την μετατροπή του Internetαρίου σε ψηφιακή μορφή και την δημιουργία ενός Digital Book (Ψηφιακού Βιβλίου).

13 μαθητές και 3 καθηγητές εργαστήκαμε και συνεργαστήκαμε για τρεις (3) διδακτικές ώρες στο χώρο του Εργαστηρίου της Πληροφορικής του σχολείου μας. Χωριστήκαμε σε δύο (2) ομάδες: η πρώτη ομάδα ασχολήθηκε με τη ψηφιοποίηση του βιβλίου μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας- Web.2 εργαλείου “Calameo”, διανθίζοντας το ψηφιακό της βιβλίο με ήχο, μουσική και άλλα εφέ μορφοποίησης, ενώ η δεύτερη ομάδα ασχολήθηκε με τη παρουσίαση σε Powerpoint.

Η εμπειρία μας , από αυτή την παρουσίαση στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Τρικκαίων και τη συμμετοχή μας στο Μαθητικό Φεστιβάλ ήταν μοναδική γιατί μας έδωσε την ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή και επικοινωνία με μαθητές άλλων σχολείων του Νομού Τρικάλων και όχι μόνο, αλλά και γιατί για μας σημασία έχει η συμμετοχή , η ανάδειξη της δημιουργικότητας , το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία. Γι’ αυτό το λόγο άλλωστε το Μαθητικό Φεστιβάλ δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα αλλά κάθε συμμετοχή βραβεύεται.

Σε όλη αυτή την προσπάθεια μας αρωγοί , συμπαραστάτες και καθοδηγητές ήταν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας , Πουλιάνα Λουίζα (ΠΕ06), Σέτζη Ελένη (ΠΕ01) υπεύθυνες για τη Βιωματική Δράση και Γκούμας Δημήτρης (ΠΕ19) καθηγητής της Πληροφορικής .

Οι συμμετέχοντες μαθητές-μαθήτριες
Αλεξόπουλος Βασίλης, Γαζέτας Γιάννης, Γεωργούλας Απόστολος, Δεληλίγκα Θεολία, Δεληλίγκας Ηλίας, Ζαφειρόπουλος Αλέξανδρος, Ιακωβάκη Βανέσα, Καρράς Αλέξανδρος, Μπαντής Βασίλης, Τζέλη Φένια, Τζέλης Κωνσταντίνος, Τζιαμαλής Χρήστος και Τσανάδη Βασιλική.

P3130039 P3130041 P3160045 P3160050 P4040153 P4040159 P4040165 P4040167

P4040012 P4040024 P4040025 P4040033 P4040038 P4040046

Δίπλωμα Συμμετοχής στο Φεστιβάλ

ΒΡΑΒΕΙΟ

……………………………………………………………………………………………………………………………………………

Τετάρτη 13/5/2015

UNICEF, « Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών»

ΔΡΑΣΕΙΣ

Με αφορμή τον εορτασμό των 25 χρόνων από τότε που υιοθετήθηκε η Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού (1989), αποφασίσαμε να συμμετάσχουμε στο  εκπαιδευτικό πρόγραμμα της UNICEF « Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών», με θέμα « Τα Δικαιώματα των Παιδιών στην τάξη και στην πράξη» .

Πολλοί πιστεύουν ότι εμείς οι μαθητές αδιαφορούμε για το συνάνθρωπό μας ,στερούμαστε κοινωνικής ευαισθησίας και αλληλεγγύης και του στρέφουμε  την πλάτη . Η πραγματικότητα όμως αλλά αποδεικνύει …

Εμείς οι μαθητές  του Γυμνάσιου  Μεγαλοχωρίου Τρικάλων αποδείξαμε ακριβώς το αντίθετο. Μετά την ενημέρωση που μας έγινε για το πρόγραμμα , αποφασίσαμε  να δράσουμε και μάλιστα έμπρακτα δείχνοντας το ενδιαφέρον μας για τα παιδιά που δεν έχουν πόρους και οικογένειες , για όσα έχουν προβλήματα υγείας , στερούνται του δικαιώματός τους στην εκπαίδευση , είναι θύματα πολέμου και πρόσφυγες , για όλους όσους πάσχουν και υποφέρουν.

Αρχικά δημιουργήσαμε ένα κουμπαρά : « Δώρο αγάπης για όλα τα παιδιά του κόσμου» και κατορθώσαμε να συγκεντρώσουμε το πόσο των 80€ – αυτός ήταν ο στόχος –για την προστασία και τον εμβολιασμό 4 παιδιών κατά των 6 βασικών ασθενειών.

P3170056  P3170057 P3180059 P3180061 P3180062 P4280187 P4280189

Εκφραστήκαμε όμως και καλλιτεχνικά , δημιουργώντας ταμπλό με μηνύματα και ζωγραφιές , με στόχο να ευαισθητοποιήσουμε τους συμμαθητές μας και να τους ενημερώσουμε για τις δράσεις της UNICEF. Στα έργα που δημιουργήσαμε αποτυπώσαμε τις απόψεις μας για τα δικαιώματα όλων των παιδιών , για τις ανάγκες τους , τις επιθυμίες τους .

P5130251 P5130253 P5130284 P5130292 P5130293

Μια ομάδα μαθητών ανέλαβε να παρουσιάσει  με  Powerpoint  τις δράσεις  της UNICEF  για θέματα εμβολιασμού , παιδικής φτώχειας , εκπαίδευσης , δικαιωμάτων των παιδιών, για τη αξία του εθελοντισμού καθώς και για τις δυνατότητες εθελοντικής προσφοράς στο έργο της UNICEF .

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ- POWERPOINT ΜΑΘΗΤΩΝ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ_ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ_ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ_ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

P5130240  P5130243 P5130247 P5130252 P5130254 P5130256 P5130258 P5130260P5130264 P5130265 P5130267 P5130269 P5130272 P5130274 P5130276 P5130279 P5130285 P5130287 P5130288 P5130289 P5130298 P5130300 P5130303

Ελπίζουμε με τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα να συμβάλλαμε στην υποστήριξη και  υλοποίησή του , με στόχο την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των παιδιών  για τα δικαιώματα τους , αλλά και για την κατάσταση των παιδιών στον υπόλοιπο κόσμο.

ΔΙΠΛΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

ΔΙΠΛΩΜΑ_UNICEF

Οι συμμετέχοντες μαθητές και μαθήτριες

Α’ Τάξη: Μπαντή Ευγενία, Κουτή Νικολέτα, Κουγιάννου Δήμητρα, Παππά Όλγα, Τσιορλίδα Χριστίνα

Β΄Τάξη: Πάτρα Ευθυμία, Τζέλη Φένια, Τσανάδη Βασιλική, Τασιούλα Σπυριδούλα, Γεροκώστα Νικολέτα, Λιούτα Χριστίνα, Μπαντής Βασίλης, Καράς Αλέξανδρος, Καράς Απόστολος, Τζέλης Κωνσταντίνος, Τσόλας Κωνσταντίνος, Τζιαμαλής Χρήστος, Καρακάξα Βέτα, Κοζιανίτη Σωτηρία, Γεροκώστα Έλλη, Μπεκτάσι Δήμητρα, Ιακωβάκη Βανέσα, Μοσχοπούλου Έλενα

Γ΄Τάξη: Ρενάτο Χότζα, Κουκλίτη Ανθή, Κωτούλα Άρτεμις, Ζήση Μαρίνα, Ζιώγος Θωμάς, Νταή Ολυμπία, Καρρά Τζένη, Ελέζι Γκρέτα, Γεωργολοπούλου Γεωργία, Τασιούλας Νίκος, Λάμπας Παναγιώτης

Οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί

Σέτζη Ελένη, Θεολόγος – Πουλιάνα Λουίζα, Αγγλικής-

Σπαθή Κατερίνα, Καλλιτεχνικών.

……………………………………………………………………………………………………………………………………..

Γνωρίζοντας τον Πηνειό ποταμό.

Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα του νερού, οι μαθητές της Β΄ τάξης του Γυμνασίου Μεγαλοχωρίου Τρικάλων μαζί με τις καθηγήτριες κ. Ιωάννα Στραπάτσα (μαθηματικός) και Αγάπη Τσιντζιλώνη (χημικός), αποφασίσαμε να συμμετάσχουμε στη δράση << Γνωρίζοντας τον Πηνειό ποταμό >>.

Στη διάρκεια της χρονιάς τα παιδιά ασχολήθηκαν με τα ακόλουθα θέματα:

  • Ο Πηνειός μέσα από την Ιστορία και τη Μυθολογία.
  • Η Ρύπανση του Πηνειού και τρόποι αντιμετώπισης.
  • Ο ρόλος του Πηνειού στη ζωή των κατοίκων του νομού.
  • Επιπτώσεις των ανθρώπινων δραστηριοτήτων και προστασία του ποταμού.

Επισκεφθήκαμε λοιπόν στις 9 Μαρτίου τον αντιδήμαρχο κ. Γιάννη Κωτούλα και τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από αυτόν σχετικά με τα όσα έχει κάνει ή προγραμματίζει σε θέματα προστασίας των ποταμών.

Η συζήτηση στο Δημαρχείο (αίθουσα συνεδριάσεων Δημοτικού Συμβουλίου) ήταν ουσιαστική, καθώς αναπτύχθηκαν αρκετά ζητήματα (βιολογικός καθαρισμός, καθαριότητα, περιβαλλοντική συνείδηση, εφαρμογή και υλοποίηση προγραμμάτων από τον Δήμο κ.α.).

Στη συνέχεια, όμως, η δράση ήταν πιο ενδιαφέρουσα και άκρως χρήσιμη. Οι μαθητές μετέβησαν με τον αντιδήμαρχο, συνοδευόμενοι από τις καθηγήτριες τους στις όχθες του Ληθαίου. Εκεί, είδαν στην πράξη τι σημαίνει καθαριότητα των όχθεων και πόσα, τελικά, απορρίμματα αφήνουμε ή πετάμε. Οι ίδιοι οι μαθητές και οι μαθήτριες ανέλαβαν δράση και καθάρισαν ενδεικτικά τις όχθες στο ύψος της κεντρικής γέφυρας.

Μετά τον καθαρισμό περπάτησαν κατά μήκος του ποταμού μέχρι το θεατράκι πίσω από το υπό κατασκευή Μουσείο Τσιτσάνη. Εκεί συζήτησαν για τον καθαρισμό του ποταμού και τις πρωτοβουλίες του Δήμου, που ήδη έχουν ξεκινήσει, με την «αποκάλυψη» του Ληθαίου μέχρι την περιφερειακή οδό Ιωαννίνων – Τρικάλων και τις επερχόμενες δράσεις προς τις Καρυές.

Μετά την ολοκλήρωση της δράσης, οι μαθητές της Β’ τάξης παρουσίασαν τις εργασίες στους συμμαθητές και στους εκπαιδευτικούς του σχολείου σε εκδήλωση που έλαβε χώρα την Τρίτη 12  Μαΐου.

P5120191 P5120195 P5120198 P5120200 P5120202 P5120204 P5120206 P5120208 P5120209 P5120213 P5120218 SAM_2315 SAM_2324                    SAM_2331                   SAM_2364

Αφήστε μια απάντηση